

http://www.audiodrom.net/cs/jak-to-vidi ... vek-vinylu
tak jsou to skoro přesně slova, která jsem říkal na návštěvě kychtaxovi, když jsem vzpomínal na svou praxi ve studiích Supraphonu v létě 1977 při natáčení klasické hudby. Když vezmu, co bylo nasnímané na master tape Studer A80 a co potom vylezlo z LP, tak ta deska byl, bohužel, jen zvukový výsměch. Bohužel technické limity desky jsou obrovské a uznání zaslouží (míněno zvukový a masteringový inženýr), kdo z toho dokáže vymámit slušný zvuk. Nemluvím teď o jazzovém triu, tam to ještě jde i stou přidanou barovou patinou.Další respektovaná autorita zvukařiny, Bob Clearmountain (Toto, David Bowie, Robbie Williams, Bruce Springsteen, Bob Marley) říká: "Poslechl jsem si to a říkám si ´Proboha, po vší té práci, to je všechno co zbylo!?´ Stěží tam, zůstalo jen pár procent toho, co jsme slyšeli ve studiu.
Je to v těch komerčních žánrech a komerčním masteringu pro CD, na LP by to už tak zprzněné nešlo vyřezat. Ta argumentace je pořád dokola.Vysvětlete někdo prosím
To je typická populární a nesmyslná dezinterpretace a dezinformace.Rozlišení vinylu je nepochybně mnohem větší než rozlišení CD nebo jakéhokoli digitálního média, už jen proto, že se na něj nevztahují omezení Nyquist–Shannonova vzorkovacího teorému. To, co dostaneme z gramodesky, je naprosto hladká křivka bez digitální ‘pixelizace’.
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů