Vznik choroby Audiophilosa Neurosa

Dotazy a žádosti o radu co nakoupit, vylepšit, změnit ve vašich sestavách, ...
efičák
Příspěvky: 2014
Registrován: 18 dub 2008 11:38
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Vznik choroby Audiophilosa Neurosa

Příspěvek od efičák »

Vážení kolegové.

Prosím o příspěvky k tomuto tématu. Budu rád, když se v tomto tématu objeví co nejvíce Názorů. Jedině bohatost zkušeností je obohacujícím prvkem našeho koníčku. Pište cokoli, co Vás napadne. Admin by pak po úpravě vytvořil článek na hlavní stránku.

Vznik choroby Audiophilia neurosa.

Obrázek

Považuji se za poměrně labilního posluchače se sklonem k tomuto onemocnění.
Citlivost na disharmonii v slyšeném spektru startuje kolotoč finančně ruinujících obměn komponentů, za cílem zlepšení jednotlivých, vrcholně kvalitních parametrů, bez nichž ani není možný poslech. A to je špatně!!! Úmyslně jsem snížil nároky na kvalitu zvuku. Výměnou za ni poslouchám hudbu. Ani drobné nedostatky zhoršenou akustikou, či zastaralou aparaturou, mě neodláká k modernějším, zvukově zdařilejším aparátům.

Měřící aparáty nemohou konkurovat tak komplexnímu ústrojí, jako je cvičený sluch.
Ano, jednotlivé složky odhalí lépe technika. Nejdříve se musí měřit a pak poslouchat, říká přítel Renown.
Konstruktér může podlehnout psychoakustice, zvanou inženýrskou hluchotou.
Psychoakustika je omezením, pro oba tábory majitelů aparatur.
Ano i vzdělaní odborníci mohou produkovat zmetky v nejlepší víře a s čistým svědomím. Honba za co nejlepšími parametry bez respektu k hudbě samé je zlým vedlejším produktem zahleděnosti do výsledků současného, soudobého poznání.
Připomíná mi to léčbu syfilidy olověnými tinkturami. Vypadly po nich zuby, vlasy a pacient, pokud přežil, umíral na otravu olovem.
Podle tehdejších vědomostí to bylo jediné správné řešení. Ano, prvotní nemoc, byla před smrtí vyléčena.

Konečným arbitrem je nejen pro mě, lidské ucho.
V životě kolem sebe poslouchám zvuky a přemýšlím nad nimi. Lidé, se zvýrazněnýma sykavkama jsou, ale přesto to neřeže do uší tak, abych se otřásal nelibostí. To zkreslení změní proud vzduchu z předkusu interpreta, na vryp diamantového řezáku do skleněné tabule.
Nikdo nemá kovovou barvu hlasu, které znám ze své staré sestavy.
Kromě kyborga z Matrixu, nemá ve skutečnosti chladný přízvuk na hlasivkách.
Zní-li takto většina nahrávek, nevyhodím je kvůli tomu.
Je-li konstruktér přesvědčen, že vada je na mé straně hřiště, velmi se tomu bráním. Nemohu jej nutit, aby hledal veličinu: předání hudebního poselství.
Posoudím si zpupně tuto schopnost sám. I bez elementárních znalostí elektroakustiky. Známý konstruktér odmítl existenci kvality reprodukce, zvanou rytmus. Ať to nazveme hudební poselství, záživnost, analogovost, tekutost, je to cílem poslechu.
Jejím opakem je pitva. Chlad a anatomický řez, zalitý v formaldehydu. Exhibice detailů, pitvání registrů. Každý přístroj zkresluje. Neexistuje dokonalý zesilovač, reprobedna, drátové propojení. Můžeme jít v měřeních za práh, který ještě vnímá ucho. Ale v tom spektru, které ruší od poslechu hudby a odvádí pozornost ke zvuku, je moje volba jednoznačná. Hudba.
Poznám rytmus a ducha hudby tak, že ani velmi těžká disonanční hudba, mě neodradí od poslechu. Slyším autorovo poselství. Z tanečního folklórního souboru znám dechovku i cimbálovku. Proč si ji nepustit doma, alespoň pro potěchu z sehranosti švitorky? Ne, zvuk není podstatou poslechu . Nejdelší hudební performaci znám z brněnské Salimy. 3 dny v kuse trvající koncert moravské cimbálovky s 30-ti hlasým doprovodem strýců muzicírujících pro potěchu ve svých sklípcích. Bylo mi nádherně. Na všech lidech byl cítit vliv té překrásné hudby. I ten poslední bezdomovec pod vlivem pití, se choval stále příjemně.

Díky internetu mám několik blízkých lidí. Výměnné návštěvy s Bohušem a Zbyňkem, probíhají hezky. Oba se usadí na nejlepší možné místo a vyberou si oblíbenou nahrávku. Buď svou, anebo z mé sbírky. Během poslechu, který trvá minimálně 20 minut nic neříkají, poslouchají se zavřenýma očima.

Nemluvím na ně, neovlivňuji zběsilým úsměvem a výhružným podupáváním nohou. Nechrlím své „názory“. Počkám na soud a ať je jakýkoliv, poděkuji za upřímnost. Těší mě, pokud je výsledek špatný a uvažuji s nimi nad příčinou. Tak, jako vinař – vinohradník, jež je izolován a nepřechutnává vína jiných vinařů nepozná pomalu postupující chorobu, např. myšinu a považuje své víno za vynikající, tak i já rád vyslechnu soud souputníka, jež pozná slabinu mé sestavy, díky zdraví své správně znějící obálky hudebního díly, rytmu a poměrů dynamiky, stanoví diagnozu.
V digitální části vím o možném ukončení cesty za zvukem a vstup do říše hudby.
Ale není to levné. Přesto považuji současný, ještě zvukový výsledek za vynikající a radostný.
Charakter je bez výrazného zabarvení se zvýhodněním jedné části spektra na úkor jiného.
Hudba plyne téměř netechnicky. Je možné poslouchat muziku, popřípadě muzikanty. Někdy zarazí rozdíly v nahrávkách. To je daň za zlepšené parametry. Přesto se daří aparatuře více zmizet. Společně s Tomem, mám myšlenku, jak zastavit nárůst honby za co nejkvalitnějším zvukem, bez nějž nelze poslouchat hudbu. Nechci zapomenout na původní radost z poslechu a vyměnit jej za poslouchání zvuku. Úmyslně mám zakryté reproduktory průzvučným krytem. Měním rozlišení, za celkový dojem. Zprůměrování výhod i nedostatku klasických elektrodynamických měničů do spojného, lehce horšího projevu. Než se zabývat, zda neslyším polypropylén středobasů, čí lakovaný papír basáků, uklidní mě látka rámečku.

Popis slyšeného zvuku.

Přesto se při hledání ideálu můžeme domluvit na společné terminologii. Když dokážu oddělit kritický poslech zvuku a poslech hudby, nemusím se bát rozvoje choroby. Další honba za parametry je pod kontrolou. Přeje-li si přítel formulovat dojem z poslechu zvuku i hudby, bude dobré, když nedojde k nedorozumění.
Všichni máme trochu jiný sluch. Každý z nás vyhledává jiný charakter a oceňuje jej.

Zvukové spektrum.

Teorie, jíž nerozumím a čerpám od mého oblíbeného autora, Václava Škardy, hovoří o osmi oktávách. V rozsahu 16 Hz po 2O kHz. Vyšší kmitočty nechme zatím mimo.


Dolní limit Horní limit

Hz Hz Popis
____________________________

20 40 Hluboké basy (nožní pedál varhan, problém stojatých vln)
40 80 Střední bas (stačí, mozek si hluboké přimyslí sám)
80 160 Vyšší bas (tady se děje to podstatné z muziky)
160 320 Nižší střed (trvám na silných mužských vokálech)
320 640 Střed (kde je lavór, není hudba)
640 1280 Vyšší střed ( řádění sykavek)
1289 2560 Nižší výšky (zakomponovat do celku)
2560 5120 Výšky (co konstrukce, to jiný názor medové, řízné…)
5120 10240 Vyšší výšky (spojitost se zbytkem pásem)
10240 20480 Nejvyšší oktáva (pásmo mladých netopýrů, já končím na 16000Hz)

Rozumíme si? Je-li někde díra, můžeme ji takto dojmově popsat. Mám bedny slabší na výškách. Ale dvou a půl pásmová konstrukce podporuje nižší středy a vyšší bas. A to mám rád. Pro klarinet, klavír a vokály to je požehnání. Podporuje plynutí a prožitek.Stačí CD s nahranými kmitočty, které mám. Ukáže nejen potíže s akustikou, popřípadě s drnčícími skly knihoven, či výplní dveří.

Vyváženost zvuku.

Kritickým poslechem se nejdříve soustředím na poměrech výše jmenovaných veličin. Je-li některé spektrum vytažené, je to špatně. Ani nejvyšší kvalita není odůvodnitelná, protože strhává na sebe pozornost a odvádí od potěšení z poslechu. Zvuk je podřízen parametru a to je počátek nemoci poruchy poslechu. Lineární sestava s lehkým zkreslením na výškách, může znít převýškovaně, tence. Úbytek na výškách způsobí unaveným nevýrazným dojmem.

Zvuková perspektiva (3D), lokalizace.

Nejdříve si všimnu, v které řadě sedadel v divadle sedím.
1. řada je strhující. Dirigent má nový frak, ale trochu se v tom ztrácím.
2. excelentní, vnímám detaily sólisty, a zároveň celek
3. řada má přehled, ale nevidím náušnice primabaleríny
Vzdálenost, mezi námi a slyšenou hudbou, je především ovlivněna nahrávkou. Záměr zvukaře by neměl komprimovat aparát, na do beden vtaženou nudli.
Orchestřiště má Valda hluboké 3 metry. Od dirigenta ke kotlům je pěkně daleko. Zvuk správně putuje od nástroje k nástroji. A do toho se odráží blok kontrabasů od klenutého stropu divadla. Transienty.
Šíře orchestřiště přesahuje rozteč beden. A to je velmi příjemné.
Teorie vysvětluje požitek poslechu z naší původní role ochránce tlupy v lese. Dokonalost lokalizace zvuku rozhodovala o přežití. Pěstujme si ji.

Místo celého "článku", stačí napsat toto: rozlišuji mezi kritickým poslechem ( zvuku ) a mezi poslechem hudby. Doma se vědomě přepínám do hudebního módu.

Rozumíte mi?

Mih
Příspěvky: 772
Registrován: 18 dub 2008 08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Vznik choproby Audiophilosa Neurosa

Příspěvek od Mih »

Snažím se ti rozumět ale zdá se mi, že to příliš "prožíváš". Ale býval jsem na tom podobně a mám pro tvoje pocity pochopení. Jinak ta "choproba" je v titulku úmyslně nebo něco napovídá?
Doma samozřejmě poslouchám muziku a již se zvukem zabývám okrajově. Pokud někde slyším jinou sestavu - a je jedno zda u někoho doma či ve studiu - snažím se napřed zvuk vnímat komplexně. Jsem ten který dá na první dojem. Teprve později si muziku rozděluji na pásma a kvalitu jejich přednesu. Nakonec se vrátím ke komplexnímu přednesu a snažím se již jen poslouchat hudbu.

efičák
Příspěvky: 2014
Registrován: 18 dub 2008 11:38
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Vznik choroby Audiophilosa Neurosa

Příspěvek od efičák »

Už jsi z toho venku. Doufám, že já také.
Název článku je překlep.

boxer

Re: Vznik choproby Audiophilosa Neurosa

Příspěvek od boxer »

Dvakrát jsem si to poctivě přečetl co jsi napsal a když se oprostím od tvých básnických pojmů,stále mě nedochází jedna věc.

Proč vytrhávat s tvého muzicírování a hudebnění to měření a svádět jej na zvuk.
Podle toho jak jsi (jistě správně) popsal jednotlivé fáze oktáv a jejich poslechový přínos,je přeci jisté,že když při měření budě zjištěna křivka (chára) reprobedny nikoliv v himalájských kopcích,ale v úrodné ploché hanácké rovině,bude jasné,kde se hudbě přiblížím více. K tomu,aby bylo tohoto dosaženo,je potřeba dobře změřit a nastavit samozřejmě i zesilovač (ten je duší řetězce) a nejinak se musíme stavět k výstupu nosiče hudby.Ať už grama,playeru,mgf.Při provedení alespoň trochu logických úprav akustiky,kde hraje především roli rozměr místnosti pak teprve celkové harmonické propojení těchto částí solidním kabelem,kde pokud je to provedeno dobře bych jejich eminentní vliv nepřeceňoval,bude posluchač na konci řetězce spokojen.

Jestliže u takto vytvořeného řetězce stejně posluchač není spokojen,jsou tyto možnosti.Je zvyklý (navyklý) na určitý druh zkreslení a nově linoucí se i známá hudba se mu nepozdává.Je potřeba se proposlouchat poslechem skutečně znějících nástrojů a pak porovnávat reprodukci.X-krát jsem byl svědek toho,jak po třeba 3denním poslechu z počátku nelibě znějící,ale měřením přesného řetězce,se po návratu k svému letitému zkreslenému zvuku posluchač již s ním těžce nebo nikdy nesžil.
Nebo je citlivý na některé frekvence a potom hledá zvuk,kde jsou tyto frekvence buď potlačeny a nebo naopak zdůrazněny.V tomto případě je hloupost to"lámat přes koleno".K čemuž v obou případech velmi pomůže digitální korekce .Nikoliv grafické a parametrické eqvalizace,zasahující do okolních frekvencí a fází,čímž výsledný zvuk ještě více zmrší.Nedělá to dnes jen Lyngdorf,ale i Theta, Meridian a kupa dalších.
Opravdu bych to měření od poslechu netrhal.Hudba je nejen o zvuku,ale o komplexních závislostech.Proto jsou ty nejlépe hrající reprodukční řetězce tak drahé.
Protože harmonické "zkreslení" nástrojů,které dělají zvuk nástroje je potřeba v reprodukčním řetězci ani nepotlačit,ale ani nic nepřidávat.
Samozřejmě,jen o číslech THD za 0, to není.Je toho mnohem více.Proto kvalitní konstruktéři nejen umí sestrojovat,ale i poslouchat.Z úplně stejných součástek se sestaví 2 (či více) přístroje a každý bude mít velmi podobné základní parametry,ale zvukově budou jinde.Proto to bez měření nejde.

Uživatelský avatar
dadaft
Příspěvky: 6863
Registrován: 24 dub 2008 09:50
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Vznik choproby Audiophilosa Neurosa

Příspěvek od dadaft »

milý efičáku, rozumím ti naprosto přesně
nejsem tak náročný posluchač jako ty, a (možná naštěstí) neznám zvuk těch nejšpičkovějších sestav. jako každý jsem si prošel obdobím, kdy se můj byt podobal spíše akustické laboratoři s tunami nejroztodivnějších kabelů a s několika desítkami hifi přístrojů všech možných značek a typů všude - i na toaletě. poslouchal jsem jenom úryvky referenčních skladeb a testovací cdčka. smutné a temné to časy.
naštěstí je to za mnou.
člověk musí zvážit, co očekává, jaké jsou možnosti, a co si může dovolit. a pak se musí rozhodnout. a dokázat být se svým rozhodnutím spokojený. nemám statisíce na svůj koníček. zvolil jsem tichý noční poslech hudby a všechno je k tomu směřováno. a chce to trpělivost. vím, že hliníkové střeďáky v mých bednách dělají paseku - dřív bych je rozštípal, protože bych se tam místo nich pokoušel narvat nějaké jiné, "lepší". dnes už ne - poslouchám hudbu i na hliníku (dá se to přežít a ne že ne) a čekám, až se někde objeví původní originály na prodej.
jsem, kdo jsem, a mám, co mám.
vím, jak mi to bude hrát tichou nocí a jsem s tím spokojený.
už velmi brzy se sejdou všechny komponenty, které jsem chtěl mít a mohl si dovolit mít, a jedna část cesty, ta prašná a nevlídnou krajinou, se promění v lesní pěšinu či lázeňskou promenádu, to podle toho, co budu zrovna poslouchat. a pak už budu hledat jen hudbu mně milou.
mnozí mi to nevěří, to jsi říkal stokrát, říkají, ale bude to tak.
jsem vyléčený...

Uživatelský avatar
lachim
Příspěvky: 2257
Registrován: 17 dub 2008 18:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Vznik choroby Audiophilosa Neurosa

Příspěvek od lachim »

pipis

hodně expresivně popsané. bych to docela chtěl u tebe slyšet.
hraje ti to tedy (resp. valdovi) hodně dobře!

Uživatelský avatar
lachim
Příspěvky: 2257
Registrován: 17 dub 2008 18:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Vznik choroby Audiophilosa Neurosa

Příspěvek od lachim »

pipis
zda by se mi líbil??

jednoduché. neznám žádné složitosti.
všichni víme, jak znějí housle, chello, příčná flétna, hlas evy urbanové...
s tím prostorem je to složitější.
ehm... ehm...
nevím, jak poznat co je zvuk prostoru nahrávky a co je zvuk prostorů v komponentu :)
prostor není vždy prostor, jako bas není vždy bas.
1812 a evička by nám rychle ukázali.

voxar
Příspěvky: 31
Registrován: 20 dub 2008 18:13
Kontaktovat uživatele:

Re: Vznik choroby Audiophilosa Neurosa

Příspěvek od voxar »

No ja som pocul iny nazov pre tuto diagnozu ..Audiophilia nervosa ... :-) .. ale moj pohlad ako konstruktera repro je asi takyto...
Zaklad celej Dg tkvie v nerovnakom prichode akustickej energie na posluchove miesto..nakolko vacsinou su poskladane repro na rovnakej rovine vzhladom k posluchacovi, nieje to mozne splnit voci akustickym stredom reprakov .. . nerovnakej akustickej fazy prispevkov jednotlivych reproduktorov (toto je splnene len pri vyhybkach typu linkwitz-riley-tj...na deliacom kmitocte -6db a rovnaka faza(vsetky repro bud tlacia vzduch alebo naopak -naraz) .. impulzna vernost (6db vyhybky su najidealnejsie) a niekolko mensich problemov ohladom vyzarovania repro.zlozitosti vyhybky (power response,odrazy)...
ked niesu splnene tieto podmienky vznikaju rozne artefakty vo zvuku co nedokaze ludsky mozog korigovat a reaguje presne tymto ... a diagnoza je na svete ... :-) ... skratene.. elektronika ako taka, nieje az natolko zodpovedna za tuto chorobu (aj ked s klesajucou kvalitou urcite prispieva k diagnoze) skor by som vinil koncove komponenty -....

Uživatelský avatar
Aleska
Příspěvky: 2673
Registrován: 02 kvě 2008 07:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Vznik choroby Audiophilosa Neurosa

Příspěvek od Aleska »

Sám o sobě mohu říci, že poslouchám jen a jen výhradně hudbu. Nebojím se přiznat, že přestože se snažím mít svoji diskografii ve FLACU, když mne něco zaujme tak si klidně vychutnám i MP3 (pokud není mnoho zmršené).
Mám pocit, že v diagnostice a léčení této zákeřné choroby zůstaneš sám. Pochybuji, že někdo jiný je schopen při poslechu jakékoliv nahrávky diagnostikovat toto:

20 40 Hluboké basy (nožní pedál varhan, problém stojatých vln)
40 80 Střední bas (stačí, mozek si hluboké přimyslí sám)
80 160 Vyšší bas (tady se děje to podstatné z muziky)
160 320 Nižší střed (trvám na silných mužských vokálech)
320 640 Střed (kde je lavór, není hudba)
640 1280 Vyšší střed ( řádění sykavek)
1289 2560 Nižší výšky (zakomponovat do celku)
2560 5120 Výšky (co konstrukce, to jiný názor medové, řízné…)
5120 10240 Vyšší výšky (spojitost se zbytkem pásem)
10240 20480 Nejvyšší oktáva (pásmo mladých netopýrů, já končím na 16000Hz)


když mnoho z nás nemá ani tušení jak zní tzv. "komorní a", tj. 440 Hz a pochybuji, že někdo z nás si před poslechem naladí ušiska tak, aby toto mohl analyzovat. Když už by se někdo takový našel, pak jeho výsledky nejsou průkazné, protože si je naladil podle nějakého generátoru a ne podle reálného zvuku.

Jsem přesvědčen, že na konci této dlouhé nemoci bude jen a jen zjištění, že se ti podařilo vyladit své nádobíčko a to včetně poslechové místnosti pouze na poslech jednoho LP (CD), či dokonce jedné jediné skladby. Všechny ostatní ti budou vracet akutní příznaky této zákeřné choroby a to jen a jen proto, že vznikly za jiných podmínek, byly nahrány v jiném studiu, na jiných nástrojích a aparaturách, jinými hráči a dokonce i jinými zpěváky než na které jsi naladěn.

Možná že by pomohla i preventivní léčba šokem, prostě požádat některého zvukaře abys mohl být přítomen při vzniku některé nahrávky. Oni musí nahrávku namíchat tak, aby byla hratelná na čemkoliv, i na tom, co stojí úplně na opačném konci kvality. Bude-li hratelná na čemkoliv bude i větší jistota prodeje, protože pouze prodej je živí....

boxer

Re: Vznik choroby Audiophilosa Neurosa

Příspěvek od boxer »

Nemohu s tebou souhlasit úplně.S pohledu toho,co za zvěrstva většinou vychází (nemyslím tím mimořádně hudbu,ale zvukovou kvalitu té hudby (i když ......,že :D )
S čím?
Oni musí nahrávku namíchat tak, aby byla hratelná na čemkoliv, i na tom, co stojí úplně na opačném konci kvality.

Myslím ,že tam .....,díky MP3 a podobnému všemumožnému podřizování se konzumu, ...chybí slovo
..........na čemkoliv, HLAVNĚ na tom, co stojí úplně na opačném konci kvality.........
Musím s tebou souhlasit na 100% s tímto.když mne něco zaujme tak si klidně vychutnám i MP3

Ještě připiš,že nepotřebuješ k poslechu paní HUDBY rituály a budeš za blbce jako já (pro některé rituálisty).

efičák
Příspěvky: 2014
Registrován: 18 dub 2008 11:38
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

Re: Vznik choroby Audiophilosa Neurosa

Příspěvek od efičák »

voxar píše:No ja som pocul iny nazov pre tuto diagnozu ..Audiophilia nervosa ... :-) .. ale moj pohlad ako konstruktera repro je asi takyto...
Zaklad celej Dg tkvie v nerovnakom prichode akustickej energie na posluchove miesto..nakolko vacsinou su poskladane repro na rovnakej rovine vzhladom k posluchacovi, nieje to mozne splnit voci akustickym stredom reprakov .. . nerovnakej akustickej fazy prispevkov jednotlivych reproduktorov (toto je splnene len pri vyhybkach typu linkwitz-riley-tj...na deliacom kmitocte -6db a rovnaka faza(vsetky repro bud tlacia vzduch alebo naopak -naraz) .. impulzna vernost (6db vyhybky su najidealnejsie) a niekolko mensich problemov ohladom vyzarovania repro.zlozitosti vyhybky (power response,odrazy)...
ked niesu splnene tieto podmienky vznikaju rozne artefakty vo zvuku co nedokaze ludsky mozog korigovat a reaguje presne tymto ... a diagnoza je na svete ... :-) ... skratene.. elektronika ako taka, nieje az natolko zodpovedna za tuto chorobu (aj ked s klesajucou kvalitou urcite prispieva k diagnoze) skor by som vinil koncove komponenty -....
Velmi kvalitní příspěvek !!!

Velmi se mi líbí "fáze" z dipólových Magnepanů. Oželím ten brániční bas a těším se přirozenému průběhu zasažení zvukem.
Souznění zesilovače s výhybkou a celkovou zátěží měničů a kabelů má velký vliv. Nesedí-li spolu, vše špatně.
Rytmus zesilovače? Jeden takový mám. Líbí se mi, jak to hraje.
Dadftův CD Philips, mě zaujal vynikajícím podáním rytmu. Nevím, zda je to fázová linearita. Hraje výborně.
Zbyňkův Densen B-400 plus, má vše. Pro mě konečná.
Pokud se to poskládá od zdroje po bedny, je vystaráno.
Je-li jeden komponent blbý, posloucháme zvuk. A ten jde zlepšit mnoha způsoby, za libovolnou částku. Ale zlepšíme zvuk a po čase je neurosa zpět.
To, co mi vadí mám ze sestavy téměř odstraněno. Vím, co ještě zlepším. Pro mě dobrý.

Uživatelský avatar
Aleska
Příspěvky: 2673
Registrován: 02 kvě 2008 07:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Vznik choroby Audiophilosa Neurosa

Příspěvek od Aleska »

To Boxer: Rituály také nepotřebuji, ale...

Mám veškerou diskografii na specialisovaném PC a někdy mám pocit, že mi právě schází ten rituál pokládání LP na gramo, nebo CD do přehrávače....................... :cry: :cry: :cry:

On ten rituál má něco do sebe, ale to platí v celém životě, předehra bývá většinou krásnější než výsledek..... *2thumbsup* *2thumbsup* *2thumbsup*

Jak mi říká Dadaft, jsi líný...

Uživatelský avatar
Aleska
Příspěvky: 2673
Registrován: 02 kvě 2008 07:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Vznik choroby Audiophilosa Neurosa

Příspěvek od Aleska »

To Boxer :

Ono i u MP3 záleží na tom kdo a jak je dělá. Mám v diskografii MP3 nahrané 320 kB a jsou skoro neposlouchatelné. Na druhé straně mám i nahrávku udělanou 192 kB a nemám pocit nějakého melodického omezení ani zkreslení - ani Foobar2000 který používám (je jediný z mnoha který nemá deku) nesignalizuje, že by tato nahrávka byla příliš omezena....

Ta choroba kterou zde řešíme mne pocopitelně postihla také, ale pouze okrajově - například tím, že jsem hledal software přehrávače který je skutečně audiofilní (čím víc kravinek a reklamy, tím větší hnus). Foobar2000 je skutečně špice. Příznaky choroby se pochopitelně objevují neustále, ale dobře to snáším, pouze vypukají při myšlence na lepší DAC...

boxer

Re: Vznik choroby Audiophilosa Neurosa

Příspěvek od boxer »

Nejsem líný.
Sám si z PC hudbu do beden nepouštím.
Ale LP,CD,MgF,.. se prostě do přístroje dávají tím způsobem,kterým se musí.
Nezříkám se toho (jinak bych měl TB HDD a pouštěl z něj),ale nestavím to nad jeho nutnou funkčnost.

Co se týče MP3.To je jako s plackama.Některé jsou vynikající,některé hnus. Pokud je hnus základ,MP3 nemůže být lepší.

Uživatelský avatar
Filip Kolinsky
Příspěvky: 424
Registrován: 18 dub 2008 16:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Vznik choroby Audiophilosa Neurosa

Příspěvek od Filip Kolinsky »

boxer
Ještě připiš,že nepotřebuješ k poslechu paní HUDBY rituály a budeš za blbce jako já (pro některé rituálisty).
Na rituály jsou jen blbci :?! Oni totiž věří v to, že to pomáhá a bez toho to nějak nejde... :D

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Lemon a 226 hostů