Ahojte, ešte k tým vinylom z Mozartea. Od Káju mám po mojom otcovi 5 vinylov viď. príloha.
Albumy 76 a 78 ( náhradný ešte v roku 1977 v Mazarteu ) znejú ako všetky ostatné z toho obdobia Teslácky. Skreslený zvuk hlavne na vyšších frekvenciách, zlievanie zvuku jednotlivých stôp. Potom prišiel kvalitatívny zlom v podobe albumu Romantika nahrávaný v štúdiu Mozarteum v roku 1978. Čisté a krásne vysoké frekvencie, krásne odseparovanie stôp a aj zbory na tomto albume kvalitou zvuku prevyšujú ostatné albumy o 2 triedy. V tejto kvalite pokračoval aj ďalší album ktorý mám z roku 1984. Posledný album, ktorý mám je už rôznej zvukovej kvality a je z roku 1987 a je napísané, že je nahraný od roku 1986 až 1987 a štúdiách Supraphonu. Kájove posledné albumy, ktoré som počul a boli vydané neskôr už zneli digitálne. Aj on už neskôr podľahol tlaku digitalizovania hudobného priemyslu. Česť jeho pamiatke.
Dnes jsem sáhnul po vinylu:
Marvin GAYE - What's Going On (1971) 180 g black vinyl 2016 reissue Tamla 0600753534236
Z hlediska provedení výlisku zcela dokonalé. Vzadu informace "Made in Czech Republic". Takže krásná ukázka, jak umí v Loděnicích udělat vzorné dílo, když chtějí. Asi si to od Tamla Records pohlídali.
Ostatně, diskuze pod tímto vydáním hovoří za vše: https://www.discogs.com/release/5034181 ... s-Going-On
Poslech vinylu je rituál, nastavit přítlak hrotu, seřídit otáčky, pozorovat stroboskop, jen hrací doba a otáčení desky je - mírně řečeno - iritující.
No a zacházet s deskou to vyžaduje určitou kulturu...
Přítlak nastavíš jednou, otáčky taky. Můžeš to občas ověřit, ale nehrabeš do toho, když to není potřeba. Stroboskop není potřeba a drtivá většina přístrojů jej nemá.
Kultura zacházení s deskou (i gramofonem a ostatním příslušenstvím, dodávám), ano, ta je důležitá.
Zásadní je poslouchat.
Nemám jemnou regulaci otáček ani stroboskop, direct-drive, dodnes trochu lituji
mohl si připlatit pětikilo a bylo to. Jo to se zařizoval byt a chechtáků nezbývalo
na tohle to. Dneska bych šel i do bazarovýho kusu, JVC apod., stačí nová přenoska jo a ten direct-drive.
Co se týče kvality nových LP tak jsem bohužel velmi rozpačitý až zklamaný. Kupoval jsem vždy starší desky a je to tedy taky trochu loterie ale vesměs když je deska v dobrém stavu, tak hrají krásně, záleží samozřejmě na masteringu. Za poslední půlrok jsem koupil několik LP v Bontonlandu reedice věci, které jsem nesehnal nebo jen tak na blind co mě zaujalo a až na jednu jazzovou desku která zní fantasticky, tak hrají tak nějak nijak, pod dekou, není to úplně zlé, něco je fajn ale žádný zázrak to není a to jsou vesměs vše 180g, popisky jako half speed mastering, mastered in Abbey Road studios a kdesi cosi. 2 desky jsem dokonce musel reklamovat a vyměnit, protože přeskakovaly..to mi hlava nebere.. Pak hodím na gramec obyčejnou lehkou desku co jsem koupil za par eur z 80s a zvuk jak víno. Zkusim něco od Music on Vinyl.
Od Music on Vinyl som skúsil Balls to the Wall a Metal Heart, od Accept a ešte pár LP. Zle to nie je ale pocity mám z toho ako z CD. Ak je možnosť dostať sa k pôvodnému vinylu v slušnom stave, netreba váhať. Hlavne teda pri albumoch ktoré vychádzali pred magickým rokom 1995.
Bohužel, ale dvoji kvalita je i u Music On Vinyl. Mám od nich již několik desítek desek. A kvalitou zvuku i v obalech jsou na tom lépe ty limitované edice. Nechápu proč to tak dělají. Ale jako příklad mám Blood Sweat And Tears 3 a 4. Čtverka byla v limitované edici, dražší asi o 50kč. Kvalita zvuku i obalu je ale jinde.
Pokud chcete na vinylu starší metalové věci typu Accept, Metallica nebo Iron Maiden je dobré si sehnat dobové vydání. Opravdu hraji výrazně lépe. A třeba Accept je nejlepší na německém Brain labelu.
Pak mám ještě dobrou zkušenost s Speakers Corner Records. Tam ale pro mě není moc věcí na výběr.
Ahoj, asi tenhle bazarový vinyl eshop znáte, ale pro jistotu: https://www.gramostore.cz/
Občas tam má slušné věci - já jsem tak kupoval boxset 12 LP Hendrixe - 1st German press (Polydor).