Ještě pořád poslouchám radio FM
Re: Ještě pořád poslouchám radio FM
Jak jinak. Případ lechos - to on je přežitek a za svůj hifi život kvalitní VKV tuner nikdy neviděl, natož poslouchal, přesto si svůj vopruz neodpustil.
Re: Ještě pořád poslouchám radio FM
S DAB rádiem projedu každý týden mnoho set km a výpadky nezaznamenávám. To už spíš vypadává právě FM. Zdaleka nejezdím jen hlavní trasy. Ale poslouchám jen D-dur a Jazz, jiné stanice ne. Co se týče zvuku, auto moc neřeším. Je to jeden velký šejkr plný vibrací, šumů a hluků. Tam se rozdíly mezi DAB a FM skryjí.
Re: Ještě pořád poslouchám radio FM
Bohuzel neskryji, i v tom nejobycejnejsim aute ta plechovost a nedostatecny datovy tok u DAB+ je slyset, trha uši a u CRo je to slyset fest, tam ta zoufalost s mizernym kodekem a nizkym datovym tokem je zdaleka nejhorší..
Re: Ještě pořád poslouchám radio FM
Antony pisal som o SR, CR a dalsie krajiny nemam prehlad ake maju pokrytie DAB. SR ma pokryte viac menej len vacsie mesta, resp väčšia časť územia západného Slovenska a v okolí Zvolena, Banskej Bystrice, Martina, Žiliny a Košíc. Inde zatial nie.
Este by som doplnil ze verejnopravny rozhlas pokial nebude mat zabezpecene pomrytie pre drvivu vacsinu uzemia a populacie, vcitane tych co DAB nemaju doma ci v aute, tak bude FM nadalej prevadzkovane. Radovo zatial minimalne 5 rokov (skor vyrazne viac)
Este by som doplnil ze verejnopravny rozhlas pokial nebude mat zabezpecene pomrytie pre drvivu vacsinu uzemia a populacie, vcitane tych co DAB nemaju doma ci v aute, tak bude FM nadalej prevadzkovane. Radovo zatial minimalne 5 rokov (skor vyrazne viac)
Re: Ještě pořád poslouchám radio FM
Antony
Jistě, ale záleží jak je to které auto odhlučněno. Já s tím problémy nemám. Jinak to lze otestovat za klidu na parkovišti, před SM, když jde bytná utrácet.
DAB+ v podmínkách ČR je totální sra*ka, vypelíchanice s nízkým datovým tokem a bez dynamiky. Je to horší verze MP3. Poslouchatelné jsou pouze ty stanice, kde hrají jazz a klasiku, tam si to nedovolí tak ošulit. Také tam není tolik reklam. Nejhorší je varianta u automobilů, kde je infotainment nastaven tak, že jsou laděny ty stanice dohromady ( promíchané VKV a DAB+ ), pak když je zapnutá volba stejné stanice s nejlepším přijmem, tak přepíná stejnou stanici DAB+ a VKV a tam je i časový posun cca 3 vteřiny. To je pak radost poslouchat hudbu. Donedávna to dělala několik let stanice Blaník, kde krajovky jsou VKV a z Prahy se do toho cpal DAB+. Naštěstí před cca půl rokem jim to došlo a tu stanici Blaník z Prahy označili Blaník DAB a to už je považováno za jinou stanici a mezi sebou to pak už nepřepíná.
Jiná situace je Německu. Tam se DAB+ poslouchat v autě dá, je to podstatně kvalitnější. Nakonec stejně jako s DVB, bohatí Němci mají super kvalitu a postsocialistické smetiště uprostřed Evropy, jen to levné a odrbané. Nějaké info ke stanici, to je v ČR jen prázdná tabulka.
DAB je dnes v autech povinně, pro jednotné řízení ovcí a vysílání různých informací v případě potřeby. Doma to lidé nechtějí, to by musel stát vypnout to VKV, ale to nemůže udělat, ohledně špatného pokrytí DABu. V případě např. války by nešlo obyvatelstvu dávat informace a pod.
