Rega P3 a jak z ní dostat více
Rega P3 a jak z ní dostat více
Zdravím,
onehdy jsem se stal novým majitelem Regy P3, s raménkem RB 300. Přenoska je osazena Rega Exact. Po prvním seznámení a seřízení gramofonu mi pořád ve zvuku něco chybí nebo přebývá, středů se mi zdá až dost, oproti minulé škrabošce AT91 méně výšek (?!) navíc i přes všechny vyzkoušená nastavení (Bearwald, Stevenson) se nemohu zbavit dojmu zkreslení v určitých částech desky, řekněme proměnlivě od poloviny ke konci.
Mám teď dva pre-ampy, Actidamp IV a černého koně - lampový Dynavox TPR-2 s teslou ECC802s. Je tohle to slabé místo? Obzvlášť se asi někteří pozastaví nad tím Dynavoxem, je to čína, ale Actidampa si dle mých uší dává jak vajgla, v dynamice, rozsahu..celkově mnohem lepší.
Zvažuju překabelování raménka a nákup kabelů k předzesilovači, teď je tam orig. spojitý kabel s cinchi na koncích až po přenosku. S touto přenoskou (výstup 7mV) to myslím tolik parády nepřinese (mýlím se?), ale s nějakou MC by to mohla být jiná káva. A to je poslední věc, změna přenosky, co byste mi doporučili k tomuto gramci, s nějakým zajímavým hrotem, možná zkusit MC?
Díky za Vaše tipy,
aki
onehdy jsem se stal novým majitelem Regy P3, s raménkem RB 300. Přenoska je osazena Rega Exact. Po prvním seznámení a seřízení gramofonu mi pořád ve zvuku něco chybí nebo přebývá, středů se mi zdá až dost, oproti minulé škrabošce AT91 méně výšek (?!) navíc i přes všechny vyzkoušená nastavení (Bearwald, Stevenson) se nemohu zbavit dojmu zkreslení v určitých částech desky, řekněme proměnlivě od poloviny ke konci.
Mám teď dva pre-ampy, Actidamp IV a černého koně - lampový Dynavox TPR-2 s teslou ECC802s. Je tohle to slabé místo? Obzvlášť se asi někteří pozastaví nad tím Dynavoxem, je to čína, ale Actidampa si dle mých uší dává jak vajgla, v dynamice, rozsahu..celkově mnohem lepší.
Zvažuju překabelování raménka a nákup kabelů k předzesilovači, teď je tam orig. spojitý kabel s cinchi na koncích až po přenosku. S touto přenoskou (výstup 7mV) to myslím tolik parády nepřinese (mýlím se?), ale s nějakou MC by to mohla být jiná káva. A to je poslední věc, změna přenosky, co byste mi doporučili k tomuto gramci, s nějakým zajímavým hrotem, možná zkusit MC?
Díky za Vaše tipy,
aki
Re: Rega P3 a jak z ní dostat více
Asi je pro začátek možné předpokládat, že přenoska je s raménkem kompatibilní (pokud jde o poddajnost). Zakopaný pes může být v nastavení, jak VTA, tak přítlaku. Nebo také v zátěži přenosky - je potřeba zkusit různá nastavení phono zesilovače. Přenoska má poměrně vysoké výst. napětí, takže ani vhodná zátěž nemusí odpovídat průměru. Vyšší napětí také může přebudit phono zesilovač, čímž stoupne zkreslení, ale to je tady spíš teoretická možnost.
- sostakovic
- Příspěvky: 456
- Registrován: 17 dub 2008 07:30
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rega P3 a jak z ní dostat více
To, že se záznam z desky zhoršuje ke středu je celkem jasné. Je "zahuštěn na kratší délce". Nakolik je to tvůj problém těžko posoudit. Na některých LP je to slyšet více, jinde méně. Nejvíce to bývá slyšet na velkém symfonickém orchestru, sborech... Čím hustší zvuk, tím je to náchylnější. Mám také pocit, že je to o daném výlisku, některé desky hrajou skvěle i u středu.
Precizní nastavení gramofonu je velice důležité.
V tom co popisuješ nebude hrát roli preamp ani kabely.
