Loudness
Loudness
Je tu trošku ticho po pěšině tak založím nové vlákno... Zapínáte při tichém poslechu režim Loudnes? Ano, ne, proč?
Re: Loudness
Loudness bohužel nemám, jinak bych je použil, jak jsem to dříve dělal, dokud jsem nepořídil Lyngdorfa ... ten loudness nemá.
Re: Loudness
V začátcích mého hifi (-30 let) jsem na toto tlačítko občas matlal. Momentálně nemám ani korekce, natož loudnes...a hraje to 

Re: Loudness
Při extrémně tichým poslechu tlačítko občas zmáčknu, jedná se o takovou hladinu hlasitosti, při které by pravděpodobně žádný zesilovač nehrál dobře... Subjektivně se zvuk zlepší, zda je to hifi nebo není je mi v tu chvíli buřt...
Jinak si nemyslím, že by korekce byly zbytečný, některý nahrávky jsou tak špatný, že to prostě jinak než s korekcemi nejde. Zvlášť když člověk poslouchá některý starý vinyly. S průměrně kvalitní nahrávkou by zesilovač měl hrát nejlépe "narovno". Také záleží jak je příslušný korekční obvod a loudness řešený, asi se to bude kus od kusu dost lišit.

Jinak si nemyslím, že by korekce byly zbytečný, některý nahrávky jsou tak špatný, že to prostě jinak než s korekcemi nejde. Zvlášť když člověk poslouchá některý starý vinyly. S průměrně kvalitní nahrávkou by zesilovač měl hrát nejlépe "narovno". Také záleží jak je příslušný korekční obvod a loudness řešený, asi se to bude kus od kusu dost lišit.
Re: Loudness
Korekce mám kompletně vypnuty valnou většinu času, zapínám je jen výjimečně, přesně z toho důvodu, jak píše Vintage.
Re: Loudness
Loudness občas zapínám, hodně záleží na nahrávce. Horší nahrávky to oživí dá jim větší šťávu, kvalitním nahrávkám to spíš ublíží. Samozřejmě mluvím o starších nahrávkách na nový je loudness nepoužitelný. Mám i korekce i ekvalizér.
Ale převážně hraju na direct.

- enregistree
- Příspěvky: 173
- Registrován: 22 pro 2010 10:22
- Kontaktovat uživatele:
Re: Loudness
S korekcemi je to tezke, myslim, ze je lepsi, kdyz na predzesilovaci nejsou. Pro vetsinu lidi, protoze si to neumeji spravne nastavit – vyvolava to dalsi nervozitu, jestli "to je nastavene spravne". U ticheho poslechu je to fuk, jak to hraje. Pro ty stare desky asi budiz, ale ty, co posloucham, jsou nejstarsi tusim z 60. a 70. let a korekci netreba. Pro stare desky s jinou nez RIAA korekcni krivkou by to melo byt resene v phono predzesilovaci…vintage píše:Při extrémně tichým poslechu tlačítko občas zmáčknu, jedná se o takovou hladinu hlasitosti, při které by pravděpodobně žádný zesilovač nehrál dobře... Subjektivně se zvuk zlepší, zda je to hifi nebo není je mi v tu chvíli buřt...![]()
Jinak si nemyslím, že by korekce byly zbytečný, některý nahrávky jsou tak špatný, že to prostě jinak než s korekcemi nejde. Zvlášť když člověk poslouchá některý starý vinyly. S průměrně kvalitní nahrávkou by zesilovač měl hrát nejlépe "narovno". Také záleží jak je příslušný korekční obvod a loudness řešený, asi se to bude kus od kusu dost lišit.
Re: Loudness
Nemohu si pomoci, ale můj osobní názor je, že jsi vedle jak ta jedle, prostě v tomto pravdu nemáš. Právě ta sestava, která neumí zahrát i potichu, stojí zaenregistree píše:.... U ticheho poslechu je to fuk, jak to hraje....





