to Renown:
Lubore nepsal jsem, že všechny dnešní (nové) LP jsou špatné, psal jsem o své většinové zkušenosti s tzv. audiofilskými LP. Také jsem nepsal o zvukové kvalitě nahrávky, pouze o tom, že mi často nová deska praská víc jak stará lpíčka. Je zajímavé, že když koupím novou
180g tak je často plná nečistot z výroby a když seženu 25 let starou nehranou desku, tak není ani zaprášená

Jediná deska která
mi kdy přeskakovala je nová, audiofilská, 200g sotva hraná nahrávka! Mám ale i pár těchto desek co byla v cajku z výroby - čest výjimkám! O
těch remasteringech starých mgf pásů samozřejmě vím a analog mi náhodou víc než něco říká, takže zápor k mechanickému záznamu u mě
nehrozí
Teď čerstvá zkušenost - dostal jsem tři desky:
1) tzv. audiofilský 180g 2LP Bjork
Medúlla: překrásný obal, ale - zvlněná, špinavá z výroby, díra na spindl je úzká (musím nasazovat, a hlavně sundávat silou), lupance ani po vyprání nemizí. Tvrdý vnitřní obal, v kterým deska plave. Proč nedají desku za 700 Kč aspoň do igelitu? Jinak zvukově je nahrávka super.
2) nový japonec (ne180g) The Beatles
Let it Be: deska rovná jak prkno, naprosto čistá, vyleštěná, vnitřní obal a la Nagaoka,
příloha (texty), zvuk naprosto bez šumu praskotu, sound jaký jsem u The Beatles ještě neslyšel
3) Bratři Ebeni -
Malé písně do tmy, myslím že Panton (1984): deska rovná, evidentně hraná, ale šum minimální, praskot na věk
v normě a zvuk excelentní
Zkušenost s Japoncem není jediná proto bych doporučil každému, kdo chce novou desku, si připlatit a koupit jistotu - MIJ! V poměru
kvalita/cena mi pak vychází nejlépe použitý, lehce jetý Japonec, pak jetý US nebo UK originál. Nová „audiofilská“ deska může být OK,ale chce to dávat bacha.
Tloušťka desky dle mýho názoru
nemá vliv na zvuk, je to
pohádka pro zaslepený hifisty. Největší vliv má vždy kvalita nahrávky samotný! Jak, kde, čím, kým se nahrávka pořídila, záleží na mixu, a pak hlavně masteringu! Když někdo použije 10x remasterovaný záznam z CD, tak to nespasí ani 200g placka, ani pojistky z platiny