Precizní nastavení gramofonu je velice důležité.
V tom co popisuješ nebude hrát roli preamp ani kabely.
- sostakovic
- Příspěvky: 456
- Registrován: 17 dub 2008 07:30
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rega P3 a jak z ní dostat více
Jen upřesnění. To zkreslení samozřejmě není tak hrozné, že by rušilo si v klidu vychutnat hudbu.
Re: Rega P3 a jak z ní dostat více
Rega má vlastní dobrou šablonu i na nastavení přesahu za spindl.
Pracovalo se mi s ní dobře, na mé Godring GR2 (Rega P2).
Výstup 6.8-7.2 mV je opravdu hodně, ne každé phono, zvláště DIY, může ten výkon snášet.

Rega P3 má ten pevný kabel, domnívám se na základě zkušenosti s předrátováním, které je vidět na obrázku a provedl je Renown, že to má určitě přínos.
Zlepšila se dynamika a to výrazně.
A to nepíši o stříbrném VDH MCS150M...
Alespoň kabeláž Pro-ject (Nagaoka), dobrý phono kabel a kvalitní uzemnění raménka.
Ten plíšek v ramínku, jenž zemní ramínko není dlouhodobě spolehlivý.
MC přenosku zvol pokud myslíš analog vážně a budeš sbírku LP rozšiřovat o nové kusy. Jinak se mi líbí stále zvuk dobré MM přenosky, protože si rozumí s běžnými RIAA předky a snesou i obehranější desku.
Kde je rezonanční kmitočet pro jednotlivé přenosky najdeš googlem, např. na vinylengine, nebo to spočítej.
Osobně si myslím, že poslouchat motorek (integrovaný motorek na šasí) přes MC přenosku časem přestane bavit.
MC přenoska potřebuje mnohem kvalitnější a dražší phono anebo Step up trafo. (Ortofon Verto a pod.)
Vyzkoušená je kombinace Ortofon 2M. Bronze a Black zahraje hodně.
Ortofon 2M Black má blízko k rozlišení MC.

Pracovalo se mi s ní dobře, na mé Godring GR2 (Rega P2).
Výstup 6.8-7.2 mV je opravdu hodně, ne každé phono, zvláště DIY, může ten výkon snášet.
Rega P3 má ten pevný kabel, domnívám se na základě zkušenosti s předrátováním, které je vidět na obrázku a provedl je Renown, že to má určitě přínos.
Zlepšila se dynamika a to výrazně.
A to nepíši o stříbrném VDH MCS150M...
Alespoň kabeláž Pro-ject (Nagaoka), dobrý phono kabel a kvalitní uzemnění raménka.
Ten plíšek v ramínku, jenž zemní ramínko není dlouhodobě spolehlivý.
MC přenosku zvol pokud myslíš analog vážně a budeš sbírku LP rozšiřovat o nové kusy. Jinak se mi líbí stále zvuk dobré MM přenosky, protože si rozumí s běžnými RIAA předky a snesou i obehranější desku.
Kde je rezonanční kmitočet pro jednotlivé přenosky najdeš googlem, např. na vinylengine, nebo to spočítej.
Osobně si myslím, že poslouchat motorek (integrovaný motorek na šasí) přes MC přenosku časem přestane bavit.
MC přenoska potřebuje mnohem kvalitnější a dražší phono anebo Step up trafo. (Ortofon Verto a pod.)
Vyzkoušená je kombinace Ortofon 2M. Bronze a Black zahraje hodně.
Ortofon 2M Black má blízko k rozlišení MC.
Re: Rega P3 a jak z ní dostat více
Nevím, já to zkreslení slyším ihned, i když teď jsem provedl přenastavení podle Rega Baerwald alignment protractor v.2 ( http://www.vinylengine.com/cartridge-al ... tors.shtml ) a není to už tak zlé. Ale pořád to slyším, nejvíc asi na kytarovkách právě s hustými pasážemi ,v oblasti od poloviny desky ke konci. Prostě už to není takový ten křišťál jako ze začátku desky. Jde mi o to, jestli se pídit po zlepšení a nebo jestli je to standart.
Možná, když to teď poslouchá, tak bych to nenazýval zkreslením, ale spíš rezonancí. Takže mě napadá jedině, že je špatně kombiance tracking distortion (se kterým na tomto gramu nic neudělám) a vysokovýstupové přenosky. A taky dost možná je tato přenoska pro tento gramec moc dobrá, ne? Je to přeci jen nejvyšší model Regy pro zcela jiné gramofony, raménka.
Co se týče přechodu na MC, nový desky si kupuju, pořád kšeftím na discogs, ale je um narazit na něco, co není zmršenej master z cédéčka pláclej na desku. A tam se pak pravda ukáže
Poslední dobou poslouchám hlavně alternativní pop a elektroniku, Air, Royksopp a podobné.
Možná, když to teď poslouchá, tak bych to nenazýval zkreslením, ale spíš rezonancí. Takže mě napadá jedině, že je špatně kombiance tracking distortion (se kterým na tomto gramu nic neudělám) a vysokovýstupové přenosky. A taky dost možná je tato přenoska pro tento gramec moc dobrá, ne? Je to přeci jen nejvyšší model Regy pro zcela jiné gramofony, raménka.
Co se týče přechodu na MC, nový desky si kupuju, pořád kšeftím na discogs, ale je um narazit na něco, co není zmršenej master z cédéčka pláclej na desku. A tam se pak pravda ukáže
Re: Rega P3 a jak z ní dostat více
aki přesně tu šablonu mám na myslí.
Výborná.
Já měl levný gramofon GR2 z druhé ruky za 8t. Vůbec to na ty peníze nebylo špatné a P3 je ještě lepší.
Po chvíli mi začalo něco ve zvuku vadit a namísto tuningu ramínka lepším protizávažím a zvyšování hmotnosti lehkého šasí, jsem to pustil kolegáčkovi a ten se zdá být spokojen.
Ramínko Rega RB300 používá hodně firem na mnohem lepších gramofonech.
Thorens, Scheu, DIY... Upravenou Regu dává VPI, Linn. Výsledky jsou vynikající.
Potíž vidím a opravte mne mýlím-li se, v tom lehkém skeletu s lehkým talířem na plastovém podtalíři a motorkem přímo nalepeným lepící páskou k gramofonu.
Sám mám ještě dražší Holborne s velmi kvalitním motorkem švýcarské firmy Maxton a i tak je ho slyšet.
Ten klid při poslechu dobře nahraných CD je přínos, tak to pomalu řeším externím motorem mimo šasí.
1. umístění gramofonu na co nejtěžší podložku bez rezonancí. Police na stěně, těžký masivní rack bez skleněných polic...
2. výběr přenosky přiměřené kvalitě gramofonu. ClearAudio Sigma (MC za 20t.) se na můj Xpression III. za 10t. nehodí.
Slyším toho o gramofonu tolik, až to není milé. Jako fonendoskopem...
3. stejně se mi to zkreslení nezdá. Nejsou ocelové šrobky a matičky v headchelu a přenosce? S přenoskou Goldring 1012 mi to výrazně pomohlo.
Analog tě jasně chytil. Možnosti zvuku LP jsou velké, ale poskládat kombinaci přenoska-ramínko-phono jsou natolik nekonečné a háklivé na jakoukoli závadu...
MC LO je cesta nejhustšího zvuku, obávám se, že by to chtělo buď něco staršího v dobrém stavu, nebo to bude o penězích...
Nechci to tu tapetovat a ať napíší i ostatní své zkušenosti.
Konkrétně si myslím, že pro Tvůj žánr jde z P3 dostat opravdu hodně.
Výborná.
Já měl levný gramofon GR2 z druhé ruky za 8t. Vůbec to na ty peníze nebylo špatné a P3 je ještě lepší.
Po chvíli mi začalo něco ve zvuku vadit a namísto tuningu ramínka lepším protizávažím a zvyšování hmotnosti lehkého šasí, jsem to pustil kolegáčkovi a ten se zdá být spokojen.
Ramínko Rega RB300 používá hodně firem na mnohem lepších gramofonech.
Thorens, Scheu, DIY... Upravenou Regu dává VPI, Linn. Výsledky jsou vynikající.
Potíž vidím a opravte mne mýlím-li se, v tom lehkém skeletu s lehkým talířem na plastovém podtalíři a motorkem přímo nalepeným lepící páskou k gramofonu.
Sám mám ještě dražší Holborne s velmi kvalitním motorkem švýcarské firmy Maxton a i tak je ho slyšet.
Ten klid při poslechu dobře nahraných CD je přínos, tak to pomalu řeším externím motorem mimo šasí.
1. umístění gramofonu na co nejtěžší podložku bez rezonancí. Police na stěně, těžký masivní rack bez skleněných polic...
2. výběr přenosky přiměřené kvalitě gramofonu. ClearAudio Sigma (MC za 20t.) se na můj Xpression III. za 10t. nehodí.
Slyším toho o gramofonu tolik, až to není milé. Jako fonendoskopem...
3. stejně se mi to zkreslení nezdá. Nejsou ocelové šrobky a matičky v headchelu a přenosce? S přenoskou Goldring 1012 mi to výrazně pomohlo.
Analog tě jasně chytil. Možnosti zvuku LP jsou velké, ale poskládat kombinaci přenoska-ramínko-phono jsou natolik nekonečné a háklivé na jakoukoli závadu...
MC LO je cesta nejhustšího zvuku, obávám se, že by to chtělo buď něco staršího v dobrém stavu, nebo to bude o penězích...
Nechci to tu tapetovat a ať napíší i ostatní své zkušenosti.
Konkrétně si myslím, že pro Tvůj žánr jde z P3 dostat opravdu hodně.
- enregistree
- Příspěvky: 173
- Registrován: 22 pro 2010 10:22
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rega P3 a jak z ní dostat více
Vybral sis dobrou znacku gramofonu!aki píše:Možná, když to teď poslouchá, tak bych to nenazýval zkreslením, ale spíš rezonancí.
Jak to hraje s jinou prenoskou, treba tou obycejnou a/t?
Re: Rega P3 a jak z ní dostat více
Zatím jsem tam jinou přenosku nezkoušel, 2M Red jsem prodal, s tou jsem nebyl vůbec spokojený-výšky nikde, ta AT91 ji přehrávala! (ale na mizerném gramofonu, v podstatě pořádně nenastavitelném, to je možná ten důvod).
Včera jsem mj. poslouchal zcela nové LP kapely LCD Soundsystem http://www.amazon.com/This-Is-Happening/dp/B003HY3530 a tam jsem byl s průběhem zkreslení spokojen, respektive se absolutně neprojevovalo, zvuk čistý, žádný sykavky, nic. Nechápu. Budu muset vysledovat, který desky to dělají, jestli ty co se dlouho hrály na vysoký přítlak na nenastaveném gramofonu, nebo jestli má spíš vliv samotnej obsah x master x výlisek. Snažil jsem se to vysledovat nahráváním do PC přes 24/96 a porovnáváním s FLAC ripy, no a tady se ukázalo něco, co mě moc nepotěšilo. FLAC ripy hrály často lépe (a hlasitěji), sice dosti digitálně a ne tak plně, ale bylo tam víc výšek a celkově šťávy. Preamp? Nebo prostě nemám věřit převodníkům ze zvukovky?
Kvůli tomu mě teď láká pořídit nový preamp, co říkáte na toho Luxmana C-02 v inzerci? Slyšel jsem na něj samou chválu, asi to bude oproti Dynavoxu jiná káva. Hlavně by to byl zajímavý vstup do světa MC, ale má MC smysl na tomto gramofonu? Chci krásný zvuk který předčí běžné CD, ale nechci slyšet každé smítko prachu a ohranou drážku. Avšak zpět k preampu, docela by mě zajímala teorie přínosu jednotlivých parametrů preampů, nejvíc toužím po dynamice odstup S/N, dle papírů má ten Luxman 85/75dB, Dynavox 68/70dB. No a když se podívám na P-J PB SE II ten má 95/75, taky mě dosti láká. Na luxmanu se mi líbí přepínání vstupů, prohnal bych přes něj i výstup z PC.
Koukám že je toho docela dost, no každopádně díky všem za Vaše reakce a těším se na nové!
Včera jsem mj. poslouchal zcela nové LP kapely LCD Soundsystem http://www.amazon.com/This-Is-Happening/dp/B003HY3530 a tam jsem byl s průběhem zkreslení spokojen, respektive se absolutně neprojevovalo, zvuk čistý, žádný sykavky, nic. Nechápu. Budu muset vysledovat, který desky to dělají, jestli ty co se dlouho hrály na vysoký přítlak na nenastaveném gramofonu, nebo jestli má spíš vliv samotnej obsah x master x výlisek. Snažil jsem se to vysledovat nahráváním do PC přes 24/96 a porovnáváním s FLAC ripy, no a tady se ukázalo něco, co mě moc nepotěšilo. FLAC ripy hrály často lépe (a hlasitěji), sice dosti digitálně a ne tak plně, ale bylo tam víc výšek a celkově šťávy. Preamp? Nebo prostě nemám věřit převodníkům ze zvukovky?
Kvůli tomu mě teď láká pořídit nový preamp, co říkáte na toho Luxmana C-02 v inzerci? Slyšel jsem na něj samou chválu, asi to bude oproti Dynavoxu jiná káva. Hlavně by to byl zajímavý vstup do světa MC, ale má MC smysl na tomto gramofonu? Chci krásný zvuk který předčí běžné CD, ale nechci slyšet každé smítko prachu a ohranou drážku. Avšak zpět k preampu, docela by mě zajímala teorie přínosu jednotlivých parametrů preampů, nejvíc toužím po dynamice odstup S/N, dle papírů má ten Luxman 85/75dB, Dynavox 68/70dB. No a když se podívám na P-J PB SE II ten má 95/75, taky mě dosti láká. Na luxmanu se mi líbí přepínání vstupů, prohnal bych přes něj i výstup z PC.
Koukám že je toho docela dost, no každopádně díky všem za Vaše reakce a těším se na nové!
- sostakovic
- Příspěvky: 456
- Registrován: 17 dub 2008 07:30
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rega P3 a jak z ní dostat více
Chápu to dobře? rip hraje lépe než LP? (nastavení a gramec předpokládám stejné)aki píše: Snažil jsem se to vysledovat nahráváním do PC přes 24/96 a porovnáváním s FLAC ripy, no a tady se ukázalo něco, co mě moc nepotěšilo. FLAC ripy hrály často lépe (a hlasitěji), sice dosti digitálně a ne tak plně, ale bylo tam víc výšek a celkově šťávy.
Re: Rega P3 a jak z ní dostat více
Tak s tím porovnání flaců to beru zpět. Převodníky zvukovky asi nebudou tak kvalitní jak jsem si dělal ideály. Abych nastavil porovnatelné podmínky, poslal jsem flac jedním z výstupů znovu do vstupu, nahrál ho. Pak porovnal s nahrátým phonem a už su klidný
))) Poté ještě porovnání s CD. Phono drtivě vítězí na celé čáře 
- sostakovic
- Příspěvky: 456
- Registrován: 17 dub 2008 07:30
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rega P3 a jak z ní dostat více
Chápu to dobře? Zkreslení popisované v prvním příspěvku neexistuje?
Re: Rega P3 a jak z ní dostat více
???aki píše:Abych nastavil porovnatelné podmínky, poslal jsem flac jedním z výstupů znovu do vstupu, nahrál ho. Pak porovnal s nahrátým phonem a už su klidný
nějak si neumím představit vo co go...
Re: Rega P3 a jak z ní dostat více
sostakovic: po přenastavení už je to jen u některých LP. musím to vypozorovat
dadaft: mám FLAC, které se vytvořily z orig. CD. Tady ten FLAC jsem pustil z PC přes externí zvukovku a tou samou zvukovkou opět do PC nahrál. V podstatě jako test převodníků této zvukovky. Nakonec jsem zjistil, že tam není takový rozdíl, mezi touto nahrávkou a zdrojovým souborem, až na značný úbytek hlasitosti a drobný úbytek dynamiky. Hlasitosti jsem poté pro objektivitu srovnal, a porovnával jednak poslechově, ale i křivky nahrávek. Tohle všechno proto, abych zjistil, jak relevantní je porovnání nahrávky mé phono sestavy přes tuto zvukovku vs. orig FLAC.
Udělal jsem z toho takový sestřih tady i s titulky, co zrovna hraje:
http://soundcloud.com/akicz/home-test-lp (asi tam je trocha komprese, ale je to slyset porad)
http://soundcloud.com/akicz/home-test-lp/download (wav)
Rozdíl velmi slyšitelný a to nemluvím o poslechu phona napřímo, tohle už je přeci jen zdigitalizované. Abych to celý uzavřel, tohle bylo jen hračičkování, které vzniklo tím, že jsem si nahrával některé desky do PC, srovnával s ripy z CD a hledal na křivce to drobné zkreslení od středu desky. Konkrétně tady ta deska nic, žádné měřitelné zkreslení. Zítra jdu na jinou, která vím, že je dosti uřvaná, kytarové Kasabian. Uvidíme
dadaft: mám FLAC, které se vytvořily z orig. CD. Tady ten FLAC jsem pustil z PC přes externí zvukovku a tou samou zvukovkou opět do PC nahrál. V podstatě jako test převodníků této zvukovky. Nakonec jsem zjistil, že tam není takový rozdíl, mezi touto nahrávkou a zdrojovým souborem, až na značný úbytek hlasitosti a drobný úbytek dynamiky. Hlasitosti jsem poté pro objektivitu srovnal, a porovnával jednak poslechově, ale i křivky nahrávek. Tohle všechno proto, abych zjistil, jak relevantní je porovnání nahrávky mé phono sestavy přes tuto zvukovku vs. orig FLAC.
Udělal jsem z toho takový sestřih tady i s titulky, co zrovna hraje:
http://soundcloud.com/akicz/home-test-lp (asi tam je trocha komprese, ale je to slyset porad)
http://soundcloud.com/akicz/home-test-lp/download (wav)
Rozdíl velmi slyšitelný a to nemluvím o poslechu phona napřímo, tohle už je přeci jen zdigitalizované. Abych to celý uzavřel, tohle bylo jen hračičkování, které vzniklo tím, že jsem si nahrával některé desky do PC, srovnával s ripy z CD a hledal na křivce to drobné zkreslení od středu desky. Konkrétně tady ta deska nic, žádné měřitelné zkreslení. Zítra jdu na jinou, která vím, že je dosti uřvaná, kytarové Kasabian. Uvidíme
Re: Rega P3 a jak z ní dostat více
Nedostatek výšek, mdlý zvuk - to všechno může být nevhodnou zátěží MM přenosky. Pokud se tím nemůžeš zabývat (nelze nastavit na phono zesilovači), tak je pravda, že MC přenoska by ti udělala lepší službu. Ty nejsou tak háklivé. A entry level modely jsou cenově srovnatelné i s lacinými MM.
Odstup S/N má smysl řešit jenom pokud ti vyloženě vadí šum stavájícího phona. Pokud ne, tak zlepšení stejně nepoznáš. Záleží přece jak přehraje muziku, ne ticho, ne? Pro MC přenosku můžeš dát před Dynavox nebo Aktidamp step-up trafa nebo jednoduchý před-předzesilovač za pár korun http://www.audioasylum.com/audio/vinyl/ ... 31025.html
Různí výrobci mohou S/N také měřit různými metodami (často se omezuje frekv. spektrum na okrajích).
Odstup S/N má smysl řešit jenom pokud ti vyloženě vadí šum stavájícího phona. Pokud ne, tak zlepšení stejně nepoznáš. Záleží přece jak přehraje muziku, ne ticho, ne? Pro MC přenosku můžeš dát před Dynavox nebo Aktidamp step-up trafa nebo jednoduchý před-předzesilovač za pár korun http://www.audioasylum.com/audio/vinyl/ ... 31025.html
Různí výrobci mohou S/N také měřit různými metodami (často se omezuje frekv. spektrum na okrajích).
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host