Doma tuner neposlouchám, jen vyjímečně, ikdyž mám kvalitní. Pouze jako podmaz při různých činnostech a to většinou Bayerny ( 3, Antenne, popř. Rock Antenne a pod. ). České jen na zprávy.
Jistě, ale záleží jak je to které auto odhlučněno. Já s tím problémy nemám. Jinak to lze otestovat za klidu na parkovišti, před SM, když jde bytná utrácet.
DAB+ v podmínkách ČR je totální sra*ka, vypelíchanice s nízkým datovým tokem a bez dynamiky. Je to horší verze MP3. Poslouchatelné jsou pouze ty stanice, kde hrají jazz a klasiku, tam si to nedovolí tak ošulit. Také tam není tolik reklam. Nejhorší je varianta u automobilů, kde je infotainment nastaven tak, že jsou laděny ty stanice dohromady ( promíchané VKV a DAB+ ), pak když je zapnutá volba stejné stanice s nejlepším přijmem, tak přepíná stejnou stanici DAB+ a VKV a tam je i časový posun cca 3 vteřiny. To je pak radost poslouchat hudbu. Donedávna to dělala několik let stanice Blaník, kde krajovky jsou VKV a z Prahy se do toho cpal DAB+. Naštěstí před cca půl rokem jim to došlo a tu stanici Blaník z Prahy označili Blaník DAB a to už je považováno za jinou stanici a mezi sebou to pak už nepřepíná.
Jiná situace je Německu. Tam se DAB+ poslouchat v autě dá, je to podstatně kvalitnější. Nakonec stejně jako s DVB, bohatí Němci mají super kvalitu a postsocialistické smetiště uprostřed Evropy, jen to levné a odrbané. Nějaké info ke stanici, to je v ČR jen prázdná tabulka.
DAB je dnes v autech povinně, pro jednotné řízení ovcí a vysílání různých informací v případě potřeby. Doma to lidé nechtějí, to by musel stát vypnout to VKV, ale to nemůže udělat, ohledně špatného pokrytí DABu. V případě např. války by nešlo obyvatelstvu dávat informace a pod.
Doma tuner neposlouchám, jen vyjímečně, ikdyž mám kvalitní. Pouze jako podmaz při různých činnostech a to většinou Bayerny ( 3, Antenne, popř. Rock Antenne a pod. ). České jen na zprávy.
Re: Ještě pořád poslouchám radio FM
Oldear: doplnim. Sirka pasma a teda aj pocet kanalov a datovy tok (kvalita streamu) je otazka nakladov. Kolko je ochotne a schopne dane radio zaplatit retransimiterovi. Verejnopravnu rozhlasovu sluzbu financuje stat. Kvalita vysielacej techniky je zavisla od toho kolko dostane od radii zaplatene retransimiter. Pouziva sa vsak obvykle plus minus ta ista technika vsade, niekde novsia, niekde starsia. Tych firiem co ju vyrabaju spocitas na prstoch jednej ruky. Jednym z nich je napr Rohde & Swarz
Re: Ještě pořád poslouchám radio FM
jirkash:
Opakuji, za jízdy se ten rozdíl ztrácí. Mnohokrát vyzkoušeno. Že má DAB mizerný zvuk nezpochybňuji, proto by mě ani nenapadlo takto přijímat hudební signál doma.. Ale v autě je to jedno, FM na tom není o nic líp.
Oldear:
Různě kvalitní odhlučnění nikdy problém neodstraní. Vždy zůstává v interiéru vozu dost silná úroveň hluku na to, abychom mohli něco porovnávat. Zdůrazňuji - za jízdy, rozhodně jsem nemluvil o autě v klidu s vypnutým motorem. 99,9% poslechu v autě se odehrává během jízdy, argumentace zvukem ve stojícím autě je mimo téma. Aerodynamický hluk, hluk pneumatik, vrčení motoru (nemluvím o elektrice), vibrace a vrzání, ventilace, atd., tomu se nedá zabránit. Jakékoli rozdíly mezi FM a DAB jsem ve srovnání s tímto zanedbatelné.
Samozřejmě, DAB je v tuzemském provedení mizérie, na domácí poslech zcela vyloučený zdroj hudby. FM tuner jsem měl léta, jako nouzovka doma stačil. DAB ani z nouze. V autě na tom ale nezáleží.
Opakuji, za jízdy se ten rozdíl ztrácí. Mnohokrát vyzkoušeno. Že má DAB mizerný zvuk nezpochybňuji, proto by mě ani nenapadlo takto přijímat hudební signál doma.. Ale v autě je to jedno, FM na tom není o nic líp.
Oldear:
Různě kvalitní odhlučnění nikdy problém neodstraní. Vždy zůstává v interiéru vozu dost silná úroveň hluku na to, abychom mohli něco porovnávat. Zdůrazňuji - za jízdy, rozhodně jsem nemluvil o autě v klidu s vypnutým motorem. 99,9% poslechu v autě se odehrává během jízdy, argumentace zvukem ve stojícím autě je mimo téma. Aerodynamický hluk, hluk pneumatik, vrčení motoru (nemluvím o elektrice), vibrace a vrzání, ventilace, atd., tomu se nedá zabránit. Jakékoli rozdíly mezi FM a DAB jsem ve srovnání s tímto zanedbatelné.
Samozřejmě, DAB je v tuzemském provedení mizérie, na domácí poslech zcela vyloučený zdroj hudby. FM tuner jsem měl léta, jako nouzovka doma stačil. DAB ani z nouze. V autě na tom ale nezáleží.
Re: Ještě pořád poslouchám radio FM
Já si před pár lety jeden vintage tuner TX-7800 pořídil a nakonec se ho zase zbavil. Vůbec totiž nejde o kvalitu přenosu, ale o to co tam dnes rádia hrnou a jak. Že vám začne hrát úvod High Hopes od Floydů a zvonice je hlasitá, Gilmourův hlas mocný, a jak se postupně přidávají všechny nástroje, tak se to celé utišuje a nakonec je to šeptanda ve změti a dynamický rozsah je prakticky udržován na DR nula. Neposlouchatelné.
Re: Ještě pořád poslouchám radio FM
100% souhlas. Zkušenost mám stejnou.
Re: Ještě pořád poslouchám radio FM
I za jizdy v zakladnim aute pokud nejsi hudebne hluchy se ten rozdil neztraci a otresnost vetsiny stanic je slyset. Plechovka, umele vysky. Zlate FM. Takze i v aute na tom zalezi. V trabantu asi ne.Antony píše: ↑04 kvě 2023 07:53jirkash:
Opakuji, za jízdy se ten rozdíl ztrácí. Mnohokrát vyzkoušeno. Že má DAB mizerný zvuk nezpochybňuji, proto by mě ani nenapadlo takto přijímat hudební signál doma.. Ale v autě je to jedno, FM na tom není o nic líp.
Oldear:
Různě kvalitní odhlučnění nikdy problém neodstraní. Vždy zůstává v interiéru vozu dost silná úroveň hluku na to, abychom mohli něco porovnávat. Zdůrazňuji - za jízdy, rozhodně jsem nemluvil o autě v klidu s vypnutým motorem. 99,9% poslechu v autě se odehrává během jízdy, argumentace zvukem ve stojícím autě je mimo téma. Aerodynamický hluk, hluk pneumatik, vrčení motoru (nemluvím o elektrice), vibrace a vrzání, ventilace, atd., tomu se nedá zabránit. Jakékoli rozdíly mezi FM a DAB jsem ve srovnání s tímto zanedbatelné.
Samozřejmě, DAB je v tuzemském provedení mizérie, na domácí poslech zcela vyloučený zdroj hudby. FM tuner jsem měl léta, jako nouzovka doma stačil. DAB ani z nouze. V autě na tom ale nezáleží.
Re: Ještě pořád poslouchám radio FM
Poslouchám jen dvě stanice (D-dur a Jazz), jak výše zmiňuji. Tam nic plechového v autě za jízdy slyšet není.
Trabant má DAB?
Trabant má DAB?
Re: Ještě pořád poslouchám radio FM
Re: Ještě pořád poslouchám radio FM
jirkash
Je to tak, naprostý souhlas.
Hoši nehledejte problém, tam kde není - to je zbytečná diskuse ( akustický hluk, valivý odpor pneu a pod ). Na porovnání je třeba prostředí s co nejméně rušivými prvky. Není to tady třeba více rozpatlávat. Většina chápe.
lechos
Ty, sociální inženýre, zase táráš. A tuner? No třeba vyzkoušej Accuphase T-1100, nebo T-1200. Bohužel je pravda co píše RedBaron, že dnes tam rádia perou MP3 a podobné sra*ky. Pro poslech, alespoň nějaké kvality musíš lechos do Reichu a je jedno, zda DAB+, či VKV. I tam je VKV lepší.
Z rádií bylo nejlepší satelitní dig. rádio, vysílané na podnosné analogového satelitního vysílání, pod názvem ADR a DMX. To bylo skutečné CD, resp. DA. Bylo to placené, na kartu a bohužel v době kradení, kopírování a poslechu YT, to nemělo dlouhé trvání. Grundig Finearts ADR Tuner DMX - mám dodnes v archivní skříni pro časy budoucí.
Je to tak, naprostý souhlas.
Hoši nehledejte problém, tam kde není - to je zbytečná diskuse ( akustický hluk, valivý odpor pneu a pod ). Na porovnání je třeba prostředí s co nejméně rušivými prvky. Není to tady třeba více rozpatlávat. Většina chápe.
lechos
Ty, sociální inženýre, zase táráš. A tuner? No třeba vyzkoušej Accuphase T-1100, nebo T-1200. Bohužel je pravda co píše RedBaron, že dnes tam rádia perou MP3 a podobné sra*ky. Pro poslech, alespoň nějaké kvality musíš lechos do Reichu a je jedno, zda DAB+, či VKV. I tam je VKV lepší.
Z rádií bylo nejlepší satelitní dig. rádio, vysílané na podnosné analogového satelitního vysílání, pod názvem ADR a DMX. To bylo skutečné CD, resp. DA. Bylo to placené, na kartu a bohužel v době kradení, kopírování a poslechu YT, to nemělo dlouhé trvání. Grundig Finearts ADR Tuner DMX - mám dodnes v archivní skříni pro časy budoucí.
Re: Ještě pořád poslouchám radio FM
A i ty maji v DAB mizerny a slysitelny plechovy zvuk zpusobeny nedostatecnym datovym tokem. Cely CRo mux ma desny kompresni a prervany mux.
Ano i trabant ma DAB, kdyz do nej das DAB radio. Jako spousta starsich aut, do kterych se DAB radia montuji.
I v obycejne fabii, kde slysis motor, tak porad slysis i nekvalitu DAB+
Tak to se musim radií zastat, zejména radii ze skupiny RU, kde to mam overeno i na vlastni oci. Veskere jejich stanice pouzivaji/pousti z 90% WAV/WAVE. Zadne mp3. Radio 1, take ze staje RU se neboji sahnout i k lp deskam ci cd, protoze ma velice bohaty archiv a i kolikrat neotrelou hudbu, kterou maji jen na fyzickych nosicich. Do skupiny RU patri Beat, Kiss, Country radio atd. Jediny MP3 soubor nenajdete v pc ani u Radia ExpresFM, Classic Praha.že dnes tam rádia perou MP3 a podobné sra*ky.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host