Ako sa podieľa na zvuku nahrávka a ako reprodukčnú retazec
Re: Ako sa podieľa na zvuku nahrávka a ako reprodukčnú retazec
Pítrs
A tak já rád přeháním -- nicméně hrálo mi to slušně s Yamahou, Pioneerem, s čímkoliv,,,, s NADem to hraje líp hlavně pokud jde o lokalizaci, tam je fakt velmi silný, říká se, že tyhle digitály nemají fázové zkreslení na výstupu.................... jak říkám, v pohodě bych vydržel i s Pioneerem A30, protože rozdíly mezi zesilovači jsou v desetinách procenta ( --- a to se třeba s rozšířením poslechového úhlu o 33% prostě nedá srovnat. Ani náhodou)
A tak já rád přeháním -- nicméně hrálo mi to slušně s Yamahou, Pioneerem, s čímkoliv,,,, s NADem to hraje líp hlavně pokud jde o lokalizaci, tam je fakt velmi silný, říká se, že tyhle digitály nemají fázové zkreslení na výstupu.................... jak říkám, v pohodě bych vydržel i s Pioneerem A30, protože rozdíly mezi zesilovači jsou v desetinách procenta ( --- a to se třeba s rozšířením poslechového úhlu o 33% prostě nedá srovnat. Ani náhodou)
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Ako sa podieľa na zvuku nahrávka a ako reprodukčnú retazec
To by take bylo srovnavani nesrovnatelneho, tudiz uplne nesmyslne.
Ale ze by se priblizenim posluchace k bednam pri zachovani jejich rozestupu smazaly rozdily mezi komponenty, tak to je jeden z tech vyroku spadajicich do kategorie vymysl (nebo jak eufemistiky rikas "prehaneni").
Ale ze by se priblizenim posluchace k bednam pri zachovani jejich rozestupu smazaly rozdily mezi komponenty, tak to je jeden z tech vyroku spadajicich do kategorie vymysl (nebo jak eufemistiky rikas "prehaneni").
Re: Ako sa podieľa na zvuku nahrávka a ako reprodukčnú retazec
V prvé řadě --- nejde o žádné "přibližování posluchače k bednám", v reálu to funguje kapku jinak, ale nehodlám se (už) pouštět do vysvětlování ani polemik, mám jich za sebou tisíce, když si tu ještě nechodil.
Upřímně řečeno, myslím, že nedokážeš docenit, jakou moc má čtyřbednové (wide, enhanced) stereo nad milovníkem čtyřbednového sterea.
Linkwitz o poslechových dojmech u svých "stereo enhancement loudspeakers WATSON"
http://www.linkwitzlab.com/Watson/watson.htm
píše:
"........ localization accuracy of virtual sources is enhanced and intelligibility of speech and choral voices is improved. The Auditory Scene is sharpened, not diffused. The expansion of the AS adds spatial separation between virtual sources."
(přesnost lokalizace virtuálních zdrojů je zlepšená a stejně tak srozumitelnost řeči a hlasů v chorálech. Zvuková scéna je zaostřená, ne rozplizlá. Rozšíření zvukové scény přidává prostorové oddělení virtuálních zdrojů zvuku.)
Nebo: "In addition to the above setup I use a pair of WATSON Stereo Enhancement Loudspeakers when I want to immerse myself in music totally."
Tobě tyhle věty asi budou připadat přehnané, protože jsi asi nikdy 4bednové stereo neslyšel (nebo ti to nic neříká).
Nicméně já bych ty slova klidně podepsal krví ---------- vím, že se to těžko chápe, ale já bych ty svoje pidi bedny neměnil za žádné "klasické" stereo bedny, bez ohledu na cenu (myslím to naprosto vážně).
Žádné železo nedokáže (pro mě) přinést ani zlomek zlepšení jako wide-systém.
A - světe div se - ve wide stereu skutečně zesilovače a přehrávače a kabely a tak dále zní skoro stejně.
Třeba ten NAD 338 hraje skvěle, ale není to jediný důvod, proč jsem ho koupil - komponenty musím mít blízko hlavy a ještě na dlouhém a poměrně tenkém prkně, jinak to nejde. A ten NAD 338 je na rozdíl od všech zesáků, které mají trafo, zcela mrtvý stroj. Žádné rezonance ve slyšitelném spektru, kterým se trafa prostě nevyhnou -- NAD 338 je kus šutru, který topí. Ověřeno uchem a dokonce stetoskopem. Pro mě naprostý ideál.
(zeptej se Fidase, jestli klasické dvě bedny, nebo 2+2
)
Tož tak.
--------------------------------------------------------
Mimochodem lidské ucho slyší nejlíp, tj. všechny frekvence, pod úhlem plus mínus 45° od předozadní osy. Zvuky přímo zepředu a hlavně zezadu slyšíme hůř. Tuto vlastnost lidského sluchu člověk využívá při rychlých drobných pohybech hlavy, které výrazně zpřesňují lokalizaci zdrojů zvuku v prostoru.
A plyne z toho, že když máš poslechový úhel ne 60°, ale 90°, slyšíš víc detailů, celý frekvenční rozsah.
To jen tak aby řeč nestála, je mi jasné, že toto už jde mimo tebe...
Upřímně řečeno, myslím, že nedokážeš docenit, jakou moc má čtyřbednové (wide, enhanced) stereo nad milovníkem čtyřbednového sterea.
Linkwitz o poslechových dojmech u svých "stereo enhancement loudspeakers WATSON"
http://www.linkwitzlab.com/Watson/watson.htm
píše:
"........ localization accuracy of virtual sources is enhanced and intelligibility of speech and choral voices is improved. The Auditory Scene is sharpened, not diffused. The expansion of the AS adds spatial separation between virtual sources."
(přesnost lokalizace virtuálních zdrojů je zlepšená a stejně tak srozumitelnost řeči a hlasů v chorálech. Zvuková scéna je zaostřená, ne rozplizlá. Rozšíření zvukové scény přidává prostorové oddělení virtuálních zdrojů zvuku.)
Nebo: "In addition to the above setup I use a pair of WATSON Stereo Enhancement Loudspeakers when I want to immerse myself in music totally."
Tobě tyhle věty asi budou připadat přehnané, protože jsi asi nikdy 4bednové stereo neslyšel (nebo ti to nic neříká).
Nicméně já bych ty slova klidně podepsal krví ---------- vím, že se to těžko chápe, ale já bych ty svoje pidi bedny neměnil za žádné "klasické" stereo bedny, bez ohledu na cenu (myslím to naprosto vážně).
Žádné železo nedokáže (pro mě) přinést ani zlomek zlepšení jako wide-systém.
A - světe div se - ve wide stereu skutečně zesilovače a přehrávače a kabely a tak dále zní skoro stejně.
Třeba ten NAD 338 hraje skvěle, ale není to jediný důvod, proč jsem ho koupil - komponenty musím mít blízko hlavy a ještě na dlouhém a poměrně tenkém prkně, jinak to nejde. A ten NAD 338 je na rozdíl od všech zesáků, které mají trafo, zcela mrtvý stroj. Žádné rezonance ve slyšitelném spektru, kterým se trafa prostě nevyhnou -- NAD 338 je kus šutru, který topí. Ověřeno uchem a dokonce stetoskopem. Pro mě naprostý ideál.
(zeptej se Fidase, jestli klasické dvě bedny, nebo 2+2
Tož tak.
--------------------------------------------------------
Mimochodem lidské ucho slyší nejlíp, tj. všechny frekvence, pod úhlem plus mínus 45° od předozadní osy. Zvuky přímo zepředu a hlavně zezadu slyšíme hůř. Tuto vlastnost lidského sluchu člověk využívá při rychlých drobných pohybech hlavy, které výrazně zpřesňují lokalizaci zdrojů zvuku v prostoru.
A plyne z toho, že když máš poslechový úhel ne 60°, ale 90°, slyšíš víc detailů, celý frekvenční rozsah.
To jen tak aby řeč nestála, je mi jasné, že toto už jde mimo tebe...
Re: Ako sa podieľa na zvuku nahrávka a ako reprodukčnú retazec
Dovolím zi zopakovat nedávný dotaz Pítrse - jak máš zapojeny 4 bedny k 1 zesíku? Předpokládám, že sériově. Levý kanál pak tvoří obě levé bedny x pravý pak 2 pravé? Nemáš to nějak do kříže ne?
Re: Ako sa podieľa na zvuku nahrávka a ako reprodukčnú retazec
Každý kanál dvě bedny, připojení paralelní, tj. svorky beden jsou propojené a pak to vede na svorky zesilovače, v reálu dvě a dvě 8ohm bedny výsledně jako jeden 4 ohm pár.
Zapojení je do kříže (ale Linkwitz to třeba do kříže nemá), jeden pár hraje směrem k posluchači, poslechový úhel 90°, druhý dozadu od posluchače. Vzájemný úhel beden taky 90°. Takže v jedné bedně jsou vlastně 2 bedny (levý i pravý kanál).
Bedny stojí v prostoru, ne u stěny jako normálně. Postaví se tak, aby "zmizely". Ale ne jen v tom běžném smyslu, kdy si sedneš na vrchol rovnostranného trojúhelníku a bedny zmizí. Ano, zmizí na tom místě, ale stačí přece posunout hlavu o 20 čísel bokem a zvuk spadne jen do té bedny, která je nám blíž a pak už ta bedna není "zmizelá", ale naprosto jasně slyšíš, že hraje právě ona. U wide-sterea bedny zmizí jaksi doopravdy - zvuk nevychází z beden, ale z prostoru, přesně jako u klasického. Rozdíl je v tom, že u wide-sterea ten zvuk z beden nevychází NIKDY, kdekoliv v místnosti zvuk vychází odněkud z prostoru. Kdybys měl zavázané oči, tak je při pohybu po místnosti nenajdeš, když budou hrát. Maximálně je zbouráš. Slyšet jdou jedině když přiložíš ucho až těsně k měničům. Ještě jinými slovy - bedny si prostě v místnosti najdou své místo a tím určí poslechové místo posluchače --- to je dost nevýhoda, prtože ty bedny prostě musí stát v prostoru, čož dost znemožňuje existenci v běžných místnostech pro žití, a ani to nejde nijak ošulit - když budou špatně stát, budou prostě nevyhnutelně hrát hrozně.
Bla bla bla a tak dále.
Poslední poznámka ---- Bose stojí za hovno a není to správně.
Zapojení je do kříže (ale Linkwitz to třeba do kříže nemá), jeden pár hraje směrem k posluchači, poslechový úhel 90°, druhý dozadu od posluchače. Vzájemný úhel beden taky 90°. Takže v jedné bedně jsou vlastně 2 bedny (levý i pravý kanál).
Bedny stojí v prostoru, ne u stěny jako normálně. Postaví se tak, aby "zmizely". Ale ne jen v tom běžném smyslu, kdy si sedneš na vrchol rovnostranného trojúhelníku a bedny zmizí. Ano, zmizí na tom místě, ale stačí přece posunout hlavu o 20 čísel bokem a zvuk spadne jen do té bedny, která je nám blíž a pak už ta bedna není "zmizelá", ale naprosto jasně slyšíš, že hraje právě ona. U wide-sterea bedny zmizí jaksi doopravdy - zvuk nevychází z beden, ale z prostoru, přesně jako u klasického. Rozdíl je v tom, že u wide-sterea ten zvuk z beden nevychází NIKDY, kdekoliv v místnosti zvuk vychází odněkud z prostoru. Kdybys měl zavázané oči, tak je při pohybu po místnosti nenajdeš, když budou hrát. Maximálně je zbouráš. Slyšet jdou jedině když přiložíš ucho až těsně k měničům. Ještě jinými slovy - bedny si prostě v místnosti najdou své místo a tím určí poslechové místo posluchače --- to je dost nevýhoda, prtože ty bedny prostě musí stát v prostoru, čož dost znemožňuje existenci v běžných místnostech pro žití, a ani to nejde nijak ošulit - když budou špatně stát, budou prostě nevyhnutelně hrát hrozně.
Bla bla bla a tak dále.
Poslední poznámka ---- Bose stojí za hovno a není to správně.
Re: Ako sa podieľa na zvuku nahrávka a ako reprodukčnú retazec
Jak víš, že jsou Pro-Ject Box 4 8Ω? Máš nějaké měření? Na bedně je uvedeno 4-8Ω, výrobce je popisuje jako 4Ω, skutečnou min. hodnotu jsem nikde nenašel. ...ale jestli zatím neměls žádnou nehodu, tak proč ne
.
Re: Ako sa podieľa na zvuku nahrávka a ako reprodukčnú retazec
dkdkdk -- tak ty uváděné hodnoty jsou vždycky jakési nominální hodnoty, v reálu mívají dost velký rozptyl a jsou frekvenčně závislé. Na druhou stranu takovéhle malé jednoduché bedny (uzavřené dvoupásma) nemívají nijak složité průběhy (neboli jsou to bedny jednoduché k "uřízení"). Dá se předpokládat, že pod 2 ohmy ten systém nepůje. To většina zesáků zvládá. Navíc ten můj NAD 338 je digitál a o těch je známo, že nemají s nízkou impedancí beden problém. Tyhle kousky hrajou stabilně v podstatě až do nulové zátěže.
(Navíc do svého okolí nešíří žádné vibrace (jako nevyhnutelně trafa) a nemá frekvenčně závislý fázový posun. Tři velmi silné trumfy.)
Zkrátka no problema.
Ale větší a kvalitnější bedny tohohle typu bych samozřejmě bral, protože to by byl na rozdíl od výměn zesilovačů určitě posun. Bohužel nikdo takové nevyrábí.
(Navíc do svého okolí nešíří žádné vibrace (jako nevyhnutelně trafa) a nemá frekvenčně závislý fázový posun. Tři velmi silné trumfy.)
Zkrátka no problema.
Ale větší a kvalitnější bedny tohohle typu bych samozřejmě bral, protože to by byl na rozdíl od výměn zesilovačů určitě posun. Bohužel nikdo takové nevyrábí.
Re: Ako sa podieľa na zvuku nahrávka a ako reprodukčnú retazec
Možná seriově nevyrábí, ale kusově by nějaký šikovný bastlíř vyrobil. Zkoušels někoho poptat namísto hořekování nad repro trhem?
Re: Ako sa podieľa na zvuku nahrávka a ako reprodukčnú retazec
Á zas tak moc to hrotit nemusím, wide-stereo mi dalo hifi které mě baví a které hraje báječně všechno a klidně s ním vydržím dalších 20 let.
A až našetřím, koupím si za 100 táců dva páry Harbeth P3ESR a jsem na konečné.
A až našetřím, koupím si za 100 táců dva páry Harbeth P3ESR a jsem na konečné.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host

