stereokoncák vs. monobloky

Dotazy a žádosti o radu co nakoupit, vylepšit, změnit ve vašich sestavách, ...
Uživatelský avatar
dadaft
Příspěvky: 6864
Registrován: 24 dub 2008 09:50
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

stereokoncák vs. monobloky

Příspěvek od dadaft »

takže nejdříve se pochlubím, co bude předcházet:
za famózním a nedostižným *palec* philips cd960
bude vysněný předzesák grundig sxv6000
Obrázek
uáááááááááááááách!!!
těžká jízda voe! brum brum. se zas budeš naparovat co? brum brum brum mlask...
(Rowingu zadrž, to jsou Cibulkoví medvědi - jsou trochu nevychovaní, ale jinak super kluci)

teď je otázka, čím nakrmit božsky vyladěné brum brum, ale lehce nenasytné philips fb825.

předem podotýkám, že se bude jednat o starší stroj, který si hodlám nechat seřídit. asi se budu chtít držet v 80. letech - v časech euforického a šťavnatého hifi. ale není podmínkou. cenu bych taky rád udržel na pro mě momentálně snesitelné výši: řekněme + 10t. taky bych se rád držel "komerčních" značek.

prozatimní seřazení kandidáti (W/8ohm/kanál):
stereokonce
hitachi hma-8500mk2r (100)
mitsubishi da-a30 (105)
onkyo m-5890 integra (190) nebo další integry m-5590, m-5570, m-5090 atd.
kenwood basic m2a (220)
yamaha m-80 (260)
technics se-a3 (200)

monobloky
denon poa 6600a

osobně mě nejvíc bere ještě vyšší mitsubishi, ale to je zřejmě nesehnatelné, a výkon da-a30 je tak na hraně, ale spíš pod ní. chci neroztrhané pásma, průzračný, nezahušťovaný zvuk, a "zmizelé" bedny. takže momentálně vede hitachi...

co říkáte?

Uživatelský avatar
dadaft
Příspěvky: 6864
Registrován: 24 dub 2008 09:50
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: stereokoncák vs. monobloky

Příspěvek od dadaft »

pro ranní ptáčata ještě pár poznámek:

- někde jsem se dočetl, že skutečně top audiofilské tranzistory v 80. létech dokázaly v Japonsku vyvinout jen 2 firmy - hitachi a mitsubishi. co je na tom pravdy nevím, ale každopádně mitsu desítka bývá dost často v top ten vintage konců... a myslím, že já bych chtěl japonský koncák.

- se jmenovaných znám jen nižší onkyo - je výborné, ale přece jen mně něco malinko neštymuje.

- na vintageaudio je celá sekce věnovaná V-fetu, což by měl být nějaký předstupeň mos-fetů, nebo co. proč? co je na nich tak výjimečné? není v nich už prostorová rozlišnost mos-fetů, ale zároveň zachovaná soudržnost a hravost bipolárních (???) tranzistorů? není Véčko dadaftův svatý grál?

- strašně málo je tady na fóru slyšet o kenwoodech. přitom ta firma má tradici a významné mašiny jako hrom!

- a otázka z titulku. je pro stereofonii opravdu tak důležitá dualmono konstrukce?

- jak velký je vliv předzesáku na výsledný sound?

Mih
Příspěvky: 772
Registrován: 18 dub 2008 08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: stereokoncák vs. monobloky

Příspěvek od Mih »

Podle mne PRE/AMP = 50/50. Takže velký.

Renown
Příspěvky: 2320
Registrován: 18 dub 2008 10:22
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: stereokoncák vs. monobloky

Příspěvek od Renown »

- někde jsem se dočetl, že skutečně top audiofilské tranzistory v 80. létech dokázaly v Japonsku vyvinout jen 2 firmy - hitachi a mitsubishi. co je na tom pravdy nevím, ale každopádně mitsu desítka bývá dost často v top ten vintage konců... a myslím, že já bych chtěl japonský koncák.

- se jmenovaných znám jen nižší onkyo - je výborné, ale přece jen mně něco malinko neštymuje.

- na vintageaudio je celá sekce věnovaná V-fetu, což by měl být nějaký předstupeň mos-fetů, nebo co. proč? co je na nich tak výjimečné? není v nich už prostorová rozlišnost mos-fetů, ale zároveň zachovaná soudržnost a hravost bipolárních (???) tranzistorů? není Véčko dadaftův svatý grál?

- strašně málo je tady na fóru slyšet o kenwoodech. přitom ta firma má tradici a významné mašiny jako hrom!

- a otázka z titulku. je pro stereofonii opravdu tak důležitá dualmono konstrukce?

- jak velký je vliv předzesáku na výsledný sound?
Dadafte, Dadafte :? Proč pořád marníš čas hledáním takových exotů. Nikdy jsem ani neslyšel o jediném z těch zesilovačů které tam popisuješ. Předpokládám, že ty taky ne. Proč si nekoupíš pořádný zesilovač normální renomované značky. Klidně z těch 80. let, ale něco normálního.
Mitsubishi *headbang*

Jak je velký vliv předzesilovače ? - to je zase otázka :cry: to přece závisí pouze na kvalitě použitého předzesilovače.
Ale obecně si myslím, že pro nejvyšší nároky a při použití více zdrojů signálu je to nutnost.

Jako výborné řešení se mi jeví předzesilovač a monobloky.
Ještě lepší by bylo předzesilovač a dva páry monobloků v bi-ampingu
A ještě lepší by bylo předzesilovač, aktivní vyhýbka a tři (nebo čtyři) páry monobloků

Uživatelský avatar
Svensound
Příspěvky: 543
Registrován: 17 dub 2008 16:12
Kontaktovat uživatele:

Re: stereokoncák vs. monobloky

Příspěvek od Svensound »

Já bych osobně, pokud nejsem sběratel starých strojů, do těchto archiválií také nešel. Stačí jen namátkou kondenzátory........ V té době se používaly elektrolytické, které po 10 letech rozhodně změnily kapacitu. Prostě se dá říci, že elyty vysychají. To je jen jedna z věcí, která se na zvuku musí projevit, ale myslím dost důležitá. Ocenuji však jejich masivní design, sympatickou váhu a jistou " prudkou " eleganci, které dnešní věci třeba nemají. :)

Křeček
Příspěvky: 360
Registrován: 04 zář 2008 14:06
Kontaktovat uživatele:

Re: stereokoncák vs. monobloky

Příspěvek od Křeček »

Renown, Svensound :

Dadaft je přeci hledač pokladů.
I cesta může být cíl. Ta slast - nalézt perlu v nánosech bahna!
A Vy mu to kazíte :-).

Co na tom, že šance najít takou hifi perlu v moři šrotu je menší než malá.
Pro ryzí dobrodruhy jsou zážitky z cest často cennější než nalezené...

Borek
Příspěvky: 547
Registrován: 03 kvě 2008 20:32
Kontaktovat uživatele:

Re: stereokoncák vs. monobloky

Příspěvek od Borek »

asi to nebude tak dobrodružná cesta, ale věděl bych o zesilovači AUDIOLAB 8000 poslední řady ve skvělém stavu a do ceny by ses taky s rezervou vlezl. Jen bych musel ověřit jestli je to ještě aktuální.

Uživatelský avatar
dadaft
Příspěvky: 6864
Registrován: 24 dub 2008 09:50
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: stereokoncák vs. monobloky

Příspěvek od dadaft »

Renown píše:Dadafte, Dadafte :? Proč pořád marníš čas hledáním takových exotů. Nikdy jsem ani neslyšel o jediném z těch zesilovačů které tam popisuješ. Předpokládám, že ty taky ne. Proč si nekoupíš pořádný zesilovač normální renomované značky. Klidně z těch 80. let, ale něco normálního.
Mitsubishi *headbang*
ježíši já za to nemůžu, že jsi o zcela bezvýznamných firmách hitachi, mitsubishi, onkyo, kenwood, yamaha a technics, popř. denon, nikdy neslyšel. ale máš pravdu, většinou jsou to prachsprosté nejvyšší modely z garážových dílen těchto obskurních skupinek hurátechniků a rádobymanažerů. o komiksových šikmookých dělnících nemluvě...
:mrgreen:
něco normálního - to myslíš nějaký čínský McIntoš narvaný součástkami LG? (i když musím říct, že moje vypalovačka LG je superbomba!)
svensound píše:Já bych osobně, pokud nejsem sběratel starých strojů, do těchto archiválií také nešel. Stačí jen namátkou kondenzátory........ V té době se používaly elektrolytické, které po 10 letech rozhodně změnily kapacitu. Prostě se dá říci, že elyty vysychají. To je jen jedna z věcí, která se na zvuku musí projevit, ale myslím dost důležitá. Ocenuji však jejich masivní design, sympatickou váhu a jistou " prudkou " eleganci, které dnešní věci třeba nemají. :)
no já si to právě chci nechat seřídit - prostě ať všechny měřitelné hodnoty sedí se servisním manuálem. je to pak starý zesák, střep???
Křeček píše:Co na tom, že šance najít takou hifi perlu v moři šrotu je menší než malá.
Pro ryzí dobrodruhy jsou zážitky z cest často cennější než nalezené...
příteli Křečku, věnoval jsem tomu stovky hodin studia -- šance jsou větší, než malé... 8-)
pipis píše:Cesta může být buď deprimující nebo zábavná, každý je jejím tvůrcem sám.
I cesta, může být cíl :-)
nazdar pipe - visatony asi jedou, dlouho tě nebylo "vidět"... :mrgreen:

Renown
Příspěvky: 2320
Registrován: 18 dub 2008 10:22
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: stereokoncák vs. monobloky

Příspěvek od Renown »

Pokud japonskou firmu z počátku osmdesátých let, tak snad Luxman *thumbs up* , Sansui, Nakamichi, Pioneer nebo i Sony, ale Mitsubishi, Hitachi, Kenwood ???
Mám dva Luxmany. A snad budu mít brzy i dělenec. Dovezu Ti je na poslech. Stejně se k Tobě chystám


Uživatelský avatar
dadaft
Příspěvky: 6864
Registrován: 24 dub 2008 09:50
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: stereokoncák vs. monobloky

Příspěvek od dadaft »

jsem nesmírně potěšen a velmi rád tě uvítám.
mé ego se nyní vznáší mnohem výš než v 11.patře.

bohužel už brzy zde bude po kolena prachu a místo oken holé díry. ale podávat se bude každopádně pravý Earl Gray...
*thumbs up*
Renown píše:http://www.thevintageknob.org/LUXMAN/C02M02/C02M02.html
Snad nejkrásnější věc vůbec
není problém zařadit do výběru.

Uživatelský avatar
Svensound
Příspěvky: 543
Registrován: 17 dub 2008 16:12
Kontaktovat uživatele:

Re: stereokoncák vs. monobloky

Příspěvek od Svensound »

DADAFTE:
nejde jen o seřízení. Jedná se o celkový upgrade, tedy výněnu kritických součástek a těch budou desítky / koďany, potenciometry, přepínače, konektory a co já vím............. Pak to bude hrát jako z praku, to je fakt!
.......... osobně bych se na to jaksi.............!

Uživatelský avatar
dadaft
Příspěvky: 6864
Registrován: 24 dub 2008 09:50
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: stereokoncák vs. monobloky

Příspěvek od dadaft »

Mih píše:Podle mne PRE/AMP = 50/50. Takže velký.
skvělá zpráva!
svensound píše:Pak to bude hrát jako z praku, to je fakt!
proto to všechno děláme, ne?
*2thumbsup*

Uživatelský avatar
dadaft
Příspěvky: 6864
Registrován: 24 dub 2008 09:50
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: stereokoncák vs. monobloky

Příspěvek od dadaft »


MITSUBISHI/DIATONE


It is the stereo power amplifier which realized direct-current-ization.

The phase distortion of a low-pitched sound region was thought as important, and direct-current system which excluded entirely the condenser used as the damping time constant of a magnification circuit is adopted.
Moreover, in the high region, the frequency bandwidth before applying NF is improved, distortion is decreased, and little distorted play is enabled over the broadband. Furthermore, NF is made easy to distribute the gain before applying NF the best for each of each stage, and to apply to high frequency.

The characteristic has gathered well, moreover dual FET which has large gm (mutual conductance), and extremely few noises of itself is developed and adopted, and high S/N-ization is attained.
Moreover, operation which was stabilized very small by adoption of this dual FET as for the drift of the output end electric potential accompanying direct-current-izing is obtained.

2 monophonic construction which constituted the power source according to right-and-left channel and two sets of monophonic amplifier on the same chassis is adopted, and the extensive improvement of the separation is carried out at the same time it loses the mutual intervention of a power-source part.

The heat sink of 0.35 degree C [ per channel ]/W is attached to the exterior, and since a cooling effect can take greatly very much, the junction temperature of a power transistor can be used, stopping it low enough.

Since the speaker change is using the relay for protection as it is, it does not have a speaker changeover switch and is suppressing the fall of the dumping factor by the contact resistance of a switch.
Obrázek

Uživatelský avatar
dadaft
Příspěvky: 6864
Registrován: 24 dub 2008 09:50
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: stereokoncák vs. monobloky

Příspěvek od dadaft »

Form direct-current power amplifier
Circuit system Three steps of differential amplification, the current mirrored live
Three-step Darlington parallel PP (direct-current amplifier)
Output (20Hz - 20kHz, THD 0.1%) 150W/150W (8ohms)
THD (8 ohms, 20Hz - 20kHz) 0.008% or less (1W output)
Cross modulation distortion 0.01% (70Hz : 7kHz = 4:1 or 8ohms)
0.008% or less (at the time of 8 ohms and an Output power)
Output bandwidth (IHF 0.1%, 8ohms) 10Hz - 100kHz
Input sensitivity/impedance 1V(variable) /50kohm
Frequency response (0.5W output) direct-current-150kHz+0 -1dB
Remains noise (input end short-circuit) 0.15mV or less
S/N (A network, input end short-circuit) 120dB or more
Dumping factor 100 (8 ohms, 20Hz - 20kHz) or more
Channel separation
(Input end short-circuit) 1kHz:100dB
20kHz:80dB
Conformity load impedance 4-16ohm
Power source AC100V, 50Hz/60Hz
Power consumption Output power: 550W
Dimensions Width 425x height 170x depth of 285mm
Weight 18kg
Attachment PIN-PIN cord
Two handles *jupi*

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 214 hostů