Ako sa podieľa na zvuku nahrávka a ako reprodukčnú retazec
-
Stanohlohovec
- Příspěvky: 164
- Registrován: 06 kvě 2017 08:28
- Kontaktovat uživatele:
Ako sa podieľa na zvuku nahrávka a ako reprodukčnú retazec
Už nejaký čas tu na fóre riešim problémy okolo preamp a podobne. Stále som nebol spokojny, ale včera mi došli dve zásielky z hifi obchodu, platne gard du nord - sex and jazz a day breaks - norah jones. A ajhľa (behold!) zrazu hra všetko báječné, zvuk ako malina, fyzicky pocit prítomnosti hudobníkov v miestnosti... Takže sa pýtam, a verím, že aj vy prispejete svojim názorom, do akej miery je treba zvukový reťazec vylepšovať , keď o vlastné stojí na kvalite nahrávky??
-
Stanohlohovec
- Příspěvky: 164
- Registrován: 06 kvě 2017 08:28
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ako sa podieľa na zvuku nahrávka a ako reprodukčnú retazec
Dosť ma mrzí, že aj napriek návštevám na tejto téme, nikto sa nevyjadril. Ani kladne, ani záporne. Neviem čím to je, asi ste sa s takým problemom nestretli, alebo jednoducho nepovažujete tému za potrebnú. Pre mňa, ako nie veľmi zbehleho v problematike, aj keď gramec mám už dlhšie, by boli príspevky veľmi kladne privítane. Takže nič, idem pozrieť nejaké iné témy na fóre...
Re: Ako sa podieľa na zvuku nahrávka a ako reprodukčnú retazec
Ale ano střetli, jenomže se tu o tom mluví každou chvíli v různých tématech. Nahrávka je přece základ a všichni to tu holt berou jako fakt. A pokud je ten základ špatnej, tak můžeš mít sebelepší sestavu, ale ani tak z h.... bič neupleteš, jak se říká. A naopak dobrou nahrávku na kvalitním řetězci je o to větší radost poslouchat.Stanohlohovec píše:...asi ste sa s takým problemom nestretli, alebo jednoducho nepovažujete tému za potrebnú.
Ale zas poslouchat jen a pouze ty skvělý nahrávky taky moc nejde. To by se ti mohlo stát, že si toho moc neposlechneš a připravíš se o spoustu fajn muziky, která holt ale není tak dobře nahraná.
Re: Ako sa podieľa na zvuku nahrávka a ako reprodukčnú retazec
Aparaturu si pořizuji ke svému žánru. To co poslouchám nejvíce mi musí hrát co nejlépe. Ostatní věci jsou buď kvalitní bonus nebo bohužel.
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Ako sa podieľa na zvuku nahrávka a ako reprodukčnú retazec
Na druhou stranu špičková nahrávka zní dobře i na horších / ne sladěných / zvukově problematičtějších sestavách. To, na čem se podle mojí dosavadní zkušenosti opravdu pozná kvalita sestavy, jsou průměrný nahrávky (ne vyloženě špatný). Mým osobním prubířským kamenem jsou REM Automatic For the People, Nick Cave The Boatman's Call a Metallica Load. Všechna 3 alba mám naposlouchaná snad tisíckrát
a právě pro svou zvukovou NEexcelentnost perfektně odhalí případné slabiny systému.
Ale jinak samozřejmě souhlasím, kvalita zvuku na nosiči je alfou a omegou. Za sebe opakovaně říkám, že pokud by byl naplno využívaný potenciál CD, byl bych spokojený a neřešil bych SACD a hi-res (přestože špičkové CD a špičkové SACD je velký skok). CD samo o sobě je z technického pohledu dobrý formát.
Ono to ale není jen o finálním masteringu a mršení zvuku kompresory, ekvalizací, hallením atd. Ono je to i (především) o samotném snímání zvuku, kdy je dnes velmi populární nahrávat jednotlivé nástroje sterilně samostatně (mnohdy i v různých studiích pro jednu kapelu) a dojem prostorovosti a stereo rozložení scény se honí až na mixážním pultu. Pak slýcháme nahrávky, kde nějaký nástroj hraje jen ryze z jednoho kanálu, nahrávky, kde jeden nástroj má "ozvěnu" a druhý nástroj v tom samém místě hraje sterilně bez jakékoliv ozvěny atd.
Naštěstí u mě osobně vede zlepšování aparatury ke zmenšování neurosy a mám menší tendence sahat jen po těch několika špičkových nahrávkách a víc si užívám i ty ostatní. Ale stejně nastávají chvíle, kdy si hudbu úplně nejvíc užívám z originálních chrchláků v Oktávce (který hrajou opravdu otřesně) a to v okamžicích, kde se sejde ta správná nálada, správná hudba a správný okolí venku. To pak je husina jako prase a úsměv kolem celý hlavy
. A o tom to je !
Ale jinak samozřejmě souhlasím, kvalita zvuku na nosiči je alfou a omegou. Za sebe opakovaně říkám, že pokud by byl naplno využívaný potenciál CD, byl bych spokojený a neřešil bych SACD a hi-res (přestože špičkové CD a špičkové SACD je velký skok). CD samo o sobě je z technického pohledu dobrý formát.
Ono to ale není jen o finálním masteringu a mršení zvuku kompresory, ekvalizací, hallením atd. Ono je to i (především) o samotném snímání zvuku, kdy je dnes velmi populární nahrávat jednotlivé nástroje sterilně samostatně (mnohdy i v různých studiích pro jednu kapelu) a dojem prostorovosti a stereo rozložení scény se honí až na mixážním pultu. Pak slýcháme nahrávky, kde nějaký nástroj hraje jen ryze z jednoho kanálu, nahrávky, kde jeden nástroj má "ozvěnu" a druhý nástroj v tom samém místě hraje sterilně bez jakékoliv ozvěny atd.
Naštěstí u mě osobně vede zlepšování aparatury ke zmenšování neurosy a mám menší tendence sahat jen po těch několika špičkových nahrávkách a víc si užívám i ty ostatní. Ale stejně nastávají chvíle, kdy si hudbu úplně nejvíc užívám z originálních chrchláků v Oktávce (který hrajou opravdu otřesně) a to v okamžicích, kde se sejde ta správná nálada, správná hudba a správný okolí venku. To pak je husina jako prase a úsměv kolem celý hlavy
Re: Ako sa podieľa na zvuku nahrávka a ako reprodukčnú retazec
To PítrsPraha a NIN:
Musím souhlasit s oběma
Souhlasím a ztotožňuji se. Myslím si, že v těchto 2 příspěvcích je drtivá většina "pravdy",ikdyž vím, že není nic jen černý nebo bílý a pravda je mnohem složitější, než aby se dala uzavřít do" 2 vět ".
Musím souhlasit s oběma
Souhlasím a ztotožňuji se. Myslím si, že v těchto 2 příspěvcích je drtivá většina "pravdy",ikdyž vím, že není nic jen černý nebo bílý a pravda je mnohem složitější, než aby se dala uzavřít do" 2 vět ".
Re: Ako sa podieľa na zvuku nahrávka a ako reprodukčnú retazec
Z mého pohledu je základ korelace bedny - poslechový prostor.
Korelace znamená vzájemný provázaný vztah mezi dvěma procesy či veličinami, a myslím, že to slovo vystihuje naprosto přesně, o co jde.
Pokud je dobře vyřešen vztah bedny - poslechovka, je vyřešeno v podstatě vše, a elektronika přestává hrát větší roli, většina přístrojů hraje dobře a docela podobně, stejně tak nahrávky - špičkové hrajou špičkově, ale spousta věcí hraje dobře, i když nemají až tak dobrou pověst - třeba Poe - Haunted nebo KT Tunstall - Drastic Fantastic, abych uvedl nějaké příklady.
Korelace znamená vzájemný provázaný vztah mezi dvěma procesy či veličinami, a myslím, že to slovo vystihuje naprosto přesně, o co jde.
Pokud je dobře vyřešen vztah bedny - poslechovka, je vyřešeno v podstatě vše, a elektronika přestává hrát větší roli, většina přístrojů hraje dobře a docela podobně, stejně tak nahrávky - špičkové hrajou špičkově, ale spousta věcí hraje dobře, i když nemají až tak dobrou pověst - třeba Poe - Haunted nebo KT Tunstall - Drastic Fantastic, abych uvedl nějaké příklady.
