Heil A.M.T. Kithara
Heil A.M.T. Kithara
Ma nekdo zkusenosti s temito zajimavymi bednami?
Vsude v testech se pise, ze jsou vynikajici na akusticke nastroje, zejmena housle. Ja sam poslocham prevazne klasiku, i kdyz solove housle tolik ne, spis vetsi orchestry a hlavne klavir. Jedinou vyhradu proti nim jsem cetl na hifislovanetu. Nekdo z mistnich techniku (asi) je doslova hanil za slystelny prechod mezi basy a stedovyskami. Muzete nekdo toto potvrdit ci vyvratit?
Dale cim tyto bedny krmit? Jsou dost citlive - 94 dB (!), takze teoreticky by to mohlo byt i nejake Acko. Ja sam jsem bohuzel zatim hifi zacatecnik, tak v tomto nemam uplne prehled. Ale neco uz jsem slysel, treba Aurum Cantus V3M s Vincent 234, coz se mi docela libilo. Jak jsou na tom ostatni, co treba BVaudio, Marantz, MusicalFidelity, Primare atd.? V jake cenove hladine se asi pohybovat?
Vsude v testech se pise, ze jsou vynikajici na akusticke nastroje, zejmena housle. Ja sam poslocham prevazne klasiku, i kdyz solove housle tolik ne, spis vetsi orchestry a hlavne klavir. Jedinou vyhradu proti nim jsem cetl na hifislovanetu. Nekdo z mistnich techniku (asi) je doslova hanil za slystelny prechod mezi basy a stedovyskami. Muzete nekdo toto potvrdit ci vyvratit?
Dale cim tyto bedny krmit? Jsou dost citlive - 94 dB (!), takze teoreticky by to mohlo byt i nejake Acko. Ja sam jsem bohuzel zatim hifi zacatecnik, tak v tomto nemam uplne prehled. Ale neco uz jsem slysel, treba Aurum Cantus V3M s Vincent 234, coz se mi docela libilo. Jak jsou na tom ostatni, co treba BVaudio, Marantz, MusicalFidelity, Primare atd.? V jake cenove hladine se asi pohybovat?
Re: Heil A.M.T. Kithara
Konstruktér Dr. Oskar Heil ladil (podle firemního webu) tyto bedny podle uší své manželky, profesionální houslistky, viz http://www.precide.ch/eng/eheil/eheil.htm
Tyto bedny používá (nebo alespoň používal Bohumil Kotmel, koncertní mistr České filharmonie), také k dohledání na výše uvedeném firemním webu.
Ve studiu http://www.highend.cz jsem na nich poslouchal Beethovenovu šestou (Pastorální) symfonii v podání J.E. Gardinera (DG), vyposlechl jsem ji tam téměř celou, parádní zážitek.
Bedny znám dobře jednak ze studia a potom ze dvou domácích prostředí. Hrají s krásným přednesem a velkým prostorovým podáním už při tichém poslechu (např. oblíbená Jihočeská suita (V. Novák, Supraphon), jazzové kombo nebo komorní orchestr, smyčce, vokály perfektní. Při poslechu velkého orchestru a vyšších hlasitostech ztrácí bedny v menších prostorách na detailnosti a rychlosti, Jestli preferuješ tichý poslech, tak tuto poznámku vůbec nemusíš řešit.
Přechod mezi středovýškovou "harmonikou" a basovým reproduktorem byl pro mě v pořádku, pokud bych měl mít hodně přísné výhrady, tak basům. Na druhou stranu musím dodat, že jeden z pokojů, kde bedny stály, nebyl akusticky upraven, takže výhrada k basům je stejně tak i k neupravenému prostoru (profesionální úprava druhého pokoje byla ovšem včetně měření, návrhu a realizace dle nadšeného majitele cca 120 tis. Kč ... .) Další věc, kterou jsem nemohl posoudit, je vliv velikosti poslechového prostoru, slyšel jsem bedny ve třech různých prostorech, pokaždé do 20 čtverečních metrů. Podle jiných zdrojů vyžadují větší místnost a nejlépe prý podají prostor, pokud stojí 2 metry ode zdi, naproti tomu jiné prameny udávají různé vzdálenosti od zadní stěny od 40 cm. Tady je místo pro zkoušení ... .
K zesilovačům, z jiného fóra vím o jednom majiteli, který je k veliké spokojenosti používal přes malé doma dělané triodové áčko, samozřejmě posluchal zejména klasiku a to nejlépe z LP. Já je slyšel s elektronikou Primare, potom Lyngdorf nebo dělenou kombinací lampový předzes.a tranzistorový konec.
S ohledem ke zkušenostem z provozu a poměru výkon/cena bych volil k bednám integrovaný zesilovač katerogie několika desítek tisíc Kč a zdroj signálu ve stejné cenové třídě. Značku doporučit je těžké, Primare byl opravdu velice příjemný a uvolněný, Lyngdorf rychlejší a přesnější, už si přesná označení jednotlivých typů neuvědomuji. Dělený zesilovač byl v konečné fázi dražší než bedny (tzn. navíc docela propojovací kabel mezi předzes a koncák a místo jednoho dva napájecí kabely 230 V, dělené a dobře provedené řešení v zesilovači bych tady uvažoval ještě jako cenově nepřiměřené.) Jinak bednám pomůže pro přesnější vykreslení nástrojů uložení na žulové desky a montáž cerabalových nožiček. Kabely a akustiku bych nechal na další kolo.
Závěrem, toto jsou už bedny, které se kupují "na furt" s příjemným neagresivním podáním. Různé typy komponentů zvuk ovlivní, ale nebude to určitě takový problém jako malý pokoj a hlasitý poslech, tato kombinace by nemusela vyjít.
Jinak napiš taky někdy co posloucháš do rubriky co kdo poslouchá. Já se přiznám, že už moc nepíšu, dnes jsme se nechal trochu unést. Třeba opět začnu něco psát.
Hodně zdaru při výběru, doufám, že jsem Ti nezamotal hlavu, v případě dalších otázek rád pomohu. Začni návštěvou hifistudia v Belgické 4, Praha, http://www.highend.cz/. Tam jsem Kithary slyšel poprvé.
Tyto bedny používá (nebo alespoň používal Bohumil Kotmel, koncertní mistr České filharmonie), také k dohledání na výše uvedeném firemním webu.
Ve studiu http://www.highend.cz jsem na nich poslouchal Beethovenovu šestou (Pastorální) symfonii v podání J.E. Gardinera (DG), vyposlechl jsem ji tam téměř celou, parádní zážitek.
Bedny znám dobře jednak ze studia a potom ze dvou domácích prostředí. Hrají s krásným přednesem a velkým prostorovým podáním už při tichém poslechu (např. oblíbená Jihočeská suita (V. Novák, Supraphon), jazzové kombo nebo komorní orchestr, smyčce, vokály perfektní. Při poslechu velkého orchestru a vyšších hlasitostech ztrácí bedny v menších prostorách na detailnosti a rychlosti, Jestli preferuješ tichý poslech, tak tuto poznámku vůbec nemusíš řešit.
Přechod mezi středovýškovou "harmonikou" a basovým reproduktorem byl pro mě v pořádku, pokud bych měl mít hodně přísné výhrady, tak basům. Na druhou stranu musím dodat, že jeden z pokojů, kde bedny stály, nebyl akusticky upraven, takže výhrada k basům je stejně tak i k neupravenému prostoru (profesionální úprava druhého pokoje byla ovšem včetně měření, návrhu a realizace dle nadšeného majitele cca 120 tis. Kč ... .) Další věc, kterou jsem nemohl posoudit, je vliv velikosti poslechového prostoru, slyšel jsem bedny ve třech různých prostorech, pokaždé do 20 čtverečních metrů. Podle jiných zdrojů vyžadují větší místnost a nejlépe prý podají prostor, pokud stojí 2 metry ode zdi, naproti tomu jiné prameny udávají různé vzdálenosti od zadní stěny od 40 cm. Tady je místo pro zkoušení ... .
K zesilovačům, z jiného fóra vím o jednom majiteli, který je k veliké spokojenosti používal přes malé doma dělané triodové áčko, samozřejmě posluchal zejména klasiku a to nejlépe z LP. Já je slyšel s elektronikou Primare, potom Lyngdorf nebo dělenou kombinací lampový předzes.a tranzistorový konec.
S ohledem ke zkušenostem z provozu a poměru výkon/cena bych volil k bednám integrovaný zesilovač katerogie několika desítek tisíc Kč a zdroj signálu ve stejné cenové třídě. Značku doporučit je těžké, Primare byl opravdu velice příjemný a uvolněný, Lyngdorf rychlejší a přesnější, už si přesná označení jednotlivých typů neuvědomuji. Dělený zesilovač byl v konečné fázi dražší než bedny (tzn. navíc docela propojovací kabel mezi předzes a koncák a místo jednoho dva napájecí kabely 230 V, dělené a dobře provedené řešení v zesilovači bych tady uvažoval ještě jako cenově nepřiměřené.) Jinak bednám pomůže pro přesnější vykreslení nástrojů uložení na žulové desky a montáž cerabalových nožiček. Kabely a akustiku bych nechal na další kolo.
Závěrem, toto jsou už bedny, které se kupují "na furt" s příjemným neagresivním podáním. Různé typy komponentů zvuk ovlivní, ale nebude to určitě takový problém jako malý pokoj a hlasitý poslech, tato kombinace by nemusela vyjít.
Jinak napiš taky někdy co posloucháš do rubriky co kdo poslouchá. Já se přiznám, že už moc nepíšu, dnes jsme se nechal trochu unést. Třeba opět začnu něco psát.
Hodně zdaru při výběru, doufám, že jsem Ti nezamotal hlavu, v případě dalších otázek rád pomohu. Začni návštěvou hifistudia v Belgické 4, Praha, http://www.highend.cz/. Tam jsem Kithary slyšel poprvé.
Re: Heil A.M.T. Kithara
Problém těch Kithar je v tom, že dělička mezi AMT středovýškou a basákem je na 700Hz. Takže nejen basy, ale i nižší středy, hraje ten desetipalcový basák, který je orientovaný nahoru (osa vyzařování je svislá). Jestli to je nebo není slyšet, je už záležitost konkrétního posluchače. Doporučil bych kromě poslechu v Belgické zajet si i na Slovensko, poslechnout si toto: http://www.bvaudio.sk/max.htm . Je to zhruba za stejné peníze, také AMT měnič, ale sladění se zbytkem bedny bude jiné. U bedny za 100k by ta cesta za to stála. Tolik osobní názor.
Re: Heil A.M.T. Kithara
2 dawsoo
Skúšal som aj dvojpásmo s 12" (delička 800Hz), smerovky, skreslenie, kmit. charakteristika, subjektívny dojem - všetko horšie..Neviem, či ten menič v Kitharách je nejako "zázračne" lepší ako TPL (čisté AMT, nie planár), žiadne merania (skreslenie vs.kmit/SPL) som nevidel. A "vyhýbať" sa dá aj bez mršenia..
Skúšal som aj dvojpásmo s 12" (delička 800Hz), smerovky, skreslenie, kmit. charakteristika, subjektívny dojem - všetko horšie..Neviem, či ten menič v Kitharách je nejako "zázračne" lepší ako TPL (čisté AMT, nie planár), žiadne merania (skreslenie vs.kmit/SPL) som nevidel. A "vyhýbať" sa dá aj bez mršenia..
Re: Heil A.M.T. Kithara
dawsoo:
Tak nejdřív, já jsem Kithary také slyšel, a to mnohokrát, a to taky již někdy od cca 1997.
Na např. ženský hlas (a některa další specifika) jsou super, souhlas. (Proto také v Belgické pouštěli lidem pořád dokola Like a Rock od Dave's True Story, s hlasem Kelly Flint, což zahrál AMT, a basou Mikea Visceglii, což zahrál ten basák, a skoro s ničím jiným
).
Otázka je, zda konkrétní posluchač chce úzce specifickou bednu (jak jsi Kithary správně charakterizoval). Já jsem přednes těch beden ve věcech, které jim sedí, doslova miloval (a je dost paradox, že tady píšu relativně kriticky). Ale to neznamená, že jsem neslyšel, jak špatně na tom znějí některé věci, kde je nejvíc vypíchnuto něco v oblasti řádově několika set kHz.
To nemršení středů vyhýbkou je samozřejmě výhoda, ale ideální by bylo, kdyby to bylo všech středů. Takhle ale celou jednočárkovanou oktávu a část dvoučárkované hraje desetipalcový basák zářící nahoru.
BVA Max nemá planár, ale ATM (tj. "harmoniku"), jak Ti již upřesnil sám BVa. Já samozřejmě vím, že AMT je název technologie a ne konkrétního modelu či výrobce, a pouze jsem uvedl, že BVA Max obsahuje AMT měnič, tj. měnič stejné technologie.
Myslím, že jsem psal hodně nekonfliktně, protože jsem zdůraznil, že to, co na Kithaře kritizuji, konkrétnímu posluchaři může a nemusí vadit a pouze jsem doporučil poslech obojího (Kithary i BVA Max).
Off topic můj post určitě nebyl. Napsal jsem pár kritických postřehů ke Kithaře a doporučil poslechové srovnání s jiným produktem s měničem stejné technologie. Co je na tom off topic ?
Tvá poznámka, že jsem malinko vedle, no, zamrzí od člověka, kterého sice osobně neznám, ale dle jeho činnosti v oboru audia i příspěvků na všech možných fórech si vážím, ale co už, myslím, že jsi můj post jen přelítl, některé věci si vyložil po svém, jiné nevzal v potaz, a hned reagoval.
Tak nejdřív, já jsem Kithary také slyšel, a to mnohokrát, a to taky již někdy od cca 1997.
Na např. ženský hlas (a některa další specifika) jsou super, souhlas. (Proto také v Belgické pouštěli lidem pořád dokola Like a Rock od Dave's True Story, s hlasem Kelly Flint, což zahrál AMT, a basou Mikea Visceglii, což zahrál ten basák, a skoro s ničím jiným

Otázka je, zda konkrétní posluchač chce úzce specifickou bednu (jak jsi Kithary správně charakterizoval). Já jsem přednes těch beden ve věcech, které jim sedí, doslova miloval (a je dost paradox, že tady píšu relativně kriticky). Ale to neznamená, že jsem neslyšel, jak špatně na tom znějí některé věci, kde je nejvíc vypíchnuto něco v oblasti řádově několika set kHz.
To nemršení středů vyhýbkou je samozřejmě výhoda, ale ideální by bylo, kdyby to bylo všech středů. Takhle ale celou jednočárkovanou oktávu a část dvoučárkované hraje desetipalcový basák zářící nahoru.
BVA Max nemá planár, ale ATM (tj. "harmoniku"), jak Ti již upřesnil sám BVa. Já samozřejmě vím, že AMT je název technologie a ne konkrétního modelu či výrobce, a pouze jsem uvedl, že BVA Max obsahuje AMT měnič, tj. měnič stejné technologie.
Myslím, že jsem psal hodně nekonfliktně, protože jsem zdůraznil, že to, co na Kithaře kritizuji, konkrétnímu posluchaři může a nemusí vadit a pouze jsem doporučil poslech obojího (Kithary i BVA Max).
Off topic můj post určitě nebyl. Napsal jsem pár kritických postřehů ke Kithaře a doporučil poslechové srovnání s jiným produktem s měničem stejné technologie. Co je na tom off topic ?
Tvá poznámka, že jsem malinko vedle, no, zamrzí od člověka, kterého sice osobně neznám, ale dle jeho činnosti v oboru audia i příspěvků na všech možných fórech si vážím, ale co už, myslím, že jsi můj post jen přelítl, některé věci si vyložil po svém, jiné nevzal v potaz, a hned reagoval.
Re: Heil A.M.T. Kithara
Diky vsem za reakce. Ty Maxy bych si rad poslechl, ale priznam se, ze na Slovensko se mi za nimi uplne jet nechce. Tim spis, ze uvazuji o koupi z druhe ruky, kdy predpokladam vyrazne snizeni puvodni ceny. Nutno rict, ze jsem slysel BVaudio F3SE a ty me zvukem prilis nenadchly (oproti konkurenci v podobne nebo nizsi cenove kategorii (sice bez basu), namatkou Aurum Cantus, Audio Physic). Ale treba jina konstrukce vyskace udela opravdu sve.
Pavel3 tu narazi na specificnost zvuku Kithar... No, jak uz jsem psal vys, budu na nich poslouchat hlavne klasiku. Ale co si pod tim predstavit, ze? To muze byt uplne cokoli, od sonat pro solove housle, pres klavir Mozarta, Chopina, Ravela, Ligetiho, az po Mahlerovy symfonie a Straussovy orchestralni veci. Pokud bedny zahraji toto, tak to, ze s necim jinym budou mit problemy, mi tolik nevadi.
Jeste se slusi uvest rozmery poslechove mistnosti: 4*5,5*3 m^3. Poslechovy prostor bude asi pulka, tj. bedny budou podel poloviny delsi steny. S umistenim metr od zadni zdi by nemel byt problem, pokud by to vyzadovaly.
Pavel3 tu narazi na specificnost zvuku Kithar... No, jak uz jsem psal vys, budu na nich poslouchat hlavne klasiku. Ale co si pod tim predstavit, ze? To muze byt uplne cokoli, od sonat pro solove housle, pres klavir Mozarta, Chopina, Ravela, Ligetiho, az po Mahlerovy symfonie a Straussovy orchestralni veci. Pokud bedny zahraji toto, tak to, ze s necim jinym budou mit problemy, mi tolik nevadi.
Jeste se slusi uvest rozmery poslechove mistnosti: 4*5,5*3 m^3. Poslechovy prostor bude asi pulka, tj. bedny budou podel poloviny delsi steny. S umistenim metr od zadni zdi by nemel byt problem, pokud by to vyzadovaly.
Re: Heil A.M.T. Kithara
jen oprava: "několika set kHz" má být samozřejmě "několika set Hz" 
kejv2:
Dodatečně jsem si uvědomil, že jsem ve svém prvním postu začal vlastně odprostřed. Měl jsem nejdřív říct, jak skvěle ten AMT měnič hraje, nikdy jsem nic lepšího (v jeho pracovním pásmu) neslyšel. Ale bral jsem to nějak samosebou, jako že to všichni vědí, tak jsem rovnou upozornil na IMO slabinu té bedny.
Tak hodně štěstí s výběrem!

kejv2:
Dodatečně jsem si uvědomil, že jsem ve svém prvním postu začal vlastně odprostřed. Měl jsem nejdřív říct, jak skvěle ten AMT měnič hraje, nikdy jsem nic lepšího (v jeho pracovním pásmu) neslyšel. Ale bral jsem to nějak samosebou, jako že to všichni vědí, tak jsem rovnou upozornil na IMO slabinu té bedny.
Tak hodně štěstí s výběrem!
Re: Heil A.M.T. Kithara
Tak uz je mam doma! Zatim jsem neslysel bedny, ktere by dokazaly takovym zpusobem vykreslit prostor nahravky. Zretelne jsem slysel prvni housle vlevo vepredu a treba hoboj uprostred vzadu, v podstate velmi podobne, jako kdyz sedim v 10.rade v Rudolfinu. Navic jsem taky pochopil, co to znamena, kdyz se rika, ze je slyset tvar nastroje. U mych nahravek to tolik slyset nebylo, ale na nejakem jazzu a hlavne bubincich nahravanych v jeskyni clovek opravdu rozpoznal, jestli je nastroj tvaru placky, zvonu ci palicky (todle asi ale berte z rezervou...). Urcite existuji i lepsi bedny, ale me to hledani pomalu zacinalo unavovat - chci uz poslouchat hudbu!
Problem ovsem je, ze todle vse jsem slysel u pana prodejce doma na jeho zesilovaci Accuphase (presny typ nevim, mozna 400 rada). Sam si sestavu buduju od piky, takze zde prosim o nazory, jaky zesilovac byste doporucili k temto bednam. Muzete se ridit jak podle absolutnich meritek, tak podle momentalni nabidky na hifibazarech - zatim se dost klonim k nakupu prave z tohoto zdroje. Vzhledem k pomerne vysoke citlivosti mych beden bych rad vyzkousel i nejake Acko, zadne vsak v aktualni nabidce nevidim. Co me zatim zaujalo:
MUSICAL FIDELITY A5
Marantz PM 84 (ano, v principu bych se nebal jit i do takoveho starika - pokud by byl funkcni)
NAD C372
Accuphase E211
V brzke dobe zkusim neco napsat i do vlakna zesilovace (nebo spis Potrebuji poradit ???).
Problem ovsem je, ze todle vse jsem slysel u pana prodejce doma na jeho zesilovaci Accuphase (presny typ nevim, mozna 400 rada). Sam si sestavu buduju od piky, takze zde prosim o nazory, jaky zesilovac byste doporucili k temto bednam. Muzete se ridit jak podle absolutnich meritek, tak podle momentalni nabidky na hifibazarech - zatim se dost klonim k nakupu prave z tohoto zdroje. Vzhledem k pomerne vysoke citlivosti mych beden bych rad vyzkousel i nejake Acko, zadne vsak v aktualni nabidce nevidim. Co me zatim zaujalo:
MUSICAL FIDELITY A5
Marantz PM 84 (ano, v principu bych se nebal jit i do takoveho starika - pokud by byl funkcni)
NAD C372
Accuphase E211
V brzke dobe zkusim neco napsat i do vlakna zesilovace (nebo spis Potrebuji poradit ???).
Re: Heil A.M.T. Kithara
dawsoo
pěkně napsané.
ještě by chtělo uvést na jakém zdroji se bude přehrávat?
Na zesilovači rozhodně nešetřit!
pěkně napsané.

ještě by chtělo uvést na jakém zdroji se bude přehrávat?
Na zesilovači rozhodně nešetřit!
Rothaudio
Re: Heil A.M.T. Kithara
Jo, flašky.
Patmann má Audiomata s plexi vpředu, kouká na elektronky a malá je v bezpečí před popálením.
Audiomat je docela citlivý na zdroj zvuku.
Né že by průměrné CD nehrálo, to naopak, i s vintage playerem dává šťávu, ale jakmile se zapl DAC, vyšší jakosti, vědělo se kde nechal tesař...
Rozhodí dle pořadí jak phono tak CDP či DAC.
Není každý pro flašky, líbí se mi design Accu a zvuk u vyšších modelů. Něco je z druhé ruky, ale chce to pošetřit, ale času je málo.
Tu bednu sem chtěl jako úplně první sestavu, byl to můj sen mít zvuk jak v "malém kinosále" zněla recenze z časáku v devadesátých.
Gratuluji, splnit si svůj sen, to je radost.
Patmann má Audiomata s plexi vpředu, kouká na elektronky a malá je v bezpečí před popálením.
Audiomat je docela citlivý na zdroj zvuku.
Né že by průměrné CD nehrálo, to naopak, i s vintage playerem dává šťávu, ale jakmile se zapl DAC, vyšší jakosti, vědělo se kde nechal tesař...
Rozhodí dle pořadí jak phono tak CDP či DAC.
Není každý pro flašky, líbí se mi design Accu a zvuk u vyšších modelů. Něco je z druhé ruky, ale chce to pošetřit, ale času je málo.
Tu bednu sem chtěl jako úplně první sestavu, byl to můj sen mít zvuk jak v "malém kinosále" zněla recenze z časáku v devadesátých.
Gratuluji, splnit si svůj sen, to je radost.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 158 hostů