Neměl jsem to štěstí, takže neviděl, neslyšel, ba ani nesahal, ale věřím ti.boxer píše: druhá by byl průser, kdyby hrála i ozvučnice - ta má být akusticky mrtvá, reproduktorová bedna není hudební nástroj,
Viděl jsi,slyšel jsi,šahal jsi .... během hraní třeba na bedýnky Harbeth?
Koji Okazaki (Yamaha): bedny vs. místnost
Re: Koji Okazaki (Yamaha): bedny vs. místnost
Re: Koji Okazaki (Yamaha): bedny vs. místnost
Já myslím, že tady zase mícháte osobní nevraživost a jabka s hruškama. 90% japoncu bydlí v betonovejch krabicích jako my, jen jsou ještě menší než ty naše (v Japonsku jsem byl). Pointa toho původního tvrzení podle mě je, že velká bedna v malé místnosti a při hlasitosti té místnosti adekvátní bude hrát všechno co má a při rozumné hlasitosti to ani nebude mít negativní efekt na akustiku. Zatímco malá bedna aby hrála tak jak má se musí dát víc nahlas a v malé místnosti to bude dělaat neplechu. Jediné co je na tom kontroverzní je, že velká bedna bude hrát dobře i ve velké místnosti, takže k čemu by pak byly regálovky? Ale regálovky mají svoje výhody a není to jen velikost.
-
boxer
Re: Koji Okazaki (Yamaha): bedny vs. místnost
Nejde o to,zda mi věříš (i když vždy píšu pravdu =alespoň tu svou
),
ale jde o to,že "klasická anglická škola" Harbethů,při hraní hraje sama kolem dokola. Ten kdo je navrhoval s tím evidentně počítal a spočítal.
Ale nehrají vůbec špatně.
Zde recenze jedno typického,podplaceného,lživého plátku s reklamních sloganů a pod.,(víte jak to myslím).
http://www.hifi-voice.com/testy/harbeth ... estic.html
http://www.hifi-voice.com/testy/harbeth-p3esr.html
ale jde o to,že "klasická anglická škola" Harbethů,při hraní hraje sama kolem dokola. Ten kdo je navrhoval s tím evidentně počítal a spočítal.
Ale nehrají vůbec špatně.
Zde recenze jedno typického,podplaceného,lživého plátku s reklamních sloganů a pod.,(víte jak to myslím).
http://www.hifi-voice.com/testy/harbeth ... estic.html
http://www.hifi-voice.com/testy/harbeth-p3esr.html
Re: Koji Okazaki (Yamaha): bedny vs. místnost
Hellboy, klídek - v celém vláknu není ani stopa po míchání osobní nevraživosti, natož o míchání jablek s hruškami. Ani nevím, jak jsi na to přišel, preventivně ? Vždyť jde o subjektivní názor na dané téma, nikoliv o napadání. Přečti si ještě jednou tu větu, kterou jsem označil modře a uznej, že nedává smysl, nebo ji nechápu (to je též možné).Hellboy píše:Já myslím, že tady zase mícháte osobní nevraživost a jabka s hruškama......
To máš (jak jsem již řekl) pravdu a je to o nich známé - vyjímka potvrzuje pravidlo, i bez recenzí, které sice rád čtu, ale mnohdy jim z valné části nevěřím. Ale v tomto případě udělám vyjímku, hrají prý dobře, byť netuším jak to někdo mohl spočítat (nebo s tím počítat).boxer píše:....ale jde o to,že "klasická anglická škola" Harbethů,při hraní hraje sama kolem dokola. Ten kdo je navrhoval s tím evidentně počítal a spočítal....
Re: Koji Okazaki (Yamaha): bedny vs. místnost
Já jsem v klidu, jen mi přijde, že v tématu o velkých bednách v malé místnosti je debata o bednách Harbeth tak nějak mimo mísu.
A jen abych shrnul můj (laický) dojem z původního tvrzení, tak mi to dává vcelku smysl. Velká bedna v malé místnosti bude hrát při stejné hlasitosti jako malá mnohem líp než ta malá. Od určité hlasitosti asi narazí na akustické limity té místnosti, to ovšem ta malá taky, akorát že nebude mít problém zrovna s basy, protože je nedokáže zahrát. Ve výsledku se pak dá říct, že zažité dogma - velké bedny se nehodí do malé místnosti je blbost, tedy aspoň pokud se nebudu snažit hrát na plný kule.
