Neodstranitelné lupance při přehrávání LP
Re: Neodstranitelné lupance při přehrávání LP
Chlapi,přečtětě si Vaše příspěvky z dob nedávných!!! To bylo samý ok a vše v klídku.Není tady náhodou ponorková nemoc???.Když byly prázdniny tak byla okurková sezona(zde na foru)A teď se tady čeká na kdejakou chybičku...a posmrtnej záchvěv

Re: Neodstranitelné lupance při přehrávání LP
Jak jsi na to přišel, že tě nemám rád ?Renowne. Ty mě nemáš rád, já tebe taky. Ale to neznamená, že mě budeš urážet.
Doufal jsem, že zůstaneme dobrými kamarády
Co se týká excentricity desky, resp. mimostředného otvoru. Myslíš, že někdo ty středové otvory vrtá ručně ?
To, že jakoby "šmatlá" okraj desky, ještě neznamená, že středový otvor a drážky nejsou soustředné. Abys tohle změřil, musel bys mít na desce zaznamenaný signál o definovaném kmitočtu a měřit jeho kmitočtové změny. Jinými slovy kolísání obvodové rychlosti při konstantní úhlové rychlosti.
Pak bys mohl prohlásit, že středový otvor je mimo geometrický střed drážek. Jinak je to, co zde píšeš blábol. Nic víc.
Re: Neodstranitelné lupance při přehrávání LP
Pár firem, co lisují LP
* Alpha Toolex AB, Sweden
* Fabeldis SA, Belgium
* EMI Records Ltd, England
* Southern Machine & Tool Company (SMT), USA
* Hamilton Manufacturing Company, USA
* Finebilt Manufacturing Co., USA
* Lened Inc, USA
* Werner & Pfeiderer, Germany
* Taunus Ton Technik (TTT), Germany
* TCS, Italy
* Alpha Toolex AB, Sweden
* Fabeldis SA, Belgium
* EMI Records Ltd, England
* Southern Machine & Tool Company (SMT), USA
* Hamilton Manufacturing Company, USA
* Finebilt Manufacturing Co., USA
* Lened Inc, USA
* Werner & Pfeiderer, Germany
* Taunus Ton Technik (TTT), Germany
* TCS, Italy
Re: Neodstranitelné lupance při přehrávání LP
Zdravim,
diky za navrhy ohledne Ortofonu. K tem 180g deskam - mnou zminovany Speakers corner records label vydava jen nahravky z hluboke analogove ery, takze digi mastering odpada. S kvalitou lisovani to uz muze byt horsi, to nepopiram, avsak okem se to da tezko rozeznat. Ale asi slevim ze svych naroku a vezmu na milost tenke desky od Telarcu
diky za navrhy ohledne Ortofonu. K tem 180g deskam - mnou zminovany Speakers corner records label vydava jen nahravky z hluboke analogove ery, takze digi mastering odpada. S kvalitou lisovani to uz muze byt horsi, to nepopiram, avsak okem se to da tezko rozeznat. Ale asi slevim ze svych naroku a vezmu na milost tenke desky od Telarcu
Re: Neodstranitelné lupance při přehrávání LP
Mám i desky od Speakers Corner a žádný problém s nimi není...
Hrají dobře.
Svůj význam ty těžší gramáže mají.
Hrají dobře.
Svůj význam ty těžší gramáže mají.
Re: Neodstranitelné lupance při přehrávání LP
180 gr. / 200 gr. apod. je trošinku (všimněte si výrazu "trošinku", nemám zájem o žádný flamewar) podobný MFSL apod.
Vcelku je to zbytečné. Případně se tím kompenzuje jiný nedostatek. Již koncem šedesátých let existoval profil LP desky Dynaflex
http://en.wikipedia.org/wiki/Dynaflex_(RCA)
Uvědomte si, že v té době to byl seriozní business, kterému se věnovali prvotřídní inženýři. Tomu odpovídá i vědecké zdůvodnění Dynaflexu. Srovnejte to s dnešními HiFi báchorkami generovanými inženýry, kteří se neuchytí ani u CIA, ani u NASA, ani u Boeingu, a i v ČEZu apod. by jim ukázali dveře. Co jim zbyde ? Kokotiny jako 200 gramové desky a pseudo-zdůvodnění jejich nezbytnosti. Bláboly, které přesvědčí hlupáky. Místo pořádné aparatury a místnosti stačí kovové misky a pytlíky písku a rezonátory pohlcující kosmickou energii. Víc Ti, čuráci (inženýři v audio), nejsou schopni vymyslet.
Ale i tak najdou své zákazníky ...
Vcelku je to zbytečné. Případně se tím kompenzuje jiný nedostatek. Již koncem šedesátých let existoval profil LP desky Dynaflex
http://en.wikipedia.org/wiki/Dynaflex_(RCA)
Uvědomte si, že v té době to byl seriozní business, kterému se věnovali prvotřídní inženýři. Tomu odpovídá i vědecké zdůvodnění Dynaflexu. Srovnejte to s dnešními HiFi báchorkami generovanými inženýry, kteří se neuchytí ani u CIA, ani u NASA, ani u Boeingu, a i v ČEZu apod. by jim ukázali dveře. Co jim zbyde ? Kokotiny jako 200 gramové desky a pseudo-zdůvodnění jejich nezbytnosti. Bláboly, které přesvědčí hlupáky. Místo pořádné aparatury a místnosti stačí kovové misky a pytlíky písku a rezonátory pohlcující kosmickou energii. Víc Ti, čuráci (inženýři v audio), nejsou schopni vymyslet.
Ale i tak najdou své zákazníky ...
- Mark Levinson
- Příspěvky: 1361
- Registrován: 17 dub 2008 20:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Neodstranitelné lupance při přehrávání LP
Možná to nejsou inženýři......... 
Re: Neodstranitelné lupance při přehrávání LP
Možná jsou, ale z Plzně........Mark Levinson píše:Možná to nejsou inženýři.........
Re: Neodstranitelné lupance při přehrávání LP
Podle mě ale báchorky o kvalitě zvuku způsobené vyšší hmotností lidé z oboru nešíří, jejich názor je jiný:Renown píše:180 gr. / 200 gr. apod. je trošinku (všimněte si výrazu "trošinku", nemám zájem o žádný flamewar) podobný MFSL apod.
(příspěvek ukazuje i to, na čem závisí lupance)
http://www.gearslutz.com/board/4959598-post4.html
Báchorky o lepším zvuku těžkých desek vytvářejí marketingová oddělení, stejně jako všechny ostatní audiobáchorky.
Pavel Macura Audio
Re: Neodstranitelné lupance při přehrávání LP
to PMA : samozřejmě ano
Re: Neodstranitelné lupance při přehrávání LP
to YngwieM:
poslal jsem ti SZ.
Tady je to bohužel další zabité vlákno...
poslal jsem ti SZ.
Tady je to bohužel další zabité vlákno...
Re: Neodstranitelné lupance při přehrávání LP
Ahoj, Tome.
Vítej u nás!
Ten gramofon mě velmi zajímal a je dobře, že nám o něm a o sobě píšeš.
Ramínko má doporučenou přenosku od 4 do 11 gr.
Clearaudio Sigma má 4,5 gr.
2 x leštěný hrot, ale nevím, jak je na tom se snímáním šumu.
Mám tu přenosku novou, zapečetěnou.
Přiložené měření podepsané P. Suchým. Pěkná, dřevěné tělíčko - více "analogový" zvuk.
Recenze slibuje výbornou dynamiku.
Staré desky přes Sumiko Blue Point 2, nebo Sumiko EVO III - klid a ticho.
Krystalkama týrané desky ( velký, až 5-ti gramový přítlak ) z šedesátých až po zlaté osumdesáté - vrcholné vinylové období. To vše poslouchám bez újm na sluchu.
Je pravda, že Ortofon Valencia, měla velký zvuk ať na nových, kvalitních výliscích, tak na zachovalých deskách z Evropy a USA.
Ale ten kravál z Suprafon - Panton - Eterna ... se prostě nedal.
V levné desetitisícové kategorii, je Sumiko MC HO velmi zajímavé.
Už o tom píšu v jiném vláknu : MC HO, najdi si to, chceš-li.
Potvrzuji tichý provoz MC LO Dynavector u Peera.
Překvapivě bezšumový provoz.
Velmi citlivě vyvážený zvuk pro povzbuzující poslech.
Analog je vášeň. Pobuď tu s námi a piš, foť a užívej si to, oč tu běží.
Brilantní, návykový, vtahující způsob poslechu hudby !
Vítej u nás!
Ten gramofon mě velmi zajímal a je dobře, že nám o něm a o sobě píšeš.
Ramínko má doporučenou přenosku od 4 do 11 gr.
Clearaudio Sigma má 4,5 gr.
2 x leštěný hrot, ale nevím, jak je na tom se snímáním šumu.
Mám tu přenosku novou, zapečetěnou.
Přiložené měření podepsané P. Suchým. Pěkná, dřevěné tělíčko - více "analogový" zvuk.
Recenze slibuje výbornou dynamiku.
Staré desky přes Sumiko Blue Point 2, nebo Sumiko EVO III - klid a ticho.
Krystalkama týrané desky ( velký, až 5-ti gramový přítlak ) z šedesátých až po zlaté osumdesáté - vrcholné vinylové období. To vše poslouchám bez újm na sluchu.
Je pravda, že Ortofon Valencia, měla velký zvuk ať na nových, kvalitních výliscích, tak na zachovalých deskách z Evropy a USA.
Ale ten kravál z Suprafon - Panton - Eterna ... se prostě nedal.
V levné desetitisícové kategorii, je Sumiko MC HO velmi zajímavé.
Už o tom píšu v jiném vláknu : MC HO, najdi si to, chceš-li.
Potvrzuji tichý provoz MC LO Dynavector u Peera.
Překvapivě bezšumový provoz.
Velmi citlivě vyvážený zvuk pro povzbuzující poslech.
Analog je vášeň. Pobuď tu s námi a piš, foť a užívej si to, oč tu běží.
Brilantní, návykový, vtahující způsob poslechu hudby !
Re: Neodstranitelné lupance při přehrávání LP
to Renown:
Lubore nepsal jsem, že všechny dnešní (nové) LP jsou špatné, psal jsem o své většinové zkušenosti s tzv. audiofilskými LP. Také jsem nepsal o zvukové kvalitě nahrávky, pouze o tom, že mi často nová deska praská víc jak stará lpíčka. Je zajímavé, že když koupím novou
180g tak je často plná nečistot z výroby a když seženu 25 let starou nehranou desku, tak není ani zaprášená
Jediná deska která
mi kdy přeskakovala je nová, audiofilská, 200g sotva hraná nahrávka! Mám ale i pár těchto desek co byla v cajku z výroby - čest výjimkám! O
těch remasteringech starých mgf pásů samozřejmě vím a analog mi náhodou víc než něco říká, takže zápor k mechanickému záznamu u mě
nehrozí
Teď čerstvá zkušenost - dostal jsem tři desky:
1) tzv. audiofilský 180g 2LP Bjork Medúlla: překrásný obal, ale - zvlněná, špinavá z výroby, díra na spindl je úzká (musím nasazovat, a hlavně sundávat silou), lupance ani po vyprání nemizí. Tvrdý vnitřní obal, v kterým deska plave. Proč nedají desku za 700 Kč aspoň do igelitu? Jinak zvukově je nahrávka super.
2) nový japonec (ne180g) The Beatles Let it Be: deska rovná jak prkno, naprosto čistá, vyleštěná, vnitřní obal a la Nagaoka,
příloha (texty), zvuk naprosto bez šumu praskotu, sound jaký jsem u The Beatles ještě neslyšel
3) Bratři Ebeni - Malé písně do tmy, myslím že Panton (1984): deska rovná, evidentně hraná, ale šum minimální, praskot na věk
v normě a zvuk excelentní
Zkušenost s Japoncem není jediná proto bych doporučil každému, kdo chce novou desku, si připlatit a koupit jistotu - MIJ! V poměru
kvalita/cena mi pak vychází nejlépe použitý, lehce jetý Japonec, pak jetý US nebo UK originál. Nová „audiofilská“ deska může být OK,ale chce to dávat bacha.
Tloušťka desky dle mýho názoru nemá vliv na zvuk, je to pohádka pro zaslepený hifisty. Největší vliv má vždy kvalita nahrávky samotný! Jak, kde, čím, kým se nahrávka pořídila, záleží na mixu, a pak hlavně masteringu! Když někdo použije 10x remasterovaný záznam z CD, tak to nespasí ani 200g placka, ani pojistky z platiny
Lubore nepsal jsem, že všechny dnešní (nové) LP jsou špatné, psal jsem o své většinové zkušenosti s tzv. audiofilskými LP. Také jsem nepsal o zvukové kvalitě nahrávky, pouze o tom, že mi často nová deska praská víc jak stará lpíčka. Je zajímavé, že když koupím novou
180g tak je často plná nečistot z výroby a když seženu 25 let starou nehranou desku, tak není ani zaprášená
mi kdy přeskakovala je nová, audiofilská, 200g sotva hraná nahrávka! Mám ale i pár těchto desek co byla v cajku z výroby - čest výjimkám! O
těch remasteringech starých mgf pásů samozřejmě vím a analog mi náhodou víc než něco říká, takže zápor k mechanickému záznamu u mě
nehrozí
Teď čerstvá zkušenost - dostal jsem tři desky:
1) tzv. audiofilský 180g 2LP Bjork Medúlla: překrásný obal, ale - zvlněná, špinavá z výroby, díra na spindl je úzká (musím nasazovat, a hlavně sundávat silou), lupance ani po vyprání nemizí. Tvrdý vnitřní obal, v kterým deska plave. Proč nedají desku za 700 Kč aspoň do igelitu? Jinak zvukově je nahrávka super.
2) nový japonec (ne180g) The Beatles Let it Be: deska rovná jak prkno, naprosto čistá, vyleštěná, vnitřní obal a la Nagaoka,
příloha (texty), zvuk naprosto bez šumu praskotu, sound jaký jsem u The Beatles ještě neslyšel
3) Bratři Ebeni - Malé písně do tmy, myslím že Panton (1984): deska rovná, evidentně hraná, ale šum minimální, praskot na věk
v normě a zvuk excelentní
Zkušenost s Japoncem není jediná proto bych doporučil každému, kdo chce novou desku, si připlatit a koupit jistotu - MIJ! V poměru
kvalita/cena mi pak vychází nejlépe použitý, lehce jetý Japonec, pak jetý US nebo UK originál. Nová „audiofilská“ deska může být OK,ale chce to dávat bacha.
Tloušťka desky dle mýho názoru nemá vliv na zvuk, je to pohádka pro zaslepený hifisty. Největší vliv má vždy kvalita nahrávky samotný! Jak, kde, čím, kým se nahrávka pořídila, záleží na mixu, a pak hlavně masteringu! Když někdo použije 10x remasterovaný záznam z CD, tak to nespasí ani 200g placka, ani pojistky z platiny
Re: Neodstranitelné lupance při přehrávání LP
Mám velice podobné zkušenosti jako vintage.
Na nových deskách už kupuji pouze to, co bylo nahráno v poslední době. Starší nahrávky raději na japonských LP.
Taky mě štve, že jsou nové desky balené ve tvrdém kartonu a některé jsou mastné se stopami od přísavek podávačů.
Ale naštěstí to není pravidlem. Nedávno jsem kupoval nové desky vyrobené v Holandsku a Německu a ty jsou na výborné úrovni. Dokonce jsem nezaznamenal žádný praskot, šum je minimální-skoro žádný. Jde hlavně o lidský šlendrián, jako u všeho ostatního.
Ještě jedna poznámka. Když mi bylo ...náct, vyráběl Panton , Supraphon a taky Dum Dum India silnější desky než západní výrobci. Jak to bylo s jejích kvalitou ?
Na nových deskách už kupuji pouze to, co bylo nahráno v poslední době. Starší nahrávky raději na japonských LP.
Taky mě štve, že jsou nové desky balené ve tvrdém kartonu a některé jsou mastné se stopami od přísavek podávačů.
Ale naštěstí to není pravidlem. Nedávno jsem kupoval nové desky vyrobené v Holandsku a Německu a ty jsou na výborné úrovni. Dokonce jsem nezaznamenal žádný praskot, šum je minimální-skoro žádný. Jde hlavně o lidský šlendrián, jako u všeho ostatního.
Ještě jedna poznámka. Když mi bylo ...náct, vyráběl Panton , Supraphon a taky Dum Dum India silnější desky než západní výrobci. Jak to bylo s jejích kvalitou ?
Re: Neodstranitelné lupance při přehrávání LP
Foxi, netuším jak si stár takže nevím kdy ti bylo ...náct, ale v 60. letech byl jiný profil desky - tlustší. V 70. letech se přecházelo na tenčí profil. U nás jsme byli o pár let pozadu, tak ten přechod trval delší dobu
Ale možná kecám
Jsou tady lidi co o tom ví mnohem více než já 
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti

