dadaft píše:no, já bych ty souvislosti viděl určitě ještě širší. podle mě než dvojpásmová uzavřená bedna je fakt lepší basreflexová. ovšem třípásma s odděleným střeďákem v uzavřené komoře, to je jiný šálek čaje. na ty se už jen tak něco nechytá.
v uzavřených bednách se taky používají měniče s menšími "motory", protože bas je přesnější, líp "zařezává". díky tomu k nim nepotřebuješ sterilní trhače asfaltu, ale stačí ti slabší, muzikálnější zesáky.
Navzdory vsetkym, musim ciastocne suhlasit s Dadaftem, pretoze dvojpasmovu bednu je skutocne lepsie vybavit bassreflexom. Ale ked uz rozpravame o troch pasmach, tam je to, ako hovori: "iný šálek čaje. "
Z konstrukcneho hladiska, je u troch pasem lepsie, aby bol kazdy "driver" oddeleny. - zvysuje to vsak naklady a preto je dnes trojpasmo tak malo rozsirene.
Takztiez pri vybere stredotonoveho reproduktora sa musi postupovat velmi opatrne, pretoze hraje pasmo, na ktore je nase ucho najcitlivejsie.
Dalsou nocnou morou je splatat vyhybku, ktora musi dodrzat presne sfazovanie, strmost, a budme uprimny, kvoli stredovemu menicu je to dost narocna uloha, pretoze taka vyhybka obsahuje pomerne dost vela suciastok(najviac na stredopasmo).
ALE !, ak sa to podari, vysledok stoji za to.
V takom pripade uz urcite nikoho nenapadne vrtat tam nejaky otvor, a zas modifikovat vyhybku tak, aby sa vyrovnala este aj s prepadmi v spodnom pasme, ktore vytvara bassreflex.
Z toho vyplyva len jedno, vdaka starostlivemu vyberu komponentov, stavebnemu rieseniu celej bedne a taktiez aj vyhybky, mozem s kludnym srdcom povedat, ze takato bedna ma omnoho vyrovnanejsi prednes hocakej hudby, nez bassreflex, ktory v porovnani s tym posobi prilis akčne.
Podtrženo sečteno,
zalezi na posluchacovy, ci chce vyrovnany prejav, od uzavreteho trojpasma, alebo dynamicku hlbku z basreflexu.
Chce to vsak aj dobre priestory....inak mozte mat aj B&W Nautilus a bude to "jako ze sudu"
--------sam vlastnim reprosustavu s dvojitym bassreflexom
