Tweeter - zalezi jeho zvuk od pouziteho materialu?
Re: Tweeter - zalezi jeho zvuk od pouziteho materialu?
za mě .. i kvalitní kovová kalota nemusí být agresivní jak z ní někteří můžou mít takový pocit pokud je špatně nakrmená
z mé zkušnosti hodně záleží na zesilovači ..jak se celkově bedna nakrmí ..
z mé zkušnosti hodně záleží na zesilovači ..jak se celkově bedna nakrmí ..
Re: Tweeter - zalezi jeho zvuk od pouziteho materialu?
Presne jak dis... cim lepsi bedna, tim se necha min osidit... zvlast je to poznat u studiovych monitoru a beden, ktery hrajou tak nejak rovneji a moc si nevymyslej, nebo chtece-li analycteji.pulenej píše:za mě .. i kvalitní kovová kalota nemusí být agresivní jak z ní někteří můžou mít takový pocit pokud je špatně nakrmená
z mé zkušnosti hodně záleží na zesilovači ..jak se celkově bedna nakrmí ..
Pokud nebudu brat v uvahu lampovy zesilovace, tak ten zbytek je postavenej tak, ze vlivem zkresleni produkuje prevazne lichy harmonicky. Cim vic se budeme blizit horni hranici dynamickeho
rozsahu zesilovace (jinymi slovy cim vic budu tocit knoflikem doprava), tim bude zpravidla jeho zkresleni vyssi (ted samozrejme zamerne trochu zjednodusuju, treba u hodne malych hlasitosti to platit nebude, zvlast ne u push-pullu). Nemluve o prubehu saturace pri prebuzeni. U tranzistoru (a u IO jeste vic) je 3. harmonicka pomerne vyrazna a zvuk muze pusobit diky tomu dost agresivne a plechove. Takze ano, dobry bedny potrebujou dobrej zesilovac, na tom se snad vsichni zhodneme... a to by se dalo rict i obecne, vzdycky bude zvuk takovej, jaky je nejslabsi clanek retezce
- Dinosaurjr
- Příspěvky: 536
- Registrován: 20 srp 2012 20:23
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Tweeter - zalezi jeho zvuk od pouziteho materialu?
Výšky: textilní kalota, Al páskáč
Středy: papír, kevlar, papír s carbonem
Basy: papír, papír s carbonem
Nejdůležitější je ale celkové podání... Páskáče jsou více směrové než kalota, ale ta zase nejde dělit tak nízko jako páskáč; střeďák to je kapitola sama pro sebe, dost záleží na navázání na ostatní měniče; basy důležité je navázání na středy, nemá cenu jít extra dolu pokud pak rychle padá i pokles, a taky záleží na bsrflx dopředu/dozadu uzavřenka, regál, každá konstrukce je vhodná pro něco jiného, ale basy jsou často přeceňované nebo na ně kladené příliš vysoké nároky, přitom naopak přínos ostatních pásem je podstatnější, ale k tomu člověk dojde až časem... Stejně jako na vliv místnosti na poslech...
Taky jsem slyšel názor, že pro klavírní koncerty jedině keramika ! Cože je sice pravda, ale pak se dostáváme do stádia, že na každý žánr jsou vhodné jiné repro. Což si taky myslím... Ale pak je to nezaplatitelné a neumístitelné do normálního bydlení. Taky je dobré upřesnit v jaké cenové skupině se pohybujeme. Dospělé 3p bedny by měly začínat někde kolem 50 tKč jako nová, ale raději více... Jenže to je pro málo koho dostupné. Naopak dostupnější jsou 2p (raději regál než sloupek). A něco napůl jsou vybrané modely 2,5p, kt. už jsou vhodné jako sloupek. Výhybky jsou vele důležité, předefším proti "uřvanosti". Je to alchymie - "to" HiFi.
Sqělý a na duši hřející pocit z poslechu za vynaložené prostředky vám přinese jen a pouze spokojený úsměv...
Středy: papír, kevlar, papír s carbonem
Basy: papír, papír s carbonem
Nejdůležitější je ale celkové podání... Páskáče jsou více směrové než kalota, ale ta zase nejde dělit tak nízko jako páskáč; střeďák to je kapitola sama pro sebe, dost záleží na navázání na ostatní měniče; basy důležité je navázání na středy, nemá cenu jít extra dolu pokud pak rychle padá i pokles, a taky záleží na bsrflx dopředu/dozadu uzavřenka, regál, každá konstrukce je vhodná pro něco jiného, ale basy jsou často přeceňované nebo na ně kladené příliš vysoké nároky, přitom naopak přínos ostatních pásem je podstatnější, ale k tomu člověk dojde až časem... Stejně jako na vliv místnosti na poslech...
Taky jsem slyšel názor, že pro klavírní koncerty jedině keramika ! Cože je sice pravda, ale pak se dostáváme do stádia, že na každý žánr jsou vhodné jiné repro. Což si taky myslím... Ale pak je to nezaplatitelné a neumístitelné do normálního bydlení. Taky je dobré upřesnit v jaké cenové skupině se pohybujeme. Dospělé 3p bedny by měly začínat někde kolem 50 tKč jako nová, ale raději více... Jenže to je pro málo koho dostupné. Naopak dostupnější jsou 2p (raději regál než sloupek). A něco napůl jsou vybrané modely 2,5p, kt. už jsou vhodné jako sloupek. Výhybky jsou vele důležité, předefším proti "uřvanosti". Je to alchymie - "to" HiFi.
Sqělý a na duši hřející pocit z poslechu za vynaložené prostředky vám přinese jen a pouze spokojený úsměv...
Re: Tweeter - zalezi jeho zvuk od pouziteho materialu?
ad 2) Nemám pocit, že by Esotar nebo Ragnar Lian patlal zvuk v jakékoli bedně, kde jsem ho slyšel. Stejně tak mi nepřipadlo, že by duální Air Motion páskáč na Legacy Audio se choval jakkoli nepatřičně. Neměl jsi spíše na mysli mikrodynamiku? Nějak si rozumně nedokážu vysvětlit, proč měl výškový měnič mít stěžejní vliv na makrodynamiku. Podle mě nelze takhle generalizovat, ale možná u levnějších měničů to tak může v zásadě platit.
Re: Tweeter - zalezi jeho zvuk od pouziteho materialu?
Esotar T330? A patlat? To nemyslíš vážně, že ne? Naopak, v hotových bednách (protože si je neumím postavit sám) jsem slyšel opravdu snad 1, který by byl ještě detailnější, než T330/II. Šlo o keramiku Accuton. Ale Esotar patří opravdu mezi nejvyšší špičku v detailnosti. Napříč konstrukcemi, kde byl kdy použit...Ať to bylo Dynaudio, nebo Eggleston Works či malý italský potvory, te´d si nemohu vzpomenout.
Re: Tweeter - zalezi jeho zvuk od pouziteho materialu?
Je to tak... tak jako aktivni bedna se zdaleka nerovna pasiv s nalepenym zesakem, tak reprosoustava nejde udelat tak, ze naskladas sebelepsi menice do pekny krabice. A to jsme se jen okrajove otreli o fazovou char. systemu, coz je jedna z veci, kterou povazuju za vubec nejzasadnesji z hlediska vysledneho dojmu, mozna me ted nekteri budou kamenovat, ale daleko dulezitejsi, nez ta zminovana frekvencni...
Re: Tweeter - zalezi jeho zvuk od pouziteho materialu?
Dawsoo: díky za osvětu. Ty se na to díváš jiným pohledem, než 99% čtenářů tohoto fora. Pro těch 99% fora je zcela nedpostatné, jaké jsou použité výrobní technologie, dyzajny a td. Pro ně (a tedy i pro mě) je nejdůležitější, jak to HRAJE a jaký z toho mám pocit. Také jsem slyšel bezpočet různých beden, dost hodně jsem jich za 30 let, co se hifi ěvnuji, vystřídal i doma nevím proč, nejlepší pocit z toho množství jsem měl vždy ze zmíněného Esotaru, ať T330 nebo v II modifikaci. A řada těch, kde byly jiné výškáče, ať kovové, nebo plastové, nebo pásky, mě vždy něčím vadily a od nich jsem odešel. Proto jsem tak reagoval na ten Esotar, protože celý svět ho uznává a asi zcela oprávněně. O jiným tebou zmíněných nepolemizuji, je to o tom, jak co kdo vnímá a slyší. Bohužel při poslechu nahrávky člověk neslyší čísla a diagramy, ale vnímámjen ten zvuk. A tady je to o tom, co komu jak pasuje, bez ohledu na čísla. Ano beru argument, že dobrá čísla a dioagramy jsou jistým předpokladem dobréhop zvuku. Ovšem jak sám píšeš, špičový měnič lze jednoduše zcela zničit nevhodným zbytkem bedny. A naopak, i o trochu horší, než špičkový měnič, lze při správné kosnbtrukci zhodnotit tak, že nemá prostě chybu. A to je ten Esotar (si myslím).
Re: Tweeter - zalezi jeho zvuk od pouziteho materialu?
5--kevlarPistacius píše: 1--Papier
2--Polyester
3--Hlinik
4--Titan
5--? Ak niekto vie aj ine druhy nech prosim doplni.
6--mylar
Re: Tweeter - zalezi jeho zvuk od pouziteho materialu?
Amplitudová a fázová charakteristika se dají od sebe oddělit, tj. jsou navzájem nezávislé?myklcz píše: A to jsme se jen okrajove otreli o fazovou char. systemu, coz je jedna z veci, kterou povazuju za vubec nejzasadnesji z hlediska vysledneho dojmu, mozna me ted nekteri budou kamenovat, ale daleko dulezitejsi, nez ta zminovana frekvencni...
Pavel Macura Audio
Re: Tweeter - zalezi jeho zvuk od pouziteho materialu?
Mylar = polyester
Re: Tweeter - zalezi jeho zvuk od pouziteho materialu?
na bázi polyetylentereftalátu, doplnil bych
Re: Tweeter - zalezi jeho zvuk od pouziteho materialu?
Pavle, tak to samozrejme neni, a Ty to visPMA píše:Amplitudová a fázová charakteristika se dají od sebe oddělit, tj. jsou navzájem nezávislé?myklcz píše: A to jsme se jen okrajove otreli o fazovou char. systemu, coz je jedna z veci, kterou povazuju za vubec nejzasadnesji z hlediska vysledneho dojmu, mozna me ted nekteri budou kamenovat, ale daleko dulezitejsi, nez ta zminovana frekvencni...
Re: Tweeter - zalezi jeho zvuk od pouziteho materialu?
To Dawsoo : Pravdu díš, ale i laik se může (pokud má zájem) vzdělávat. Je to už delší dobu, co jsem měl tu čest mluvit s jedním nejmenovaným německým konstruktérem reproduktorů a ten razil heslo ... profík udělá špičkovou bednu i bez nejdražších měničů na trhu ... patlal a garážník ani při integraci těch nejlepších pod sluncem:).
Btw. lze někde slyšet Tvé výtvory?
Btw. lze někde slyšet Tvé výtvory?
Re: Tweeter - zalezi jeho zvuk od pouziteho materialu?
Bod 2. Zaujíma, pre mnohých sú tvoje názory bernou mincou, tušil som vysokú odbornosť, vzhľadom na argumentáciu.
A pekné predstavenie, mal by si to mať aj v osobnom vlákne.
Aspoň viem na koho sa obrátiť o radu, ak ma chytí nakupovanie.
Hlavne sa nenaštvi, je tu veľa ľudí čo potrebujú poradiť a dobrú radu akceptujú.
A pekné predstavenie, mal by si to mať aj v osobnom vlákne.
Aspoň viem na koho sa obrátiť o radu, ak ma chytí nakupovanie.
Hlavne sa nenaštvi, je tu veľa ľudí čo potrebujú poradiť a dobrú radu akceptujú.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 177 hostů


