Dovolil jsem si použít nadpis článku z http://mam.ihned.cz/index.php?p=107200_ ... ]=15319650Podezřelý název, podezřelé metody, podezřelí lidé, nejasné náklady, ještě méně jasné výsledky a mlhavé tušení.....
Ano jde o ....... Guerilla marketing.
V našem případě to nemá nic společného s hudbou, ale mnoho společného s naším koníčkem a vlastně i fórem to má. Při čtení mnoha vláken našeho fóra se s tímto pojmem setkáváme – a podivné je to, že v 99,99% případů se to týká našeho člena NA Tomu je použití Guerilla marketingu vyčítáno „horem dolem“, ale kde je vlastně pravda ? Co to vlastně je ?
Marketingové noviny jej kladně hodnotí jako nový trend:
http://www.marketingovenoviny.cz/index. ... LE_ID=4039
Vydávají se o něm knihy: http://knihy.cpress.cz/knihy/ekonomika/ ... marketing/
Píší magisterské práce: http://kisk.phil.muni.cz/guerilla-marke ... knihovnach
Ve stručnosti:
Guerilla marketingem se nejčastěji označuje provokativní, kontroverzní a agresivní reklama, při níž se nepoužívají klasické reklamní kanály nebo se použijí nestandardní způsobem. To ale není tak zcela pravda. Guerilla marketing se od tzv. klasického marketingu odlišuje hlavně tím, že nespoléhá na téměř bezedný marketingový rozpočet, ale spíše na představivost. Guerilla marketerům tedy nechybí hlavně zaujetí pro věc, nápaditost a osobní angažovanost. Tento přístup je tak nanejvýš vhodný (nejen) pro malé firmy, které se také chtějí v globálním světě prosadit a uspět.
Nemohu se zbavit dojmu, že v našem případě (nebo spíše v případě NA) jde již o zneužití samotného názvu této marketingové skupiny. Totiž již opticky název Guerilla marketing navozuje něco nepatřičného, co do slušné společnosti nepatří a o to tady přece jde:
O odstranění konkurence.
Prodává to co já, možná kvalitnější, podrazové prostředky (jako jsou například zapnuté subwoofery v rohu či za plentou stojící) nepoužívá, lživou reklamu také ne. Takže na něj vrhnu kýbl špíny, ona na něm trochu ulpí. A kdyby to odradilo jen jednoho zákazníka = mám vyděláno.

