
Testovací deska HiFi názory
- enregistree
- Příspěvky: 173
- Registrován: 22 pro 2010 10:22
- Kontaktovat uživatele:
Re: Gram. závody Loděnice - GZ Vinyl

výborný nápad, určite zoberiem pár kusov
vopred dakujem a držím palce pri realizácii
Martin
Re: Gram. závody Loděnice - GZ Vinyl
K tomu labelu a obalu. O kolik to zvedne naklady na jednu desku? Tipuju, že ne víc jak o 10 Kč a to mi nepříjde tak extra zásadní. Když už se to dělá, tak ať to nějak vypadá. Osobně bych byl klidně pro, aby se tam objevilo logo HiFi názorů, protože je povedené, seznam stop a cokoli dalšího co by bylo přínosem.
Pokud se nepletu, tak se i zde pohybuje několik uživatelů s grafickým nadáním (nebo i vzděláním) a pokud by byl ochoten někdo obal navrhnout, bylo by to super. Otázka je, jestli převažuje důraz na minimální náklady, nebo za příplatek mít i lepší obal.
Jako plus beru i to, že v případě, že by chtěl někdo desky rozprodávat, měla by se investice do potisku vyplatit.
Další možnost je využít prostor obalu i k případné reklamě - třeba by někdo měl zájem se prezentovat a tím částečně zadotovat výrobu.
Berte to prosím jen jako nápady a návrh k diskuzi. Záleží samozřejmě na preferencích každého (potažmo v tomto případě asi většiny zájemců).
Jinak pokud bych mohl s čímkoli pomoct, tak se dobrovolně hlásím
Pokud se nepletu, tak se i zde pohybuje několik uživatelů s grafickým nadáním (nebo i vzděláním) a pokud by byl ochoten někdo obal navrhnout, bylo by to super. Otázka je, jestli převažuje důraz na minimální náklady, nebo za příplatek mít i lepší obal.
Jako plus beru i to, že v případě, že by chtěl někdo desky rozprodávat, měla by se investice do potisku vyplatit.
Další možnost je využít prostor obalu i k případné reklamě - třeba by někdo měl zájem se prezentovat a tím částečně zadotovat výrobu.
Berte to prosím jen jako nápady a návrh k diskuzi. Záleží samozřejmě na preferencích každého (potažmo v tomto případě asi většiny zájemců).
Jinak pokud bych mohl s čímkoli pomoct, tak se dobrovolně hlásím

Re: Gram. závody Loděnice - GZ Vinyl
Lamak za 1+++ Souhlasím s tebou.Někdo má analog za Xdesítektisíc a tak ho nějaká 5ka snad nevytrhne.
Re: Gram. závody Loděnice - GZ Vinyl
...to jo, ale aby z toho zase nebyl barevný kolotoč a cirkus
, v tomto případě bych se řídil heslem, méně znamená více.

Re: Gram. závody Loděnice - GZ Vinyl
MPK: taky bych samozřejmě nerad, aby to vypadalo jako omalovánky, ale taky to nemusí být, že méně = nic
Zkuste někdo nadhodit, co by na tom obalu mělo být. Klidně pak něco zkusím sám, i když výsledek asi nebude 100%, ale třeba to aspoň rozhýbe ostatní...
Jinak jsem narazil na popis testovací desky HiFi news a je tam i obal atd.
http://www.vinylengine.com/hfn-002-test-lp.shtml
Dost se mi líbí i nápad s přiloženou šablonou pro nastavení gramofonu
Zkuste někdo nadhodit, co by na tom obalu mělo být. Klidně pak něco zkusím sám, i když výsledek asi nebude 100%, ale třeba to aspoň rozhýbe ostatní...
Jinak jsem narazil na popis testovací desky HiFi news a je tam i obal atd.
http://www.vinylengine.com/hfn-002-test-lp.shtml
Dost se mi líbí i nápad s přiloženou šablonou pro nastavení gramofonu
Re: Gram. závody Loděnice - GZ Vinyl
Lamak, dobrý nápad aj motív takéto niečo by tam mohlo byť keďže sa jedná o testovacie LP má to súvis. kľudne podľa mňa by stačila aj čierno biela potlač, aby tých farieb nebolo zbytočne veľa ako už bolo spomínané, tiež sa mi nepozdáva čistý obal na LP a label.
Re: Gram. závody Loděnice - GZ Vinyl
Abychom nesklouzli do detailů, pokud label nepředstavuje větší výdaj, ať vzhled určí tvůrci obsahu desky. Na tom to opravdu nevisí.
Spíš bych se zeptal, jaký je časový plán a co všechno je třeba udělat pro úspěšný rozjezd akce.
Spíš bych se zeptal, jaký je časový plán a co všechno je třeba udělat pro úspěšný rozjezd akce.
Re: Gram. závody Loděnice - GZ Vinyl
Omlouvám se všem, že píšu až ted.. Měl jsem toho ted trochu více než obvykle. Rád pomohu a zjistím nějaké info pokud to je ještě aktuální. Já to mám 30km do loděnic. Efičák tu někoho již nabízel kdo by nám pomohl a nejsem samozřejmě proti. Ale když už to je pro nás tak nejdříve by jsme měli znát co ten človíček nám připraví za track list. všiml jsem si, že Panda věci zná a mohl by dle svého úsudku vytvořit track list jak by si ho představoval a samozřejmě i ostatní by mohli také.. Vybral bych pak ten nejlepší track list a požádal kolegu od efičáka aby jej upravil či doplnil. Rozhodně jsem pro aby deska měla label i obal. Uvědomme si, že ty desky můžeme darovat, rozprodat na kšeft nebo prodat někomu s gramofonem jako bonus třeba a myslím, že by bylo pěkné aby ten ke komu se deska dostala se dozvěděl, že jaká si hifi komunita se dokázala dohodnout a něco vydat
A hlavně jaký kmitočet je na co.... Ceny za tisk labelu se zítra pokusím dozvědět. V GZ mají i grafické studio ale myslím, že nám by opravdu stačil obyčejný label s třeba s názvem HiFi klub + nějaký datum vydání a track list...a to by tady určitě někdo zvládl.
Ten kdo koukal na desatero pro přípravu materiálu na lisování desek v odkaze tak určitě a to je to o čem s kamarádem neustále hovoříme je bod č. 6. Úpravy a mastering, již na 40Hz a 16KHz začínají ořezávat kmitočty! Je to děs a pořád si říkám proč tak ten vinyl mám rád..Čím nižší hlasitost bude tím vyšší dynamika a širší frekvenční charakteristika je možná zaznamenat na LP. Je třeba zjistit jestli by nám vůbec dovolily zaznamenat ty nízké frekvence na rezonanci. Ono pak totiž hrozí prořez desky při rytí mezi drážkami. To vše se musí zjistit. Ale nejdříve než bych běžel za technikem do DG tak je potřeba znát tracklist! Pak klidně budu stát i při rytí když dostanu volno v práci

