Teoreticky ano. V praxi ovšem od mnoha nahrávek dobře masterovaný digitál neexistuje. Pak musíš jít chtě nechtě do LP. Nebo nemít nic, vyber si.
Příšerná kvalita originálních CD
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Ne teoreticky, tohle platí. To je jako řešit autoveterány a moderní auta. U CD se HF-sti můžou zbláznit ze zkreslení 0,01% a u LP nikomu nevadí 2% ?
PS: LP mám cca 200ks, a snažím se přestat
PPS: kdyby nezačali v 90letech mrvit CD mastering, tak po gramofonu a LP kromě sběratelů neštěkne ani pes.
PS: LP mám cca 200ks, a snažím se přestat
PPS: kdyby nezačali v 90letech mrvit CD mastering, tak po gramofonu a LP kromě sběratelů neštěkne ani pes.
Re: Příšerná kvalita originálních CD
I o LP se nějakou dobu tvrdilo, že je to definitivně mrtvý médium a že jeho návrat už nikdy nenastane a jak to tak s LP vypadá dnes? Predikovat něco v tomhle směru o CD je vysloveně jen střílení od boku.korys píše: ↑22 úno 2023 17:22@LUK,
děkuji, že jsi to tak technicky dopiloval. Šlo mi o vystižení trendu na tu citaci ohledně toho jestli CD někdy vstane z mrtvých, nevstane.
Ano, máš pravdu vše nové je většinou horší, ale tady v tomto je to detail, šlo hlavně srovnání uživatelských možnosti a kvalit stremování, proto si myslím, že CD to má nahnuté, protože nic nehraje pro něj.
Pokud jde o umělce, jsou to jejich díla a rozumím tomu co jsi popsal, ale oni jsou autoři a je to jejich boj v tom pokračovat nebo bouchnou do stolu, když už je to neúnosné, a je, to Ti dávám za pravdu. Ale většinou je jim to jedno. Příkladem, takový Viklický se třeba vůbec nedá z nosičů poslouchat a takový je to muzikant. Je hluchý, aby se neozval? Pokorný, výborná hudba, ale nahrávky na hranici snesitelnosti...
A pokud jde o umělce, tak umělec kterej je pod hudbou "podepsanej" není vždy (spíš tedy velmi často není) plným vlastníkem práv na tu svou hudbu a mnohdy není ani jejím autorem. Hudební průmysl je prostě průmysl jako každej jinej, jde hlavně a především o prachy. Směr udávají vydavatelství a nahrávací studia, ale těm zase svými požadavky udávají směr zákazníci a nahrávací studia a vydavatelství tak dělají jen to co si trh žádá a co po nich lidi chtějí a když lidi chtějí hlasitost, tak jim jí nahrávací studia a vydavatelství dávají. Jestli chceš tudíž někoho vinit z toho, že se hudba v posledních cca 30 letech mrví, tak nedávej vinu umělcům, ale běžným posluchačům, masám, lidem.... to oni můžou za to že vydavatelství a nahrávací studia k tomu hudbu mrví.
Já rozumím jak to myslíš, ale spíš mi přijde, že ty nerozumíš jak to myslím Já (ale možná se pletu).korys píše: ↑22 úno 2023 17:22Ad vyhledávání na síti, stream Tě nestojí tolik, co sběratelský nákup fyzického nosiče do regálu. Je jen otázka, zda se smíříš s virtuální knihovnou a komfortem obsluhy za pár drobných měsíčních poplatků, nebo trváš na fyzickém sběratelském LP, ale to je jiná kapitola než virtuál/digitál CD, kde to žádnou valnou cenu, než pracholapka (v dnešní době) nemá, jestli mi rozumíš.
Ano stremovací služby jsou zadarmo, ale nákup nosičů nám dokáže poskytnout to co ve většině případů streamovací služby nezvládnou - kvalitní zvuk. To není jen o sběratelství, ten kdo chce kvalitní poslech hudby si zkrátka se streamovacíma službama nevystačí. Jo pokud někdo poslouchá jen mainstreamovou hudbu po roce 2000, tak do jistý míry možná, protože tam v mnoha případech zvukově kvalitní vydání alb zkrátka neexistujou, ale pokud posloucháš starší rock, metal, pop atp., tak ne.
A smíření se s virtuální knihovnou? Problém je to, že se streamovacíma službama ty žádnou knihovnu nemáš, platíš si jen velmi dočasnou možnost přístupu ke knihovně někoho jinýho. Ty sám nic nemáš. A nemáš ani kontrolu nad tím co majitel tý knihovny třeba smaže nebo nahradí jiným (a třeba horším) vydáním alba atd..
Tohle zkrátka není (jen) o sběratelství ani o nějakým trvání na sběratelským LP, takže to není jiná kapitola. Když chceme skutečně kvalitní poslech hudby, tak jiná možnost než vydat se cestou fyzických nosičů není, protože ta zvukově kvalitní vydání alb ve většině případů na streamovacích službách zkrátka nenajdeš. Pracholapka jsou tudíž nosiče jen pro sběratele, ale ne pro hifisty (či hifisty lomeno sběratele), kteří si ty nosiče shání proto, aby si mohli dopřát kvalitní poslech hudby.
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Opravdu je to tak, ze lidi to chteji vic nahlas? Ja jsem nedavno v nejakym textu o LW cetl, ze byt si to vsichni muzou myslet, tak paradoxne neni zadna studie nebo dukaz, ze existuje korelace mezi loudness a komercnim uspechem alba...
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Nevím jestli nahlas, asi ano, ale dle mého hlavně srovnané v co nejmenší dynamické úrovni, muzika se poslouchá jako podkres, v autě, MHD , u piva ... a tam když ti vypadne půlka tónů protože jsou -15db tak tě to nebaví, ne?
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Rozumím, rozumím i zasmluvnění umělců do stájí nahrávacích studií a podílů na právech, ale čemu fakt nerozumím, v čem je logika, že za to nesou odpovědnost masoví zákazníci, že to oni si diktují stále vyšší hlasitost všeho až za hranici vědomého znehodnocení nahrávky.LUK píše: ↑22 úno 2023 19:40...A pokud jde o umělce, tak umělec kterej je pod hudbou "podepsanej" není vždy (spíš tedy velmi často není) plným vlastníkem práv na tu svou hudbu a mnohdy není ani jejím autorem. Hudební průmysl je prostě průmysl jako každej jinej, jde hlavně a především o prachy. Směr udávají vydavatelství a nahrávací studia, ale těm zase svými požadavky udávají směr zákazníci a nahrávací studia a vydavatelství tak dělají jen to co si trh žádá a co po nich lidi chtějí a když lidi chtějí hlasitost, tak jim jí nahrávací studia a vydavatelství dávají. Jestli chceš tudíž někoho vinit z toho, že se hudba v posledních cca 30 letech mrví, tak nedávej vinu umělcům, ale běžným posluchačům, masám, lidem.... to oni můžou za to že vydavatelství a nahrávací studia k tomu hudbu mrví...
Jestli něco může ovlivňovat požadavky na cílený demastering, je to spíše byznys se spotřební elektronikou. Tzn. co se lidem dnes masově cpe jako nástroje k poslouchání reprodukované hudby. Takže spíš byznysem vytvářená popkultura konzumu hluku z přenosných zařízení, ale i tak tam nevidím přímou logiku, že si tak přejí posluchači, jako svobodný výběr, degradovanou hudbu. NE. Žerou to, co jim připraví kvalifikovaní odpovědní technici ve studiích spolu s umělci, kteří jsou jediní odpovědní a měli by být vždy nejvyšší garanti své odborné práce, za kterou chtějí prachy. Mají také jako jediní ty nejlepší podmínky zvládnout to co nejlépe, aby se nemuseli sami před sebou stydět.
Přes řeku do stínu stromů.
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Ono tohle není tak jednoduchý, tahle problematika je složitější a na webu se o tom moc pravdy nedočteš. Je to ale prostě daný postupným vývojem a je asi taky fakt, že se dnes už prostě z velký části jen vezeme na dávno rozjetej vlně a lidi si to ani neuvědomujou. Vzniklo to v první polovině 90. let a napomohla tomu třeba i rádia (rozhlasový vysílání), kterým postupně začalo docházet, že když nastaví vyšší hlasitost, tak mají vyšší poslechovost než ty konkureční rádia, který zní o něco tišeji. Lidi prostě vyšší hlasitost víc zaujme (proto jsou reklamy v rádiích i v TV o trošku hlasitější než pořady, hudba, filmy, seriály, mluvený slovo moderátorů atd., je to tak čistě záměrně), jenže nemůžeš prostě jen tak vytočit volume, to by u hudby s vysokou dynamikou zapříčinilo, velký výkyvy v hlasitosti. Když si člověk doma pustí CD, tak si nastaví hlasitost jakou chce a je to v pohodě, jenže když posloucháš rádio a začne hrát hudba a najednou to začne řvát aniž by posluchač sáhnul na volume, a přitom před chvilkou plkal moderátor a nijak hlasitě to neznělo....., to prostě není žádoucí. Řešením je normalizace hlasitosti, aby všechno hrálo stejně hlasitě (ta se v rádiích používá tak jako tak ve velkým, Loudness War neLoudness War, viz tady malá ukázka toho jak to taky může znít z rádia oproti normálu: https://ulozto.cz/file/OmkvvgXfopc7/rad ... EJBJV0BD==). A tak postupně začala rádia po vydavatelstvích a "poskytovatelích mediálního obsahu" požadovat menší rozdíly v hlasitosti mezi tichýma a hlasitýma pasážema. No a pak se k tomu přidalo třeba taky to, že se ve druhej polovině 90. let a na přelomu tisíciletí začali ve velkým rozmáhat empétrojky, neboli malý kapesní přehrávače, který neměli dostatečnej výkon a přenosný sluchátka, který tehdy byly dostupný, byly taky parametrově jaksi nekompatibilní s tichýma nahrávkama a nevýkonýma přenosnýma přehrávačema tehdejší doby. Výsledkem bylo, že přenosný přehrávače a sluchátka hráli často i na 100% hlasitost pořád až moc potichu, když si člověk pustil hudbu s DR14, DR15 atd. a to se samozřejmě lidem nelíbilo a chtěli hlasitější nahrávky, aby to hrálo normálně hlasitě i z těch tehdejších přenosnej hrajítek atd., atd.
Ono je toho prostě víc a je to daný postupným vývojem, nebylo to hned a z počátku to nebylo tak výrazný, ale léta se to postupně posouvalo a posouvalo a posouvalo až se to postupně dostalo tam kde jsme dnes, ale můžeme si za to sami (tedy hifisti asi ne, ale myslím tím lidi obecně), nahrávací studia jen lidem dávají to o co si řekli a to co líp prodají. Že už si to dnes možná jen z větší části táhneme z pár let až desítek let vzdálený minulosti? Jo to je možný, ale to v podstatě na věci nic nemění.
Ono je toho prostě víc a je to daný postupným vývojem, nebylo to hned a z počátku to nebylo tak výrazný, ale léta se to postupně posouvalo a posouvalo a posouvalo až se to postupně dostalo tam kde jsme dnes, ale můžeme si za to sami (tedy hifisti asi ne, ale myslím tím lidi obecně), nahrávací studia jen lidem dávají to o co si řekli a to co líp prodají. Že už si to dnes možná jen z větší části táhneme z pár let až desítek let vzdálený minulosti? Jo to je možný, ale to v podstatě na věci nic nemění.
Re: Příšerná kvalita originálních CD
@LUK, Díky za podrobnou argumentaci. V podstatě jsme se shodli, že významný vliv má tlak zábavního průmyslu a trendy ve spotřební elektronice (používání přenosných a lev. zař., radia), ale stále tam nevidím to vlastní svobodné chtění spotřebitelů. Ti to v ruce při výrobě nemají. Nedostávají dvě verze na výběr, jsou postaveni před hotovou věc, kup nebo nech být.
(Ještě doplnění: Ta kultura je prostě celou dobu formována od nabídky výrobců, ne od zákazníků.)
(Ještě doplnění: Ta kultura je prostě celou dobu formována od nabídky výrobců, ne od zákazníků.)
Přes řeku do stínu stromů.
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Platí to pouze teoreticky. Což sám potvrzuješ poslední větou.Lad2000 píše: ↑22 úno 2023 17:51Ne teoreticky, tohle platí. To je jako řešit autoveterány a moderní auta. U CD se HF-sti můžou zbláznit ze zkreslení 0,01% a u LP nikomu nevadí 2% ?
PS: LP mám cca 200ks, a snažím se přestat
PPS: kdyby nezačali v 90letech mrvit CD mastering, tak po gramofonu a LP kromě sběratelů neštěkne ani pes.
Jsou i jiné věci než zkreslení. Daleko slyšitelnější, daleko více ovlivňující zvuk. Proto LP šlo zpět na talíř. Taky bych se k němu nevracel, ale šmejdi, co mrví digitální zvuk, mne donutili.
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Rádia používala zvukový kompresor dávno před loudness war. Právě, aby jim to víc řvalo a vysílaná muzika byla pro posluchače atraktivnější. Tichá stanice je v konkurenčním prostředí znevýhodněná, konzumentova první signální reaguje na hlasitost, to je prostý atavizmus.
Mohlo to tak zůstat, jen jako externí mrvítko. Jenže vydavatelé se toho rádi chytli a prasí automaticky všechno už v nahrávacím studiu. Trvá to tak dlouho, že současné generace posluchačů jsou tímto zvukem vychovány. Berou jej jako standard, nad nímž se ani nepozastavují.
Mohlo to tak zůstat, jen jako externí mrvítko. Jenže vydavatelé se toho rádi chytli a prasí automaticky všechno už v nahrávacím studiu. Trvá to tak dlouho, že současné generace posluchačů jsou tímto zvukem vychovány. Berou jej jako standard, nad nímž se ani nepozastavují.
Re: Příšerná kvalita originálních CD
korys
....""tak je hrob CD nosiče vykopán."" Ani náhodou, Ty asi klasiku neposloucháš, viď. Vychází toho ročně tisíce a tisíce, staré i nové náhrávky a žádné prznění, protože puberťáci klasiku do "špuntů" neposlouchají, Ti jí neposlouchají až na vyjímky vůbec. U klasické hudby to zprnit nejde už z principu - hlasité a tiché pasáže. Rozum dostávají i někteří interpreti. Podívejte se na LW.info např. na Mika Oldfielda a seřaďte si to podle roků. 80. jsou dlouho zelené, až pak přijdou ty sra*ky a na konci ( 2017 ) už to má zase zelené. Konkrétně Return to Ommadawn, zrovna včera jsem to sjížděl na DVD-Audio 24/48 a můžu napsat, že excelentní zážitek, podobně jako u poslechu té klasiky - celé album 11-13, prostě super na dnešní dobu.
Pokud si to hudebníci nepohlídají, tak to jede podle dnešního marketingu - hlavně "hodně", ikdyž v pokleslé kvalitě, ta cílovka té které hudby to stejně nepozná.
Nebo pro konkrétní cílovou skupinu ve vysoké kvalitě, klidně s vyšší cenou, ale kvalitně.
My Hifisté si můžeme vybrat, zejména podle zkušeností a doporučení Hifistů znalých věci. Už jsem to tu psal několikrát, že CD s POP a ROCK, už prakticky nekupuji, protože už to šlo tak daleko, že z 10 koupených jsem 8 vyhodil, jako neposlouchatelné a jen by zabíraly místo. Kupuji pouze na doporučení Hifi kámošů, popř. seriozních recenzí.
Smutné je to, že se takto začínají prznit i LP a při dnešní ceně cca 1000,- Kč za LP je to nepřijatelné. Bez vady jsou LP od prestižních vydavatelství, jako např. ty "UltraDisc One-Step 180g", ale zase ta cena 3,5 - 4 tisíce za kus asi nebude pro každého. Pár jich mám, ale masovka to nebude. Nezbývá než zůstat u klasiky a vystačit si s portfoliem CD, co mám z "minula" a to hraje skvostně.
Změna prznění CD v širším měřítku je asi v nedohlednu.
....""tak je hrob CD nosiče vykopán."" Ani náhodou, Ty asi klasiku neposloucháš, viď. Vychází toho ročně tisíce a tisíce, staré i nové náhrávky a žádné prznění, protože puberťáci klasiku do "špuntů" neposlouchají, Ti jí neposlouchají až na vyjímky vůbec. U klasické hudby to zprnit nejde už z principu - hlasité a tiché pasáže. Rozum dostávají i někteří interpreti. Podívejte se na LW.info např. na Mika Oldfielda a seřaďte si to podle roků. 80. jsou dlouho zelené, až pak přijdou ty sra*ky a na konci ( 2017 ) už to má zase zelené. Konkrétně Return to Ommadawn, zrovna včera jsem to sjížděl na DVD-Audio 24/48 a můžu napsat, že excelentní zážitek, podobně jako u poslechu té klasiky - celé album 11-13, prostě super na dnešní dobu.
Pokud si to hudebníci nepohlídají, tak to jede podle dnešního marketingu - hlavně "hodně", ikdyž v pokleslé kvalitě, ta cílovka té které hudby to stejně nepozná.
Nebo pro konkrétní cílovou skupinu ve vysoké kvalitě, klidně s vyšší cenou, ale kvalitně.
My Hifisté si můžeme vybrat, zejména podle zkušeností a doporučení Hifistů znalých věci. Už jsem to tu psal několikrát, že CD s POP a ROCK, už prakticky nekupuji, protože už to šlo tak daleko, že z 10 koupených jsem 8 vyhodil, jako neposlouchatelné a jen by zabíraly místo. Kupuji pouze na doporučení Hifi kámošů, popř. seriozních recenzí.
Smutné je to, že se takto začínají prznit i LP a při dnešní ceně cca 1000,- Kč za LP je to nepřijatelné. Bez vady jsou LP od prestižních vydavatelství, jako např. ty "UltraDisc One-Step 180g", ale zase ta cena 3,5 - 4 tisíce za kus asi nebude pro každého. Pár jich mám, ale masovka to nebude. Nezbývá než zůstat u klasiky a vystačit si s portfoliem CD, co mám z "minula" a to hraje skvostně.
Změna prznění CD v širším měřítku je asi v nedohlednu.
Re: Příšerná kvalita originálních CD
korys: Ne, spotřebitelé to v ruce "při výrobě" nemají, ale silně "výrobce" ovlivňujou svými preferencemi, neboli tím čemu dávají přednost. Poptávka určuje nabídku. To spotřebitelé určují co a jak se bude vyrábět (ať už si to různí jednotlivci uvědomují nebo ne) tak jsou to právě spotřebitelé, kdo určí nabídku výrobců tím čemu dají přednost, to co se líp prodá, to budou výrobci vyrábět. No, a pak se to časem dotáhne do takových extrémů jako Loudness War, a dnes už si lidi ani neuvědomujou co se vlastno stalo a stále děje, protože už v tom žijeme po tři desetiletí.
Jestli tam to "vlastní svobodné chtění spotřebitelů" nevidíš, tak se velmi špatně díváš. Lidi prostě už jen podvědomě dávají přednost vyšší hlaitosti, to se ví už dlouhý desítky let, jak jsem říkal, proto jsou reklamy v rádiích a TV o něco hlasitější než ostatní vysílání, to je vlastně to samý.
Já si tohle sám vyzkoušel v praxi už Xkrát, pustil jsem návštěvám dvě ukázky stejný hudby jen pokaždý i třeba jen o trošku jinak hlasitě, a velká většina lidí hned začne tvrdit, že to hlasitější hraje alespoň o něco líp, i když to třeba byla úplně stejná písnička stále jen z toho jednoho CD, jen jsem jednou trošku přidal či ubral volume.
Jestli tam to "vlastní svobodné chtění spotřebitelů" nevidíš, tak se velmi špatně díváš. Lidi prostě už jen podvědomě dávají přednost vyšší hlaitosti, to se ví už dlouhý desítky let, jak jsem říkal, proto jsou reklamy v rádiích a TV o něco hlasitější než ostatní vysílání, to je vlastně to samý.
Já si tohle sám vyzkoušel v praxi už Xkrát, pustil jsem návštěvám dvě ukázky stejný hudby jen pokaždý i třeba jen o trošku jinak hlasitě, a velká většina lidí hned začne tvrdit, že to hlasitější hraje alespoň o něco líp, i když to třeba byla úplně stejná písnička stále jen z toho jednoho CD, jen jsem jednou trošku přidal či ubral volume.
-
- Příspěvky: 274
- Registrován: 02 kvě 2018 11:56
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Příšerná kvalita originálních CD
Ahoj! Radia používala "zvukový procesor", např. Optimod Orban, což je daleko sofistikovanější zařízení než onen bájný "kompresor", který mají všichni "ti" zvukaři. A nešlo o první signální, ale o využití výkonu vysílače (vložené el. energie) na 100 %, snaha tím zvýšit dosah vysílače a tím i počet posluchačů. Potom inzerent, který v radiu inzeroval, měl možnost oslovit větší cílovou skupinu. JrdAntony píše: ↑23 úno 2023 10:44Rádia používala zvukový kompresor dávno před loudness war. Právě, aby jim to víc řvalo a vysílaná muzika byla pro posluchače atraktivnější. Tichá stanice je v konkurenčním prostředí znevýhodněná, konzumentova první signální reaguje na hlasitost, to je prostý atavizmus.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host