Elektrické bubny - kombo vs domácí stereo
Re: Elektrické bubny - kombo vs domácí stereo
to ze porovnavas sprocesovane bicie z nahravky, ked uz su tazko komprimovane vs “ozajstny” zvuk z e-bicich je chyba. Naozaj si skus nastudovat aspon nejake zaklady toho, co sa deje zo zvukom bicich v studiu. Internet je toho plny.
Este ako moznost - skus si nastudovat navod k rolandom a komprimovat zvuk uz priamo v bicich, malo by to pomoct
https://rolandcorp.com.au/blog/ho-to-us ... land-td-50
toto som objavil po 5 sekundach hladania.
Este ako moznost - skus si nastudovat navod k rolandom a komprimovat zvuk uz priamo v bicich, malo by to pomoct
https://rolandcorp.com.au/blog/ho-to-us ... land-td-50
toto som objavil po 5 sekundach hladania.
Re: Elektrické bubny - kombo vs domácí stereo
ruinin
Tak tu informaci jsi měl bez ostychu sdělit jako první. Nemá cenu to řešit technikou, problém je bohužel u Tebe a Tvého sluchového orgánu. Neodkládej návštěvu na ORL a pak dej info jak si dopadl a jak to řešíte. Tuším co to asi je, ale nebudu to tady ventilovat, neboť nemám lékařské vzdělání a moje pseudodiagnóza by neměla žádnou relevanci.
Hodně štěstí.
Tak tu informaci jsi měl bez ostychu sdělit jako první. Nemá cenu to řešit technikou, problém je bohužel u Tebe a Tvého sluchového orgánu. Neodkládej návštěvu na ORL a pak dej info jak si dopadl a jak to řešíte. Tuším co to asi je, ale nebudu to tady ventilovat, neboť nemám lékařské vzdělání a moje pseudodiagnóza by neměla žádnou relevanci.
Hodně štěstí.
Re: Elektrické bubny - kombo vs domácí stereo
Je to asi kravina, ale pokud ti při určité hlasitosti zachrastí v pravém uchu, zkusil jsi otočit sluchátka? Pokud to jejich konstrukce dovoluje. Jestli ti začne chrastit v druhém uchu. Jestli je chyba v uchu nebo někde v audiu. Pokud to dělá i přes repro, tak nic.
Re: Elektrické bubny - kombo vs domácí stereo
Nebude to tým Rolandom??Zkoušel jsem nahlas pouštět zvuk hi hat z nahrávek ne netu přes moje hifi bedny a naprosto nic mi to s uchem neudělá, i když to dám víc nahlas než z toho rolandu. Z rolandu mi okamžitě zachrastí v uchu. Hlasitostí to evidentně není.

Re: Elektrické bubny - kombo vs domácí stereo
To se děje především bez sluchátek.
Re: Elektrické bubny - kombo vs domácí stereo
To si nerozumíme. Chrastí v uchu, ne v reproduktorech.BVa píše: ↑09 bře 2024 12:52Nebude to tým Rolandom??Zkoušel jsem nahlas pouštět zvuk hi hat z nahrávek ne netu přes moje hifi bedny a naprosto nic mi to s uchem neudělá, i když to dám víc nahlas než z toho rolandu. Z rolandu mi okamžitě zachrastí v uchu. Hlasitostí to evidentně není.Ucho nevie či hrá Roland alebo hifi boxy.. Chrastí reproduktor pri vyššej hlasitosti-výchylke, drhne v medzere. Uber basy na korekciách na Rolande, tým sa zmenší výchylka reproduktora.Rovnako sluchátka mohli dostať "zahulit"..
Re: Elektrické bubny - kombo vs domácí stereo
Tam jsem šel hned. Zjistili mi dysfunkci eustachovy trubice vpravo. Jdu na kontrolu za měsíc. Mám nějaký léky na prokrvení. Ale proto se ptám tady, jestli to nemohla způsobit ta agresivita, syrový zvuk el. bicích, když do tý doby jsem poslouchal bez problému nahrávky z deezeru ve sluchátkách i bednách?Oldear píše: ↑09 bře 2024 11:15ruinin
Tak tu informaci jsi měl bez ostychu sdělit jako první. Nemá cenu to řešit technikou, problém je bohužel u Tebe a Tvého sluchového orgánu. Neodkládej návštěvu na ORL a pak dej info jak si dopadl a jak to řešíte. Tuším co to asi je, ale nebudu to tady ventilovat, neboť nemám lékařské vzdělání a moje pseudodiagnóza by neměla žádnou relevanci.
Hodně štěstí.
Re: Elektrické bubny - kombo vs domácí stereo
Ještě jednou: nahrávka samotné hi hat puštěná na youtube. Ucho nic. Zahraju stejně nahlas na hi hat el bicích a ucho zachrastí. Stejně reaguje i na živou akustickou hi hat v obchodě. To by znamenalo, že ty el bicí produkujou něco, co se vyrovná živému akustickému nástroji, ale u nahrávek ta živost není, i když hlasitost a frekvence jsou podobný.
Re: Elektrické bubny - kombo vs domácí stereo
NO VED ANO. To sa ti snazim cely cas vysvetlit.
Nahravka = komprimovana [oseknuta kludne aj 20dB spicka] , zakladny proces pri produkcii, aby bola hudba pocuvatelna.
nazivo= nekomprimovana
Riesenie = nastavit komprimaciu v Rolande
Domaca uloha = nastudovat si zaklady.
ale hlavne - fakt chod na ORL, nie je to normalne.
Nahravka = komprimovana [oseknuta kludne aj 20dB spicka] , zakladny proces pri produkcii, aby bola hudba pocuvatelna.
nazivo= nekomprimovana
Riesenie = nastavit komprimaciu v Rolande
Domaca uloha = nastudovat si zaklady.
ale hlavne - fakt chod na ORL, nie je to normalne.
Re: Elektrické bubny - kombo vs domácí stereo
Tak ještě jeden postřeh, ale nevím, zda to může s Tvým problémem souviset, je to však podobné.
Kromě Hifi je mým koníčkem i střelnice. Samozřejmě ofic, s řádem provozu a s použitím ochranných pomůcek. Já obzvlášt si ty uši šetřím, ze zjevného důvodu a používám prof. ochranná střelecká sluchátka.
Před léty se tam kolegovi stal následující příběh na venkovní střelnici. Na lajně on střílel 9 Luger a vedle vlevo na stání byl borec s pětašťourou - takový ten ruční kanón a střílel 454 Casull, což je obrovská rána. Tak dostával ty pecky zleva cca 45 min. Po skončení sundal sluchátka a vše se zdálo v pohodě. Při cestě domů ale zjistil na levém uchu na určitých frekvencích zvonivý zvuk, či dozvuk, jako nějaký závoj na úplně běžných zvucích. V tomto případě při jízdě po kostkách, kdy mu ten jinak běžný dunivý zvuk po přejetí kostek pneumatikou začal zvonit, či chrastit, něco jako když se sype písek na plech. Auto má odhlučněné ( Bávo X5 ). K lékaři s tím nešel a po čase mu to samo odeznělo.
Tak držím palce.
Kromě Hifi je mým koníčkem i střelnice. Samozřejmě ofic, s řádem provozu a s použitím ochranných pomůcek. Já obzvlášt si ty uši šetřím, ze zjevného důvodu a používám prof. ochranná střelecká sluchátka.
Před léty se tam kolegovi stal následující příběh na venkovní střelnici. Na lajně on střílel 9 Luger a vedle vlevo na stání byl borec s pětašťourou - takový ten ruční kanón a střílel 454 Casull, což je obrovská rána. Tak dostával ty pecky zleva cca 45 min. Po skončení sundal sluchátka a vše se zdálo v pohodě. Při cestě domů ale zjistil na levém uchu na určitých frekvencích zvonivý zvuk, či dozvuk, jako nějaký závoj na úplně běžných zvucích. V tomto případě při jízdě po kostkách, kdy mu ten jinak běžný dunivý zvuk po přejetí kostek pneumatikou začal zvonit, či chrastit, něco jako když se sype písek na plech. Auto má odhlučněné ( Bávo X5 ). K lékaři s tím nešel a po čase mu to samo odeznělo.
Tak držím palce.
Re: Elektrické bubny - kombo vs domácí stereo
jenže to se týká jinýho modulu, můj modul ty funkce nenabízí, i když něco podobnýho tam jeFidji99 píše: ↑09 bře 2024 05:37to ze porovnavas sprocesovane bicie z nahravky, ked uz su tazko komprimovane vs “ozajstny” zvuk z e-bicich je chyba. Naozaj si skus nastudovat aspon nejake zaklady toho, co sa deje zo zvukom bicich v studiu. Internet je toho plny.
Este ako moznost - skus si nastudovat navod k rolandom a komprimovat zvuk uz priamo v bicich, malo by to pomoct
https://rolandcorp.com.au/blog/ho-to-us ... land-td-50
toto som objavil po 5 sekundach hladania.
Každopádně, komprimace je nesmírně složiktá věda, je o tom spousta článků a není to o tom nastavit tři položky a hotovo. Radil jsem se s kamarádem, který je profi zvukař a vůbec se do toho nechtěl pouštět, radit mi, jak nakomprimovat elektrický bicí, aby zněly jako z nahrávky. Nikdo mi na to není zatím schopen odpovědět, proč to nejde, nebo jestli to jde, tak proč je to tak strašně složitý.
Re: Elektrické bubny - kombo vs domácí stereo
už tady píšu podruhý, na ORL už jsem bylFidji99 píše: ↑09 bře 2024 22:11NO VED ANO. To sa ti snazim cely cas vysvetlit.
Nahravka = komprimovana [oseknuta kludne aj 20dB spicka] , zakladny proces pri produkcii, aby bola hudba pocuvatelna.
nazivo= nekomprimovana
Riesenie = nastavit komprimaciu v Rolande
Domaca uloha = nastudovat si zaklady.
ale hlavne - fakt chod na ORL, nie je to normalne.
nastavit si komprimaci v Rolandu - ptal jsem se na foru Roland a člověk, který o komprimaci natáčí videa na youtube mni řekl, že můj modul nabízí něco, co ve skutečnosti není komprimace a dál se o tom se mnou nechtěl bavit
z vyhýbavých odpovědí všech expertů mi plyne, že tomu nikdo nerozumí, nebo je to složitější problém než doletět na Měsíc
Přece se shodneme, že z bicích, elektrický basový kytary nebo elektrický kytary lezou nebezpečný věci, který můžou poškodit hifi reproduktory, tak z toho bych vycházel. Ptám se všude možně JAK ZASTAVIT to, co je ten kámen úrazu, neboť dává smysl, že když to dokáže zničit reproduktor, může to mít neblahý vliv na ucho. Když měřím decibely při hraní na bicí z komba Roland, tak se nedostanu přes 70 dB, tak mi sakra nikdo netvrďte, že to zničí repráky. Když mám nějak nastavenou základní hlasitost na kombu a na modulu bicích, tak i kdyby na ten kopák hrál slon, tak se mu nepodaří dostat přes 70 dB. Takže sakra kde je problém.
Re: Elektrické bubny - kombo vs domácí stereo
toto je ten problem.
Re: Elektrické bubny - kombo vs domácí stereo
Fidji99, nejde to citovat, tak jen takto:
O tom už vím dávno. Tohle mi říkal kamarád zvukař, jenže on nezná můj modul, neví, co se tam dá jak nastavit. Je tam možnost ovlivnit attack, release, time... celá funkce se jmenuje Transient. Logicky jsem se domníval, že jde o kompresi. Ale lčověk, který o tom dělá videa na youtube, o kompresi a o elektrických bicích, mi napsal, že Transient není ve skutečnosti komprese. Dál už mi to nevysvětlil. Nevím, co už by bylo víc komprese, než ztlačit ty špičky, který nechceme, dolu. Dávalo by smysl, že pokud zvuk úderu do bubnu nebo činelu nekomprimuju, bude tam ta agresivní neořezaná kvalita, která škodí domácím reproduktorům a může určitě škodit uším, když už jsou nějak načatý... Samozřejmě jsem hrábl do toho Transient a attack u všech bubnů a činelků nastavil na negativní hodnoty, čímž zvuk evidentně a slyšitelně změknul, nepřijde ten ostrej začátek, to dává smysl. Možná jsem tím problém vyřešil a teď už jen řeším něco, co už vyřešený je. Jenže když poslouchám nahrávky kapel, tak ty rány do virblu mi teda nepřijdou tak změklý, jak je mám já, když jsem tam nastavil tu "falešnou kompresi". Mnohem spíš mi připadá, že rozdíl mezi nahrávkou skladby a hraním na bicí doma s kombem je ten, že na nahrávce je všechno pod určitým limitem, ale to už jsme tu řešili, čili ne komprese, ale omezit vše jednou horní čarou, aby to nepřesáhlo nějakou mez. A to se snad dá pořešit jednoduše změřením decibelů. Ale na to ani nepotřebuju něco měřit, když jedu v metru v Praze, je to kravál jako blázen, decibely se mi ukazujou 85 až 90 v tom metru. Doma hraju na bicí a maximálně 70 dB. Kdyžtak sem zkopíruju to vysvětlení experta, proč práce s transient není komprese.
O tom už vím dávno. Tohle mi říkal kamarád zvukař, jenže on nezná můj modul, neví, co se tam dá jak nastavit. Je tam možnost ovlivnit attack, release, time... celá funkce se jmenuje Transient. Logicky jsem se domníval, že jde o kompresi. Ale lčověk, který o tom dělá videa na youtube, o kompresi a o elektrických bicích, mi napsal, že Transient není ve skutečnosti komprese. Dál už mi to nevysvětlil. Nevím, co už by bylo víc komprese, než ztlačit ty špičky, který nechceme, dolu. Dávalo by smysl, že pokud zvuk úderu do bubnu nebo činelu nekomprimuju, bude tam ta agresivní neořezaná kvalita, která škodí domácím reproduktorům a může určitě škodit uším, když už jsou nějak načatý... Samozřejmě jsem hrábl do toho Transient a attack u všech bubnů a činelků nastavil na negativní hodnoty, čímž zvuk evidentně a slyšitelně změknul, nepřijde ten ostrej začátek, to dává smysl. Možná jsem tím problém vyřešil a teď už jen řeším něco, co už vyřešený je. Jenže když poslouchám nahrávky kapel, tak ty rány do virblu mi teda nepřijdou tak změklý, jak je mám já, když jsem tam nastavil tu "falešnou kompresi". Mnohem spíš mi připadá, že rozdíl mezi nahrávkou skladby a hraním na bicí doma s kombem je ten, že na nahrávce je všechno pod určitým limitem, ale to už jsme tu řešili, čili ne komprese, ale omezit vše jednou horní čarou, aby to nepřesáhlo nějakou mez. A to se snad dá pořešit jednoduše změřením decibelů. Ale na to ani nepotřebuju něco měřit, když jedu v metru v Praze, je to kravál jako blázen, decibely se mi ukazujou 85 až 90 v tom metru. Doma hraju na bicí a maximálně 70 dB. Kdyžtak sem zkopíruju to vysvětlení experta, proč práce s transient není komprese.
Re: Elektrické bubny - kombo vs domácí stereo
Tady je vysvětlení kolegy z fora V drums: (nechce se mi to překládat, tak to hodím do google translate)
You can use the transient designer to lower the initial attack on the individual drums (as I understand, you've already tried this) but that is not what compression is. That attack control doesn't solve the listening volume issue, nor the overall dynamics in the sense of getting a 'hi-fi' sound of drums. A compressor is able, among other things, to level out the difference between quiet and loud notes and allow for more overall volume of the kit at the expense of expression and feel. That is why compressed music is listenable at low volumes on systems with less dynamic capabilities eg. home hi-fi speakers.
Můžete použít TRANSIENT ke snížení počátečního attaku na jednotlivé bubny (jak jsem pochopil, už jste to vyzkoušel), ale to není to, co je komprese. Toto ovládání ataku neřeší problém s hlasitostí poslechu ani celkovou dynamiku ve smyslu získání „hi-fi“ zvuku bicích. Kompresor je schopen mimo jiné vyrovnat rozdíl mezi tichými a hlasitými tóny a umožnit větší celkovou hlasitost sady na úkor výrazu a pocitu. To je důvod, proč je komprimovaná hudba poslouchatelná při nízké hlasitosti na systémech s méně dynamickými schopnostmi, např. domácí hi-fi reproduktory.
You can use the transient designer to lower the initial attack on the individual drums (as I understand, you've already tried this) but that is not what compression is. That attack control doesn't solve the listening volume issue, nor the overall dynamics in the sense of getting a 'hi-fi' sound of drums. A compressor is able, among other things, to level out the difference between quiet and loud notes and allow for more overall volume of the kit at the expense of expression and feel. That is why compressed music is listenable at low volumes on systems with less dynamic capabilities eg. home hi-fi speakers.
Můžete použít TRANSIENT ke snížení počátečního attaku na jednotlivé bubny (jak jsem pochopil, už jste to vyzkoušel), ale to není to, co je komprese. Toto ovládání ataku neřeší problém s hlasitostí poslechu ani celkovou dynamiku ve smyslu získání „hi-fi“ zvuku bicích. Kompresor je schopen mimo jiné vyrovnat rozdíl mezi tichými a hlasitými tóny a umožnit větší celkovou hlasitost sady na úkor výrazu a pocitu. To je důvod, proč je komprimovaná hudba poslouchatelná při nízké hlasitosti na systémech s méně dynamickými schopnostmi, např. domácí hi-fi reproduktory.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 225 hostů