TECHNICS SL-M1 s S ramínkem – nastavení, vyladění vyleštění
-
boxer
Re: TECHNICS SL-M1 s S ramínkem – nastavení, vyladění vyleštění
Aspoň vidíš, jak je ten poslední milimetr drahej. 
Re: TECHNICS SL-M1 s S ramínkem – nastavení, vyladění vyleštění
To jste hájendisti? Třináct stovek připlatit za tlustší kryt je vám moc (přičemž kryt má nesporný vliv na reprodukci, zejména pokud se hraje se zavřeným) ale desetkrát víc za síťovou vidlici se rhodiovanými kolíky nebo za kabel s extra drátky pro basy a pro vejšky vypláznete jako nic
.
Renown: Přebytek sykavek by spíše ukazoval na NÍZKOU zatěžovací kapacitu.
Renown: Přebytek sykavek by spíše ukazoval na NÍZKOU zatěžovací kapacitu.
Re: TECHNICS SL-M1 s S ramínkem – nastavení, vyladění vyleštění
4 zabiny007: byl by jsi tak laskav a až budeš ten plexikryt mít hotový, poslat pár fotek? Chci si nechat udělat ochranné kryty na cívkové magnetofony, tak bych rád viděl, jak by dopadly. Jestli ten kryt dělají z 1kusu vtlačením a ohýbáním do formy, nebo ho lepí z částí, na jejich stránkách jsou ty fotky nicmoc. Díky.
Re: TECHNICS SL-M1 s S ramínkem – nastavení, vyladění vyleštění
Jak jsem s nimi mluvil, tak záleží na požadavku, zda chceš lepený, ohýbaný či kdo ví jaký. Umí prý vše.MPK píše:4 zabiny007: byl by jsi tak laskav a až budeš ten plexikryt mít hotový, poslat pár fotek? Chci si nechat udělat ochranné kryty na cívkové magnetofony, tak bych rád viděl, jak by dopadly. Jestli ten kryt dělají z 1kusu vtlačením a ohýbáním do formy, nebo ho lepí z částí, na jejich stránkách jsou ty fotky nicmoc. Díky.
Sám zatím nevím, jak to přesně chci
Re: TECHNICS SL-M1 s S ramínkem – nastavení, vyladění vyleštění
Tak mne napadá - má provedení víka nějaký vliv na zvuk (lepení vs. ohýbání; síla materiálu atd)? Nebo je to jen otázka vkusu každého jednotlivce a víko při přehrávání je lepší dát bokem? Jaké máte zkušenosti?zabiny007 píše: Sám zatím nevím, jak to přesně chci. Ale asi předek ohýbaný a zadek a boky lepené... (na toto provedení mám kalkulaci).
Re: TECHNICS SL-M1 s S ramínkem – nastavení, vyladění vyleštění
Nejlepší bude asi dát víko bokem, přece jen do toho vždycky bude vnášet nějaké rezonance ale přiznám se, že sám to tak nedělám, jsem na to příliš líný a taky se musí co nejvíce ztížit dětem přístup ke gramofonu, zejména hrajícímu. Navíc si myslím, že vliv víka bude spíše homeopatický.
Re: TECHNICS SL-M1 s S ramínkem – nastavení, vyladění vyleštění
To S499.... Ohledně kapacity : Sumiko se tak chovají při vysoké kapacitě , už při nějakých 150 pF se to nedá poslouchat, čím méně tím lépe
K hraní s krytem či bez krytu už se popsalo mnoho a jistě se dá mnoho dohledat i tady na fóru. Pokud jde o maximální kvalitu přehrávání, tak rozhodně bez krytu, nejhorší stav je s otevřeným krytem. Ale na druhou stranu existuje prastará americká vědecká studie, která tvrdí, že se při přehrávání tvoří nad gramofonem vzduchový vír, který strhává veškerý prach z ovzduší směrem k desce, což jí jistě meprospívá, údajně to lze ověřit zapálenou svíčkou položenou na roztočený talíř. Nezkoušel jsem to.
K hraní s krytem či bez krytu už se popsalo mnoho a jistě se dá mnoho dohledat i tady na fóru. Pokud jde o maximální kvalitu přehrávání, tak rozhodně bez krytu, nejhorší stav je s otevřeným krytem. Ale na druhou stranu existuje prastará americká vědecká studie, která tvrdí, že se při přehrávání tvoří nad gramofonem vzduchový vír, který strhává veškerý prach z ovzduší směrem k desce, což jí jistě meprospívá, údajně to lze ověřit zapálenou svíčkou položenou na roztočený talíř. Nezkoušel jsem to.
