Yamaha RX-V440 - samovolné vypínání

Integrované i dělené zesilovače, předzesilovače, koncové zesilovače, monobloky, ...
Odpovědět
Fugoki
Příspěvky: 5
Registrován: 28 led 2018 16:43
Kontaktovat uživatele:

Yamaha RX-V440 - samovolné vypínání

Příspěvek od Fugoki »

Zdravím vespolek. MámRX-V440 od Yamahy, zhruba 10 let. Doposud fungoval bezchybně. Poslední půlrok se mi stávalo, že se občas sám od sebe vypnul, uprostřed produkce. Po opětovném zapnutí fungoval dál, takže jsem nic neřešil. Problém ale začal být častější a poslední týden se vypíná prakticky do pár vteřin po zapnutí.
Vysledoval jsem na netu, že by problém mohl být v přehřívání. Je umístěn celou dobu co ho mám v hifi stolku, téměř u země. Když jsem receiver vyjmul ze stolku a zapojil ho volně v místnosti, zanutí "drží".
Uměl by někdo poradit? Předem děkuji za rady a tipy. Předesílám, že jsem technicky nevzdělaný laik a musí se na mně opravdu polopatě... :)

Uživatelský avatar
lechos
Příspěvky: 5439
Registrován: 09 pro 2008 08:34
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Yamaha RX-V440 - samovolné vypínání

Příspěvek od lechos »

no vyřešils sám - lepším větráním, chlazením aparátu
nemáš moc nízkou impedanci (Ω) připojenejch bedýnek ? běžně vydrží 4-16Ω aaale...praxe bývá všelijaká a lépe tu vyšší i za cenu trochu nižšího výkonu (W)

Fugoki
Příspěvky: 5
Registrován: 28 led 2018 16:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Yamaha RX-V440 - samovolné vypínání

Příspěvek od Fugoki »

Díky moc za tip. Já se koukal do možných závad a řešení v manuálu, toto tam bylo zmíněno, takže jsem přepínal. Bez výsledku, vypínání vesele pokračovalo.
Ještě k tomu přehřívání. To lepší chlazení nebude moc řešitelné, nemám kam bych ho jinak postavil a to místo, kde je normálně postavenej je i normálně větratelné. To že jsem to zapojil vytažené bylo takový "co kdyby" předtím, než jsem ho chtěl zabalit a odlifrovat do servisu. Ale něco se muselo stát, když vydržel bez závady fungovat 10 let (jasně, součástky nemládnou).