Doporučte - lampy u dělence na předek nebo na konec? Proč?
Doporučte - lampy u dělence na předek nebo na konec? Proč?
Ahoj, přemýšlím o upgrade svojí sestavy, chodím po studiích, poslouchám bedny i zesilovače a dělám si názor na to, kam se chci s aparaturou dostat… Líbí se mi zvuk lamp, chci dělenec, ale zatím nemám úplně jasno, zda mají přijít na předek či konec a každý prodejce má na to jiný názor a jinou teorii. Poslechově jsem se zatím dostal jen k lampovýmu předku nebo integráči…
Jaký je na to váš názor? Jaká jsou pro a proti jednotlivých řešení?
Jaký je na to váš názor? Jaká jsou pro a proti jednotlivých řešení?
Re: Doporučte - lampy u dělence na předek nebo na konec? Proč?
Já tak nějak dospěl k tomu, že zdroje zvuku (řekněme předek) mám diskrétní tranzistory a konec lampy. Technicky vzato jsou lampy asi lepší na konec - lepší vlastnosti v limitaci, spolehlivější než tranzistory, nevadí teoreticky větší šum (prakticky mi nikdy nepřipadalo, že lampy šumí víc než tranzistory). Ale zase je omezený výkon. Pokud vystačíš s výkonem např. 300B, tak rozhodně konec. I když existují i předzesilovače s 300B apod. Klasické EL34 zkreslují víc, tam bych to už tak jednoznačně neviděl. Ale v kompromisní sestavě to může být výhodné.
Re: Doporučte - lampy u dělence na předek nebo na konec? Proč?
Pouzivam lampy na konci s JJ KT88 a mozem povedat, ze tak pevny zvuk,dynamicky,plny detailov s vybornou lokalizáciou som doma este nemal. Muzikalita je domenou zosilovaca. Sice sa chystam na upgrade lamp,ale ostanem u KT88 len o radu lepsie.Predok zatial nepouzivam,nakolko koniec ma volume. Skus Leben CS1000P ,poprípade lacnejsi Leben CS600.
Re: Doporučte - lampy u dělence na předek nebo na konec? Proč?
Z Brna to nemáš až tak daleko do Českého Těšína k panu Weberovi(nebo ke mně do Štramberku) a rozhodně zkus poslechnout Audiomat,já jsem z jejich integráčem naprosto spokojený...
Re: Doporučte - lampy u dělence na předek nebo na konec? Proč?
Děkuji všem za rady jak zde veřejné, tak i do SZ...
Jak se dalo předpokládát, názory jsou i zde rozdílné a protichůdné, takže nezbývá než parafrázovat "klasika" (snad mne za označení "klasik" nikdo nenapadne) se slovy: poslouchat, poslouchat a poslouchat... A taky bude potřeba si udělat celodenní (spíše vícedenní) výlet od Olomouce až po Těšín, kde je velká koncentrace zatím mnou nepoznaných studií i hifistů, ochotných předvést svoji sestavičku.
@Patmann: jaký je rozdíl mezi klasickým Arpege reference 10 a tím s dodatkovým označením R.C.? Nikde jsem to nedohledal...
Jak se dalo předpokládát, názory jsou i zde rozdílné a protichůdné, takže nezbývá než parafrázovat "klasika" (snad mne za označení "klasik" nikdo nenapadne) se slovy: poslouchat, poslouchat a poslouchat... A taky bude potřeba si udělat celodenní (spíše vícedenní) výlet od Olomouce až po Těšín, kde je velká koncentrace zatím mnou nepoznaných studií i hifistů, ochotných předvést svoji sestavičku.
@Patmann: jaký je rozdíl mezi klasickým Arpege reference 10 a tím s dodatkovým označením R.C.? Nikde jsem to nedohledal...
Re: Doporučte - lampy u dělence na předek nebo na konec? Proč?
Dovolim si odpovedet ti za Patmanna.
Model s pridavkem R.C. nabizi moznost dalkoveho ovladani hlasitosti.
(Remote Control)
Model s pridavkem R.C. nabizi moznost dalkoveho ovladani hlasitosti.
(Remote Control)
Re: Doporučte - lampy u dělence na předek nebo na konec? Proč?
Jojo, jen přidáno dálkové ovládání hlasotosti.
Re: Doporučte - lampy u dělence na předek nebo na konec? Proč?
Jak prosté, děkujiProspero píše: (Remote Control)
Re: Doporučte - lampy u dělence na předek nebo na konec? Proč?
Kdyz uz budes takhle cestovat, tak si zajed i do Hornstudia v Kromerizi Je to minimalne zajimava zkusenost...
Re: Doporučte - lampy u dělence na předek nebo na konec? Proč?
Jeste bych chtel dodat, ze pokud bys az zas tak uplne nelpěl na delenci (proc vlastne?) a dokazal si predstavit i Patmannem zminovany Audiomat, nabizely by se "k nezavaznemu poslechu" i jini kandidati, jako napriklad Jadis “Orchestra Reference”, nabo “Áckový” Jadis “DA 30”. Oba naprosto uzasne hrajici integrace v “krasnem kabátku”. (Muj ciste subjektivni názor. )
A pokud na delenci preci jen trvas, tak uz rovnou predek i konec. Jadis jich ma v programu hned nekolik.
http://www.jadis-electronics.com/fr/
Krasne hraji vsechny, tam uz je to jen a jen "o kapesném"....
A pokud na delenci preci jen trvas, tak uz rovnou predek i konec. Jadis jich ma v programu hned nekolik.
http://www.jadis-electronics.com/fr/
Krasne hraji vsechny, tam uz je to jen a jen "o kapesném"....
Re: Doporučte - lampy u dělence na předek nebo na konec? Proč?
Docela dlouhou dobu jsem hrál na lampový předzesilovač Audio Research Reference 3 a k němu jsem měl monobloky Musical Fidelity MF750K. Bedny Wilson Audio Watt&Puppy 5.1. Tehdy jsem si myslel, že lampový předzesilovač a velmi výkonné tranzistorového konce jsou to pravé.
Re: Doporučte - lampy u dělence na předek nebo na konec? Proč?
A jak to vidíš dnes?Renown píše:.....Tehdy jsem si myslel....
-
- Příspěvky: 468
- Registrován: 27 lis 2013 17:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doporučte - lampy u dělence na předek nebo na konec? Proč?
Po zkušenostech největším tvůrcem onoho "překrásného lampového zvuku" jsou koncové lampy. Je to z důvodu zaoblené charakteristiky v oblasti max. výkonu, na rozdíl od polovodičových řešení, kde limitace je zpravidla ostřejší. Předzesilovací stupně se až tak výrazně neprojeví elektronkovým zvukem. Já bych koupil integrovaný CELOELEKTRONKOVY zesilovač.
Upřímně řečeno takový lampový čistě koncový stupen se liší od integrovaného jen chybějícím přepínačem vstupů , potenciometry hlasitosti a balance a případně korekčními obvody /výšky-basy/.
A jestli používáš gramo, tak bych doporučil lampový samostatný korekčák.
Všiml jsem si, viz příspěvek výše, že se na foru stále častěji objevuje spílámí a pomlouvání na EL34. A porovnávat triodu 300B s pentodou EL34 je úplný nesmysl. Ten zvuk závisí od koncepce zesilovače /single ended, push-pull, PPP, ultralinear, .../ a hlavně na kvalitě výstupního trafa. Zprasit se dá triodový i pentodový zes. A to dost! A pro ty, co rádi zkouší různé lampy od různých výrobců ve svých zesích, připomínám , že u dvoučinných konc.stupnů je nutné použít párované lampy a stejně je většinou nutná i korekce pracovního bodu /nastavení mřížk.předpětí/ , jinak je to o ničem. Není to pro laika "jen tak si zkoušet lampičky".
Upřímně řečeno takový lampový čistě koncový stupen se liší od integrovaného jen chybějícím přepínačem vstupů , potenciometry hlasitosti a balance a případně korekčními obvody /výšky-basy/.
A jestli používáš gramo, tak bych doporučil lampový samostatný korekčák.
Všiml jsem si, viz příspěvek výše, že se na foru stále častěji objevuje spílámí a pomlouvání na EL34. A porovnávat triodu 300B s pentodou EL34 je úplný nesmysl. Ten zvuk závisí od koncepce zesilovače /single ended, push-pull, PPP, ultralinear, .../ a hlavně na kvalitě výstupního trafa. Zprasit se dá triodový i pentodový zes. A to dost! A pro ty, co rádi zkouší různé lampy od různých výrobců ve svých zesích, připomínám , že u dvoučinných konc.stupnů je nutné použít párované lampy a stejně je většinou nutná i korekce pracovního bodu /nastavení mřížk.předpětí/ , jinak je to o ničem. Není to pro laika "jen tak si zkoušet lampičky".
Re: Doporučte - lampy u dělence na předek nebo na konec? Proč?
Zesilovač s 300B bude vyžadovat reprobedny s vysokou citlivostí vzhledem k výkonu cca 8W. Takže nejspíše nějaké horny.
Měl jsem push-pull Audiospace s 300B, to mělo asi 2 x 20W a s běžnými bednami (tehdy Wilson Audio) to nebylo úplně dobré.
Pak jsem měl třeba Verdier DE275, to je push pull s KT88. To už bylo z hlediska výkonu skoro ok, ale zvuk 300B je úplně jiný.
Stejně tak Canor TP106VR+ nebo Canor A1.10 dokáží hrát s "každými" bednami velmi dobře.
Canor A1.10 lze přepínat trioda-ultralineár a lze je i "zmůstkovat", pak se musí použít dva zesilovače pro stereo. Propojí se datovým kabelem pro synchronizaci ovládání hlasitosti v obou zesilovačích, a pak to je opravdu výborné. Canor to měl na výstavě v Bratislavě 2014. Tam to hrálo s Sonus Faber Cremona a Triangle Magellan Cello.
Měl jsem push-pull Audiospace s 300B, to mělo asi 2 x 20W a s běžnými bednami (tehdy Wilson Audio) to nebylo úplně dobré.
Pak jsem měl třeba Verdier DE275, to je push pull s KT88. To už bylo z hlediska výkonu skoro ok, ale zvuk 300B je úplně jiný.
Stejně tak Canor TP106VR+ nebo Canor A1.10 dokáží hrát s "každými" bednami velmi dobře.
Canor A1.10 lze přepínat trioda-ultralineár a lze je i "zmůstkovat", pak se musí použít dva zesilovače pro stereo. Propojí se datovým kabelem pro synchronizaci ovládání hlasitosti v obou zesilovačích, a pak to je opravdu výborné. Canor to měl na výstavě v Bratislavě 2014. Tam to hrálo s Sonus Faber Cremona a Triangle Magellan Cello.
Re: Doporučte - lampy u dělence na předek nebo na konec? Proč?
za mě ..předek lampy...konec tranzistory v áčku
dobrej lampovej předek dodá dobrej prostor , pestrost zvukových barev.. o kterých se může většině tranzistorových předků jen zdát
silnej tranzistorovej konec stabilitu o který se většině lampových konců může jen zdát
dobrej lampovej předek dodá dobrej prostor , pestrost zvukových barev.. o kterých se může většině tranzistorových předků jen zdát
silnej tranzistorovej konec stabilitu o který se většině lampových konců může jen zdát
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host