Testovací deska HiFi názory
Re: Gram. závody Loděnice - GZ Vinyl
hlásim vážny záujem. ak to bude slušné, tak aj dva kusy.
Re: Gram. závody Loděnice - GZ Vinyl
Taky si myslím, že nemá cenu řešit, jestli se přihlásí např. 50 lidí, tak je to jednoduše 7,5 € na jednoho a dostane poměrem i počet desek, tedy 5. S nimi pak může každý naložit dle svého uvážení - prodat, podarovat přítele HiFistu , schovat pro strýčka příhodu, atd.
Co se týká obsahu, to raději nechám zkušeným a znalým věci (sám se zatím učím), ale co se inspirovat např. testovací deskou HiFi-news, nebo zde zmíněným Supraphonem.
Co se týká obsahu, to raději nechám zkušeným a znalým věci (sám se zatím učím), ale co se inspirovat např. testovací deskou HiFi-news, nebo zde zmíněným Supraphonem.
Re: Gram. závody Loděnice - GZ Vinyl
Takže se rovněž připojuji jako zájemce o testovací LP, tedy respektive jako jeden z účastníků této společně plánované akce.
- zdenoeddie
- Příspěvky: 468
- Registrován: 22 bře 2011 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Gram. závody Loděnice - GZ Vinyl
Hlasim sa do poradia. Mozno aj 2-3ks.
Re: Gram. závody Loděnice - GZ Vinyl
Taky bych se přidal
Re: Gram. závody Loděnice - GZ Vinyl
Kedže sa jedná o mernú dosku, predpokladám poctivú technickú prácu ľudí z GZ. Dúfam, že nie som priveľmi naivný.
Ale však predsa (určite) nepôjde o Made in PRC... Hi.
Určite privítam na nej konštantný tón 1kHz v trvaní aspoň 5min na hranie sa s Artou a pod.
Záväzne zoberiem aj tých 5ks, ak to bude sada za uvedenú (i mierne vyššiu) cenu. Dobrých (!) merných dosiek nie je nikdy dosť.
Ale však predsa (určite) nepôjde o Made in PRC... Hi.
Určite privítam na nej konštantný tón 1kHz v trvaní aspoň 5min na hranie sa s Artou a pod.
Záväzne zoberiem aj tých 5ks, ak to bude sada za uvedenú (i mierne vyššiu) cenu. Dobrých (!) merných dosiek nie je nikdy dosť.
Re: Gram. závody Loděnice - GZ Vinyl
Taktéž se hlásím k odběru pěti desek, klidně do ceny 4,-EUR/ks.
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: 19 pro 2011 16:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: Gram. závody Loděnice - GZ Vinyl
Taky se přidávám, je to super nápad.
Re: Gram. závody Loděnice - GZ Vinyl
Rád bych byl také nějak nápomocen a přihlásil se na odběr měřící desky klidně i za 10-20Euro/ks. Momentálně mám pekelně drahou měřící desku od clearaudia a jsem z toho zklamaný, protože testovací signály jsou tam na hrozně krátkou dobu cca 6s a to než odečtete něco z osciloskopu nebo milivoltmetru tak testovací signál je už jiný... Proto vyberme pečlivě ty nejdůležitější z délkou záznamu klidně 60sec. Určitě by bylo dobré mít 1KHz levá strana pak pravá strana kvůli přeslechům, 16KHz, 20KHz (případně i více podle toho co snese vinyl), 315Hz, 80Hz. Jakou úroveň sám nevím k tomu se musí vyjádřit někdo fundovanější...
Jak to chodí v loděnicích vím, protože tam mám kamaráda na masteringu pro vinyl a možná letos pokud se mi to podaří tak tam budu také pracovat . Podle informací které mám si nedělejte velké iluze o kvalitě desek které se tam vyrábějí. Je opravdu potřeba tam být při zadávání a vlastní výrobě. Jednoznačně také je třeba vědět co chcete a jak chcete aby se zvukový materiál zpracoval a vylisovala na desku. Jinak z toho vyleze paskvil a věřte, že pak CD je mnohem lepší. Proto taky si myslím, že začít měřící deskou je dobrý krok. Pokud se dohodneme tady mohl bych zjistit veškeré informace pro vylisování našich placek a třeba i tu kvalitu pohlídat a snad bych i věděl kde udat některé desky aby nás ta výroba vyšla co nelevněji. Vinyl má velké přenosové frekvenční pásmo ale na úkor nižší poslechové hlasitosti a samozřejmě je potřeba a to tam dělají, že se ořezávají tzv. nebezpečné kmitočtky které by mohli poškodit přenosku a další komponenty. Pokud vím tak v běžné produkci se desky už ořezávají na 16KHz a na basech si ted nejsem jist ale asi na 20Hz. Myslím, že většina přenosek má poměrně rezonanční kmitočet dost nízko a co se týče vysokých kmitočtu tak tam bych neviděl problém, protože a to nevím jak se testuje tak moje přenoska má udávanou chcrakteristiku až do 70KHz!
Jak to chodí v loděnicích vím, protože tam mám kamaráda na masteringu pro vinyl a možná letos pokud se mi to podaří tak tam budu také pracovat . Podle informací které mám si nedělejte velké iluze o kvalitě desek které se tam vyrábějí. Je opravdu potřeba tam být při zadávání a vlastní výrobě. Jednoznačně také je třeba vědět co chcete a jak chcete aby se zvukový materiál zpracoval a vylisovala na desku. Jinak z toho vyleze paskvil a věřte, že pak CD je mnohem lepší. Proto taky si myslím, že začít měřící deskou je dobrý krok. Pokud se dohodneme tady mohl bych zjistit veškeré informace pro vylisování našich placek a třeba i tu kvalitu pohlídat a snad bych i věděl kde udat některé desky aby nás ta výroba vyšla co nelevněji. Vinyl má velké přenosové frekvenční pásmo ale na úkor nižší poslechové hlasitosti a samozřejmě je potřeba a to tam dělají, že se ořezávají tzv. nebezpečné kmitočtky které by mohli poškodit přenosku a další komponenty. Pokud vím tak v běžné produkci se desky už ořezávají na 16KHz a na basech si ted nejsem jist ale asi na 20Hz. Myslím, že většina přenosek má poměrně rezonanční kmitočet dost nízko a co se týče vysokých kmitočtu tak tam bych neviděl problém, protože a to nevím jak se testuje tak moje přenoska má udávanou chcrakteristiku až do 70KHz!
- enregistree
- Příspěvky: 173
- Registrován: 22 pro 2010 10:22
- Kontaktovat uživatele:
Re: Gram. závody Loděnice - GZ Vinyl
Sest vterin signalu na vinylu je peklo…
Udelal bych ty signaly - ciste frekvence "nekonecne", predstavte si, ze signal 1kHz date do vybehove drazky a par drazek pred ni. Hraje tedy rekneme 30 vterin klasicky ve spiralove drazce, a pak nekonecne v te vybehove (ta neni spirala ale dokonaly kruh - jehlu nepusti dal), v hosrim pripade s jednim lupnutim za otacku. Kdyz tech vybehovych drazek bude deset, rovnomerne rozmistenych na jedne strane 12palce, tak je k dispozici 10 ruznych frekvenci, muzu merit donekonecna. Ani nebude problem trefit se na kyzenou frekvenci - pred kazdou vybehovou d. pujde bez problemu spustit jehlu, bude tam skoro centimetr spiralovych drazek.
Udelal bych ty signaly - ciste frekvence "nekonecne", predstavte si, ze signal 1kHz date do vybehove drazky a par drazek pred ni. Hraje tedy rekneme 30 vterin klasicky ve spiralove drazce, a pak nekonecne v te vybehove (ta neni spirala ale dokonaly kruh - jehlu nepusti dal), v hosrim pripade s jednim lupnutim za otacku. Kdyz tech vybehovych drazek bude deset, rovnomerne rozmistenych na jedne strane 12palce, tak je k dispozici 10 ruznych frekvenci, muzu merit donekonecna. Ani nebude problem trefit se na kyzenou frekvenci - pred kazdou vybehovou d. pujde bez problemu spustit jehlu, bude tam skoro centimetr spiralovych drazek.
- zdenoeddie
- Příspěvky: 468
- Registrován: 22 bře 2011 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Gram. závody Loděnice - GZ Vinyl
A takisto by som pridal cistu plochu pre nastavenie AS. Aspon 2-3cm siroku.
Re: Gram. závody Loděnice - GZ Vinyl
Za tu čistou plochu dva až tři centimetry na nastavení antiskatingu bych se taky přimlouval. Už kdysi dávno vydal HiFi klub testovací desku ve spolupráci se Supraphonem, nebylo to špatné. Plocha na AS byla ale větší, tuším tak šest až osm cm.
Re: Gram. závody Loděnice - GZ Vinyl
jj je to peklo ta deska od clearaudia. To mě nenapdlo, super nápad s tou nekonečnou stopou. Jsem určitě pro včetně té plochy na AS. Jen dotaz, správné nastavení antiskatingu lze poznat porovnáním výstupního napětí L a P kanálu jak se snad píše v knize p. Pešáka jestli se tedy nepletu...Ikdyž logicky si to neumím představit protože souhlas výstupních napětí záleží na celkovém nastavení ramenu-přenoska, výrobou přenosky a i samotný steup-trafo může dát taky jiné napětí(nepřesné vinutí)...
Re: Gram. závody Loděnice - GZ Vinyl
Testovací deska Image HiFi Test Record:
Selections:
LP1:
1. Channel Identification
(voice on left channel, voice on right channel)
2. Phasing
(voice alternately in phase and out of phase)
3. Channel balance
(-20dB pink noise L+R)
4. Pink Noise (-20dB, left channel)
5. Pink Noise (-20 dB, right channel)
6. Bias setting (300Hz tone L+R at +12dB)
7. Bias setting (300Hz tone L+R at +14dB)
8. Bias setting (300Hz tone L+R at +16dB)
9. Bias setting (300Hz tone L+R at +18dB)
LP2:
1. Tracking ability 1 (300Hz L+R at +15dB)
2. Cartridge/arm lateral resonance test
(sweep 25-5Hz L+R +1Hz pilot tone)
3. Cartridge/arm vertical resonance test
(sweep 20Hz-6Hz)
4. Tracking ability 2 (300Hz L+R at +15dB)
5. Cartridge alignment (azimuth) test
(300Hz vertical; L-R at +6 dB; adjust for minimum mono output)
6. Residual system noise (unmodulated groove)
7. Full range frequency system check (20Hz-20kHz L+R)
8. Tracking ability 3 (300Hz L+R at +15dB)
Test třeba azimutu nebo rezonance je zajímavý. Asi by jsme měli vydat dvoj LP aby se nám tam vše vešlo
Selections:
LP1:
1. Channel Identification
(voice on left channel, voice on right channel)
2. Phasing
(voice alternately in phase and out of phase)
3. Channel balance
(-20dB pink noise L+R)
4. Pink Noise (-20dB, left channel)
5. Pink Noise (-20 dB, right channel)
6. Bias setting (300Hz tone L+R at +12dB)
7. Bias setting (300Hz tone L+R at +14dB)
8. Bias setting (300Hz tone L+R at +16dB)
9. Bias setting (300Hz tone L+R at +18dB)
LP2:
1. Tracking ability 1 (300Hz L+R at +15dB)
2. Cartridge/arm lateral resonance test
(sweep 25-5Hz L+R +1Hz pilot tone)
3. Cartridge/arm vertical resonance test
(sweep 20Hz-6Hz)
4. Tracking ability 2 (300Hz L+R at +15dB)
5. Cartridge alignment (azimuth) test
(300Hz vertical; L-R at +6 dB; adjust for minimum mono output)
6. Residual system noise (unmodulated groove)
7. Full range frequency system check (20Hz-20kHz L+R)
8. Tracking ability 3 (300Hz L+R at +15dB)
Test třeba azimutu nebo rezonance je zajímavý. Asi by jsme měli vydat dvoj LP aby se nám tam vše vešlo
Re: Gram. závody Loděnice - GZ Vinyl
Klidně do toho taky půjdu...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Janik a 2 hosti