Při hledání možné náhrady za své Quadral Montan MK V jsem byl odkázán do svět profi monitorů. Zaujala mě firma ADAM- Advanced Dynamic Audio Monitor. Je to německá firma a její profi monitory jdou od dostupných modelů po top model S7A MKII za 17 tisíc euro. Typické je využití páskových výškáčů a u tří a vícepásmových modelů i páskových stredových repro. To je trochu analogie s vyššími modelem Quadralů - Vulkan a Titan MKV.
Hodně mě zaujaly jejich později uvedené modely pro domácí použití. Hlavně řada Tensor series a pro mě šílené OSS. Tensor BetaOlympus Sound System
Jejich modely kromě zásadního používání páskáčů jsou plně aktivní. Slyšel jste to někdo?
Ano. V Mnichově. Bohužel Němečtí audiofilové jsou velcí vlastenci. A jejich domácí značky jako Burmaster nebo Adam audio jednoznačně vedou. Nebylo tam možnost si ani sednout a po celý den stále plno. Zvukově těžko sdělit bez pořádného poslechu, ale jde o Německou značku a oni se drží svojeho.
boxer píše: ....jde o Německou značku a oni se drží svojeho.
Myslíš tím ryčný marš pochod, tedy bumcink ?
Asi bych to podle všech našich předpokladů měl mít něco takového doma a docela se mi to líbí. Pokud jsou repro dobré, tak mají možná stále atributy milé svému domácímu publiku, ale v míře, která neprudí. To je zase můj předpoklad.
Které Tensory tam byly ke slyšení?
Pokud můžu soudit podle Mnichova, kde jsem poslechem tří modelů ADAM strávil dost času, nemá jejich zvuk vůbec nic společného s charakterem Quadralů řady Phonologue. Adamy hrály bez ohledu na velikost uječený stejnozvuk s dominancí vyšších středů a výšek. Větší modely měly jen kvalitnější bas a "větší zvuk". Bylo to takové ... nenormální.
Myslel jsem si, že se Adam specializuje na studiové monitory. Pokud je tedy zmiňovaný model Tensor studiový monitor, je vyjádření Syčáka celkem jasné.
Mně osobně stuiové monitory na domácí poslech nevyhovují.
Jo, stejná místnost a zdroj. Jak tady hoši psali, bylo tam stále obsazeno, takže když jsem urval dobré místo, byly zapojené menší bedny a tak nezbylo, než se proposlouchat k největším. Špatný zvuk jsem taky připisoval tomu, že hraje nízký model a nevěřil jsem, že ty velké budou stejné. Proti studiovým bednám nic nemám, jedny ostatně doma poslouchám, ale tohle se mi nelíbilo.
Zajímavý. Čím to krmili? Byla akustika v průměru stejná jako v ostatních expozicích, alespoň co se dalo očima odhadnout? Netvrdím, že věřím všemu v časopisech, spíše naopak, ale když už si někde něco vezmou jako referenci... Třeba blbá konstelace nebo to bylo v nahrávce a ten systém zahrál to co bylo nahráno. Na druhou stranu např. Renown to hodnotil v lepší části toho co tam slyšel.