Re: TECHNICS SL-M1 s S ramínkem – nastavení, vyladění vyleštění
Pánové, zdravím…
tak si užívám nového Technicse a jsem nadšen posunem ve zvuku tak, že chci víc a řeším, kudy jít dál… Řeším teď dva/tři směry a budu rád za vaše nasměrování a cenné rady a zkušenosti. Aktuálně hraji na sestavě: Technics SL-M1 + reciver MARANTZ SR6008 + sloupy MonitorAudio RX6). Přenosky střídám průběžně všechny tři co mám, ale žádná z nich mne úplně dokonale neuspokojuje… Grado Gold je teplá a plná detailů, ale hraje jakoby zastřeně a rozmazaně, Ortofon 5E je jasnější, ale chybí ji detaily a možná i nějaká kultivovanost. No a dnes jsem nakonec osadil i „nejoblíbenější“ kousek MusicHall Tracker ze staré NC 450 a mám pocit, že to hraje z těch tří nejlépe…
Preferovanou hudbou je zejména ženský vocal jazz/ blues/folk a na to bych sestavu chtěl ladit primárně. Poslechnu si ale i Queen, Pink Floyd apod a dovedu si představit mít "rockový" a "jazzový" headshel s různými přenoskami a ty střídat...
Takže k mým myšlenkovým pochodům:
Řešení 1)
Hlavu už mám zamotanou, některé diskuze z HN už znám nazpaměť, ale pořád v tom jasno nemám. Budu moc rád za vaše názory a rady. Děkuji.
tak si užívám nového Technicse a jsem nadšen posunem ve zvuku tak, že chci víc a řeším, kudy jít dál… Řeším teď dva/tři směry a budu rád za vaše nasměrování a cenné rady a zkušenosti. Aktuálně hraji na sestavě: Technics SL-M1 + reciver MARANTZ SR6008 + sloupy MonitorAudio RX6). Přenosky střídám průběžně všechny tři co mám, ale žádná z nich mne úplně dokonale neuspokojuje… Grado Gold je teplá a plná detailů, ale hraje jakoby zastřeně a rozmazaně, Ortofon 5E je jasnější, ale chybí ji detaily a možná i nějaká kultivovanost. No a dnes jsem nakonec osadil i „nejoblíbenější“ kousek MusicHall Tracker ze staré NC 450 a mám pocit, že to hraje z těch tří nejlépe…
Preferovanou hudbou je zejména ženský vocal jazz/ blues/folk a na to bych sestavu chtěl ladit primárně. Poslechnu si ale i Queen, Pink Floyd apod a dovedu si představit mít "rockový" a "jazzový" headshel s různými přenoskami a ty střídat...
Takže k mým myšlenkovým pochodům:
Řešení 1)
- - Pořídím novou přenosku. Když jsem pročítal podrobně fórum, nejvíce v kategorii "+-3tis byly skloňovány a chváleny tyto:
Ortofon 2M RED/BLUE
NAGAOKA MP 110
Shure M97xE
Sumiko Pearl
- Dalším levelem, pořád ještě pro mě akceptovatelným, pokud bude adekvátní zvukový přínos oproti levelu 1, je kategorie cca +- 6tis, za což se dají pořídit např. tyto kousky:
Ortofon 2M bronze
SUMIKO BLUE POINT No 2 (vím že je to MC, ale HO, takže by to mělo s MM vstupem fungovat. Popř. - viz řešení 2
)
Vyšší levely již jdou mimo mne… I když... Pokud bych věděl, že Grál má hodnotu 10tis, není to nereálné, i když bych to asi nedal v rámci vánoc, ale nemám problém si chvilku raději počkat...
- - Jako nadstavbu k řešení 1 pořídím předzesilovač… Měl jsem zatím možnost vyzkoušet Actidamp mkIII a Mk IV, ale ty mne nepřesvědčily. Pak jsem slyšel CA 651P, který se mi dost líbil. No a samo jsou zde v této kategorii PJ + také Vincent PHO 200 až PHO 8. Ale co zvolit???
- - Přeskočím dvojku a pořídím nějaký stereozesilovač s dobrým phono vstupem, který budu využívat primárně na vinyl poslech a stávající reciver bych používal na kino a SACD. U CD by se uvidělo, co bude znít lépe (přehození kabelů u beden bych asi přežil…) . V rámci tohoto řešení mne láká i svit elektronek, ale nevím, zda je to vhodné pro mé bedny, protože ty považuji aktuálně za mandatories…
Re: TECHNICS SL-M1 s S ramínkem – nastavení, vyladění vyleštění
Zde jsou ještě pro přehlednost technická data z manuálu:




Re: TECHNICS SL-M1 s S ramínkem – nastavení, vyladění vyleštění
Na úvod si kup chvějku Ortofon OM-10 (pokud seženeš za rozumný peníz, klidně i OM-20, 30, 40) a Denon DL-110.
Re: TECHNICS SL-M1 s S ramínkem – nastavení, vyladění vyleštění
....na úvod si poslechni, alespoň orientačně, pár "soubojů" přenosek na you tube, ale bez obrazu
Rozdíly jsou minimální a pokud je opravdu "slepě" rozeznáš, pak kup svému uchu tu nejlibější
Rozdíly jsou minimální a pokud je opravdu "slepě" rozeznáš, pak kup svému uchu tu nejlibější
Re: TECHNICS SL-M1 s S ramínkem – nastavení, vyladění vyleštění
pokud mohu poradit ze své zkušenosti, tak bych začal tím jak bylo poraděno mě na tomto fóru a byla to rada, která mě hodně posunula a to zkontrolovat vhodnost určité přenosky vs rameno na gramofonu. Na tomto linku: www.vinylengine.com/cartridge_resonance_evaluator.php je kalkulačka do které zadáš efektivní hmotnost ramene (na stejném webu nebo v manuálu si dle typu najdeš) a vyskočí Ti tabulka, ve které si dle hmotnosti a "dynamic compliance" dané přenosky najdeš rezonanci. Pokud se rezonance pohybuje v zeleném poli tabulky, tak je přenoska vhodná k danému rameni. Následně vybíráš podle ucha 
Další krok bych viděl ve výměně receiver-u za stereo zesilovač s dobrým gramo-předzesilovačem. Recenzí a názorů je spousta! Se stereo zesilovačem se posune celkově poslech hudby si myslím
Další krok bych viděl ve výměně receiver-u za stereo zesilovač s dobrým gramo-předzesilovačem. Recenzí a názorů je spousta! Se stereo zesilovačem se posune celkově poslech hudby si myslím
Re: TECHNICS SL-M1 s S ramínkem – nastavení, vyladění vyleštění
Děkuji za radu, jen koukám letmo na web, že zjistit hodnotu "dynamic compliance" může být docela bojovka. Někde uvádějí jen "static compliance", nekde jen "poddajnost" a někde vůbec nic... Každopádně pokud to platí, tak třeba výše doporučovaná přenoska Denon DL110 je mimo hru, protože to vychází na oranžových 14Hz...ivanb_cko píše:pokud mohu poradit ze své zkušenosti, tak bych začal tím jak bylo poraděno mě na tomto fóru a byla to rada, která mě hodně posunula a to zkontrolovat vhodnost určité přenosky vs rameno na gramofonu. Na tomto linku: http://www.vinylengine.com/cartridge_re ... luator.php je kalkulačka do které zadáš efektivní hmotnost ramene (na stejném webu nebo v manuálu si dle typu najdeš) a vyskočí Ti tabulka, ve které si dle hmotnosti a "dynamic compliance" dané přenosky najdeš rezonanci. Pokud se rezonance pohybuje v zeleném poli tabulky, tak je přenoska vhodná k danému rameni. Následně vybíráš podle ucha
Re: TECHNICS SL-M1 s S ramínkem – nastavení, vyladění vyleštění
Já bych rozhodně začal phono předzesilovačem, kde bych měl možnost nastavit zisk a kapacitu (pokud ses rozhodl zůstat u MM)
Ty tři přenosky co máš jsou sice celkem základní kousky, ale i to může poskytnout "dost muziky".
Se Sumiko Pearl si nepomůžeš a s 2M Red jenom trošku ve srovnání s tím co máš, pořádný skok by z Tvého seznamu byla až 2M Bronze nebo Sumiko Blue Point 2 a to už je spoustu peněz.
Na preferovanou hudbu je opravdu Music Hall Tracker to pravé.
Naprosto nechápu jak pořád řešíš naprosto marginální věci a dokážeš z nesmyslu udělat zásadní problém :
Ty tři přenosky co máš jsou sice celkem základní kousky, ale i to může poskytnout "dost muziky".
Se Sumiko Pearl si nepomůžeš a s 2M Red jenom trošku ve srovnání s tím co máš, pořádný skok by z Tvého seznamu byla až 2M Bronze nebo Sumiko Blue Point 2 a to už je spoustu peněz.
Na preferovanou hudbu je opravdu Music Hall Tracker to pravé.
Naprosto nechápu jak pořád řešíš naprosto marginální věci a dokážeš z nesmyslu udělat zásadní problém :
co si myslíš, že se stane pokud budeš mít rezonanční frekvenci 14Hz ? Vybuchnou bedny ? Nebo shoří zesilovač ? Nestane se vůbec nic. Nepoznáš to. Možná kdybys měl opravdu velké bedny s velkým basákem, tak bys slyšel (možná !) nějaký zdvih na úplně nejnižších basech.Děkuji za radu, jen koukám letmo na web, že zjistit hodnotu "dynamic compliance" může být docela bojovka. Někde uvádějí jen "static compliance", nekde jen "poddajnost" a někde vůbec nic... Každopádně pokud to platí, tak třeba výše doporučovaná přenoska Denon DL110 je mimo hru, protože to vychází na oranžových 14Hz...
Re: TECHNICS SL-M1 s S ramínkem – nastavení, vyladění vyleštění
to RENOWN:
Děkuji za uklidnění, to jsem potřeboval slyšet!
Pojmy jako "rezonanční frekvence" a "dynamic compliance" s radostí a úlevou vypouštím z hlavy
. A neměj mi za zlé mé "nesmyslné dotazy", které vznikly jako reakce na odpovědi. Jsem technický antitalent, co strašně rád muziku a jen se snaží na tomto fóru získat rady zkušených (děkuji všem
), jak v rámci smysluplného upgrade stávající sestavy získat co nejlepší zvuk...
Děkuji za uklidnění, to jsem potřeboval slyšet!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti