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Ako sa podieľa na zvuku nahrávka a ako reprodukčnú retazec
Naprostý souhlas. A platí to nejen co se týká vyrovnaný frekvenční charakteristiky a doby dozvuku, ale i správný dimenzování konkrétních beden do konkrétní poslechovky.dadaft píše:Z mého pohledu je základ korelace bedny - poslechový prostor
Naprostý nesouhlas. Je to právě naopak. Pokud je dobře vyřešená akustika a vhodně zvolený bedny, rozdíly v elektronice naopak vyniknou mnohem víc než když jsou nevhodný bedny nebo špatná akustika, která rozdíly maskuje.dadaft píše:Pokud je dobře vyřešen vztah bedny - poslechovka ..... většina přístrojů hraje dobře a docela podobně
Re: Ako sa podieľa na zvuku nahrávka a ako reprodukčnú retazec
Kdysi se mi stávalo, že některé nahrávky nehrály moc dobře. Když jsem časem doladil aparát a akustiku, najednou mě začaly uspokojovat. No a ty dobré nahrávky hrály ještě lépe. 
Zdá se mi, že "šukací jazz " hraje většinou dobře i v horších podmínkách. Viz prezentace na výstavách, kde zní z každého koutu.
Zdá se mi, že "šukací jazz " hraje většinou dobře i v horších podmínkách. Viz prezentace na výstavách, kde zní z každého koutu.
Re: Ako sa podieľa na zvuku nahrávka a ako reprodukčnú retazec
No, v klasickém stereu je to asi tak, už si moc nevzpomínám, občas ho sice poslechnu, ale nějaké experimentování už mě dávno nezajímá.PítrsPraha píše:dadaft píše:
Pokud je dobře vyřešen vztah bedny - poslechovka ..... většina přístrojů hraje dobře a docela podobně
Naprostý nesouhlas. Je to právě naopak. Pokud je dobře vyřešená akustika a vhodně zvolený bedny, rozdíly v elektronice naopak vyniknou mnohem víc než když jsou nevhodný bedny nebo špatná akustika, která rozdíly maskuje.
Ve wide či enhanced stereu to tak není ---- a teď si dovolím mluvit za několik lidí jako já či pan Linkwitz, vím, že mnozí to tak neslyší ---- ve wide stereu je poslechový úhel 90°, tj. o 1/3 větší, než u klasického sterea. A neznamená to, že se nástroje atd. ve zvukové scéně o třetinu "rozmáznou", naopak, zaostři se a mnohé co bylo "slité" se rozestoupí, na nahrávkách symfonického orchestru je to slyšet přímo brutálně.
Tenhle systém hraje dobře sám o sobě (a o třetinu líp než klasické 60°scvrklé stereo), výměny komponentů přinášejí pouze kosmetické změny zvuku.
Ne že by ty výměny komponentů nebyly slyšet, ale všechno to zkresluje nula celá nula nic a poslechový dojem tomu odpovídá --- všechno to hraje dobře, jen každý komponent trochu jinak dobře.............. líp to asi neumím popsat.
Ale znovu upozorňuji, že mnozí na blumleinovské "míchání" nevěří, protože mu nerozumí, a navíc mnozí zřejmě vůbec neslyší to, co jsem se tu já kdysi pokoušel popsat a co popisuje podobně i Linkwitz a další.
Takže se není co divit, že nechápou.
..................
-
Stanohlohovec
- Příspěvky: 164
- Registrován: 06 kvě 2017 08:28
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ako sa podieľa na zvuku nahrávka a ako reprodukčnú retazec
Dadaft, čo je to to enhanced stereotyp? Resp, čo je to široké stereo? O Tom som nič nepočul. Inak, ďakujem vám za príspevky, mám čo čítať a o čom premýšľať.. Ako tu ktosi výstižné napísal, ja ešte mám mindraky z toho, či mi zostáva hrá dobre, alebo nie. Som dosť perfekcionista a neuspokojim sa s priemerným výsledkom a prenášajú to aj do poslechu hudby:)
-
Stanohlohovec
- Příspěvky: 164
- Registrován: 06 kvě 2017 08:28
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ako sa podieľa na zvuku nahrávka a ako reprodukčnú retazec
Ha, až dnes som si poriadne prečítal svoj posledný príspevok a čo nevidím??? Debilný tablet mi opravil (podľa seba) stereo na stereotyp!!! A teraz vypadam ako d...l xixixixixxixi. Takže sa ospravedlňujem a len chcem napísať, že som bol už konečne s hudbou spokojný, lenže včera som si pustil starú platňu Musorgskeho kartinky z vystavky akto poznáte a v Tom uvrestaneé dychové nástroje, až ma to ťahalo za uši! Tak a teraz neviem, kde sa stala chyba!! Buď je to blbá licenčná nahrávka z pred 30 rokov, alebo, čoho sa viac bojím, je ten nový predzosik príliš agilný na výškach!!! Ach, jaj, keď ja mám tej vážnej hudby hodne a rád ju počúvam!
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Ako sa podieľa na zvuku nahrávka a ako reprodukčnú retazec
Dadafte, to, co píšeš, nedává ani tentokrát valný smysl a zcela to postrádá logiku:
?
A proto jsi doslova před chvílí pěl nebeské ódy na Yamahu R-N500, abys ji vzápětí zadupal do země a pěl nové stejné ódy na NAD 3020, který jsi radši rychle vyměnil za NAD 338... 3 zesilovače za 2(?) měsíce nejsou experimentovánídadaft píše:nějaké experimentování už mě dávno nezajímá
vsdadaft píše:výměny komponentů přinášejí pouze kosmetické změny zvuku
Aneb jen další snůška pocitářských krasomaleb s nulovou korelací s realitou.dadaft píše:Symfonický orchestr je přes Yamahu R-N500 jako by ho promítali na špinavé plátno visící 2m za bednama......... s D 3020 se můžeš orchestrem procházet do šířky i do hloubky, úplně jiný level zobrazení
Re: Ako sa podieľa na zvuku nahrávka a ako reprodukčnú retazec
Tož nevím, moje sestava zahraje vše dobře napříč žánry, pouze tomu chybí basy cca pod 60hz, ale nic co nevyřeší subwoofer. Než jsem dal dohromady to co mám, tak jsem to měl podobně jako píšeš, ale vždy mě to zvukově v něčem štvalo. Samozřejmě ne každému se to musí líbit, protože nejvíce se tomu blíží zvuk studiových monitorů.NIN píše:Aparaturu si pořizuji ke svému žánru. To co poslouchám nejvíce mi musí hrát co nejlépe. Ostatní věci jsou buď kvalitní bonus nebo bohužel.
Stanohlohovec
To máš jako s kávou, můžeš mít kávovar za 100000, ale jak si v něm chceš připravit třeba kafe z lidlu, tak to stojí za prd. Nebo můžeš mít kávu Jamaica Blue Mountain, ale v kávovaru za pár tisíc, který neudrží správný tlak a ani teplotu během extrakce, je ti ta káva v podstatě k ničemu protože její správný chuťový "profil" si nikdy nevychutnáš.
A najít takový ten středobod, který člověka nezrujnuje a přitom si vychutná kávu lepší, než v 95% kaváren v ČR je u espressa relativně snadný. Zatímco u zvuku najít to samé, je teoreticky v podstatě scifi, alias nekonečný příběh. A musím říci, že obdivuji lidi, kteří jsou na 100% se zvukem doma spokojeni.
-
Stanohlohovec
- Příspěvky: 164
- Registrován: 06 kvě 2017 08:28
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ako sa podieľa na zvuku nahrávka a ako reprodukčnú retazec
Veru, asi ešte nejaký čas budem musieť popocuval a ponastavovat, verím, že v dohľadnej dobe budem tiež spokojný so všetkými žánrami. Uvidíme čo spravia nové platne s vážnou hudbou, už mám dve objednané, dúfam, že to bude lepšie. Ináč, doména týka zosilnovaca a bedni tam nechcem obit výmeny, na to nemám prachy, ale je tu stále prenoska, ramienko a predzosik, na toto sa chcem zamerať.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host