Ten kdo koukal na desatero pro přípravu materiálu na lisování desek v odkaze tak určitě a to je to o čem s kamarádem neustále hovoříme je bod č. 6. Úpravy a mastering, již na 40Hz a 16KHz začínají ořezávat kmitočty! Je to děs a pořád si říkám proč tak ten vinyl mám rád..Čím nižší hlasitost bude tím vyšší dynamika a širší frekvenční charakteristika je možná zaznamenat na LP. Je třeba zjistit jestli by nám vůbec dovolily zaznamenat ty nízké frekvence na rezonanci. Ono pak totiž hrozí prořez desky při rytí mezi drážkami. To vše se musí zjistit. Ale nejdříve než bych běžel za technikem do DG tak je potřeba znát tracklist! Pak klidně budu stát i při rytí když dostanu volno v práci

Re: Gram. závody Loděnice - GZ Vinyl
Instrukce pro podklady jsou evidentně psány v obecné rovině tak, aby byly srozumitelné pro muzikanty a nezabíhaly do větších podrobností. Také z nich vyplývá, že v parametrech je velká variabilita, ale vždycky je něco za něco.
Až tak se v tom nevyznám, ale intuitivně se mi zdá, že parametr "šířka zrcátka" je velikost mezery mezi drážkami a kdybychom se smířili s kratší dobou záznamu, bylo by možné zvětšením této šířky omezit vzájemné ovlivnění sousedních drážek. Proříznutí do vedlejší drážky myslím nehrozí, to by měl ten super systém pro mastering ohlídat.
Pokud jde o track list, vezměme to od konce. Co budeme chtít deskou testovat a měřit ? (v závorce test signál)
1. Frekvenční průběh celého řetězce včetně přenosky (řada kmitočtů v log. odstupňování - nejlépe podle normy - spíš menší amplituda, aby nehrozilo zkreslení)
2. Rovnoměrnost otáčení talíře (3150 Hz - opět stačí menší amplituda)
3. Rezonanční záležitosti (pomalý sweep na nízkých kmitočtech)
4. Zkreslení (odstupňované amplitudy pro tři kmitočty "nízké, střední, vysoké" např. 120 Hz, 1kHz, 6kHz)
5. Odstup (prázdná drážka plus definovaná úroveň 1 kHz)
6. Snímavost (viz Supraphon)
další podle doporučení specialisty na gramofony, kterého zmiňoval efičák.
Až tak se v tom nevyznám, ale intuitivně se mi zdá, že parametr "šířka zrcátka" je velikost mezery mezi drážkami a kdybychom se smířili s kratší dobou záznamu, bylo by možné zvětšením této šířky omezit vzájemné ovlivnění sousedních drážek. Proříznutí do vedlejší drážky myslím nehrozí, to by měl ten super systém pro mastering ohlídat.
Pokud jde o track list, vezměme to od konce. Co budeme chtít deskou testovat a měřit ? (v závorce test signál)
1. Frekvenční průběh celého řetězce včetně přenosky (řada kmitočtů v log. odstupňování - nejlépe podle normy - spíš menší amplituda, aby nehrozilo zkreslení)
2. Rovnoměrnost otáčení talíře (3150 Hz - opět stačí menší amplituda)
3. Rezonanční záležitosti (pomalý sweep na nízkých kmitočtech)
4. Zkreslení (odstupňované amplitudy pro tři kmitočty "nízké, střední, vysoké" např. 120 Hz, 1kHz, 6kHz)
5. Odstup (prázdná drážka plus definovaná úroveň 1 kHz)
6. Snímavost (viz Supraphon)
další podle doporučení specialisty na gramofony, kterého zmiňoval efičák.
Re: Gram. závody Loděnice - GZ Vinyl
Ten super systém udělá to, že překontroluje track list a v případě hrozícího prořezu odmítne desku vyřezat. Pak je na řezači aby nastavil správně mašinu nebo před řezáním na chlápkovy v oddělení masteringu aby nebezpečné hlasité úrovně nebo kmitočty odstranil. Dnes jsem mluvil s kamarádem z Loděnic a byl nadšen naším rozhodnutím udělat LP
Ovšem pokud budeme chtít zvuky na test rezonancí dolních i na horních kmitočtů tak mě upozornil, že běžně osekávají již nad 16Khz s útlumem 24dB i víc. Je to prý hodně strmé ale lze to nastavit. Doporučil mě se v Loděnicích seznámit se 70letým vývojářem s přezdívkou otec vinylu, který je jediný který ví vše jak nastavit a udělat. Ten by nám poradil jaké máme možnosti a limity pro náš vinyl.. Jinak mají tam nějakou svojí testovací desku a matrici pro její výrobu ale to není tak pro nás důležité, protože chceme svůj track list...
Mě napadlo zatím jen toto:
1) 1KHz L+P kanál pro změření odchylky mezi kanály
2) Kmitočty pro zjištění rezonance raménka-přenosky
3) Zkreslení basy středy výšky 45Hz/315Hz/1KHz/16KHz
4) Odstup
5) Snímavost
6) Plocha pro antiskating
Myslím, že toho je hodně a pokud budeme to chtít v dobré kvalitě tak hlasitost bude muset být nižší a bude potřeba i větší plocha na rytí takže aby nakonec z toho nebylo 2LP. Jaké jsou záznamové normy netuším. Bylo mi řečeno, že dnes je tendence a požadavek od muzikantů aby LP byli nařvané(pro ně to znamená dynamické) jako Cd ale to
je podmínka která klade obrovské nároky na Vinyl a tak se zvuk pak musí hodně ořezávat a proto je mnoho desek prý neposlouchatelných...

Mě napadlo zatím jen toto:
1) 1KHz L+P kanál pro změření odchylky mezi kanály
2) Kmitočty pro zjištění rezonance raménka-přenosky
3) Zkreslení basy středy výšky 45Hz/315Hz/1KHz/16KHz
4) Odstup
5) Snímavost
6) Plocha pro antiskating
Myslím, že toho je hodně a pokud budeme to chtít v dobré kvalitě tak hlasitost bude muset být nižší a bude potřeba i větší plocha na rytí takže aby nakonec z toho nebylo 2LP. Jaké jsou záznamové normy netuším. Bylo mi řečeno, že dnes je tendence a požadavek od muzikantů aby LP byli nařvané(pro ně to znamená dynamické) jako Cd ale to
je podmínka která klade obrovské nároky na Vinyl a tak se zvuk pak musí hodně ořezávat a proto je mnoho desek prý neposlouchatelných...
Re: Gram. závody Loděnice - GZ Vinyl
Osobne by som uvítal aj track pre ružový šum, aspoň 30s. 

Re: Gram. závody Loděnice - GZ Vinyl
No těch frekvencí je ...
Brezo jenom že o tom ještě do dneška nevěděl.
Jste tak nedočkaví.
Bude tam něco na azimut .
To že je přenoska kolmo k LP, neznamená že budou oba kanály stejné ...
Je to náročné, fakt, nakonec to bude 2 LP?
Frekvence k měření by se neměla potkávat s násobkama padesátky.
Brezo jenom že o tom ještě do dneška nevěděl.
Jste tak nedočkaví.

Bude tam něco na azimut .
To že je přenoska kolmo k LP, neznamená že budou oba kanály stejné ...
Je to náročné, fakt, nakonec to bude 2 LP?
Frekvence k měření by se neměla potkávat s násobkama padesátky.
Re: Gram. závody Loděnice - GZ Vinyl
Zkreslení 16kHz neé. Druhá harmonická je 32kHz, třetí 48kHz. Reprák to nepřehraje, uši neslyší, zvukovka změří pouze má-li vzorkování 192 kHz.
Rozumné maximum je právě těch 6kHz, třetí harmonická je na hranici slyšitelného pásma.
Rozumné maximum je právě těch 6kHz, třetí harmonická je na hranici slyšitelného pásma.
Re: Gram. závody Loděnice - GZ Vinyl
Ooooh mít tak mastery posledních Oldfieldových počinů od The Songs of Distant Earth až po Music of the Spheres. Nechal bych si vylisovat všechny! Chlapci z Tubular.net by se určitě přidali.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti