
Tidal
Re: Tidal
Ach jo. Pořád dokola to samý.
Neuvěřitelný.

Re: Tidal
Ok, už chápem.Vystihnuté je to aj v tejto otázke a odpovedi.
What do you think about FLAC Format (24-bit/192kHz) in TIDAL?
Just like with any other format that is CD-quality or above, it depends on the recording and mastering. Additionally, with Tidal, it depends on how the FLAC codec is implemented.
What do you think about FLAC Format (24-bit/192kHz) in TIDAL?
Just like with any other format that is CD-quality or above, it depends on the recording and mastering. Additionally, with Tidal, it depends on how the FLAC codec is implemented.
Re: Tidal
fb_milan6: Když už to vypadá, žes porozumněl, vždycky tomu dáš zase na frak. Já tuhle bizarní diskusi plnou patosu, arogance a až komických, byť nejpíš vážně míněných hyperbol (nacismus a podlidi jsou naprosto top) sleduju jako takovou guilty pleasure activity a vlastně ti v ní i docela fandím. Je mi fakt sympatický, že se honíš víc za muzikou, než za její technickou kvalitou. Bez ironie. Jen by sis mohl přestat dávat ty věčný DSD a Hi-Res góly 
Ještě to teda zkusím vysvětlit. Samozřejmě není nic špatného na tom, když streamovací platforma nabízí Hi-Res. Právě naopak, je dobré vědět, že tam ten technický potenciál je. Jenže v čem se zle plácáš, je fakt, žes pořád nepochopil, že teoretické technické možnosti formátu, neškálují v žádné, natož pak v přímé úměře s technickou kvalitou masteru, tedy primárního a nenahraditelného nástroje pro finální kvalitu zvuku. Jinými slovy, vyšší čísla a pozlacené razítko Hi-Res nejsou nic jiného, než vyjádření teoretických možností formátu. Ano, zároveň jsou úspěšně používány jako laciný marketingový trik. Dokud ale vydavatelství nebudou možnosti formátu využívat podobným způsobem, jako využívali možností CD formátu v dobách před Loudness War, bude to pořád jen laciný marketingový trik a nic jiného. Je úplně fuk, jestli jde o fyzická média CD vs. DVD Audio vs. SACD nebo bezztrátová nefyzická 44,1/16 vs. 192/24 a klidně i DSD 512. Vždy bude určující kvalita masteru a tady tě musím zklamat v tom, že většina toho, co se zpětně dostane na Hi-Res, je v podobě, kdy je původní Red Book (CD audio standard) zkrátka lepší. I s nižším technickým potenciálem. Z toho nového, co tam vyjde, pak není o nic lepší, než stejně zmršená 44,1/16. Proč? Protože Loudness War funguje. Jenom proto pořád zuří.
Takže když to shrnu, pokud budeš poslouchat zprzněnou nahrávku ve 44,1/16, nic nezkazíš, pokud si ji poslechneš ve 192/24. Jenže zároveň vůbec nic nezískáš. Tedy krom možná hřejivého, ale pořád falešného pocitu, žes udělal pro kvalitní poslech maximum. Přesně proto puristi kroutí hlavou a jedou oslavné ódy na své sbírky původních CD z dob, kdy hudební průmysl fungoval úplně jinak. Ja jim ty sbírky upřímně závidím a strašně lituju, že jsem kdysi svou sice nevelkou (cca 300 CD) sbírku dal pryč. Byl jsem dokonce tak blbej, že jsem bez znalostí a v nadšení z možnosti nového způsobu poslechu pár kousků zripoval do mp3. S mou tehdejší technikou mi to tak vlastně stačilo. Nejsem sběratel a viděl jsem to jako příležitost. Dneska vím, jaká hovadina to byla a pokud někdo dokonce ripuje do nefyzična a ukládá, tomu dnes závidím o to víc. Oba typy takových sbírek si zaslouží hýčkat.
Jinak ale abych tě uklidnil, tito uživatelé nejsou žádná elita, jen byli chytřejší a porozuměli technické stránce i nastupujícímu trendu dřív než my. Já taky labelům plně důvěřoval a nenapadlo mě, že by někdo mohl pro mrzký peníz hudbu úmyslně prznit. Tehdy bych ani nevěřil tomu, že to může fakticky fungovat. Co je důležité, tihle "opravdoví" hifisti mají ve finále stejný problém jako ty, já nebo kdokoliv jiný. Problém se způsobem vydávání nové hudby. Od cca druhé poloviny 90. let totiž vychází v dobré kvalitě mnohem méně desek. Navzdory rostoucímu potenciálu digitálních formátů. Tvoje výhoda je v tom, že chceš poslouchat novou hudbu a tolik tě netrápí, že třeba není dobře nahraná. Nebo možná trápí, ale stojí ti za to i tak si ji poslechnout. Já to mám stejně a tvrdím, že dobrá hudba, zůstává dobrou hudbou i ve chvíli, kdy je blbě nahraná. Jo, někdy to bolí, až srdce krvácí nad promarněnými šancemi, ale co naděláš. Takže užívej a netrap se něčím, co nemáš možnost změnit. Pokud někdy přijde kvalitativní revoluce, nebude to proto, že jsme brblali na fórech, ale proto, že se někdo chytrý zamyslí nad tím, jak vyplnit skutečně prémiovou službou vzniklou díru na trhu. A že si ji pak zaplatíme tak, jako si dneska platíme technicky dávno překonané vinyly, které labely za jediné premium nepřímo vydávájí. Pokud tedy chceme oficiální cestou nejmenší možné zvukové zlo. Je to v mnoha ohledech paradox a slepá ulička, takže mnou zmiňovaná kvalitativní revoluce nejspíš nikdy nevznikne. Ne, pokud někdo nevymyslí neprůstřelnou ochranu proti kopírování. Což se nestane. Ale i kdyby, těch promrhaných třicet let nám už tak jako tak nikdo nevrátí, nikdo znovu tu kupu skvělé muziky nenahraje tak, jak to třeba autoři chtěli a jak si zasloužila...
Počítám, že teď už určitě rozumíš a jsem si stoprocentně jistej, že v tvém případě Tidal smysl má. Opět zcela bez ironie.

Ještě to teda zkusím vysvětlit. Samozřejmě není nic špatného na tom, když streamovací platforma nabízí Hi-Res. Právě naopak, je dobré vědět, že tam ten technický potenciál je. Jenže v čem se zle plácáš, je fakt, žes pořád nepochopil, že teoretické technické možnosti formátu, neškálují v žádné, natož pak v přímé úměře s technickou kvalitou masteru, tedy primárního a nenahraditelného nástroje pro finální kvalitu zvuku. Jinými slovy, vyšší čísla a pozlacené razítko Hi-Res nejsou nic jiného, než vyjádření teoretických možností formátu. Ano, zároveň jsou úspěšně používány jako laciný marketingový trik. Dokud ale vydavatelství nebudou možnosti formátu využívat podobným způsobem, jako využívali možností CD formátu v dobách před Loudness War, bude to pořád jen laciný marketingový trik a nic jiného. Je úplně fuk, jestli jde o fyzická média CD vs. DVD Audio vs. SACD nebo bezztrátová nefyzická 44,1/16 vs. 192/24 a klidně i DSD 512. Vždy bude určující kvalita masteru a tady tě musím zklamat v tom, že většina toho, co se zpětně dostane na Hi-Res, je v podobě, kdy je původní Red Book (CD audio standard) zkrátka lepší. I s nižším technickým potenciálem. Z toho nového, co tam vyjde, pak není o nic lepší, než stejně zmršená 44,1/16. Proč? Protože Loudness War funguje. Jenom proto pořád zuří.
Takže když to shrnu, pokud budeš poslouchat zprzněnou nahrávku ve 44,1/16, nic nezkazíš, pokud si ji poslechneš ve 192/24. Jenže zároveň vůbec nic nezískáš. Tedy krom možná hřejivého, ale pořád falešného pocitu, žes udělal pro kvalitní poslech maximum. Přesně proto puristi kroutí hlavou a jedou oslavné ódy na své sbírky původních CD z dob, kdy hudební průmysl fungoval úplně jinak. Ja jim ty sbírky upřímně závidím a strašně lituju, že jsem kdysi svou sice nevelkou (cca 300 CD) sbírku dal pryč. Byl jsem dokonce tak blbej, že jsem bez znalostí a v nadšení z možnosti nového způsobu poslechu pár kousků zripoval do mp3. S mou tehdejší technikou mi to tak vlastně stačilo. Nejsem sběratel a viděl jsem to jako příležitost. Dneska vím, jaká hovadina to byla a pokud někdo dokonce ripuje do nefyzična a ukládá, tomu dnes závidím o to víc. Oba typy takových sbírek si zaslouží hýčkat.
Jinak ale abych tě uklidnil, tito uživatelé nejsou žádná elita, jen byli chytřejší a porozuměli technické stránce i nastupujícímu trendu dřív než my. Já taky labelům plně důvěřoval a nenapadlo mě, že by někdo mohl pro mrzký peníz hudbu úmyslně prznit. Tehdy bych ani nevěřil tomu, že to může fakticky fungovat. Co je důležité, tihle "opravdoví" hifisti mají ve finále stejný problém jako ty, já nebo kdokoliv jiný. Problém se způsobem vydávání nové hudby. Od cca druhé poloviny 90. let totiž vychází v dobré kvalitě mnohem méně desek. Navzdory rostoucímu potenciálu digitálních formátů. Tvoje výhoda je v tom, že chceš poslouchat novou hudbu a tolik tě netrápí, že třeba není dobře nahraná. Nebo možná trápí, ale stojí ti za to i tak si ji poslechnout. Já to mám stejně a tvrdím, že dobrá hudba, zůstává dobrou hudbou i ve chvíli, kdy je blbě nahraná. Jo, někdy to bolí, až srdce krvácí nad promarněnými šancemi, ale co naděláš. Takže užívej a netrap se něčím, co nemáš možnost změnit. Pokud někdy přijde kvalitativní revoluce, nebude to proto, že jsme brblali na fórech, ale proto, že se někdo chytrý zamyslí nad tím, jak vyplnit skutečně prémiovou službou vzniklou díru na trhu. A že si ji pak zaplatíme tak, jako si dneska platíme technicky dávno překonané vinyly, které labely za jediné premium nepřímo vydávájí. Pokud tedy chceme oficiální cestou nejmenší možné zvukové zlo. Je to v mnoha ohledech paradox a slepá ulička, takže mnou zmiňovaná kvalitativní revoluce nejspíš nikdy nevznikne. Ne, pokud někdo nevymyslí neprůstřelnou ochranu proti kopírování. Což se nestane. Ale i kdyby, těch promrhaných třicet let nám už tak jako tak nikdo nevrátí, nikdo znovu tu kupu skvělé muziky nenahraje tak, jak to třeba autoři chtěli a jak si zasloužila...
Počítám, že teď už určitě rozumíš a jsem si stoprocentně jistej, že v tvém případě Tidal smysl má. Opět zcela bez ironie.
Naposledy upravil(a) Herrer dne 02 zář 2023 16:27, celkem upraveno 1 x.
Nadral reprosoustavy
Re: Tidal
Jo je a díky za román. Pomohol. Človeka pobláznia tie nálepky Hi-Res všade možne. Ano, hudba je u mňa prvoradá a aj aspoň podľa možností celkom dobrý zvuk. Mne ten, čo mám stačí. To bude asi ten problém, že som nemal možnosť počuť skutočne kvalitný zvuk.

Re: Tidal
Hudba je právě pro hifisty provořadá, ale zvuk je jaksi nedílnou součástí tý hudby a když je tudíž poškozenej/mizernej zvuk, tak to uškodí i tej hudbě.
Re: Tidal
To je pravda.
-
- Příspěvky: 937
- Registrován: 28 čer 2019 14:38
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Tidal
Dík za odpověď, takže MCH nebude rozhodovat při případném přechodu na Tidal.Fidji99 píše: ↑02 zář 2023 07:46No praveze, Tidal je uplne zly, co sa tohto tyka. Jedine ako som bol schopny vytiahnut je cez Apple TV a tam to bolo vyrazne horsie ako Spatial od Apple Music [hlavne vyhladavanie je uplne peklo az nepouzitelne]Dark side of the moon píše: ↑01 zář 2023 15:54Fidji:
Máš s tím nějaké zkušenosti? Dost by mě to zajímalo. Možná důvod přejít od Deezeru k Tidalu.
Apple Music je v pohode, je tam vela obsahu a stale pribuda, len si teda limitovany prenosom cez HDMI, co ma svoje problemy samo osebe + format je DD, cize tam sa tiez kvalita straca.
MCH obsah skutocne cez fyzicke nosice, je to markantny rozdiel vo zvukovej kvalite.
Jinak na BluRay nebo DVD mi vždy lepší přišel mix v DTS než v Dolby, tedy s výjimkou Dolby Atmos, to nemůžu porovnávat, s tím zatím nemám v domácích podmínkách osobní zkušenost.
-
- Příspěvky: 937
- Registrován: 28 čer 2019 14:38
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Tidal
LUK (Liamee) napsal:
"V některých případech u některých alb je lepší Hi-Res, u některých CD."
Takže schopnost Tidal přehrávat Hi-Res soubory má smysl.
Jiná otázka je, jak jsou takové případy časté a jestli se to (finančně) vyplatí.
"V některých případech u některých alb je lepší Hi-Res, u některých CD."
Takže schopnost Tidal přehrávat Hi-Res soubory má smysl.
Jiná otázka je, jak jsou takové případy časté a jestli se to (finančně) vyplatí.
Re: Tidal
A kolo se točí dál a zas a znovu a pořád dokola. Odpověď na tuhle otázku byla zodpovězená i jen tady v tomhle vlákně už nesčetněkrát.
Re: Tidal
Pro přehrávání hudby používám mimo jiné Audirvanu a tam jde při poslechu přepnout "časová osa" skladby z pouhého proužku na "grafický rozkmit" podle úrovně signálu a dynamiky, takže se dá aspoň velmi orientačně předpokládat jaké bude ta skladba mít přibližně DR. Hudba uložená na ext. disku jde samozřejmě změřit ve Foobaru2000, ale u streamu mě napoví právě tahle "lepší" časová osa...
-
- Příspěvky: 937
- Registrován: 28 čer 2019 14:38
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host