Test č. 5 na uvedené desce není určen pro nastavení anti-skatingu, ale pro otestování snímací schopnosti přenosky. Úpravu anti-skatingu v momentě, kdy začne jeden kanál “bzučet”, zmiňují dle mého názoru autoři jenom proto, aby bylo možné zjistit maximální snímací schopnost dané přenosky. Nikde však není napsáno, že anti- skating nastavený při maximálně dosažitelné modulaci, má být používán pro přehrávání běžného hudebního záznamu. K tomu si dovoluji citovat odborníka (P. Lederman, Sound-Smith):
the level of antiskating used should create EQUAL forces on each groove wall for *most* of the record. Since this force is dependent on the level of recorded modulation (how loud the recorded music is on the disk) setting it for a “worst case” “loud music passage” level is totally inappropriate. Setting it where it provides equal force per groove wall for where music spend 80-90% of its time (30-40% modulation) makes FAR more sense, both from the standpoint of listening, and wear.
Tento názor je podpořen jeho zkušenostmi s opravami přenosek, kdy většina z nich vykazuje nadměrné opotřebení v důsledku nastavení příliš vysokého anti-skatingu.
Osobně si myslím, že využití zmíněné testovací desky pro nastavení anti-skatingu má smysl, jenom není vhodné použít drážku s maximální dosažitelnou amplitudou. Např. Clearaudio na jejich testovací desce doporučuje nastavení anti-skatingu při 70 mikronech. Já se spokojuji s 60 mikrony

.