Peere tady si dovolím oponovat.Peer píše:Mám obavy, že kazeťák nikdy nedosáhne kvalit dobrého kotoučáku...
Vem si třeba jen rychlost posuvu pásku...
Ve své vrcholné době byly kazeťáky (Cassette Decky), které mohly směle konkurovat kotoučákům alespoň v komerční sféře. Ba je dokonce i předčily. Samozřejmě to není Luxman, který tady vyobrazil Vintage. Špičkové stroje dosahovaly s pásky typu IV (metal) a s dolby S nebo dbx vynikajících výsledků.
Zkusím nějaké vzorky.
Legendární Technics RS-B 100 (RS-B965)


Nakamichi Dragon
Akai GX-95

AIWA S-9000 Excelia

Tím nechci odsuzovat kotoučáky a vyvolávat nějaké sváry. Jen tím chci říct, že se nedá obecně říct, že kotoučáky jsou kvalitativně lepší. Kdysi jsem se tomu věnoval více a mnoho strojů prošlo mýma rukama. Omlouvám se pokud jsem někde udělal nějakou chybu v označení, už si to tak nepamatuji. Jistě by si tu zasloužil být zástupce i jiných značek např. TEAC (snad 8030?) nebo některé špičkové modely SONY a jiné, ale tam nemám přehled.
V profesionílní sféře samozřejmě platí co napsal Ciba. V tom s ním naprosto souhlasím.
Druhou stránkou věci je ta pastva pro oči. Je mnohem pěknější, když se otáčejí ty velké kovové cívky (jak píše Efičák) než pohled na kazetu, že? Ale pro kazetu zase mluví lepší manipulace a orientace (1 kazeta=1 deska) a taky důležitá ochrana před prachem jak pásku tak i mechaniky.ciba píše:Ahoj , Peer má pravdu - jednak jde především o rychlost posuvu pásku a druhak a to hlavně o plochu záznamových hlav (samotné stopy na pásku) , takže už jen z tohoto principu v top kategorii hraje Cassete deck třetí až čtvrtéhousle .. Nakonec pro profesionelní využití - třeba pro záznam master pásků se využívalo - vyuzívá pouze a jen Tape decků .




