Objektivní hodnocení hifi?
- pepazdepa3
- Příspěvky: 156
- Registrován: 09 led 2018 08:02
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Objektivní hodnocení hifi?
Hodně lidí zde na fóru investovalo do svých hifiaparatur nemalé finanční prostředky a samozřejmě se "nám" domnívají, že mají doma zvukově to nejlepší. Naskýtá se otázka, podle čeho tak vlastně usuzují? Pouštěním superdobře nahraných skladeb z CD, nebo z LP? Prý je takových nahrávek na světě asi padesát. Ale to posuzují jen to, jaké parametry nastavil zvukař při snímání nástrojů a hlasů při vlastní nahrávce "výkonu" umělců a pak při masteringu. Posluchač nebyl ve studiu při tvorbě těchto nahrávek, ani při masteringu, nemůže je tedy porovnat s tím, jak "to" slyšel zvukař ve studiu. Musel by mít stejné reprosoustavy a další propriety. Akustiku studia pominu.
Ale hifi - high fidelity, znamená doslova vysoce věrný. Došel jsem k závěru, že u neakustické hudby to je vlastně nesmysl. Vysoká věrnost čeho? Vysoká věrnost v nastavení korekcí a jiných "kurvítek zvuku" /část názvu rubriky na Audiowebu/ na mixážním pultu? A jak má znít "originál" zvuku umělců živě? Na koncertu opět sedí zvukař a opět se snaží /většinou marně/ o "vysokou věrnost". Vysoce věrně zní jen akustické /dobře naladěné/ nástroje a zpěv při přímém poslechu v akusticky příznivém prostoru, tedy většinou v koncertním sálu /ne v každém/. Nebo v nahrávacím studiu, kde už ovšem opět číhá zvukař za svým mixážním pultem, aby případně "co nejvěrněji" zachytil umělcem vyluzovaný zvuk.
Mnohokrát jsem byl na koncertu symfonického orchestru = žádný zvukař, žádné přidané ozvučení. Naposledy 1. března t.r. na Smetanově Mé vlasti. Jedině podle toho, jak je slyšet stejné dílo "na sále" a jak doma, lze přibližně porovnávat jak věrně nám to hraje doma, když i zde pominu snahu zvukaře jak při vlastní nahrávce, tak při masteringu. V tomto případě /v klasické hudbě/ ale podle mě zkušený zvukař nemůže výsledný zvuk výrazně ovlivnit, jen se opravdu snaží o "high fidelity".
A na závěr, přátelé: slyšet naživo například "les" smyčcových nástrojů kvalitního symfonického orchestru, to je zážitek. Škoda, že nejsem houslista, nebo alespoň kontrabasista...
Je mezi námi někdo, kdo hodně investoval do aparatury hlavně kvůli poslechu "klasiky" a chodí kvůli porovnání na koncerty?
Ale hifi - high fidelity, znamená doslova vysoce věrný. Došel jsem k závěru, že u neakustické hudby to je vlastně nesmysl. Vysoká věrnost čeho? Vysoká věrnost v nastavení korekcí a jiných "kurvítek zvuku" /část názvu rubriky na Audiowebu/ na mixážním pultu? A jak má znít "originál" zvuku umělců živě? Na koncertu opět sedí zvukař a opět se snaží /většinou marně/ o "vysokou věrnost". Vysoce věrně zní jen akustické /dobře naladěné/ nástroje a zpěv při přímém poslechu v akusticky příznivém prostoru, tedy většinou v koncertním sálu /ne v každém/. Nebo v nahrávacím studiu, kde už ovšem opět číhá zvukař za svým mixážním pultem, aby případně "co nejvěrněji" zachytil umělcem vyluzovaný zvuk.
Mnohokrát jsem byl na koncertu symfonického orchestru = žádný zvukař, žádné přidané ozvučení. Naposledy 1. března t.r. na Smetanově Mé vlasti. Jedině podle toho, jak je slyšet stejné dílo "na sále" a jak doma, lze přibližně porovnávat jak věrně nám to hraje doma, když i zde pominu snahu zvukaře jak při vlastní nahrávce, tak při masteringu. V tomto případě /v klasické hudbě/ ale podle mě zkušený zvukař nemůže výsledný zvuk výrazně ovlivnit, jen se opravdu snaží o "high fidelity".
A na závěr, přátelé: slyšet naživo například "les" smyčcových nástrojů kvalitního symfonického orchestru, to je zážitek. Škoda, že nejsem houslista, nebo alespoň kontrabasista...
Je mezi námi někdo, kdo hodně investoval do aparatury hlavně kvůli poslechu "klasiky" a chodí kvůli porovnání na koncerty?
Re: Objektivní hodnocení hifi?
....samozřejmě se "nám" domnívají, že mají doma zvukově to nejlepší.
1) mluv za sebe!
2) pokud si potřebuješ zdůvodnit, že investice do Hi-Fi je kravina a přece musí stačit to, co máš doma (viz. tvé opakované dotazy např. na kabeláž - i v rámci dotazů k hifi inzerci), tak to musíš hledat někde jinde a ne na hifi foru!
Pokud je to jinak, tak se omlouvám
1) mluv za sebe!
2) pokud si potřebuješ zdůvodnit, že investice do Hi-Fi je kravina a přece musí stačit to, co máš doma (viz. tvé opakované dotazy např. na kabeláž - i v rámci dotazů k hifi inzerci), tak to musíš hledat někde jinde a ne na hifi foru!
Pokud je to jinak, tak se omlouvám

Re: Objektivní hodnocení hifi?
http://hififorum.sk
Myslím, že zakladatel tohoto fóra (cough) nejlépe splňuje Tvou představu.
Ale takových lidí patrně nebude mnoho, nebo se místo ťukání do počítače
raději věnují tomu poslechu (doma i na koncertech). Podle toho, co píšeš,
se zdá, že to děláš dobře a jakákoliv snaha nějak to objektivizovat by tě
od toho pouze odváděla. Na většině internetových fór (čest výjimkám)
najdeš nejčastěji experimentátory, kteří každou chvíli mění komponenty,
dožadují se rad, co je nejlepší a posléze potvrzení, že to co si zvolili,
je nejlepší na světě, aby to za pár týdnů nebo měsíců vyměnili za něco jiného.
Najdeš tu techniky, které baví hrabat se v zapojeních a gramofonech spíše
pro své kutilství, než primárně kvůli poslechu hudby. Najdeš šarlatány, kteří
věří na zázraky a nesmysly a vytrvale o jejich významu přesvědčují druhé.
Najdeš lidi, kterým internet nahrazuje komunikaci s živými lidmi, ve které
jim něco brání, najdeš troly, které baví provokovat kohokoliv čímkoliv.
Ale objektivní hodnocení HiFi opravdu jen zřídka, pokud je to vůbec možné
v situaci, kdy nejdůležitějším "nástrojem" je náš, tak subjektivní, sluch.
Myslím, že zakladatel tohoto fóra (cough) nejlépe splňuje Tvou představu.
Ale takových lidí patrně nebude mnoho, nebo se místo ťukání do počítače
raději věnují tomu poslechu (doma i na koncertech). Podle toho, co píšeš,
se zdá, že to děláš dobře a jakákoliv snaha nějak to objektivizovat by tě
od toho pouze odváděla. Na většině internetových fór (čest výjimkám)
najdeš nejčastěji experimentátory, kteří každou chvíli mění komponenty,
dožadují se rad, co je nejlepší a posléze potvrzení, že to co si zvolili,
je nejlepší na světě, aby to za pár týdnů nebo měsíců vyměnili za něco jiného.
Najdeš tu techniky, které baví hrabat se v zapojeních a gramofonech spíše
pro své kutilství, než primárně kvůli poslechu hudby. Najdeš šarlatány, kteří
věří na zázraky a nesmysly a vytrvale o jejich významu přesvědčují druhé.
Najdeš lidi, kterým internet nahrazuje komunikaci s živými lidmi, ve které
jim něco brání, najdeš troly, které baví provokovat kohokoliv čímkoliv.
Ale objektivní hodnocení HiFi opravdu jen zřídka, pokud je to vůbec možné
v situaci, kdy nejdůležitějším "nástrojem" je náš, tak subjektivní, sluch.
Re: Objektivní hodnocení hifi?
Já to ladím tak, abych měl zvuk dlouhodobě poslouchatelný, pro mé ucho lahodný, abych cítil radost a emoce z hudby. Zvuk a všechny ty detaily kolem vnímám jako přidanou hodnotu k tomu, pokud to tam mám. Nechci to zbytečné kategorizovat, ale zjednodušeně upřednostňuji poslech hudby před zvukem
. Ano, jsou lepší a horší nahrávky a mám rád ty lepší... Do teď jsem to posuzoval z cd a Sacd, teď už i z gramofonu. A v každém se najdou dobré a horší. Ale je super, že si člověk může najít to své, podmínky a možnosti tu jsou.
- pepazdepa3
- Příspěvky: 156
- Registrován: 09 led 2018 08:02
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Objektivní hodnocení hifi?
Slimy: to asi nebudu já, s těmi dotazy na kabely. A obrat "se nám domnívají" jsem si dovolil půjčit od Cimrmanologů. Ať si každý investuje kolik chce a do čeho chce. Já mám celý život české a maďarské reprosoustavy /tedy ne "opravdové" reprobedny podle některých členů zdejší komunity/ a jsem spokojený. Čekám reakci spíše od nějakého posluchače "klasiky" na čem to doma "mydlí", tak asi tak.
Re: Objektivní hodnocení hifi?
Slimy: to asi nebudu já, s těmi dotazy na kabely.
...ale budeš
....nic ve zlém
Ale soukromou korespondenci zveřejňovat nebudu!
Ale jinak souhlas! Každý ať si kupuje a poslouchá co chce, představu věrného zvuku má stejně každý jinou.
Spokojenost každého je to nejdůležitější.
...ale budeš

Ale soukromou korespondenci zveřejňovat nebudu!
Ale jinak souhlas! Každý ať si kupuje a poslouchá co chce, představu věrného zvuku má stejně každý jinou.
Spokojenost každého je to nejdůležitější.
Re: Objektivní hodnocení hifi?
Pojem "vysoká vernosť" je pri reprodukcii hudby v podstate nezmysel.
... je to analogické s podobne zavádzajúcim pojmom ako je napr. "demokracia". Ani jedno ani druhé v skutočnosti "de facto" nikto nevidel/nepočul. Paradoxne ale v oboch prípadoch aj ten posledný "pepa z ulice" vždy presne vie o čo ide ... a spravidla sa o tom bude úplne domŕtva hádať v hospode pri pive alebo na hififóre.
Myslím, že pointa v oboch prípadoch spočíva iba vo vytváraní viac či menej vierohodného "subjektívneho zdania" (ilúzie) u každého jednotlivca...
... je to analogické s podobne zavádzajúcim pojmom ako je napr. "demokracia". Ani jedno ani druhé v skutočnosti "de facto" nikto nevidel/nepočul. Paradoxne ale v oboch prípadoch aj ten posledný "pepa z ulice" vždy presne vie o čo ide ... a spravidla sa o tom bude úplne domŕtva hádať v hospode pri pive alebo na hififóre.
Myslím, že pointa v oboch prípadoch spočíva iba vo vytváraní viac či menej vierohodného "subjektívneho zdania" (ilúzie) u každého jednotlivca...
- pepazdepa3
- Příspěvky: 156
- Registrován: 09 led 2018 08:02
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Objektivní hodnocení hifi?
Slimy: opravdu žádné kabely nesháním /na pohádky o nich nevěřím/. A nkdy jsem o nějakých kabelech s Tebou nekomunikoval! Howgh!
Re: Objektivní hodnocení hifi?
Ano. Mas pravdu. Byl to"jen" pepezdepa.
Netusil jsem, ze muze byt vice pepuzdepu.
Omlouvam se.
Netusil jsem, ze muze byt vice pepuzdepu.

Omlouvam se.
Re: Objektivní hodnocení hifi?
Dovolím se vyjádřit. Sděluji, že pepazdepa3 má naprostou pravdu a není to nic nového. Toto téma se tady, jako vždy přesune na výpady a trollování.
Ale k tématu. Už jsem to tady jednou psal. V mládí jsem se věnoval klasické hudbě jako houslista a později jsem přešel na violu. Hrál jsem několik let v tzv. "dětském symfoňáku" a jednotlivé akustické nástroje mám naposlouchané, dá se říci, že zažité. Sice jsem později zběhl k rocku, ale na klasiku jsem nezanevřel a z moji rozsáhlé sbírky, zejména SACD tvoří většinu a naprostá většina nahrávek je v ekcelentní kvalitě. Samozřejmě v poslechovce mám k tomu adekvátní aparaturu ( né za hubičku ), ke které jsem se časem dopracoval. Většina zdejších členů nejsou hifisti a ani pro to nemají výbavu. Hodnotí tady nahrávky jak jim se co líbí, nic proti tomu - každého věc, ale s realita - tedy hifi - vysoká věrnost, je jim na hony vzdálená. Hlavně proto, že neposlouchají tu klasiku, folk, či jazz. Prostě akustické nástroje. V rockovce a popíku již poslouchají výtvor nahluchlého zvukaře, který realizuje svoje představy a tlačí to ve smyslu líbivosti pro posluchače. Proto také některé zdejší dotazy a testování je mimo, např. s frekventovanými dotazy na suba, kde to nějak postaví a testuje na rockovce, či dokonce elektronické hudbě - to je fall. Může to udělat tak, že se mu to bude líbit - je to jeho věc, ale nemůže vůbec hovořit o hifi. To by to musel nastavovat na zvuk kontrabasu, popř. harfy, ale musel by to mít napřed naposlouchané a to většině chybí. Ta tzv. hifi aparatura se vždy musí nastavovat na akustickou hudbu ( jak správně a přirozeně nástroje mají znít ) a když tam pak pustí např. rockovku, no tak to hraje tak jak to umělec a zvukař měl v plánu. Když budete na koncertu rockovky, na 5 koncertech stejné kapely bude zvuk pokaždé jiný a to i se stejným zvukařem. Pokud budete poslouchat koncert klasiky např. smyčcového kvarteta ( 2 housle, viola a violonccello ) na různých koncertech, bude Vám znít pokaždé stejně. Možná právě proto je prznění hudby ( loudness war ) na CD, SACD u rocku, popu a pod. a u klasiky se tento jev neprojevuje, tam si CD koupím bez obav. U rocku a popu dnes už jenon LP a vyjíměčně SACD. Ideální je nastavit aparaturu a poslechovku tak, aby tam to smyčcové kvarteto hrálo jako na tom koncertu. A kvalita aparatury je důležitá proto, aby byla schopná zahrát realisticky nejen tu basu, ale i tympány, popř. spodek varhan. Na to je potřeba superkvalitních beden a nikoliv nějaké budky podložené subem pochybné kvality. Je to však věc každého, ať poslouchá co se mu líbí a když je s tím spokojem, tak není problém, ale s řečmi o hifi ve smyslu tohoto slova jen opatrně.
BTW, věřte, že když máte aparaturu schopnou zahrát takřka bezchybně klasiku v celém rozsahu a v podmínkách domácího reprodukovaného poslechu, tak Vám to zahraje ostatní hudební žánry naprosto bez problému a v kvalitě, že budete mít "husí kůži" za krkem.
Tak hodně dobré hudby a příliš nekamenujte, je to jen názor a letité zkušenosti jednoho hifisty, který skutečně proběhl kolem klasické hudby.
Ale k tématu. Už jsem to tady jednou psal. V mládí jsem se věnoval klasické hudbě jako houslista a později jsem přešel na violu. Hrál jsem několik let v tzv. "dětském symfoňáku" a jednotlivé akustické nástroje mám naposlouchané, dá se říci, že zažité. Sice jsem později zběhl k rocku, ale na klasiku jsem nezanevřel a z moji rozsáhlé sbírky, zejména SACD tvoří většinu a naprostá většina nahrávek je v ekcelentní kvalitě. Samozřejmě v poslechovce mám k tomu adekvátní aparaturu ( né za hubičku ), ke které jsem se časem dopracoval. Většina zdejších členů nejsou hifisti a ani pro to nemají výbavu. Hodnotí tady nahrávky jak jim se co líbí, nic proti tomu - každého věc, ale s realita - tedy hifi - vysoká věrnost, je jim na hony vzdálená. Hlavně proto, že neposlouchají tu klasiku, folk, či jazz. Prostě akustické nástroje. V rockovce a popíku již poslouchají výtvor nahluchlého zvukaře, který realizuje svoje představy a tlačí to ve smyslu líbivosti pro posluchače. Proto také některé zdejší dotazy a testování je mimo, např. s frekventovanými dotazy na suba, kde to nějak postaví a testuje na rockovce, či dokonce elektronické hudbě - to je fall. Může to udělat tak, že se mu to bude líbit - je to jeho věc, ale nemůže vůbec hovořit o hifi. To by to musel nastavovat na zvuk kontrabasu, popř. harfy, ale musel by to mít napřed naposlouchané a to většině chybí. Ta tzv. hifi aparatura se vždy musí nastavovat na akustickou hudbu ( jak správně a přirozeně nástroje mají znít ) a když tam pak pustí např. rockovku, no tak to hraje tak jak to umělec a zvukař měl v plánu. Když budete na koncertu rockovky, na 5 koncertech stejné kapely bude zvuk pokaždé jiný a to i se stejným zvukařem. Pokud budete poslouchat koncert klasiky např. smyčcového kvarteta ( 2 housle, viola a violonccello ) na různých koncertech, bude Vám znít pokaždé stejně. Možná právě proto je prznění hudby ( loudness war ) na CD, SACD u rocku, popu a pod. a u klasiky se tento jev neprojevuje, tam si CD koupím bez obav. U rocku a popu dnes už jenon LP a vyjíměčně SACD. Ideální je nastavit aparaturu a poslechovku tak, aby tam to smyčcové kvarteto hrálo jako na tom koncertu. A kvalita aparatury je důležitá proto, aby byla schopná zahrát realisticky nejen tu basu, ale i tympány, popř. spodek varhan. Na to je potřeba superkvalitních beden a nikoliv nějaké budky podložené subem pochybné kvality. Je to však věc každého, ať poslouchá co se mu líbí a když je s tím spokojem, tak není problém, ale s řečmi o hifi ve smyslu tohoto slova jen opatrně.
BTW, věřte, že když máte aparaturu schopnou zahrát takřka bezchybně klasiku v celém rozsahu a v podmínkách domácího reprodukovaného poslechu, tak Vám to zahraje ostatní hudební žánry naprosto bez problému a v kvalitě, že budete mít "husí kůži" za krkem.
Tak hodně dobré hudby a příliš nekamenujte, je to jen názor a letité zkušenosti jednoho hifisty, který skutečně proběhl kolem klasické hudby.
Re: Objektivní hodnocení hifi?
vezmi si take reprobedny. stale nie je bezne, ze standardne zakaznici by chceli neutralne hrajuce, t.j. take ktore by hrali vsetky tony (napr. v oblasti recoveho pasma, povedzme 200-5000Hz) rovnako hlasito...
a samozrejme, ze to nejde jednoducho sluchom poznat...
a samozrejme, ze to nejde jednoducho sluchom poznat...
- PavelDosko
- Příspěvky: 1752
- Registrován: 08 úno 2011 13:06
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Objektivní hodnocení hifi?
souhlas s Oldearem, vazna hudba proveri retezec ve vsech ohledech
Re: Objektivní hodnocení hifi?
Este lepsie su testovacie signaly - ale to tu samozrejme nikto nechce citat, lebo je to az moc objektivne 

Re: Objektivní hodnocení hifi?
Jak to funguje, ten testovací signál? Vždy jsem si myslel, že ideál bude až mě Stradivari řekne v kterém místě sedí sólista co hraje na jeho strojích při reprodukci z mého aparátu,..... a teď je tady něco lepšího?
Re: Objektivní hodnocení hifi?
Myslím, že všechny ty přístroje co máme doma, byly vyvinuty a zhotoveny k poslechu hudby, aby nám přinášela radost. K tomu primárně jsou naše sestavy určeny, ne k poslechu testovacích signálu, ty jsou určeny zhotovitelům našich přístrojů.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host