Rozhodl jsem se to testnout, protože k tomu mám v podstatě ideální zesák NAD D 3020, který má jak analogový, tak digitální vstupy (coax i USB), a lze mezi nimi lehce a rychle přepínat.
Jako zdroj signálu jsem použil 8 let starý počítač se zvukovkou Realtek, který vf bordel produkuje zcela zaručeně.
Výsledek mě trošku překvapil.
1/ analogový vstup -- šumění, cvčení, bzučení je při realistické hlasitosti slyšet u nahrávek, ve kterých je mezi tóny ticho (třeba sólový klavír), úplně jasně.
2/ digitální koaxiální vstup -- šum je v tichých pasážích při realistické hlasitosti neslyšitelný, když to ale ohulím co to dá, slyšet je a dost -- nicméně to už hodně zkreslují moje bedny a stejně tak nahlas nikdy neposlouchám, jsem spíš na středně hlasitý poslech v tichu.
3/ digitální USB vstup -- ticho mezi tóny je i v případě, že to dám naplno, zkreslují jenom bedny, ale šum ani rušení slyšet nejsou.
Slova PMA jsou tedy s výjimkou usb dacu u mě potvrzená, bordel z PC slyšitelně leze až do beden.
Nicméně solidní cd-přehrávač nic takového nedělá a je ticho i při analogovém a koaxiálním připojení (Philips CD850) a ani můj nový komp přímo dělaný na hudbu žádné šumění nemá (nicméně tam je pouze usb možnost).
Zaujala mě ale jiná věc -- pocitově, při poslechových úrovních na které jsem zvyklý, bych jako nejlepší zvolil koaxiální připojení. Analogové ne, to slyšitelné rušení je přece jen dost nepříjemné. U koaxu ani usb jsem šum nebo rušení přímo neslyšel. A pocitově mi to propojení, kde to rušení podprahově je, tedy koaxiální, příšlo lepší než usb -- ne u všech nahrávek, ale dost často mi připadalo, že přes koax mají nástroje lepší barvu, žestě jsou nablýskané a plechovější, housle dřevěnější
Naštěstí z nového kompu to jede jen přes usb - a to přes jiný usb dac a zesák - a zdá se mi, že to hraje skvěle a dál to řešit nebudu................ ale je to tedy dost divné. Jako by zvuku v tom testu ten skrytý šum a zkeslení dodávaly šmrnc nebo co.

