STOLEK POD GRAMOFON (připevněný do zdi) ♪♫♪
Re: STOLEK POD GRAMOFON (připevněný do zdi) ♪♫♪
Rozumím tomu, že u stolku pod gramo jde hlavně o potlačení kročejových vibrací. Ale zatím mi není jasné, na jakém fyzikálním principu ovlivní materiál podkladu hudební přednes gramofonu. Chtěl bych se zeptat těch, co zkoušeli jako podklad kámen, jakou hmotnost měl kámen? A jakým způsobem byl uložen?
Re: STOLEK POD GRAMOFON (připevněný do zdi) ♪♫♪
Já mám ve zdi 2 úhelníky z hobbymarketu a na nich mdf desku.Na ní je gramo PJ Experience a jsem spokojený.Gramo samo o sobě má izolační nožičky,ale i přesto pokud mírně poklepu na desku (MDF)při přehrávání desky,tak to jde jasně slyšet v bednách.Kdysi jsem zkusil tyto nožky vyměnit za Cerabally (mají stejný závit) a toto řešení mne neuspokojilo.Zvuk se hrozně ztenčil,pochyběly basy,živost a mikrodynamika.Tak jsem je dal zpět pod repro kde plní svou úlohu dokonale.
Tímto chci říct-dle mého laického názoru,že vibrace motorku,otáčení talíře se i přes sebelepší izolační nožky přenášejí vzájemně mezi materiálem police-gramem-a přenoskou.Proto má určitě materiál police vliv na zvuk.
Tímto chci říct-dle mého laického názoru,že vibrace motorku,otáčení talíře se i přes sebelepší izolační nožky přenášejí vzájemně mezi materiálem police-gramem-a přenoskou.Proto má určitě materiál police vliv na zvuk.
Re: STOLEK POD GRAMOFON (připevněný do zdi) ♪♫♪
Jako laik bych řekl, že nejde pouze o potlačení kročejových vibrací, ale o potlačení rezonancí, vznikajících v samotném gramofonu.Andropov píše:Rozumím tomu, že u stolku pod gramo jde hlavně o potlačení kročejových vibrací. Ale zatím mi není jasné, na jakém fyzikálním principu ovlivní materiál podkladu hudební přednes gramofonu. Chtěl bych se zeptat těch, co zkoušeli jako podklad kámen, jakou hmotnost měl kámen? A jakým způsobem byl uložen?
Já jsem zaznamenal zlepšení zvuku gramofonu Clearaudio Performance s přenoskou Lyra Delos, když jsem ho přemístil z žulové desky o tloušťce 30 mm na desku Pro-Ject Ground It De Luxe 1. Nebyla levná (podobné desky od jiných výrobců jsou však ještě dražší), ale nelituji - zvukový přínos jednoznačný.
U gramofonů jiných koncepcí však to může být zase jinak.
Re: STOLEK POD GRAMOFON (připevněný do zdi) ♪♫♪
@ Ramones:
Take mam pocit, ze je to tve subjektivni smysleni….
Ze ma gramofon stat vodorovne je absolutne zasdni vec, o ktere se zde snad ani neni treba bavit a jakekoli porovnavani podlozek s “lisovanymi gramodeskami” (?) je take zbytecne, protoze srovnavas jablka s hruskami.
Vibrace chvejky je vec jedna - chtena a zivotne nutna pro “vyrobu” signalu.
Eliminace, nebo treba jen i pouhe usmerneni a odvedeni vibraci z chassis, loziska, ramenka a dokonce i z okoli gramofonu co nejdale od prenosky, je vec druha, slouzici prave k tomu, aby ty chtene vibrace chvejky byly opravdu to jedine, co vytvori zvukovy signal, tedy hudbu.
Na to pouhe “odpruzeni” samotneho grama rozhodne nepostaci, k tomu prispeje teprve jeho spravne umisteni a velkou merou take material podlozky.
Material, ktery dobre funguje napr. pod starsim Thorensem, ktery ma subchassis, muze pod “prkennym” ProJectem nadelat neplechu a naopak. A postavit “mamuta” jako je napriklad Acoustic Signature “Ascona” na “policku” na zdi je stejne nesmyslne jako doufat, ze se bude dobre citit uz na stolku z “Ikea”.
(Mimochodem..ten nesvedci zadnemu gramu!
)
Vsecho chce zkratka sve. Bylo by krasne, kdyby to bylo tak jednoduche jak popisujes, bohuzel to ale tak neni. Dokonce i pouha vymena slipmatu (podlozky) na taliri gramofonu ovlivni vysledny zvuk! Zkousel jsi nekdy vymenit gumu za filc nebo korek? Pokod ne, vrele doporucuji.
A pochybuji, ze by prave hifisti meli z kuteni vetsi uspokojeni nez z poslechu hudby. Alespon u mne tomu tak nikdy nebylo…
Take mam pocit, ze je to tve subjektivni smysleni….

Ze ma gramofon stat vodorovne je absolutne zasdni vec, o ktere se zde snad ani neni treba bavit a jakekoli porovnavani podlozek s “lisovanymi gramodeskami” (?) je take zbytecne, protoze srovnavas jablka s hruskami.
Vibrace chvejky je vec jedna - chtena a zivotne nutna pro “vyrobu” signalu.
Eliminace, nebo treba jen i pouhe usmerneni a odvedeni vibraci z chassis, loziska, ramenka a dokonce i z okoli gramofonu co nejdale od prenosky, je vec druha, slouzici prave k tomu, aby ty chtene vibrace chvejky byly opravdu to jedine, co vytvori zvukovy signal, tedy hudbu.
Na to pouhe “odpruzeni” samotneho grama rozhodne nepostaci, k tomu prispeje teprve jeho spravne umisteni a velkou merou take material podlozky.
Material, ktery dobre funguje napr. pod starsim Thorensem, ktery ma subchassis, muze pod “prkennym” ProJectem nadelat neplechu a naopak. A postavit “mamuta” jako je napriklad Acoustic Signature “Ascona” na “policku” na zdi je stejne nesmyslne jako doufat, ze se bude dobre citit uz na stolku z “Ikea”.
(Mimochodem..ten nesvedci zadnemu gramu!

Vsecho chce zkratka sve. Bylo by krasne, kdyby to bylo tak jednoduche jak popisujes, bohuzel to ale tak neni. Dokonce i pouha vymena slipmatu (podlozky) na taliri gramofonu ovlivni vysledny zvuk! Zkousel jsi nekdy vymenit gumu za filc nebo korek? Pokod ne, vrele doporucuji.

A pochybuji, ze by prave hifisti meli z kuteni vetsi uspokojeni nez z poslechu hudby. Alespon u mne tomu tak nikdy nebylo…

Re: STOLEK POD GRAMOFON (připevněný do zdi) ♪♫♪
tujatuja píše:Jako laik bych řekl, že nejde pouze o potlačení kročejových vibrací, ale o potlačení rezonancí, vznikajících v samotném gramofonu.Andropov píše:Rozumím tomu, že u stolku pod gramo jde hlavně o potlačení kročejových vibrací. Ale zatím mi není jasné, na jakém fyzikálním principu ovlivní materiál podkladu hudební přednes gramofonu. Chtěl bych se zeptat těch, co zkoušeli jako podklad kámen, jakou hmotnost měl kámen? A jakým způsobem byl uložen?
Já jsem zaznamenal zlepšení zvuku gramofonu Clearaudio Performance s přenoskou Lyra Delos, když jsem ho přemístil z žulové desky o tloušťce 30 mm na desku Pro-Ject Ground It De Luxe 1. Nebyla levná (podobné desky od jiných výrobců jsou však ještě dražší), ale nelituji - zvukový přínos jednoznačný.
U gramofonů jiných koncepcí však to může být zase jinak.
To mě velice zaujalo. Myslím, že taky záleží jestli má gramofon odpruženou konstrukci, nebo je "natvrdo".
Re: STOLEK POD GRAMOFON (připevněný do zdi) ♪♫♪
@ fox:
@ tujatuja:
Az dnes jsem tedy zjistil, ze pouzivas stejny "soustruh" i "nuz" jako ja...
Jaky pouzivas phono-pre?
Co je na tom tak nesrozumitelneho?Prospero píše:Material, ktery dobre funguje napr. pod starsim Thorensem, ktery ma subchassis, muze pod “prkennym” ProJectem nadelat neplechu a naopak.
@ tujatuja:
Az dnes jsem tedy zjistil, ze pouzivas stejny "soustruh" i "nuz" jako ja...

Jaky pouzivas phono-pre?
Re: STOLEK POD GRAMOFON (připevněný do zdi) ♪♫♪
Všem moc díky za vysvětlení a odpovědi. To mé řešení by mělo být na gramo Project 1.3 RPM. Pořád si pohrávám s tou myšlenkou, že zkusím ten kámen
Asi je to jak píše Ramones, že mám potřebu pro "to" něco udělat
Nebo si myslíte, že se prostě obecně dá říct, že kámen, byť takto "odpružený", jak jsem to načrtnul, nemá smysl vůbec zkoušet a je to obecně špatné řešení pro jakýkoliv gramofon? Pokud bych použil MDF desku, tak si myslím, že váha zase nebude dostatečná na to, aby se utlumily kročejové vibrace.


Re: STOLEK POD GRAMOFON (připevněný do zdi) ♪♫♪
k dotazu: samozřejmě, že jsem zkoušel cokoliv, včetně změn slip, či matu
Nikomu neberu, co slyší, ale potlačení vibrací zpočívá v jejich odrušení, buď dokonalou izolací, dejme tomu vzduchovou mezerou nebo přeměnou vibrací v jinou energii a tím jejích, takřka úplným zánikem v nějakém velmi těžkém a "hustém" materiálu, ale v tomto případě by mělo význam těleso gramofonu s tímto materiálem napevno spojit a celkovou dosaženou hmotností vibrace potlačit, ne pokládat "lehký" gramec na libovolnou, byť těžkou, podložku. Také záleží na provedení u typu materiálu z jakého je gramec, či jeho části vyroben(ny).
Nechci tady vést diskuzi o samotné kvalitě gramodesek a vlivu této nedokonalosti na zvuk...hudbu...ale podložky pod gramec jsou jen takovou drobnůstkou a pohráním si, jako pro zahradníka zhrabání pěstěného trávníku jedním směrem
Nikomu z vás chuť experimentovat neupírám. Také mám rád, když je gramec nastaven a pohrávám si s tím, ale zároveň vím, že zásadní vliv na radost z hudby to nemá a hrát to může na zemi, na stole, polici...je to fuk.
Polička je praktická tím, že je gramo výše a tím dále od podlahové prašné zóny, nehrozí přeskočení jehly při projití kolem nebo nechtěném drcnutí do stojanu někým jiným, než majitelem neb ten je na to háklivý.
Ohledně poznámky, že snad každý ví, že talíř má být ve vodorovné pozici...JASNÉ...ale možná se najde někdo, kdo dá na vestavěnou váhu v šasí gramce, která nemusí souhlasit s rovinou talíře.
Můj obyčejný gramec poklepem na kryt při příjemné poslechové hladině nehraje (pokud však bude jehla položena na desce, tak to také určitě slyšet bude) a zpětnou vazbu zachytává až někde na 13-14 hodině "volume" ve 22 m2 pokoji. Kolega "Dekáč" nechť vám popíše, co by to musel být za nářez
...má stejné zesilovače, jako já.

Nikomu neberu, co slyší, ale potlačení vibrací zpočívá v jejich odrušení, buď dokonalou izolací, dejme tomu vzduchovou mezerou nebo přeměnou vibrací v jinou energii a tím jejích, takřka úplným zánikem v nějakém velmi těžkém a "hustém" materiálu, ale v tomto případě by mělo význam těleso gramofonu s tímto materiálem napevno spojit a celkovou dosaženou hmotností vibrace potlačit, ne pokládat "lehký" gramec na libovolnou, byť těžkou, podložku. Také záleží na provedení u typu materiálu z jakého je gramec, či jeho části vyroben(ny).
Nechci tady vést diskuzi o samotné kvalitě gramodesek a vlivu této nedokonalosti na zvuk...hudbu...ale podložky pod gramec jsou jen takovou drobnůstkou a pohráním si, jako pro zahradníka zhrabání pěstěného trávníku jedním směrem

Nikomu z vás chuť experimentovat neupírám. Také mám rád, když je gramec nastaven a pohrávám si s tím, ale zároveň vím, že zásadní vliv na radost z hudby to nemá a hrát to může na zemi, na stole, polici...je to fuk.
Polička je praktická tím, že je gramo výše a tím dále od podlahové prašné zóny, nehrozí přeskočení jehly při projití kolem nebo nechtěném drcnutí do stojanu někým jiným, než majitelem neb ten je na to háklivý.
Ohledně poznámky, že snad každý ví, že talíř má být ve vodorovné pozici...JASNÉ...ale možná se najde někdo, kdo dá na vestavěnou váhu v šasí gramce, která nemusí souhlasit s rovinou talíře.
Můj obyčejný gramec poklepem na kryt při příjemné poslechové hladině nehraje (pokud však bude jehla položena na desce, tak to také určitě slyšet bude) a zpětnou vazbu zachytává až někde na 13-14 hodině "volume" ve 22 m2 pokoji. Kolega "Dekáč" nechť vám popíše, co by to musel být za nářez

Naposledy upravil(a) Ramones dne 18 led 2014 17:24, celkem upraveno 1 x.
Re: STOLEK POD GRAMOFON (připevněný do zdi) ♪♫♪
Mám skrinku na aparatúru DIY z MDF 25mm, na nej hroty Soundcare a na nich ďalšiu dosku zo 40mm MDF pod gramom. Upevnenie na stenu neprichádza do úvahy, pretože moje gramo váži 65 kg.Dinosaurjr píše:Díky za veškeré příspěvky. Základ je jasný - stolek na zeď. Jen jsem si stále neujasnil, co bude či nebude přínosem. Když se podívám na Ground It od PJ, tak mi přijde, že k tomu přistoupili ve stylu "jakýkoliv stolek ale na zeď ". No a mé pátrání se ubírá směrem, zda toto řešení lze nějak DIY zlepšit ?
Zatím, co jsem se tu dobral, tak přínosem je (raději než Hobbymarket) masivní konstrukce a dřevěná deska (resp. mleté dřevo).
Aretaxi na jeké konstrukci je položena tvoje deska ?
Re: STOLEK POD GRAMOFON (připevněný do zdi) ♪♫♪
Aretax to ma vyřešené jednou pro vždy. Že bychom na gramci při přehrávání seděli....



Re: STOLEK POD GRAMOFON (připevněný do zdi) ♪♫♪
Plný súhlas. Všetky, aj tie najmenšie vibrácie majú vplyv na výsledný zvuk a to tým väčší, čím je citlivejšia prenoska a rameno. Pri veľmi citlivých prenoskách má na zvuk vplyv aj typ gumičky pohonu.dekac píše:Já mám ve zdi 2 úhelníky z hobbymarketu a na nich mdf desku.Na ní je gramo PJ Experience a jsem spokojený.Gramo samo o sobě má izolační nožičky,ale i přesto pokud mírně poklepu na desku (MDF)při přehrávání desky,tak to jde jasně slyšet v bednách.Kdysi jsem zkusil tyto nožky vyměnit za Cerabally (mají stejný závit) a toto řešení mne neuspokojilo.Zvuk se hrozně ztenčil,pochyběly basy,živost a mikrodynamika.Tak jsem je dal zpět pod repro kde plní svou úlohu dokonale.
Tímto chci říct-dle mého laického názoru,že vibrace motorku,otáčení talíře se i přes sebelepší izolační nožky přenášejí vzájemně mezi materiálem police-gramem-a přenoskou.Proto má určitě materiál police vliv na zvuk.
Re: STOLEK POD GRAMOFON (připevněný do zdi) ♪♫♪
Asi si ešte poriadny gramofón ani nevidel.Ramones píše:Aretax to ma vyřešené jednou pro vždy. Že bychom na gramci při přehrávání seděli....![]()
Re: STOLEK POD GRAMOFON (připevněný do zdi) ♪♫♪
Ale to víš, že viděl, ber mě s humorem.
Jsou i těžší, ale většina zde je lehčích vah
Jsou i těžší, ale většina zde je lehčích vah

Re: STOLEK POD GRAMOFON (připevněný do zdi) ♪♫♪
Slyset zmenu zvuku i pri vymene slipu? To by bylo dost spate!Ramones píše:k dotazu: samozřejmě, že jsem zkoušel cokoliv, včetně změn slip, či matu![]()
To by mi to hralo kazdej den jinak!


Ale jinak jsem udelal zkusenost, ze ProJectu sednul nejvic filc, Fisher uprednostnil korek (oproti origo gumove podlozce), no a akrylovy talir Clearaudia to ma nejradeji uplne bez – “na ostro”! Zkousel jsem jelenici (!), pohlcovala ale dynamiku.

Jinak je ale opravdu to nejdulezitejsi ZE nam to hraje a ze nas muzika BAVÍ.

Re: STOLEK POD GRAMOFON (připevněný do zdi) ♪♫♪
...a o tom to je
Nezkoušeli jste někdo podložku z bublinkové folie?
Pokud by se izolovala od desky třeba papírem proti statickému náboji...hm
...Vzduchové podložení 
...slipmat je klouzavá podložka pro DJ
...mat normální podložka...neklouzavá

Nezkoušeli jste někdo podložku z bublinkové folie?
Pokud by se izolovala od desky třeba papírem proti statickému náboji...hm


...slipmat je klouzavá podložka pro DJ
...mat normální podložka...neklouzavá
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů