Dual concentric design

Diskuse k reprosestavám všech velikostí, tvarů, druhů, typů i váhy.
Uživatelský avatar
Zappadaddy
Příspěvky: 1634
Registrován: 17 dub 2008 16:16
Kontaktovat uživatele:

Dual concentric design

Příspěvek od Zappadaddy »

Ve vlakne se ozval PMA a spolu s NA napadli pry neduch designu Dual Cncentric.Trochu mne to prinutilo se na to podivat zblizka a zjistil jsem pravy opak,Dual concentric je ve vyhode oproti klasickemu designu.Viz. tento clanek(preklad je ooopravdu kostrbaty presto pochopite jadro obsahu)
V rychle se měnícím světě audio a hi-fi, kde nová jména Zdá se, že se vyskytnou jednou za dva měsíce, je to osvěžující si uvědomit, že anglický reproduktor výrobce Tannoy je 75 let. Throughout this long and illustrious history Tannoy have designed and manufactured a vast range of loudspeakers for professional audio monitoring, public address, live sound reinforcement and of course domestic audio. Skrz toto dlouhé a slavné historii Tannoy byl navržen a vyroben širokou škálu reproduktorů pro profesionální audio monitoring, rozhlas, live ozvučení a samozřejmě domácí audio.
Many design approaches have been featured but, for many, Tannoy is synonymous with dual concentric loudspeaker drivers. Mnoho design přístupy byly uváděný, ale pro mnoho lidí je synonymem Tannoy s dual soustředných reproduktorových měničů.

The Tannoy range, even today, features many designs, but it is the dual concentrics which attract the most interest. Rozsah Tannoy, i dnes nabízí mnoho vzorů, ale je to dvojí concentrics, které lákají největší zájem. Curiously, Tannoy have been promoting the virtues of a true point source design, as offered by the dual concentric drivers, for well over 40 years and yet it is only comparatively recently that other manufacturers (eg KEF with it's Uni-Q range) have successfully followed suit. Zvědavě, Tannoy byly podporu ctnosti pravda design bodový zdroj, jak je nabízí dvojí soustředné ovladače pro více než 40 let a zatím je to jen poměrně nedávno, že ostatní výrobci (např. KEF je to s Uni-Q rozsah) úspěšně následoval.
Note, we are speaking here of true point source designs, not simple concentric arrays. Všimněte si, mluvíme zde o skutečné provedení bodového zdroje, není jednoduché koncentrické pole.

The speaker pictured above is a Saturn S8LR from the current range. Reproduktoru na snímku nahoře je Saturn S8LR z aktuální nabídky. The author has a pair of DC1000s, a previous design featuring a similar sized (200mm) dual concentric driver which will be used for the purposes of this article. Autor má pár DC1000s, předchozí návrh představovat podobné velikosti (200mm), duální soustředné řidič, který bude použit pro účely tohoto článku.

I have been listening to Tannoys, either professionally or privately, for over 30 years and, while I have heard a great many other classic designs in that time, there is still something about the Tannoy sound that is at once unique and comfortable. Byl jsem poslouchal Tannoys, ať už profesionálně, nebo soukromě, více než 30 let, a když jsem slyšel spoustu dalších klasických vzorů v té době, tam je ještě něco o zvuk Tannoy, která je zároveň unikátní a pohodlné. That is not to suggest that Tannoy have stood still in that time. To není o tom, že Tannoy stojí na místě, v té době. Far from it. Daleko od ní.
Steady evolution has seen the dual concentric reach new levels of performance and value as well as a broader range of potential applications. Stabilní vývoj zaznamenala dvojí soustředné dosažení nové úrovně výkonu a hodnoty, jakož i širší spektrum potenciálních aplikací. But those early principles were so "right" that they are still highly relevant today. Ale ty brzy zásady byly tak "právo", které jsou stále velmi aktuální.

There are several inherent virtues of the dual concentric design. Existuje několik vlastní ctnosti dvojí soustředných design. The most obvious being the true point source emanation of sound waves which ensures a phase coherency not attainable by other means. Nejviditelnější je pravda, bodový zdroj vyzařování zvukových vln, která zajišťuje soudržnost fáze nejsou dosažitelné jiným způsobem.
In conventional multi driver systems, the sound is emanating from different physical planes and positions, making off axis response rather variable. V konvenční systémy s více ovladači, je zvuk pocházející z různých fyzikálních rovin a poloh, což mimo osu odpověď poměrně proměnlivý. This is complicated by the cossover distributing different parts of the same sound to different physical drivers, which cannot help but to destroy the cohesiveness of the wavefront received at the listening position. Toto je komplikováno cossover šíření různých částí stejný zvuk do různých fyzických řidiče, který nemůže pomoci, ale zničit soudržnost wavefront došlým poslechu.
Imagine for example the sound of a viola playing a single musical line, reproduced via a typical two driver loudspeaker system. Představte si například zvuk violu jediný hudební linii, reprodukovány přes typické dva systémové ovladače reproduktoru. Part of the sound, including many of the fundamental frequencies, will be handled by the bass/mid driver and part of the sound will be handled by the tweeter. Část zvuku, včetně mnoha ze základních frekvencích, budou vyřizovat basy / střední řidiče a část zvuku budou vyřizovat tweeter.
The problem is, even the lower frequency fundamentals will have harmonics way above the range of the bass/mid driver, which are passed to the tweeter. Problém je, že i nižší frekvence základy budou mít harmonické tak nad rozsahem basů / řidič střední, které jsou předány tweeter. You therefore have spectral elements of the same note being reproduced by two very different drivers and reaching your ears at different points in time due to the different position of the drivers. Máte proto spektrální složky téhož listu jsou reprodukovány dva velmi odlišné ovladače a dosažení vaše uši na různé body v čase vzhledem k odlišné postavení řidičů. This destroys absolute phase coherency and produces different effects at different axial positions. To ničí absolutní fáze soudržnost a vytváří různé efekty na různých pozicích axiální.

With a true point source design there are little or no time and phase differences between harmonics either side of the crossover region. S pravým designem bodový zdroj je málo nebo žádný čas a fázové rozdíly mezi harmonických obou stranách přechodu regionu.
Furthermore, there tends to be a more accurate balance between the fundamentals and harmonics, not only on axis, but even off axis, where many do a great deal of their listening. Dále, tam inklinuje být přesnější rovnováhu mezi základy a harmonické, a to nejen na ose, ale i mimo osu, kde mnoho z nich velké množství jejich poslechu. With the Tannoy dual concentric drivers there is a tight physical integration of the high and low frequency drivers, leading to a coherent and linear phase response. S Tannoy dvojí soustředné řidičů je těsný fyzický integraci vysoké a nízké frekvence ovladačů, což vede k soudržné a lineární fáze reakce. This in turn means that a simpler crossover can be used, providing even greater sonic benefits. To zase znamená, že jednodušší přechod může být použit, které poskytují ještě větší zvukové výhody.
It has long been understood that complex crossovers which attempt to provide phase alignment and other elements of control, invariably have negative effects upon sound transparency. To dlouho bylo zřejmé, že komplexní přechody, které se snaží poskytovat fáze sladěnosti a další prvky ovládání, vždy mít negativní vliv na zvuk transparentnost.
Sound Zvuk

So much for the theory, but what do the Tannoy dual concentrics actually sound like? Tolik k teorii, ale co dělat, Tannoy dvojí concentrics vlastně zní? One of the reasons I have always loved Tannoys is for their vocal reproduction. Jeden z důvodů, proč jsem vždy miloval Tannoys je pro jejich hlasité reprodukci. If you have sensitive (to phase and other distortions) ears you will know that the human voice can present quite a challenge to a hi-fi set up. Pokud máte citlivé (do fáze a dalších deformací) uši, budete vědět, že lidský hlas může představovat docela výzva k hi-fi nastavit.
If it is a voice you are familiar with, you will understand that relatively few systems can accurately reproduce it (including the ones that require the re-mortgaging of your house). Pokud se jedná o hlas jste se obeznámili s, pochopíte, že relativně málo systémy mohou přesně reprodukovat (včetně těch, které vyžadují re-zastavením svého domu). This is partly due to the complex harmonic structure of the human voice, especially when singing a wide ranging piece of music. To je částečně způsobeno komplexní harmonickou strukturu lidského hlasu, zvláště když zpívá široký kus hudby.
In addition, a good voice has certain dynamic qualities which can easily be mangled by hi-fi. Kromě toho, dobrý hlas má určité dynamické vlastnosti, které lze snadno rozdrcený od hi-fi. The Tannoy dual concentric sound (even on the humble DC1000s) is phase coherent and reproduces voices well. Tannoy duální soustředné zvuk (dokonce i na pokorný DC1000s) je fáze koherentní a množí hlasy dobře. Billie Holiday sounds like Billie Holiday. Billie Holiday zní jako Billie Holiday. Dinah Washington sounds like Dinah Washington. Dinah Washington Dinah Washington vypadá. A particularly dynamic and expressive voice such as Mahalia Jackson is reproduced with a presence and clarity which many considerably more expensive systems cannot approach. Zejména dynamické a expresivní hlas, jako Mahalia Jackson je reprodukována s přítomností a jasnost, která mnohé podstatně dražší systémy nemohou přístup.
And it is not just vocals that benefit from this coherency. A není to jen vokály, které těží z této koherence. Instruments with complex harmonics such as brass and the higher register stringed instruments are also reproduced with a natural presence. Nástroje s komplexní harmonické jako mosaz a vyšší registr strunné nástroje jsou také reprodukovány s přírodním přítomností. Furthermore, this quality is maintained and perceived over a wide axial response. Kromě toho je tato kvalita zachována a vnímané v širokém axiální odezvy.
You can happily move around the room and still enjoy a great sound from these speakers. Můžete vesele pohybovat po místnosti a stále si skvělý zvuk z těchto reproduktorů.

Dynamics are also handled extremely well. Dynamika se také stará velmi dobře. This is an important area. Toto je důležitá oblast. Components that don't handle dynamics well are in effect introducing a particularly audible type of distortion. Komponenty, které nejsou dobře zvládnout dynamiku, jsou ve skutečnosti zavádí především slyšitelné typ zkreslení. I hate the word "fast" when used in the context of audio reviews (components shouldn't be fast, slow or anything else - they should be accurate) but those who bandy this word around will like the Tannoy sound. Nesnáším slovo "rychle", když použitý v souvislosti s audio hodnocení (komponenty by neměly být rychlé, pomalé nebo něco jiného - měly by být přesné), ale ti, kteří toto slovo pohazovat kolem bude líbit zvuk Tannoy. I suppose this is partly a virtue of the simple crossover used, but listen to a good recording of Buddy Rich on the Tannoys and then on anything else and you will get the picture. Myslím, že je to částečně na základě jednoduchého použité crossover, ale poslechnout dobrou nahrávku Buddy Rich na Tannoys a pak na nic jiného a dostanete obrázek.
They reproduce dynamics well. Rozmnožují dynamiku dobře. In fact, there is an interesting paradox here. Ve skutečnosti, tam je zajímavý paradox. Listen to Tannoy dual concentrics over a period of time and then listen to some of your favourite material on conventional multi driver designs and something sounds wrong, no matter how superficially impressive the multi-driver set-up sounds. Poslechněte si Tannoy dvojí concentrics po určitou dobu a pak poslouchat své oblíbené materiálu na konvenčních více ovladač designy a něco zní špatně, bez ohledu na to, jak povrchně působivý multi-ovladač set-up zvuky. Tannoy also make (damn good) multi driver designs of course. Tannoy také (zatraceně dobrý) multi ovladač návrhy samozřejmě.
But for me, there will always be something special about the dual concentrics. Ale pro mě bude vždy existovat něco zvláštního dvojí concentrics. If you are not familiar with the sound, I would encourage you to borrow a pair for a weekend or longer - showroom comparisons are meaningless, and discover a naturalness, vibrancy and coherency that you just might have been missing all these years. Pokud nejste obeznámeni se zvukem, tak bych vás povzbudit půjčit pár na víkend nebo déle - showroom srovnání jsou nesmyslné, a zjistíte, přirozenost, živost a koherence, že jste možná již chybí všechny ty roky. And now for a real treat, the Tannoy Westminster Royal, with it's 15 inch driver and 530 litre cabinet - ah, if only I had the space for these.... A teď za skutečnou léčbu, Tannoy Westminster Royal, je to s 15 palcovým měničem a 530 liter skříňka - ach, kdyby jen jsem měl prostor pro tyto ....

Uživatelský avatar
Zappadaddy
Příspěvky: 1634
Registrován: 17 dub 2008 16:16
Kontaktovat uživatele:

Re: Dual concentric design

Příspěvek od Zappadaddy »

Dalsi uzitecne vysvetleni vysvetleni pro nase konstruktery si muzete precist zde(prectete si hlavne kapitolu Console reflection) : http://www.sweetwater.com/NearField/ Docela mne stve ,ze nasi technici zde machrujou na nas netechniky a jsem ted v soku co tady nekdy predvadi tak jako v tomto pripade.Ztracite tim velkou kredibilitu,u mne urcite.Prosim nehrajte si na spasitele hifistu,nejdrive si udelejte poradek ve vasich znalostech,Dekuji.

Uživatelský avatar
Aleska
Příspěvky: 2673
Registrován: 02 kvě 2008 07:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Dual concentric design

Příspěvek od Aleska »

Klídek, zde je obrázek boxerův
Obrázek
a zde obrázek z La fonction auto-align pour les nuls
Obrázek
Klikneš-li pravým "mišítkem" a dáš-li "Zobrazit obrázek", uvidíš i lidské ucho. Nechtělo se mi do něj čárat 3 červené čáry, ale je to úplně to samé, názorné a vystihující.

Uživatelský avatar
NA
Příspěvky: 1426
Registrován: 11 čer 2008 12:29
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Dual concentric design

Příspěvek od NA »

To Zappadaddy
Michale díky za přenesení této debaty z mého vlákna.
Upřímně, moc nechápu Tvé podráždění a takovéto reakce.
Ten rozdíl zdrojů u Dual concentric by TANNOY je kolem 5cm, ne jeden cm.Tedy to bude podobné jako na bedně se svislou čelní stěnou z obrázku od Alesky.
Ten obrázek řezu měničem TANNOY je Alesko mimochodem ode mě, já mam červené pastelky, boxer zase rukavice, hihi.
Noble Audio - výroba a prodej

Uživatelský avatar
Aleska
Příspěvky: 2673
Registrován: 02 kvě 2008 07:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Dual concentric design

Příspěvek od Aleska »

Ježíši, to jsem to zase po.ral, to mi boxer dá, nebo nandá !

Uživatelský avatar
Zappadaddy
Příspěvky: 1634
Registrován: 17 dub 2008 16:16
Kontaktovat uživatele:

Re: Dual concentric design

Příspěvek od Zappadaddy »

Aleska.Pekne,ale neumim bohuzel francouzsky.

Uživatelský avatar
Aleska
Příspěvky: 2673
Registrován: 02 kvě 2008 07:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Dual concentric design

Příspěvek od Aleska »

Zappy, nevadí - na vstupní straně je i možnost zvolit totéž v angličtině, zde to máš: Auto-align for Dummies.

Uživatelský avatar
PMA
Příspěvky: 1915
Registrován: 23 úno 2009 10:47
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Dual concentric design

Příspěvek od PMA »

Mám dojem, že už v předchozím vlákně došlo k totálnímu nepochopení.

To, že zvuk z velkého měniče dorazí k uchu později, než z malého, není způsobeno tím, že by se zvuk nízkých frekvencí šířil pomaleji (to byla zcela absurdní úvaha), ale tím, že velký měnič s velkou hmotností membrány potřebuje více času, aby se dal do pohybu, což je vidět na skokové odezvě. Toto vysvětlení, které říkám nyní, je ale už příliš zjednodušující, a nepoužívám "selské vysvětlování" rád, má totiž své meze, na které se narazí velmi brzy.

Tudíž - soustředné umístění měničů vypadá hezky, ale samo o sobě neřeší základní problém (ten musí řešit výhybka), a to ani při větší vzdálenosti výškového měniče od ucha o 5 cm (což zase není úplně pravda, protože 5 cm vůči čemu). To, že problém není vyřešený, ukazují skokové odezvy ve Stereophile, na které jsem dával link.

Zappovi bych doporučuval, aby místo pilného studia polopravdivých firemních materiálů stejně pilně studoval základy elektroakustiky včetně měničů, jinak nemá význam se pouštět do rádoby odborné debaty.
Pavel Macura Audio

Uživatelský avatar
Zappadaddy
Příspěvky: 1634
Registrován: 17 dub 2008 16:16
Kontaktovat uživatele:

Re: Dual concentric design

Příspěvek od Zappadaddy »

Skokove odezvy byavaji u jinych designu daleko horsi.

Uživatelský avatar
PMA
Příspěvky: 1915
Registrován: 23 úno 2009 10:47
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Dual concentric design

Příspěvek od PMA »

Nerad se opakuji, ale musíme být konkrétní. Toto je exemplární příklad hrůzy:
Obrázek

http://stereophile.com/floorloudspeaker ... ndex7.html

Je to příklad dual concentric Tannoy. Výškový měnič by se musel zanořit ještě asi o 8 cm, což nejde. Takže jedině srovnat ve výhybce, s čímž si nikdo nedal práci.

Zřejmě to stále ještě nepochopil, nejde jen o samotný dual concentric, ale o jeho implementaci a následné marketingové pseudoodborné řeči fy Tannoy. Kdyby tam tyto kecy nepsali, a hifisté je nebrali za svatý grál, tak nebudu mít dříve napsané výhrady.
Pavel Macura Audio

Uživatelský avatar
T-M
Příspěvky: 295
Registrován: 30 čer 2008 13:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Dual concentric design

Příspěvek od T-M »

se svojí troškou do mlýna: Dual concentric má jednu obrovskou výhodu a to že z hlediska výškového a stranového signál vychází z jednoho bodu.

Toto už bohužel neplatí pokud vezmeme v úvahu hloubku a tudíž i časové hledisko. Musí se to vyřešit nakonec zpoždovacími články ve výhybce které podle přiložené impulzní cháry zcela jasně přítomné nejsou.

Kromě toho je zde ještě jedna maličkost a to , že posuv membrány basáku sem a tam při vyšších výchylkách také do značné míry výrazně ovlivňuje chování vysokých frekvencí. To jestli výhody ze soustředného uspořádání převažují nad nevýhodami je otázka vkusu posluchače. Osobně se spíš přikláním k nekoncentrickému uspořádání . Zdůvodnění si nechám pro sebe.

Uživatelský avatar
PMA
Příspěvky: 1915
Registrován: 23 úno 2009 10:47
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Dual concentric design

Příspěvek od PMA »

Máš pravdu, Tomáši. Doppler a podivný zvukovod se u dual-concentric nedá odstranit.
Pavel Macura Audio

Uživatelský avatar
Zappadaddy
Příspěvky: 1634
Registrován: 17 dub 2008 16:16
Kontaktovat uživatele:

Re: Dual concentric design

Příspěvek od Zappadaddy »

Jen troška do mlýna.Měření se týkalo beden Tannoy Churchill vyráběné asi po jeden rok pro USA market někdy v polovině 90 let.Tyto bedny neměly nikdy úspěch.I při možném podobném chování u dual concentric,není DC(dual concentric) jako DC,je zde mnoho různých verzí DC,lze prohlásit,že vše výše jmenované problémy zastíní vynikající zvuk,který oslovil mnoho přátel hudby.A dále o tom nenám potřebu více se rozšiřovat.Možná vám více řekne Tony,který byl u mne dnes na poslech,a který je opravdu velmi zkušený a kritický hifista.

Uživatelský avatar
T-M
Příspěvky: 295
Registrován: 30 čer 2008 13:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Dual concentric design

Příspěvek od T-M »

Zappa: klid, to je v pohodě - každý řešení má své nectnosti ..... Je to o tom co se komu líbí. Snažil jsem se napsat co je tam dobře a co ne . tož tak. Nikdo neříká že to musí hrát špatně třeba u tech westminsterů (nebo jakej ted máš model), co máš ty je to vyřešený líp . Já nevím neslyšel jsem to ani neměřil.

Uživatelský avatar
lachim
Příspěvky: 2257
Registrován: 17 dub 2008 18:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Dual concentric design

Příspěvek od lachim »

zappa

a naopak... bedna, která je podle měření naprosto úžasná se třeba nedá vůbec poslouchat.
tomáš ti to píše dobře.....
pokud jsi vnitřně spokojený, pak je ti fórum "párek".
pokud ne, pak je to třeba vhodný katalizátor, ne?
:-)

t-m
nazdar tome, už jsi dlouho nepsal.
.. a díky za ten centr!!

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 170 hostů