A proč bohužel? Inu jakožto analogový fanatik mám radši starý dobrý pás než 1a0. Osobní pohled na věc nic víc nic míň
Analogově vs. digitálně pořízená nahrávka (AAD, ADD, DDD)
Analogově vs. digitálně pořízená nahrávka (AAD, ADD, DDD)
Myslel jsem, že nahrávání a přehrávání z počítače je (bohužel) studiový standard...
A proč bohužel? Inu jakožto analogový fanatik mám radši starý dobrý pás než 1a0. Osobní pohled na věc nic víc nic míň
A proč bohužel? Inu jakožto analogový fanatik mám radši starý dobrý pás než 1a0. Osobní pohled na věc nic víc nic míň
Re: Ceraball
Ano existují "high-endové" počítače, jsou rychlejší a výkonnější, ale na kvalitu záznamu to nemá vliv, akorát se s nimi rychleji a lépe pracuje . Tady jde spíš o zvukové karty, převodníky, procery, různé preampy, ty mají vliv na kvalitu nahrávky... PC se užívá spíš jako ukladač dat a běží na něm DAW (Digital audio workstation), plug-iny... Dávat tedy pod PC Ceraball je vcelku úsměvnýfox píše:Nebyl. Ale předpokládám, málo kdo má studio doma. Tak jako je hifi a high-end, jsou určitě i "high-endové" počítače.
Když si někdo pořídí audio přístroje domů, je zde určitý předpoklad, že je bude mít delší dobu, než studiový počítač, který za dva roky neprodá ani za zlomek jeho ceny.
Ale samozřejmě se mohu mýlit.
Ale nejsem studiový expert, má práce s tím souvisí jen velmi okrajově. Osobně je mi ale bližší klasická analogová nahrávka.
Re: Ceraball
ono se to i nějak označuje ne? ADD, DDD a tak - teda jestli se nepletu
tím chceš říct, že dnes už jasně vede DDD?
tím chceš říct, že dnes už jasně vede DDD?
Re: Ceraball
AAD taky...
Plně analogově už nahrávají jen opravdu špičkový studia, u nás je jich pár a stejně nahrávají analogově jen něco - Petr Vavřík ve Zlíně (V Studio) a Milan Cimfe v Sonu, to jsou takoví poslední Mohykáni v Čechách. Řek bych že tak 10% světových studií nahrává ještě analogově a to ještě ne všechno, jen lahůdky
Takže 95% nových nahrávek co si koupíš jsou DDD. Moje odhady, žádná statistiky, tak to vemte s rezervou 
Plně analogově už nahrávají jen opravdu špičkový studia, u nás je jich pár a stejně nahrávají analogově jen něco - Petr Vavřík ve Zlíně (V Studio) a Milan Cimfe v Sonu, to jsou takoví poslední Mohykáni v Čechách. Řek bych že tak 10% světových studií nahrává ještě analogově a to ještě ne všechno, jen lahůdky
Re: Ceraball
jak je to s těmi písmenky? AAD znamená, že se to nahrávalo a mixovalo analogově a pak se jen konečný výsledek převedl na digitál?
zvláštní, prohlížím nové cdčka a ty tři písmenka už nikde nevidím...
kam se to většinou píše?
zvláštní, prohlížím nové cdčka a ty tři písmenka už nikde nevidím...
kam se to většinou píše?
Re: Ceraball
lepši bych to nevysvětlil:
http://en.wikipedia.org/wiki/SPARS_code
Nevím jak dnes, ale starší Supraphonacky CDčka mívaly na zadní straně bookletu vždy "legendu" co co znamená... Psalo se to i na samotný medium, hlavně v době nástupu digitálu, defacto digitální nahrávka byla v té době braná jako přednost a bylo to něco, tohle zaručovalo mimojiné lepší prodejnost. Dnes se to už ani tak moc neužívá, předpokládá se že je to DDD, když je něco nahraný analogově, tak se tím CD může chlubit a je tam třeba AAD. Takže je to přesně opačně
http://en.wikipedia.org/wiki/SPARS_code
Nevím jak dnes, ale starší Supraphonacky CDčka mívaly na zadní straně bookletu vždy "legendu" co co znamená... Psalo se to i na samotný medium, hlavně v době nástupu digitálu, defacto digitální nahrávka byla v té době braná jako přednost a bylo to něco, tohle zaručovalo mimojiné lepší prodejnost. Dnes se to už ani tak moc neužívá, předpokládá se že je to DDD, když je něco nahraný analogově, tak se tím CD může chlubit a je tam třeba AAD. Takže je to přesně opačně
Re: Analogově vs. digitálně pořízená nahrávka (AAD, ADD, DDD)
Dnes už se často ani nepíše, že disk je nebo aspoň je kompatibilní s "compact disc digital audio". A často není napsáno o formátu vůbec nic! Souvisí to jednak s vypršením licence Philips, Sony, jednak s nevyžádanou snahou ušetřit zákazníka jakýchkoliv technických detailů (které by pak třeba mohl použít při reklamaci).
Re: Ceraball
Těch 95 % je žalostně málo, řekl bych 99,9 %. Již jen pohled na vybavení V Studiavintage píše:AAD taky...
Plně analogově už nahrávají jen opravdu špičkový studia, u nás je jich pár a stejně nahrávají analogově jen něco - Petr Vavřík ve Zlíně (V Studio) a Milan Cimfe v Sonu, to jsou takoví poslední Mohykáni v Čechách. Řek bych že tak 10% světových studií nahrává ještě analogově a to ještě ne všechno, jen lahůdkyTakže 95% nových nahrávek co si koupíš jsou DDD. Moje odhady, žádná statistiky, tak to vemte s rezervou
nám říká že něco analogově ANO, ale pak stejně se skoro 100% jistotou pokračují digitálně...
Analog recorders:
Otari MTR 100 24 track
Studer Revox PR 99 2 track
Digital recorders:
Power Mac G5
Apogee AD 16
Apogee DA 16
Apogee Rosseta 800
Re: Analogově vs. digitálně pořízená nahrávka (AAD, ADD, DDD)
Rekl bych ze analogem se jen prohaneji nektere stopy aby dostaly chrakteristickou barvu.
Re: Analogově vs. digitálně pořízená nahrávka (AAD, ADD, DDD)
Rekl bych, ze je na case odkazat na Slovanet: http://hifi.slovanet.sk/bb/viewtopic.php?t=1894
Re: Analogově vs. digitálně pořízená nahrávka (AAD, ADD, DDD)
Tolik pravdy v tak málo slovech...Kuba: zato já znám ve svém okolí tolik hifi šamanů a jejich hlásných trubců, kteří blbnou hlavu méně zkušeným hifistům... tak je třeba některé (zejména básnické) výlevy korigovat... chytrého to trkne, blbý vysolí prachy za nesmysly...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti

