Óňa - Project phono box RS pokud by byl stavěn jako diy, tak by nestál tolik. Ale proč hraje lépe? Stačí se podívat na fotky vnitřku Projectu. Je tam spoustu "vzduchu" mezi oběma kanály. Je použita velká deska, která je navrhnutá s rozmyslem. Nic není na sobě nalepeno, takže i zemní spoje jsou ok. Citlivost preampu je velká, takže ty rozestupy mezi kanály jsou nutné. Zapojení vlastního preampu je už od pohledu jednodušší než u MK3 což může být jen k dobře. Ovládání je provedeno tak, aby uživatel nemusel při změně přenosky vše rozebírat.
Naproti tomu MK3 a hlavně MK4 jsou navrženy tak, aby měly co nejmenší desku (nejlevnější) a celé se to vešlo do co nejmenší Hammond krabičky. Bohužel je tendence ty součástky naskládat na sebe jen co to jde, aby to lépe vypadalo. Jenže ta separace kanálů je pak horší a navíc i zemní spoje nejsou ideálně dimenzované. Na to jak je celé zapojení složité kvůli lepšímu zvuku by si to zasloužilo zcela jinou a hlavně větší desku, prostě lépe oddělit kanály. Možná i jinak řešit napájení zcela oddělenými zdroji. Vyvést ovládání na panel, což by se bez relátek neobešlo. Bylo by to dražší, ale věřím, že by to hrálo daleko lépe.
Roberto píše: ↑08 lis 2018 21:01
Add brum Mk4, je to nesmysl, napájení je usměrněné a dostatečně filtrované už v napájecím adaptéru (externím) kvůli vzdálenosti trafa od citlivé elektroniky předzesilovače a omezení rušení při spínání diod (což je u MC přenosky důležité) a filtrace na desce je jen doplnková, následuje nízkosumový stabilizátor..Není odkud by se 50 nebo 100Hz z napájení vzalo (a tedy i udajny brum). Problém s brumem vzniká obvykle při připojení vstupu, zemni smyčka atd.
Měl jsem na stole oba, jak typ MK3, tak MK4. Za úplně stejných podmínek bylo na výstupu MK3 mrtvolné ticho. U MK4 to bručelo jak o život i ze zdroje kde byla 2x20G filtrace. Žádná smyčka či jiné věci se nekonaly, zkratované vstupy a žádná tlumivka. Po odpojení dodatečné filtrace C56 a C256 bylo na výstupu okamžitě ticho jako v hrobě. Nejsem v tomhle směru žádný začátečník. Stačí se podívat jak je provedená rozlitá zem u MK4. Při tak husté montáži součástek prostě na tu zem jaksi nezbylo místo. Součástky byly vybírány jen ty nejlepší, včetně el. kondenzátorů (Nippon). Po té úpravě co jsem psal výše to hraje jako z praku. Zejména basy a výšky mají lepší podání oproti MK3, která má zase detailnější středy a trochu více prostoru. Ale záleží i na přenosce a navolené vstupní kapacitě.
Dodatek: Našel jsem na
hifi.slovanetu příspěvek uživatele JeF111, který u desky MK4 popisuje naopak problémy se stabilitou. Mám pocit, že se jedná o stejnou MK4 desku o které také píšu.