přece jen dodám pár slov, vstával jsem dnes brzy a je to, aspoň podle mě, docela zajímavé.
moje poslechovka je teď středně velká místnost, rodinný dům, klasická cihla, vyšší stropy (

), střední zatlumení (závěsy, knihovna.....) --- když to srovnám se svým panelákovým bytem, což je naprosté akustické peklo,,,,,,,,,,,,,,,,,,, jsou prostě místa, kde je snadné být hifistou...

....................... problémů opravdu minimum.
(((navíc ty malé SB4 samozřejmě nejsou s to na basech nějak zlobit)))
rozestavení jsem se pokusil zachytit na obrázku níže - akorát, že stěny místnosti jsou mnohem dál než na obrázku, téměř dvakrát tolik než je rozestup beden, což je momentálně zhruba metr a půl
(((a samozřejmě jsem své Pro-Jecty nerozřezal - jeden pár stojí na druhém)))
a teď to zajímavé -- i když, asi se to dalo čekat při použití dvou naprosto totožných párů beden, že to tak bude -- "zepředu" i "zezadu" to hraje ÚPLNĚ stejně. V těch ideálních poslechových místech na vrcholu pravoúhlého trojúhelníka, na obrázku označených žlutými hlavami, uslyší oba posluchači NAPROSTO TOTÉŽ. Nejsem si vědom, že by tohle dokázal jakýkoliv jiný reproduktorový systém - nejlíp by to asi zvládaly omnipoláry, ale tam by samozřejmě druhý posluchač slyšel zrcadlový obraz toho, co první - zdánlivý zdroj zvuku vpravo by měl vlevo a naopak, každý si dovede představit... ------- v tom mém rozestavení ne - na místě (1) je prostě slyšet totéž, co na místě (2), včetně toho, že co je "vpravo", je vpravo pro oba posluchače - na obrázku jsem se to pokusil zobrazit zdánlivými zdroji zvuku ve stereonahrávce (A1, B1 pro posluchače (1), respektive A2, B2 pro (2)) - svým způsobem se dá říct, že zde funguje souměrnost podle imaginárního středu, který leží uprostřed mezi bednami.
(((vím, že hifi guruové okamžitě najdou milion výhrad, ale uznejte, že to JE zajímavé - přitom rozmístění zdánlivých zdrojů zvuku na stereo-scéně je stejné, jako u "běžného" sterea se dvěma bednama na vrcholech rovnostranného poslechového trojúhelníka)))
je to takový trošku divný pocit, člověk sedí k bednám jaksi mnohem blíž a ony jsou víc "od sebe", než je zvykem - na "normálních" bednách to bohužel nejde nijak nasimulovat, běžné bedny v takovém rozestavení neudrží spojitost zvuku, uprostřed se udělá díra a člověk slyší každou bednu jakoby zvlášť.................
při poslechu nejde být na dvou místech současně, takže i když je to všechno zajímavé, žádný praktický význam to nemá, chce se říct.
jenže zlepšení všech těch těžce definovatelných parametrů, které tvoří celkový zážitek ze sterea, je prostě BRUTÁLNÍ.
z malých SB4, které v klasickém zapojení jistě nejsou žádné hi-fi, vytvoří systém, který mě při psaní těchto řádek naplňuje poslechem Smetany, Janáčka, Chopina a Dowlanda zcela vrchovatě,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,,
tož tak.
je mi jasné, že to nikoho nezajímá, tak to berte jako časně ranní romantiku....................
James Bond má číslo OO7, to každý ví.
číslo tohoto systému je O,7O7.
*
*
*
