Ale o tom ja vobec nehovorim, ze niekto robi veci dobre alebo zle. Len ako pise Yiakobou ide o dve uplne rozdielne veci. Iny noz potrebuje kuchar ked kraja maso, ako ked ho ty uz konzumujes na tanieri.Michel píše: ↑01 led 2024 12:26to Fidji99
Ano, bohužel „profíci“ v nahrávání muziky mají velmi často názor, že hifisté dělají věci špatně, že jejich „profi“ aktivní studiové monitory, krmené digitálními zesilovači hrají nejlépe, že akustiku vyřeší v počítači atd. A pak hifisté hledají původní nahrávky pokud možno bez dalších „profi“ remasterů atd.
Toto je debata jež nemá konce. Původní příspěvek žádal o radu pro poslech a tvorbu v DAW bez nahrávání živých nástrojů a týkal se umístění zařízení (primárně doufám myšleno repro) v místnosti. Já se snažil tazateli sdělit, že existuje i cesta matematiky + fyziky v umístění a že mnohdy poskytuje lepší výsledky, než počítačové úpravy signálu s nešikovně umístěnými repro. Na tom se doufám jsme schopni shodnout. Zdržel jsem se diskuze o signálových kabelech, neboť „profíci“ mají svůj XLR standard, který je dle jejich názoru imunní, o digitálním zpracování, kde přeci jedničky a nuly jsou vždy stejné atd., stejně tak o kvalitě LAN, switche, hodin, napájení, stínění, uzemnění atd. Vše z toho má docela zásadní vliv na zvuk bez ohledu zda se jedná o „profi“ či hifi. A umístění repro v místnosti patří k těm nejdůležitějším a o tom doufám byla řeč.
O profi svete nemam ziadne iluzie, pracovl som v jednom spickovom studiu skoro celu vysoku skolu. Nechcem sa v tom nejako babrat, ale poviem to takto - ma pre mna vacsiu relevanciu nazor cloveka, co ma za sebou stovky nahravani/produkcii ci uz [hlavne] klasickej ale aj modernej hudby z tymi najvacsimi menami, ako niekoho kto sice "pocuje" rozdiel v napajani LAN swticha ale nepocuje ze ma doma rozstrelene basy o 20 dB.
Len som tutoPCH poradil, ze ked chce zariadovat studio [varit] nech sa opyta profikov [kucharov] a nie stamgastov v krcme.