Ozvučení hodně malé místnosti

Řešení akustiky poslechové místnosti, akustické panely, basové pasti.
Maxpower
Příspěvky: 171
Registrován: 05 srp 2022 13:27
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Ozvučení hodně malé místnosti

Příspěvek od Maxpower »

JV píše:
25 dub 2023 18:45
To samozrejme nerozporujem, ale jednoznačne tvrdiť že do 30tky je všetko komerčné nepočúvatelný shit je trochu silné vyhlásenie. V tom segmente sa našla kopa spokojných užívatelov. Samozrejme že vždy bude niečo lepšie. Je to len vec osobných preferencií a hlavne možností.
Myslím, že máme velké štěstí, že zde šikovní členové stavitelé jsou a my si můžeme dokonce vybírat od koho si to necháme postavit. Protože bohužel to není všechno do 30 tky nepočutelný shit, ale do 200ky vše nehoráznej shit postavenej v číně z blbejch komopnentů...

Uživatelský avatar
audafreak
Příspěvky: 169
Registrován: 24 zář 2020 17:06
Kontaktovat uživatele:

Re: Ozvučení hodně malé místnosti

Příspěvek od audafreak »

Fidji99 píše:
27 dub 2023 12:50

Co sa tyka kina, tak tam je basova zlozka vekmi podstatna. To zo stlpov nijako nedas, bez subwooferu tie stlpy budes akurat tak zbytocne pretazovat. Frekvencny profil je uplne inde ako pri hudbe, tam tej energeie pod 30 alebo aj pod 18Hz su mraky. Preatazujes repro, preazujes receiver a este to ani dobre nehra.
No nevím, mnoho let jsem poslouchal filmy na stereo sloupech a nebyl to problém. Zato sub v malé místnosti bez DSP problém být může dost velký. To, co je většinou v AV receiverech, jsou věsměs dost ořezané jednoduché DSP které jen provedou trochu ekvalizace a nastaví úrovně.

Nevím, co dotyčný sleduje za filmy, ale jak už jsem tady někde psal, většina filmů je jen stereo (kdysi se jinak skoro netočilo) s mono dialogy, jen sem tam se objeví něco, kde je na pár vteřin něco v surroundu a ještě méně těch, kde je významněji zapojen sub. A to třeba za celý film jen na pár vteřin. Když není možnost pořádného řešení, dá se to v pohodě překousnout. A vzhledem ke kvalitě současné kinematografie je někdy i lepší čas strávit jinak, co si budeme povídat. Pokud ale jsou předmětem zájmu akční filmy, kde se pořád někdo řeže a něco vybuchuje, tak to možná využije více.
Na druhou stranu zrovna před pár dny mi večer v jednom filmu tak zavibrovala celá místnost, jako ještě nikdy, až jsem vytřeštil oči co se děje.

Yiakubou
Příspěvky: 539
Registrován: 07 črc 2020 18:06
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Ozvučení hodně malé místnosti

Příspěvek od Yiakubou »

Slysel jsi nekdy poradny multikanal? Ja jsem si taky myslel, ze stereo na filmy je ok, nez jsem slysel poradny setup. Ja bych do toho nesel, protoze pro me je hlavni hudba a na film koukam tak jednou za mesic, to se mi nevyplati. Ale pro hi-fi filmovy zazitek stereo fakt nestaci.

Uživatelský avatar
audafreak
Příspěvky: 169
Registrován: 24 zář 2020 17:06
Kontaktovat uživatele:

Re: Ozvučení hodně malé místnosti

Příspěvek od audafreak »

Ale jo, slyšel, na slušných profi kalibrovaných monitorech, profi audio interface, vše kalibrované, myslím ,že to kvalitou předčí většinu domácích receiverů i běžného hifi audia. Mám to doma. Ale Atmos to není. Jen 7.1 výstup přes USB ASIO z PC.Video 4k HDR na OLED.

Můžu si během playbacku pro kontrolu třeba vypnout front nebo surround, nebo cokoli potřebuji, kdykoli si zobrazit všechny vstupní i výstupní kanály a jejich úrovně a spoustu dalších věcí, které běžný člověk dělat nemůže. Takže není problém potřebné info získat.

Takže to opravdu nemám vycucané z prstu. Osobní zkušenost. V těch surroundech opravdu u většiny filmů až na pár vteřin v některých scénách skoro nic není. Ostatně jsme to tu už jednou diskutovali.
Samozřejmě pokud mám možnost výběru, tak pouštím v surround, a následně zjistím, že je to skoro jedno.

Surround si člověk užije mnohem více u hudby, pokud je to dobře udělané. Tam je to 100% času alba.
Jedno omezení to ale má - sousedy, nemohu příliš testovat jejich toleranci.

Oldear
Příspěvky: 1689
Registrován: 23 kvě 2017 17:58
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Ozvučení hodně malé místnosti

Příspěvek od Oldear »

audafreak

Promiň, ale o skutečném, kvalitním DK nemáš ani tušení a Tvoje názory na filmovou hudbu a maštění Surroundu ( jak píšeš ) do poslechu hudby to potvrzují. Jestli dokonce nepoznáš velký rozdíl, jak píšeš, při sledování filmu ve stereu a multikanále - tedy ve skutečném multikanále ( DD, DTS a nebo raději v Dolby TrueHD, či dokonce DTS-HD Master Audio 192/24, Dolby Atmos a 9.1 Auro-3D ), nikoliv nějakého surroundu, tak vůbec nevíš o čem píšeš. Sorry.

Uživatelský avatar
audafreak
Příspěvky: 169
Registrován: 24 zář 2020 17:06
Kontaktovat uživatele:

Re: Ozvučení hodně malé místnosti

Příspěvek od audafreak »

oldear
Vůbec nechápete, o čem píši. Pořád. Bude lépe, když se nebudete vyjadřovat k mým příspěvkům. Vím o tom po technické stránce téměř jistě více než vy. Na rozdíl od zdejší upřednostňované dojmologie a argumentace tloušťkou peněženky.

Fidji99
Příspěvky: 1186
Registrován: 19 srp 2018 01:33
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Ozvučení hodně malé místnosti

Příspěvek od Fidji99 »

audafreak píše:
28 dub 2023 09:53
Fidji99 píše:
27 dub 2023 12:50

Co sa tyka kina, tak tam je basova zlozka vekmi podstatna. To zo stlpov nijako nedas, bez subwooferu tie stlpy budes akurat tak zbytocne pretazovat. Frekvencny profil je uplne inde ako pri hudbe, tam tej energeie pod 30 alebo aj pod 18Hz su mraky. Preatazujes repro, preazujes receiver a este to ani dobre nehra.
No nevím, mnoho let jsem poslouchal filmy na stereo sloupech a nebyl to problém. Zato sub v malé místnosti bez DSP problém být může dost velký. To, co je většinou v AV receiverech, jsou věsměs dost ořezané jednoduché DSP které jen provedou trochu ekvalizace a nastaví úrovně.

Nevím, co dotyčný sleduje za filmy, ale jak už jsem tady někde psal, většina filmů je jen stereo (kdysi se jinak skoro netočilo) s mono dialogy, jen sem tam se objeví něco, kde je na pár vteřin něco v surroundu a ještě méně těch, kde je významněji zapojen sub. A to třeba za celý film jen na pár vteřin. Když není možnost pořádného řešení, dá se to v pohodě překousnout. A vzhledem ke kvalitě současné kinematografie je někdy i lepší čas strávit jinak, co si budeme povídat. Pokud ale jsou předmětem zájmu akční filmy, kde se pořád někdo řeže a něco vybuchuje, tak to možná využije více.
Na druhou stranu zrovna před pár dny mi večer v jednom filmu tak zavibrovala celá místnost, jako ještě nikdy, až jsem vytřeštil oči co se děje.
Vidim to trochu inak. Poslednych cca 30 rokov je 5.1 mix a pouzivanie LFE standard a cim viac sa blizime k sucasnosti, tak predpoklad pritommnosti subwoofera je zakomponovany uz priamo v mixe. Nechcem nudit detailami, ktore kazdy, co sa o to zaujima si vie zistit. (10 dB kompenzacia atd)

99% komercnych AVR ked neuvidi sub, tak nastavi LR na full range a zacne davat LFE signal do prednych repro a takisto aj zacne robit bass management do LR. A tam zvykne nastat problem. Nejde o ciste FR, ale skor o power compression pri vyssich hlasitostiach (relativne maly woofer musi zvladnut basovy signal z vela zdrojov) a zrazu repro co ma pri testsignale 75dB f-3 napr 40Hz (v tom lepsom pripade) bude mat pri zatazi 90dB uz f3 napr 50Hz a este bude aj skreslovat v desiatkach %. Ide o max SPL co ten woofer dokaze. A problemy s DSP - budu rovnake so stereom ako so subom.

Preto sa pri DK instalaciach tie SW pouzivaju aj ked mas fronty co hraju v miestnosti do 20Hz.

Celkovo je vela ludi zmatenych (nemyslim tym teba) , THX, 80Hz, sub vs LFE. Koncept 5.1 bol vzdy postaveny na 5xplnorozsahova bedna + LFE kanal. To ze sa to vyvinulo do satelitov co maju realny f-6 na 120Hz to uz je iny pribeh. Ja napriklad nastavujem kino uplne inac ako surround music, su to 2 odlisne koncepty. (MCH mam nastavene tak, ze kazdy reprak v 5.1. Ma svoj dedikovany sub a AVP funguje ako vyhybka, pri DK Idem do kombinacie basu do mono signalu LFE a 2 zon na basy)

Ale teda keby som mal stavat kino do taketo miestnosti s nizsim ropzoctom>
1) kupim modernejsi AVR (nejaka stredna trieda denon/marantz 2-3 roky stary aby mal moderny DRC typu Audyssey 32 (500-700 eur)
2) isiel by som cestou fantomoveho centra (4.1) a usetrene peniaze by som investoval inde.
3) fronty - nech to ma 6.5 palcovy woofer a je jedno ci to je 2,2.5 alebo 3 pasmo- s tych lacnejsich znaciek- podla vkusu Polk, Klipsch a pod.
4) sub by som urcite nevynechal- aspon 10 palcov a dostatok wattow

Celkovo tomvidim tak na 2.000 2.500 eur, ked to ma byt nieco kde si uz viem povedat, ze to je lepsie ako soundbar.

Uživatelský avatar
audafreak
Příspěvky: 169
Registrován: 24 zář 2020 17:06
Kontaktovat uživatele:

Re: Ozvučení hodně malé místnosti

Příspěvek od audafreak »

Fidji, já tohle všechno vím, jen jsem naznačoval, že u většiny filmu (alespoň ty, na které koukám já, což je tak min. 300/rok, v SR/SR/BL/BR téměř nic není až na pár okamžiků a často ani to ne. Schválně si vždy vypnu zadní a srovnávám, pak přední, abych slyšel, jestli tam něco vůbec je. Proto si myslím, že kdo má jen kvalitní stereo, taková tragédie to není. Pokud ovšem někdo kouká jen na ty filmy, kde pořád něco lítá a vybuchuje apod., tak jo, ale běžná produkce hlavně televizních a streamovacích služeb se čím dál víc dělá tak, že se udělá stereo ambient, do centru se dá dialog, je pak snadnější a rychlejší monofonní dabing, a patrně sw se přidá z FL/FR vygenerovaný SL/SR, ale jen takový lehký šum. Za celý film tam často nic jiného není. Takový fake na diváka, však taky co by na ten svůj soundbar chtěl, že. Ty filmy jsou většinou jen taková jednorázová spotřebka. A starší filmy vznikaly vesměs jen stereo, nebo dokonce mono.

Navíc to, že je ať už hudba nebo film zakodováno jako 5.1 neznamená, že tam opravdu je příslušný počet kanálů. Může tam být 3.0, 4.0, 5.0, 5.1, surroundy mohou být bez basů i full range, myslím, že zrovna 2L mívá 5.0 full range (snaží se o kvalitu, asi aby se minimalizovalo další zpracování), někdo míchá i vše full range a basy zkopíruje i do LFE, někdo jiný zase ufikne všude basy a šoupne je jen do LFE, myslím, že SACD Police byla takto blbě míchána, to pak bez subu hraje jako kastrované. Prostě je v tom docela chaos.

Taky bych doporučoval postupně stavět 2.0, 2.1, 4.1. Dál už je třeba větší místnost, popravdě většině se do pokoje nevejde ani to 4.1. Nemyslím tím plastová chrchlátka z domácích kin. Taková sada Neumanů je už trochu jiná kategorie. Nedávno známý koupil z druhé ruky AVR + kinoset repro za 50 tisíc, opakuji ze cena z druhé ruky, a je to katastrofa, nedá se to seřídit, hraje to úplně na h. Jak jsem byl rád, že jsem cestou AVR nakonec nešel.

skypi
Příspěvky: 298
Registrován: 12 čer 2009 20:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Ozvučení hodně malé místnosti

Příspěvek od skypi »

No, s kvalitou zdrojového signálu může být problém... Dovolím si sem dát jako zajímavost odkaz z jiného fora, ten člověk, který je autorem, se v problematice dlouhodobě reálně pohybuje a má přehled a zkušenosti jako málokdo - příspěvek se sice týká "multikanál záznamu 24bit/96k symfoňáku" , ale problematika je to podobná http://www.audioweb.cz/viewtopic.php?pid=399997#p399997
A popis technického vybavení - pro představu - je také zajímavý - je to myslím toto : https://www.audiomaster.cz/reference/Ja ... zvuku/2445

Fidji99
Příspěvky: 1186
Registrován: 19 srp 2018 01:33
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Ozvučení hodně malé místnosti

Příspěvek od Fidji99 »

Pre priaznivcov “as artists intended “ je tu este takyto subzaner

https://beqcatalogue.readthedocs.io/en/ ... ?h=mad+max

Filtre na dorovnanie domaci vs komerxny (kino) mix, vsimnite si frekvencie ….

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti