Pozn. - původně jsem (omylem) umístil tento příspěvek do sekce OBECNÁ DISKUZE - Kdo je kdo. Ale spíš to patří sem, neumím to ale přesunout, tak tady je kopie:
Ahoj, jsem tu nový, tak zdravím všechny účastníky fóra. Asi jako většina ostatních jsem prošel podobným vývojem od prvotního objevení tématiky Hi-Fi a zjištění, že i z kotoučáku rodičů (Tesla B40?) lze dostat zvuk, ve kterém jsou slyšet výšky a basy (zesilovač Transiwat ?), přes čumění do výloh Tuzexu, první „západní“ komponenty až po nalezení uspokojivého řešení někdy zhruba před 15ti lety.
Pak následovalo období útlumu (rodina, děti, práce) a jen příležitostné sledování vývoje.
Loni jsem měl úraz, který mě na delší dobu ukotvil v posteli a tak jsem i tak trochu z nudy opět jednou zakoupil Stereo a Video a následně začal brouzdat po netu českém i zahraničním. No musím říci, že stav oboru mě nemile překvapil – absurdní nárůst ceny v oblasti Hi-Endu, úpadek běžných (ale dříve dobrých) značek a jejich výrobků, na první pohled téměř žádné zásadní inovace (ve srovnání např. s TV), úpadek úrovně většiny odborného tisku (sáhodlouhé popisy vzhledu výrobků místo měření, zhodnocení zvuku pár větami se zjevnou snahou nerozzlobit výrobce) a upadající kvalita vydávaných nahrávek. Všechna tato témata se samozřejmě objevují i na tomto fóru.
Říkal jsem si, že už tedy pravděpodobně zůstanu u své aktuální sestavy a maximálně se soustředím jen na hledání dobrých nahrávek a jejich poslech.
Potom však přišel další impulz – stěhování. Sice do většího, ale vyvstala nutnost výměny sloupových beden za regálovky (důvody uvádět nebudu, ale asi tušíte). A tak mě popadla odvážná myšlenka pokusit se o kompletní výměnu celého řetězce.
Stanovil jsem si následující požadavky:
- Repro sice „regálovky“, ale větší a třípásmové.
- Možnost bezproblémového a uživatelsky jednoduchého přehrávaní hudebních souborů po síti (z domácí NASky) a to včetně Hi-Res souborů (FLAC a DSD).
- Zbytek rodiny k tomu doplnil požadavek i na možnost přímého přehrávání streamů ze Spotify a Tidalu - jasně že ty mp3 na dospělé soustavě nehrají úplně super, ale k nedělnímu obědu je to O.K..
- A samozřejmě to nejdůležitější – alespoň částečné vylepšení zvuku oproti současnému stavu.
No a pak přišlo to nejobtížnější rozhodnutí – kolik do toho dát peněz. Jak jsem psal výše, posledních 15 let jsem neinvestoval ani korunu, takže něco ušetřeno bylo, na druhou stranu v minulosti jsem měnil jednotlivé komponenty postupně, vždy za cenu v rozmezí 1 až 3 tehdy průměrných měsíčních platů.
Nakonec jsem si dal limit do 100 tisíc (když je prý aktuální průměrný plat 30 ?) a pustil se toho. Protože celá ta změna byla tak trochu vynucená a i vzhledem k výše zmiňovanému špatnému stavu celého oboru, šel jsem do toho s obavou, že výsledek je nejistý a že se může stát, že peníze vyletí komínem a žádného zlepšení (kromě těch nových vlastností týkajících se přehrávaní ze sítě a streamování) nedosáhnu.
A teď k tomu nemístně optimistickému titulku – při psaní tohoto příspěvku mi hraje ta nová sestava a já, věčný nespokojenec a hledač, jen poslouchám a poslouchám. Hraje na tom dobře všechno – rock, pop, klasika. Nahlas i potichu. Nic nepřebývá, nic nechybí. Spousta nových detailů, ale pohodový neagresivní zvuk. A taky jsem objevil zdroje nově audiofilsky vydaných nahrávek (z původních originálních studiových pásků) mých oblíbených interpretů – Rolling Stones, Pink Floyd, Creedence, …
Jediným „problémem“ je to, že výsledné řešení, které překvapilo i mě, vůbec nesplňuje běžné představy o Hi-Fi (neřku-li Hi-End) sestavě.
Vykrystalizovalo to takto:
- CD přehrávač v nové sestavě není, starý je v ložnici
- 3 pásmové regálovky napájené bi-amp
- Multi kanálový AV receiver umožňující bi-amping, s integrovaným softwarem pro korekci vlastností místnosti a automatickou multi frekvenční EQ (asi k samostatné diskuzi) – vše zapnuto a používáno
+ pro mě největší překvapení, povyšující celou sestavu o min. 30%
aktivní subwoofer řízený tím softwarem AV receiveru (taky asi k samostatné diskuzi – ale především nutno osobně vyzkoušet, opravdu to může znít šíleně, ale kdo neslyšel – neuvěří).
Takže asi tak. Není ještě všechno v pytli.
Dobrá zpráva o Hi-Fi v roce 2019
-
- Příspěvky: 937
- Registrován: 28 čer 2019 14:38
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Dobrá zpráva o Hi-Fi v roce 2019
Asi budeš šťastný člověk a je Ti to přáno.
Můžeš prosím prozradit ty zdroje nově audiofilsky vydaných nahrávek, asi mně něco uteklo.
Děkuji.
Můžeš prosím prozradit ty zdroje nově audiofilsky vydaných nahrávek, asi mně něco uteklo.
Děkuji.
-
- Příspěvky: 937
- Registrován: 28 čer 2019 14:38
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Dobrá zpráva o Hi-Fi v roce 2019
Ahoj, já jsem tak trochu i snažil napsat něco pozitivního, protože mi přišlo, že větší část zdejších příspěvků je snad až příliš "zachmuřená" (i když tomu částečně rozumím - viz. ten můj původní příspěvek). Jakýkoliv koníček by měl především přinášet radost.
Aktuálně většinu nahrávek stahuji z
www.hdtracks.com nebo www.highresaudio.com
Je zde normálně možné platit českou kartou, jen některé tituly (není jich moc) nejsou dostupné kvůli regionálním omezením.
Primárně se oba weby soustředí na Hi-Res soubory (FLAC 96-24 a 192-24 a DSD 2.8), ale někdy nabízejí i FLAC ve standardním "CD" rozlišení 44-16 (tyto soubory jsou i mírně levnější). Pokud standardní FLAC nenabízejí (a ty nemáš aparaturu, která přehrávání Hi-Res souborů umožňuje), dá se stejná edice obvykle najít na Supraphonline.cz.
Aktuální zájem o Hi-Res verze nahrávek (a s tím generovaný finanční zisk - to je realita, dobré věci zadarmo nejsou) umožňuje jejich pečlivou rekonstrukci z původních zdrojů (většinou původní studiové magnetofonové pásky nebo u novějších záznamů profesionální DSD archivní soubory) vč. zaplacení dobrých zvukařů - a pokud je to takto poctivě provedeno, je výsledek skvělý.
Dle mého názoru je pak výborný výsledný zvuk dán z 90% použitím těch původních zdrojů a remasteringem (zní to výborně i ve standardní CD kvalitě) a 10% pak dělá to vyšší rozlišení. A bez zájmu o Hi-Res by ty nové edice prostě nevznikly, protože by je nebylo jak financovat.
Je ale nutné zjistit si, jak byly nabízené nahrávky vytvořeny - na HDTracks je vždy záložka "About this album", na Highresaudio záložka "Info". Pokud se jedná o kvalitní nahrávku, je zde většinou uvedeno jak a z čeho byla vytvořena a kdo ji mixoval.
Pokud zde není uvedeno nic, potřeba "googlit". A někdy nezbývá než to prostě risknout. Bohužel i zde je spousta věcí, které nepředstavují žádné zásadní zlepšení oproti původním verzím.
Jako podařené reedice je možno uvést Beatles - Sgt. Pepper a bílé dvoualbum, skoro všechny Rolling Stones (ABKCO records), Creedence Clearwater Revival, z jazzu třeba Oscar Peterson (4th floor studios), spousta věcí z vážné hudby, ...
Mimo tyto zdroje mě v poslední době mile překvapila i reedice všech alb od Pink Floyd (poprvé vydáno v roce 2011 a pak ještě v roce 2016 (mastering J. Guthrie a J. Plante). Aktuálně jsou u Bontonlandu za 300 Kč/kus.
Aktuálně většinu nahrávek stahuji z
www.hdtracks.com nebo www.highresaudio.com
Je zde normálně možné platit českou kartou, jen některé tituly (není jich moc) nejsou dostupné kvůli regionálním omezením.
Primárně se oba weby soustředí na Hi-Res soubory (FLAC 96-24 a 192-24 a DSD 2.8), ale někdy nabízejí i FLAC ve standardním "CD" rozlišení 44-16 (tyto soubory jsou i mírně levnější). Pokud standardní FLAC nenabízejí (a ty nemáš aparaturu, která přehrávání Hi-Res souborů umožňuje), dá se stejná edice obvykle najít na Supraphonline.cz.
Aktuální zájem o Hi-Res verze nahrávek (a s tím generovaný finanční zisk - to je realita, dobré věci zadarmo nejsou) umožňuje jejich pečlivou rekonstrukci z původních zdrojů (většinou původní studiové magnetofonové pásky nebo u novějších záznamů profesionální DSD archivní soubory) vč. zaplacení dobrých zvukařů - a pokud je to takto poctivě provedeno, je výsledek skvělý.
Dle mého názoru je pak výborný výsledný zvuk dán z 90% použitím těch původních zdrojů a remasteringem (zní to výborně i ve standardní CD kvalitě) a 10% pak dělá to vyšší rozlišení. A bez zájmu o Hi-Res by ty nové edice prostě nevznikly, protože by je nebylo jak financovat.
Je ale nutné zjistit si, jak byly nabízené nahrávky vytvořeny - na HDTracks je vždy záložka "About this album", na Highresaudio záložka "Info". Pokud se jedná o kvalitní nahrávku, je zde většinou uvedeno jak a z čeho byla vytvořena a kdo ji mixoval.
Pokud zde není uvedeno nic, potřeba "googlit". A někdy nezbývá než to prostě risknout. Bohužel i zde je spousta věcí, které nepředstavují žádné zásadní zlepšení oproti původním verzím.
Jako podařené reedice je možno uvést Beatles - Sgt. Pepper a bílé dvoualbum, skoro všechny Rolling Stones (ABKCO records), Creedence Clearwater Revival, z jazzu třeba Oscar Peterson (4th floor studios), spousta věcí z vážné hudby, ...
Mimo tyto zdroje mě v poslední době mile překvapila i reedice všech alb od Pink Floyd (poprvé vydáno v roce 2011 a pak ještě v roce 2016 (mastering J. Guthrie a J. Plante). Aktuálně jsou u Bontonlandu za 300 Kč/kus.
Re: Dobrá zpráva o Hi-Fi v roce 2019
Aha, tak dík.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti