"Někdy se nelze i při nejlepší vůli ubránit troše závisti. Jako kdyžsi znovu připomeneme, kdo že je ve Francii už víc než desetiletí první dámou populární hudby a porovnáme to se situací v tuzemsku. Leč hořekovati nad stavem masového vkusu, rozlitým mlékem či volebními výsledky je poněkud zpozdilé. Za vše si můžeme jen my sami.
Zpět k Patricii Kaas. Skutečností zůstává, že tahle šarmantní blondýnka s tajemně zastřeným altem a svůdným charismatem si na tamní scéně suverénně udržuje pozici stálice, milované publikem všech generací. Nemálo bodíků k dobru si jistě připsala i díky tomu, že od začátku své pěvecké kariéry navazuje na bohatou tradici šansonu a snaží se jej přetransformovat do současné moderní podoby, přičemž s nenucenou elegancí využívá prvků jazzu, blues, rocku i popu.
Na svém albu Piano Bar, které bylo inspirováno posledním snímkem klasika domácího filmu Clauda Lelouche And Now... Ladies & Gentlemen (v němž se Patricia prvně objevuje před kamerou, a to hned ve společnosti Jeremy Ironse), se zpěvačka výběrem repertoáru hlásí jednak ke svým slavným předchůdcům (Brel, Bécaud, Aznavour) a dále i k neméně pověstným autorům filmovým melodií (Lai, Legrand).
Evergreeny jako Bécaudovu What Now My Love, ústřední melodie z filmů Muž a žena, Love Story či oscarovou píseň The Windmills Of Your Mind zde interpretka předkládá v intimně ztišených verzích za doprovodu hladivě hebkých kláves, zvonivého šelestu bicích, dusítkem přitlumeného hlasu trubky i jemných doteků elektroniky. Jestliže chtěla zároven evokovat atmosféru, spojenou s mnoha francouzským šansoniérům důvěrně známým termínem vetknutým do názvu alba, pak si snad ani nemohla lépe počínat."