Tannoy Precision 6.1
Tannoy Precision 6.1
Slyšel někdo už hrát tyhle nové regálovky? Běžně jsou už i u nás v prodeji, ale nikde jsem, ani v zahr. odborných kruzích zatím nenarazil na podrobnější test či vyjádření se ke zvuku, krom běžného, nicneříkajícího klišé kterým deklamuje tuto novinku sama firma Tannoy.
Re: Tannoy Precision 6.1
Stále žádné recenze, ale nejlepší je osobní; už je mám doma. Rozhodoval jsem se mezi těmito, SF Venere 1.5, KEF 300 a Kef LS50.
- Zappadaddy
- Příspěvky: 1634
- Registrován: 17 dub 2008 16:16
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tannoy Precision 6.1
podej zprávu jak to hraje. 

Re: Tannoy Precision 6.1
Z těch vytipovaných se mi bohužel nepodařilo předem poslechnout KEFy LS50, bylo by zajímavé přímé porovnání především s R300.
Předem bych zmínil věc, která je (alespoň pro mne) sice nejméně důležitá, ale v konečném celkovém vnímání-dojmu z poslechu přeci jen částečně spoluvytváří výsledný vjem. Tou je fakt nádherné skříňové provedení 6.1, které je zcela poplatné svému názvu "precizní", jsou to rozhodně v rámci své cenové relace nejhezčí bedny, které zatím f.Tannoy udělala včetně perfektních přip. bi-wi svorek. Např. SF Venere 1.5 jsou také dizajnově velmi dobře provedené, ale při reálném vizuálním seznámení už tak nepřekvapí jako Tannoy, přičemž jako patrně většinou každý se prvotně s novými modely nejdříve "seznamuji" jejich uváděcím fotem na firemních webstránkách.
Nechci tady tvrdit že jsou 6.1 z těch tří nejlepší, protože pochopitelně co ucho to jiný názor, ale mně se zvukově zamlouvají nejvíc i když i tady volba vyplynula ne z propastných, ale z drobných nuancí zvukového srovnání. Každá z beden hraje ten svůj sound a mají odlišný zvukový charakter který není špatný nebo lepší, ale zkrátka je. Řekl bych, že nová řada Tannoy hraje oproti revolution signature hutněji, dynamičtěji, přičemž perfektní přímočarost hlavně precizních středů se ještě o něco zlepšila, spodek tak akorát (na rozdíl od KEF R300 kde je na můj vkus až přebasováno) a není mázlý ani "netluče do hlavy" (jako např. bohužel Klipsch RB81 II, jinak to bedna s uhrančivým zvukem od středů nahoru), kdybych to měl vyjádřit nějakým příměrem, tak basy u 6.1 jsou čisté, dynamické, akurátní a jakoby "napružené". Navíc ten celkový zvuk je "nejkoherentnější" ze všech, ale v tom by patrně KEF LS50 mohly být vztaženo k jejich filosofii ještě lepší. R300 jsou především bedny pro rockery, úderné, syté, hutné a živé basy jsou u regálovky impozantní (až nezvyklé), ale středy mají, jak to všechno před sebou valí jakoby mírně utopené, či mně se tak aspoň zdálo, ale jinak super zvuk, u mne hned na pomyslném druhém místě. Venere 1.5 mají "nejpohodovější" zvuk a opravdu vyloženě relaxační by byl, nebýt jisté boule na vyšších basech, ten zdvih je (alespoň u mne) to, co by mi při delším poslechu právě v té relaxaci trochu překáželo. Zase ale možná i z tohoto důvodu hrají vcelku dobře i potichu, to samé ale platí i o R300 a 6.1, u těch Tannoy myšleno srovnáním s předešlým modelem DC6. Tannoy Precision 6.1 nejsou vyloženě relaxační, svým koherentním, dynamickým zvukem spíš "nutí" člověka k soustředěnému poslechu a okamžitě rozlišuje dobré a špatné nahrávky, ale není to zase vyloženě analytický zvuk, který by ty vysloveně špatné nedovolil poslouchat; naopak - zvukově "stravitelné" z nich leze všechno, ale dobrá nahrávka zní prostě super. Záměrně zde nechci nějak popisovat předozadní a pravolevý prostor, protože ani v prodej. studiích ani doma nebyly resp. nejsou poslechové místnosti natolik ideální aby byla možnost toto relevantně komentovat. Jinak u R300 jsem si nevšiml, ale SF i Tannoy jsou už vyráběny v Číně (u Tannoy je tato "drobná poznámka" mazaně nalepená až na spodku skříně), ale takový už je trend doby, možná že tam bylo vyrobeno i to zlaté protokolární pero, které Klaus šlohl v přímém televizním přenosu v Chile
.
Předem bych zmínil věc, která je (alespoň pro mne) sice nejméně důležitá, ale v konečném celkovém vnímání-dojmu z poslechu přeci jen částečně spoluvytváří výsledný vjem. Tou je fakt nádherné skříňové provedení 6.1, které je zcela poplatné svému názvu "precizní", jsou to rozhodně v rámci své cenové relace nejhezčí bedny, které zatím f.Tannoy udělala včetně perfektních přip. bi-wi svorek. Např. SF Venere 1.5 jsou také dizajnově velmi dobře provedené, ale při reálném vizuálním seznámení už tak nepřekvapí jako Tannoy, přičemž jako patrně většinou každý se prvotně s novými modely nejdříve "seznamuji" jejich uváděcím fotem na firemních webstránkách.
Nechci tady tvrdit že jsou 6.1 z těch tří nejlepší, protože pochopitelně co ucho to jiný názor, ale mně se zvukově zamlouvají nejvíc i když i tady volba vyplynula ne z propastných, ale z drobných nuancí zvukového srovnání. Každá z beden hraje ten svůj sound a mají odlišný zvukový charakter který není špatný nebo lepší, ale zkrátka je. Řekl bych, že nová řada Tannoy hraje oproti revolution signature hutněji, dynamičtěji, přičemž perfektní přímočarost hlavně precizních středů se ještě o něco zlepšila, spodek tak akorát (na rozdíl od KEF R300 kde je na můj vkus až přebasováno) a není mázlý ani "netluče do hlavy" (jako např. bohužel Klipsch RB81 II, jinak to bedna s uhrančivým zvukem od středů nahoru), kdybych to měl vyjádřit nějakým příměrem, tak basy u 6.1 jsou čisté, dynamické, akurátní a jakoby "napružené". Navíc ten celkový zvuk je "nejkoherentnější" ze všech, ale v tom by patrně KEF LS50 mohly být vztaženo k jejich filosofii ještě lepší. R300 jsou především bedny pro rockery, úderné, syté, hutné a živé basy jsou u regálovky impozantní (až nezvyklé), ale středy mají, jak to všechno před sebou valí jakoby mírně utopené, či mně se tak aspoň zdálo, ale jinak super zvuk, u mne hned na pomyslném druhém místě. Venere 1.5 mají "nejpohodovější" zvuk a opravdu vyloženě relaxační by byl, nebýt jisté boule na vyšších basech, ten zdvih je (alespoň u mne) to, co by mi při delším poslechu právě v té relaxaci trochu překáželo. Zase ale možná i z tohoto důvodu hrají vcelku dobře i potichu, to samé ale platí i o R300 a 6.1, u těch Tannoy myšleno srovnáním s předešlým modelem DC6. Tannoy Precision 6.1 nejsou vyloženě relaxační, svým koherentním, dynamickým zvukem spíš "nutí" člověka k soustředěnému poslechu a okamžitě rozlišuje dobré a špatné nahrávky, ale není to zase vyloženě analytický zvuk, který by ty vysloveně špatné nedovolil poslouchat; naopak - zvukově "stravitelné" z nich leze všechno, ale dobrá nahrávka zní prostě super. Záměrně zde nechci nějak popisovat předozadní a pravolevý prostor, protože ani v prodej. studiích ani doma nebyly resp. nejsou poslechové místnosti natolik ideální aby byla možnost toto relevantně komentovat. Jinak u R300 jsem si nevšiml, ale SF i Tannoy jsou už vyráběny v Číně (u Tannoy je tato "drobná poznámka" mazaně nalepená až na spodku skříně), ale takový už je trend doby, možná že tam bylo vyrobeno i to zlaté protokolární pero, které Klaus šlohl v přímém televizním přenosu v Chile

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 158 hostů