- enregistree
- Příspěvky: 173
- Registrován: 22 pro 2010 10:22
- Kontaktovat uživatele:
Re: Loudness
Alesko, nerozumime si, ty mluvis o sestave, ktera neumi zahrat potichu, dale o tichych pasazich v hudbe. S tvym ucitelem naprosto souhlasim. Krasny pripad je, jak hraje na saxofon Paul Desmond v Take Five.
Ja mel na mysli, kdyz nekdo hodne ztisi hlasitost – tak jsem aspon pochopil Vintageho prispevek.
Ja mel na mysli, kdyz nekdo hodne ztisi hlasitost – tak jsem aspon pochopil Vintageho prispevek.
Re: Loudness
Fyziologická regulácia hlasitosti je potrebná, aj keby aparát bol super mega highend, pretože pri veľmi nízkej hlasitosti ucho už tak nepočuje basy a výšky, laicky povedané. Problém nie je ani tak samotný aparát, ale samotné ucho.
Treba vygoogliť heslá Fletcher-Munson, prípadne Stevens.
Má to však jedno ALE - urobiť fyziológiu tak, aby kompenzovala nedostatky ucha pri nízkych hlasitostiach nie je tak jednoduché ako sa zdá, už len z toho, že nepoznáme úroveň nahrávky, ktorú púšťame. Ak sa niekto chce serióznejšie venovať tomuto, veľmi odporúčam články F. Moskalu, myslím, že jeho fyziologický regulátor (mimochodom veľmi dobrá konštrukcia) aj s veľmi DOBRÝM teoretickým rozborom vyšiel v niektorom z čísel Audioamatéra.
Tiež sa dá dobre o tom počítať aj z "biblie" od Lukeša - Verný zvuk, hoci je to o elektrónkach, je tam veľmi dobrý teoretický aj praktický rozbor tejto problematiky.
Treba vygoogliť heslá Fletcher-Munson, prípadne Stevens.
Má to však jedno ALE - urobiť fyziológiu tak, aby kompenzovala nedostatky ucha pri nízkych hlasitostiach nie je tak jednoduché ako sa zdá, už len z toho, že nepoznáme úroveň nahrávky, ktorú púšťame. Ak sa niekto chce serióznejšie venovať tomuto, veľmi odporúčam články F. Moskalu, myslím, že jeho fyziologický regulátor (mimochodom veľmi dobrá konštrukcia) aj s veľmi DOBRÝM teoretickým rozborom vyšiel v niektorom z čísel Audioamatéra.
Tiež sa dá dobre o tom počítať aj z "biblie" od Lukeša - Verný zvuk, hoci je to o elektrónkach, je tam veľmi dobrý teoretický aj praktický rozbor tejto problematiky.
- olympus720
- Příspěvky: 115
- Registrován: 31 bře 2012 16:53
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Loudness
Loudness při velmi tichém poslechu používám, mám na zesilovači Yamaha AX 1090 loudness regulaci, která se dá nastavit, tak jak mi to vyhovuje u určité desky. Většina zesilovačů měla však jen možnost on - off, kde je nastavena jen jedna varianta upravených výšek a basů o několik dB, což ne každé nahrávce prospělo stejně.
Korekce i loudness používám, když mám poté lepší pocit z reprodukované hudby, to záleží podle kvality nahrávky. Pokud je to nahrávka kvalitní, použiju tlačítko Pure Direct, pokud je nahrávka méně dokonalá, tak použiju korekce i loudness, i když slyším, že to částečně odnesla lokalizace a prostorovost. Vždy je něco za něco.
Korekce i loudness používám, když mám poté lepší pocit z reprodukované hudby, to záleží podle kvality nahrávky. Pokud je to nahrávka kvalitní, použiju tlačítko Pure Direct, pokud je nahrávka méně dokonalá, tak použiju korekce i loudness, i když slyším, že to částečně odnesla lokalizace a prostorovost. Vždy je něco za něco.
Re: Loudness
Rovněž záleží jestli zapojení loudness zdůrazní dolní část spektra kolem 100 Hz nebo i vysoké kmitočty běžně 10 000 Hz, většina zesilovačů oboje ale jsou výjimky. Při malé hlasitosti může být užitečný. Jo a staré čs. zesilovače např. Supraphon ZC-20 (výr.1969-70) měly funkci INTIM to jest loudness naopak, její aktivaci potlačení hloubek a vysokých tónů -10 až -15 dB. A pak tu máme Loudness - HM kapelu z Japonska...


- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Loudness
Já Loudness nemám, proto nepoužívám. A nepoužíval bych ani kdybych jej měl. Když už někdy poslouchám tak potichu, že by byl přínos Loudness k něčemu, je to většinou jen jako podkres třeba ke čtení a to 1. hudbu vnímám velmi málo a 2. čtecí křeslo je úplně mimo bedny, takže je stejně docela jedno, jak to hraje.
A korekce basy / výšky mám trvale vypnutý (Tone Defeat On). Ne že by některé nahrávky nepotřebovaly zdůraznit nebo potlačit některé frekvence, ale ještě jsem nenarazil na nahrávku, která by potřebovala zdůraznit / potlačit přesně ty frekvence s přesně tou strmostí, s jakou účinkujou ty dvě točítka. Ve všech případech vedlo zapojení korekcí a jejich použití ke zhoršení zvuku - spolu s poýadovanou frekvencí se zdůraznila / potlačila i široká část spektra kolem, což bylo nežádoucí.
Pokud bych chtěl nějak upravovat basy / výšky, chtělo by to tak 30 pásmový ekvalizér s nastavitelnou strmostí u každého pásma zvlášť s vestavěnou pamětí na konkrétní nastavení pro konkrétní nahrávku. Pak by teoreticky šlo zvuk nepovedených nahrávek v některých případech vylepšit.
A korekce basy / výšky mám trvale vypnutý (Tone Defeat On). Ne že by některé nahrávky nepotřebovaly zdůraznit nebo potlačit některé frekvence, ale ještě jsem nenarazil na nahrávku, která by potřebovala zdůraznit / potlačit přesně ty frekvence s přesně tou strmostí, s jakou účinkujou ty dvě točítka. Ve všech případech vedlo zapojení korekcí a jejich použití ke zhoršení zvuku - spolu s poýadovanou frekvencí se zdůraznila / potlačila i široká část spektra kolem, což bylo nežádoucí.
Pokud bych chtěl nějak upravovat basy / výšky, chtělo by to tak 30 pásmový ekvalizér s nastavitelnou strmostí u každého pásma zvlášť s vestavěnou pamětí na konkrétní nastavení pro konkrétní nahrávku. Pak by teoreticky šlo zvuk nepovedených nahrávek v některých případech vylepšit.
Re: Loudness
Ano, to se říká...byls však někdy na živém koncertu ? To pak srovnáním při poslechu doma aparát libovolné třídy s korekcemi na středu (direct-on) bublá jak AM rádio nebo telefon...no nic proti gustu...
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Loudness
Jaký živý koncert máš na mysli
? Pokud myslíš koncert akustické neamplifikované hudby, se kterým jediným se domácí poslech podle mého názoru dá srovnávat, pak samozřejmě byl, resp. bývám docela často. A ano, vždy když přijdu domů a mám snahu si něco pustit, mám pocit (správný), že mi to hraje otřesně. Ale ne díky absenci basů či výšek, ale HLAVNĚ žalostně chybějící dynamikou a rozlišením.
Ale pokud jsi myslel velký stadionový koncert apod., tak to prostě s domácím poslechem nelze jakkoliv srovnávat. Jsou to zcela rozdílné disciplíny. Stejně jako např. Formule 1 i WRC jsou sice oboje automobilové závody, ale...
.

Ale pokud jsi myslel velký stadionový koncert apod., tak to prostě s domácím poslechem nelze jakkoliv srovnávat. Jsou to zcela rozdílné disciplíny. Stejně jako např. Formule 1 i WRC jsou sice oboje automobilové závody, ale...

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti