
Pass Rushmore
- Zappadaddy
- Příspěvky: 1634
- Registrován: 17 dub 2008 16:16
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pass Rushmore
Těžko je tady někdo slyšel - v ČR jsou jedny u nás v ÚL, a i v Evropě jich moc nebude...
Noble Audio - výroba a prodej
Re: Pass Rushmore
V sobotu si jdu osvěžit paměť. Krmení by mělo být nějaký vysoký přehrávač od NAIMU, možná ten úplně nejvyšší!? a předek PASS X2,5.
Noble Audio - výroba a prodej
- Zappadaddy
- Příspěvky: 1634
- Registrován: 17 dub 2008 16:16
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pass Rushmore
To je ten nejvyšší model Cd555.Tuhle návštěvu ti závidím.To bude mazec. 
Re: Pass Rushmore
Tak už to mam za sebou.
CD přehrávač je opravdu nejvyšší model Naim 555, předek PASS X2,5. Bedny jsou osazené pravděpodobně profi měničena firmy PHL-15“,10“,6.5“, páskový výškáč bude RAVEN, uzavřená skříň.Všechny měniče mají vysokou citlivost (přes 95dB,) takže uvnitř integrované zesilovače jsou malovýkonná áčka zapojení Aleph a není problém i s velkými hlasitostmi. Celá zadní stěna je jeden hliníkový profil, nikoli plný žeber jak to je vidět u koncáků (ježků)Aleph. Vše je napájené síťovou pračkou ACCUPHASE PS 1210. Celé toto se nachází v takové jakési pracovně, která byla přebudována na poslechovou místnost. Místnost je slyšitelně zatlumený obdelník 3,6m x odhadem 6-7m bez oken. Stěny jsou pokryté velkým množstvím strunných a dechových nástrojů, dřevěných hraček a podobně. Bedny jsou u kratší stěny, zhruba půl metru od zadní stěny a jsou v rozestupu okolo dvou metrů na osy beden, víc to bohužel není rozumě možné. Posezení je vzdálené odhadem 4m což je v tomto případě vyloženě moc. Asi metr za sedačkou je tuším knihovna. Strop je poměrně nízko.
Z výše popsaného vyplývá, že jde o velmi nákladný systém v ne úplně odpovídajícím prostoru, ale zejména umístění beden a posluchače nemá žádné audiofilské ambice.
Hned při první skladbě si vzpomínám na zvukový charakter, který jsem si pamatoval od prvního poslechu těchto beden, když stály před pár lety ještě ve studiu a byly pouštěny přes stejný předek a nižší přehrávač od Naimu. Měkčí, méně detailní, tak nějak ospalé podání s proporčně dospělým, nehoukajícím či dunícím basem. Spodek má objem, ale menší prokreslení, středům chybí plastičnost a živost a výšky jsou až příliš nenápadné. Celkově hudba nestrhává k podupávání si do rytmu, je tak nějak bez života. Lokalizace a předozadní prostor jen naznačený. Ode mě jsem zvyklý na zcela jiné podání.. Přesunul jsem se asi o metr a půl blíž k bednám do dřepu. Bylo to trochu lepší, ale stále to nebylo zdaleka to co by člověk očekával od velké aktivní bedny osazené citlivými měniči. Přežil jsem takto asi 6 ukázek z různých žánrů z výběrového CD.
Mohl bych to uzavřít slovy, že jsou ty bedny naprostá předražená sra…, ale já vím, že na výsledku se podepisují značně jak všechny připojené články řetězce, tak akustika místnosti a v tomto případě i nevhodně vzdálené poslechové místo a blízkost bočních stěn od beden.
Jako kulisa při práci na notebooku je to určitě plně vyhovující, nebude to odtrhávat od práce, ale to by obstaral i 20x levnější systém.
Zapojil jsem místo předku X2,5 od Passe mou JC2 od Parasoundu, která ve státech stojí přesně tolik, co stávala před pár lety X2,5. Od první chvíle je zvuk naprosto jiný! Už to můžu poslouchat i ze vzdáleného posedového místa v sedačce. Zvuk se posunul celkově výš. Basům ubylo na objemu a zmizel takový ten stále přítomný bas, údery na bicí mají najednou razanci, basa pulzuje, zvuky ze středního rozsahu mají šťávu a živost, výšky jsou výraznější a více informují o barvě toho kterého činelu. Noha mi najednou podupává, dostavuje se radost z rytmu. Pan domácí zaznamenal také okamžitě značný rozdíl ve zvukovém podání a vyřkl: „je to takové rokovější“. Ano je tam jas, říz a kontrast. Já osobně bych ještě odtáhl bedny minimálně o ½ metru dál od zadní stěny a přiblížil sedačku o ½ až metr k bednám.
Ten rozdíl je opravdu velký, a k jeho velikosti možná přispívá i fakt, že předek tady musí hrát (budit) nezvykle dlouhý linkový kabel (asi 4x delší), než v případě, kdy je použit běžný koncák umístěný pod předzesilovačem.
Ještě k bednám. Je pro mě nepochopitelné, jak to že při takovém velkém objemu a faktu, že dno, vršek a čelo je z 2cm žuly a zadek z hliníku může ta bedna vážit jen něco málo přes100kg. Pokud ta bedna hraje a sáhnete na ní, cítíte poměrně velké chvění na žulových dílech, a ještě větší na „dřevěných“ bočnicích, které znějí při poklepu velmi dutě! Ty bočnice tady musí fungovat částečně jako tělo basy či klavíru, takže prostě přizvukuje k samotným měničům a tím znehodnocují neutralitu projevu a musí rozmlžovat prostorovou přesnost. Ale toto se již nedá pro prostého uživatele nějak lehce pořešit.
CD přehrávač je opravdu nejvyšší model Naim 555, předek PASS X2,5. Bedny jsou osazené pravděpodobně profi měničena firmy PHL-15“,10“,6.5“, páskový výškáč bude RAVEN, uzavřená skříň.Všechny měniče mají vysokou citlivost (přes 95dB,) takže uvnitř integrované zesilovače jsou malovýkonná áčka zapojení Aleph a není problém i s velkými hlasitostmi. Celá zadní stěna je jeden hliníkový profil, nikoli plný žeber jak to je vidět u koncáků (ježků)Aleph. Vše je napájené síťovou pračkou ACCUPHASE PS 1210. Celé toto se nachází v takové jakési pracovně, která byla přebudována na poslechovou místnost. Místnost je slyšitelně zatlumený obdelník 3,6m x odhadem 6-7m bez oken. Stěny jsou pokryté velkým množstvím strunných a dechových nástrojů, dřevěných hraček a podobně. Bedny jsou u kratší stěny, zhruba půl metru od zadní stěny a jsou v rozestupu okolo dvou metrů na osy beden, víc to bohužel není rozumě možné. Posezení je vzdálené odhadem 4m což je v tomto případě vyloženě moc. Asi metr za sedačkou je tuším knihovna. Strop je poměrně nízko.
Z výše popsaného vyplývá, že jde o velmi nákladný systém v ne úplně odpovídajícím prostoru, ale zejména umístění beden a posluchače nemá žádné audiofilské ambice.
Hned při první skladbě si vzpomínám na zvukový charakter, který jsem si pamatoval od prvního poslechu těchto beden, když stály před pár lety ještě ve studiu a byly pouštěny přes stejný předek a nižší přehrávač od Naimu. Měkčí, méně detailní, tak nějak ospalé podání s proporčně dospělým, nehoukajícím či dunícím basem. Spodek má objem, ale menší prokreslení, středům chybí plastičnost a živost a výšky jsou až příliš nenápadné. Celkově hudba nestrhává k podupávání si do rytmu, je tak nějak bez života. Lokalizace a předozadní prostor jen naznačený. Ode mě jsem zvyklý na zcela jiné podání.. Přesunul jsem se asi o metr a půl blíž k bednám do dřepu. Bylo to trochu lepší, ale stále to nebylo zdaleka to co by člověk očekával od velké aktivní bedny osazené citlivými měniči. Přežil jsem takto asi 6 ukázek z různých žánrů z výběrového CD.
Mohl bych to uzavřít slovy, že jsou ty bedny naprostá předražená sra…, ale já vím, že na výsledku se podepisují značně jak všechny připojené články řetězce, tak akustika místnosti a v tomto případě i nevhodně vzdálené poslechové místo a blízkost bočních stěn od beden.
Jako kulisa při práci na notebooku je to určitě plně vyhovující, nebude to odtrhávat od práce, ale to by obstaral i 20x levnější systém.
Zapojil jsem místo předku X2,5 od Passe mou JC2 od Parasoundu, která ve státech stojí přesně tolik, co stávala před pár lety X2,5. Od první chvíle je zvuk naprosto jiný! Už to můžu poslouchat i ze vzdáleného posedového místa v sedačce. Zvuk se posunul celkově výš. Basům ubylo na objemu a zmizel takový ten stále přítomný bas, údery na bicí mají najednou razanci, basa pulzuje, zvuky ze středního rozsahu mají šťávu a živost, výšky jsou výraznější a více informují o barvě toho kterého činelu. Noha mi najednou podupává, dostavuje se radost z rytmu. Pan domácí zaznamenal také okamžitě značný rozdíl ve zvukovém podání a vyřkl: „je to takové rokovější“. Ano je tam jas, říz a kontrast. Já osobně bych ještě odtáhl bedny minimálně o ½ metru dál od zadní stěny a přiblížil sedačku o ½ až metr k bednám.
Ten rozdíl je opravdu velký, a k jeho velikosti možná přispívá i fakt, že předek tady musí hrát (budit) nezvykle dlouhý linkový kabel (asi 4x delší), než v případě, kdy je použit běžný koncák umístěný pod předzesilovačem.
Ještě k bednám. Je pro mě nepochopitelné, jak to že při takovém velkém objemu a faktu, že dno, vršek a čelo je z 2cm žuly a zadek z hliníku může ta bedna vážit jen něco málo přes100kg. Pokud ta bedna hraje a sáhnete na ní, cítíte poměrně velké chvění na žulových dílech, a ještě větší na „dřevěných“ bočnicích, které znějí při poklepu velmi dutě! Ty bočnice tady musí fungovat částečně jako tělo basy či klavíru, takže prostě přizvukuje k samotným měničům a tím znehodnocují neutralitu projevu a musí rozmlžovat prostorovou přesnost. Ale toto se již nedá pro prostého uživatele nějak lehce pořešit.
Noble Audio - výroba a prodej
Re: Pass Rushmore
Tieto boxy som nikdy nepocul (a pravdupovediac ma ani veru nelakaju), kazdopadne predzosik Pass X2,5 som mal tu cest pocut velakrat a na roznych aparaturach (aj doma), takze presne viem o com Pavel pise...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 132 hostů