Dál se má asi cenu bavit o tom, jestli je tohle tvrzení blbost (a proč), nebo ne.
A jen abych shrnul můj (laický) dojem z původního tvrzení, tak mi to dává vcelku smysl. Velká bedna v malé místnosti bude hrát při stejné hlasitosti jako malá mnohem líp než ta malá. Od určité hlasitosti asi narazí na akustické limity té místnosti, to ovšem ta malá taky, akorát že nebude mít problém zrovna s basy, protože je nedokáže zahrát. Ve výsledku se pak dá říct, že zažité dogma - velké bedny se nehodí do malé místnosti je blbost, tedy aspoň pokud se nebudu snažit hrát na plný kule.
Dál se má asi cenu bavit o tom, jestli je tohle tvrzení blbost (a proč), nebo ne.
Re: Koji Okazaki (Yamaha): bedny vs. místnost
Ale blbost to není, jen názor na věc - osobně jsem v mé malé poslechovce (a současně i místnosti na žití) o rozměrech 4x3 metry měl i dospělé bedny Philips FB825 a FB860 a neměl jsem s nimi problém. Z hlediska fyziky a akustiky neznám důvod, proč ne. Měly citlivost 87 dB a poháněl jsem je zesilovači s KT88 na výstupu, FB860 dokonce v triampingu, ale přiznám se, nikdy jsem je neosolil "na plný kule". Ne kvůli tomu, že by mi z uší tekla krev, ale jen a jen proto, že mi jedno sklo v okně začalo drnčet a pes kňučel a chtěl ven z domu.Hellboy píše:........... Ve výsledku se pak dá říct, že zažité dogma - velké bedny se nehodí do malé místnosti je blbost, tedy aspoň pokud se nebudu snažit hrát na plný kule.
Dál se má asi cenu bavit o tom, jestli je tohle tvrzení blbost (a proč), nebo ne.
Re: Koji Okazaki (Yamaha): bedny vs. místnost
možná dřív jsem takhle uvažoval, teď už ne. právě proto jsem tady dal ten odstavec - více méně s tím souhlasím. malé bedny kolem sebe potřebují volný prostor, bezpodmínečně (aby hrály tak jak doopravdy umí zahrát) - - - nacpané do regálů nebo přimáčklé u zdi mezi šifonérem a almarou ztrácí své kouzlo - což je právě problém malých místností a případného ženského elementu: buď není místo nebo zavazí. sloupy v malé místnosti hrajou jinak, ale poslouchatelně (v případě, že něco není špatně, to pak nehraje to ani to, jak píše Juris). pokud ale má člověk vyloženě rád projev regálovek, sloupy ho zkrátka neuspokojí; a naopak. v malé místnosti u mě hrály FB825 snesitelně, basů do sytosti a akorát - ve větší (ale menší než ohromné) jsem ovšem teprve pochopil, KOLIK a JAKÝCH basů jsou ty bedny schopny a to už bylo na mě moc. po několika hodinách poslechu přicházela poslechová únava, které jsem se zbavoval i dva tři dny...Aleska píše:Na rozdíl od Dadafta ale tvrdím, že není důvod nemít velké reprobedny v malých místnostech
Re: Koji Okazaki (Yamaha): bedny vs. místnost
Jo, ženský element je
, bohužel jak s ním, tak i bez něj se mnohdy nedá žít...
Re: Koji Okazaki (Yamaha): bedny vs. místnost
Fyzikalne je dovod regalov do mensich miestnosti pomerne jasny avsak osobne som si vsimol ze rezonancne mody sa mi zacnu negativne prejavovat az pri prekroceni urcitej hlasitosti. Svoje regale si davam hlasnejsie hlavne kvoli pocitu vacsej bezprostrednosti co regale pri beznej hlasitosti maju iba ak to pocuvvam tak na meter. Po tuto cast som to pochopil, ale co pise pan z Japonska o zosilovacoch a velkosti repro uz nerozumiem.. znie mi to ako keby boli v Japonsku na trhu iba male bedny s nizkou citlivostou ktore vyzaduju ohromny silic a potom velke bedne s velmi vysokou citlivostou ktorym na rozohranie staci aj pomerne slaby vykon.. 
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti

