Audiophonics DA-S125NC
Re: Audiophonics DA-S125NC
Tak jsem narazil na měření silnějšího bratříčka mé sto pěta dvacítky, Audiophonics DA-S250NC:
https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.44379/
Docela slušné.
O jeden bodík za NAD M33 a krásných 6 bodů před M10 (kterému se vnitřnostma velmi podobá, jen nemá všechny ty digitální serepetičky jako stream, drc atp).
Jen se Amirm pozastavuje nad slabým výstupem předzesilovače 0,8V. Normál jsou 2V............. nemyslím, že by to mělo negativní dopad na zvuk. I slabší 125ka má výkonu pro běžně citlivé bedny dost.
Slušné měření dobrý zvuk samozřejmě nezaručuje, ale umožňuje.
Mně tenhle hybridní zesák zatím hodně baví a vzhledem k tomu, že už ho jedu pár týdnů, tak nevidím důvod, aby se to změnilo...
https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.44379/
Docela slušné.
O jeden bodík za NAD M33 a krásných 6 bodů před M10 (kterému se vnitřnostma velmi podobá, jen nemá všechny ty digitální serepetičky jako stream, drc atp).
Jen se Amirm pozastavuje nad slabým výstupem předzesilovače 0,8V. Normál jsou 2V............. nemyslím, že by to mělo negativní dopad na zvuk. I slabší 125ka má výkonu pro běžně citlivé bedny dost.
Slušné měření dobrý zvuk samozřejmě nezaručuje, ale umožňuje.
Mně tenhle hybridní zesák zatím hodně baví a vzhledem k tomu, že už ho jedu pár týdnů, tak nevidím důvod, aby se to změnilo...
Re: Audiophonics DA-S125NC

Slovo na závěr:
Tak jsem chtěl zjistit, v čem přesně je ten USB vstup Audiophonics DA-S125NC horší než koaxiální a optický, jak jsem tady o tom psal.
Takže dva usb kabely z počítače, jeden přímo do Audiophonics DA-S125NC, druhý do DDC Topping D10s a přes koaxiál do Audiophonics DA-S125NC. A doplnil jsem to optikou z výstupu zvukovky do Audiophonics DA-S125NC.
První závěr -- optika ze zvukovky je totální hnůj, nepoužitelné a oproti usb spojení jasně horší. Nejen šum a bzučení v bednách, i zvukově horší. USB je naprosté ticho za zvukem.
S/PDIF ze zvukovky zkrátka nebrat v žádném případě.
No a s USB vstupem Audiophonics DA-S125NC jsem najednou v háji --- žádné lupání, jak jsem to tady popisoval, žádný horší zvuk, nic. Naprosto bezvadně fungující usb vstup s perfektním zvukem.
????? cože ?????
Přísahám, fakt to lupalo a zdálo se mi, že hraje špatně. Na začátku.
Netuším, co přesně s tím bylo.
Ale je to pryč.
A USB vstup Audiophonics DA-S125NC perfektně funguje a je tím, čím jsem doufal že bude, a byl zklamaný, že není ---- USB je perfektní a je to hlavní lákadlo pro hráče z compu, proč si tenhle stroj koupit.
Pak už jen stačí připojit bedny a je to.
Netuším, co se stalo, ale zkrátka už týden přímé USB bezchybně funguje.
V nastavení v počítači je dac/amp Audiophonics DA-S125NC označený jako XMOS usb audio a doporučuji nastavit nejvyšší možnou vzorkovací frekvenci 32bit/384kHz. Převodník hraje nejjemněji. Nicméně třeba v Tidalu dávám Exclusive mode, které převzorkování obchází a do převodníku posílá data ve formátu a rozlišení, jak jsou uložená na disku. O chloupek lepší zvuk. A hlavně v tomhle módu hraje jen a jedině ten přehrávač Tidalu a všechny jiné zvuky jsou vypnuté, takže při poslechu u práce na compu do klavírní sonáty nevyskočí reklama na Bauhaus nebo cokoliv jiného. Pro hraní z compu velmi užitečná funkce...........................
Bluetooth přezkoumán také, funguje dobře.
To, že USB tak dobře funguje mě opravdu potěšilo. Skvělý levný Déčkový zesilovač je tím pádem Audiophonics DA-S125NC (a určitě i jeho výkonnější dvojče):

V podstatě nejminimalističtější možnost mezi usb výstupem počítače nebo streameru jako digitálního usb transportu ----------------- Audiophonics DA-S125NC ---------------------- a svorkami reprobeden.
XMOS a ESS D/A čip na digitální straně a výkonový D class nCore modul s integrovaným napájecím zdrojem na analogové. Míň už tam toho dát nejde.

Pocitově výkonový stupeň jasně ukazuje charakter převodníku a převodník charakter výkonového stupně. Oba jsou velmi současné. A zvuk je moc dobrý.
Audiophonics DA-S125NC

P.S. V přední volné části by nebyl špatný sluchátkový zesilovač s 6,35mm výstupem mezi displejem a ovladačem hlasitosti.
Re: Audiophonics DA-S125NC
Jen pár slov k silnějšímu dvojčeti Audiophonics DA-S250NC, samostatné vlákno by nemělo smysl. Kromě výkonnějšího D class modulu nCore (2 x 121W/8ohm/1% THD+N) jsou úplně stejné.
Žádné lupání ani jiné potíže jako u slabšího modelu (které zmizely), od začátku perfektně fungující.
Technicky je dobře udělaný, měření přístroje jako celku ukazují kromě vysokého výkonu a stability i 90dB SINAD. To jsou dobré hodnoty.
https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.44379/
Hlavní ovšem je, že je to skvělý zesák.
Dobrá volba pro hráče z počítače a splněný sen minimalistů.
Zůstávám NADšenec, ale mám Audiophonicsy

Audiophonics DA-S250NC
Žádné lupání ani jiné potíže jako u slabšího modelu (které zmizely), od začátku perfektně fungující.
Technicky je dobře udělaný, měření přístroje jako celku ukazují kromě vysokého výkonu a stability i 90dB SINAD. To jsou dobré hodnoty.
https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.44379/
Hlavní ovšem je, že je to skvělý zesák.
Dobrá volba pro hráče z počítače a splněný sen minimalistů.
Zůstávám NADšenec, ale mám Audiophonicsy


Audiophonics DA-S250NC
Re: Audiophonics DA-S125NC
Si si zapožičal či si si kúpil nový zosilovač? Píšeš "Audiophonicsy ", v množnom čísle.
Re: Audiophonics DA-S125NC
Kolik takovych hracek uz mas doma
? Nebo jen testujes, jestli nenajdes konkurenta k NADu a posles jedal?

Re: Audiophonics DA-S125NC
Jo, mám teď Audiophonicsy. Zjistil jsem, že USB-DAC a Déčkový zesilovač v jednom je to, co mě vlastně nejvíc zajímá pokud jde o železo.
A tyhle zesáky jsou pro mě dostatečně dobré.
Vlastně ne, neni to tak odtažité ..................... jsem do nich blázen
Dlouhé období nekupuju nic, pak vždy nějaký čas jo a většinu z toho rozdám...
A tyhle zesáky jsou pro mě dostatečně dobré.
Vlastně ne, neni to tak odtažité ..................... jsem do nich blázen

Dlouhé období nekupuju nic, pak vždy nějaký čas jo a většinu z toho rozdám...
Re: Audiophonics DA-S125NC
Tak keď budeš najbližšie rozdávať Audiophonics DA-S125NC a ponecháš si len väčšieho bráchu, hlásim sa ako prvý na odber, len neviem čo cd-tekou, keďže to nemá analógovy vstup a do streamu sa mi nechce 
Re: Audiophonics DA-S125NC
* * *
Do kůry stromu
čepelí ostrou
vyryl jsem nápis:
ES9038Q2M + NC122MP = VL
Do kůry stromu
čepelí ostrou
vyryl jsem nápis:
ES9038Q2M + NC122MP = VL
Re: Audiophonics DA-S125NC
Ja mam zbytocny Hypex 252NC [dvojnasobny vykon) v skrini, pouzival som ho na Atmos repro. Koncak. Led si z BA tak sa mozme nejako dohodnut.
Re: Audiophonics DA-S125NC

No, musím říct, že na celkovém zvuku Audiophonicsů má zvuk převodníku ES9038Q2M větší podíl, než bych čekal. Jasně, nCore je nCore, důvod, proč jseem do toho šel. Ale D/A čip překvapil. Nejvíc mě asi šokuje zvuk televize přes optiku. Díval jsem se teď na Tajný život mazlíčků, poslední Želvy Ninja, animovaného Spidermana, zkrátka na animáky, které spojuje New York. Animáky mají vždy skvělý zvuk a prostě není co dodat..... A na to, že je streamující comp dosti problematický zdroj, hraje i muzika náramně.

Ono teoreticky je to vlastně čtvrtina vlajkového osmikanálového čipu ESS ES9038PRO, jen dvojkanálová verze, která pro stereo nemůže využít diferenciální zapojení 4 daců na kanál. Proto má taky míň úchvatné hodnoty THD+N, S/Š atd. V reálu ještě o trochu horší než na papíře. Tady třeba měření:
https://www.audiosciencereview.com/foru ... oard.2408/
Ale jen o samotné měření nejde, jak uznává sám měřič. A v předposlední větě říká klasické "není to jako zvuk mého oblíbeného xyz čipu, ale s ES9038Q2M bych dokázal žít. Vím, že audiofilové řeknou, že jsem hluchý, ale vážně to není špatné."
Inu, musím se připojit. Dokážu s ES9038Q2M žít naprosto v pohodě. Je to detailní, bohatý zvuk, co do barvy více méně neutrální, kterému nCore přidává krásnou hladkost, pružnost a jakousi rozrůzněnou celistvost...
Re: Audiophonics DA-S125NC
IMHO zbytečně předjímáš, audiofilové ti řeknou, že na chipu zas tak nezáleží (tedy když se hodnotí zvuk, ne šíře funkcí)s ES9038Q2M bych dokázal žít. Vím, že audiofilové řeknou, že jsem hluchý

Re: Audiophonics DA-S125NC
Říká to měřič u toho měření, ne já.
Jestli by mu tohle audiofilové skutečně řekli, asi by si o nich myslel svoje. Takže záleží na čistotě mědi v kabelech, na povrchové úpravě zástrčky do elektřiny, na materiálu racku .............. ale na převodníku nesejde ???????
Tak to potom jo.
Já, evidentně za audiofila nepovažovaný, bych zas řekl, že nejnovější převodníky AKM a ESS utekly všem ostatním a jsou super.
Ještě k Audiophonicsům: nejlepší zvuk přes USB dávají z aplikací, které mají funkci, která se třeba v Tidalu jmenuje "Exclusive mode". Ta jednak zajišťuje, že do zvuku aplikace nic jiného nezasahuje. A jednak - a to je důležitější - převodník si načítá data z disku sám, v původní bitové hloubce a rozlišení, počítač nic nepřevzorkovává, ani nijak jinak do toho nezasahuje.
((( jednoduše a hezky vysvětlené, proč je USB mnohem lepší než S/PDIF zde: https://stereophile.com/content/weiss-d ... kdwXCxaP9A )))
Jestli by mu tohle audiofilové skutečně řekli, asi by si o nich myslel svoje. Takže záleží na čistotě mědi v kabelech, na povrchové úpravě zástrčky do elektřiny, na materiálu racku .............. ale na převodníku nesejde ???????



Tak to potom jo.
Já, evidentně za audiofila nepovažovaný, bych zas řekl, že nejnovější převodníky AKM a ESS utekly všem ostatním a jsou super.
Ještě k Audiophonicsům: nejlepší zvuk přes USB dávají z aplikací, které mají funkci, která se třeba v Tidalu jmenuje "Exclusive mode". Ta jednak zajišťuje, že do zvuku aplikace nic jiného nezasahuje. A jednak - a to je důležitější - převodník si načítá data z disku sám, v původní bitové hloubce a rozlišení, počítač nic nepřevzorkovává, ani nijak jinak do toho nezasahuje.
((( jednoduše a hezky vysvětlené, proč je USB mnohem lepší než S/PDIF zde: https://stereophile.com/content/weiss-d ... kdwXCxaP9A )))
Re: Audiophonics DA-S125NC
No ano, vypadá to vtipně, ale v podstatě s tím, cos napsal souhlasím.
Řekl bych, že takový letitý Naim NDS se stařičkým Burr Brown chipem sfoukne po stránce kvality zvuku tyhle krabičky vybavené nejnovějšími ESS jako nic. A tím nijak nezpochybňuji, že ESS a AKM jsou jako "chipy" dnešní špička, jen říkám, že to jen jedna cihla v baráku a ta kvalitu bydlení nedělá.
PS: To, jak si převodník sám načítá data z disku ... to je hodně velká básnická hyperbola
Řekl bych, že takový letitý Naim NDS se stařičkým Burr Brown chipem sfoukne po stránce kvality zvuku tyhle krabičky vybavené nejnovějšími ESS jako nic. A tím nijak nezpochybňuji, že ESS a AKM jsou jako "chipy" dnešní špička, jen říkám, že to jen jedna cihla v baráku a ta kvalitu bydlení nedělá.
PS: To, jak si převodník sám načítá data z disku ... to je hodně velká básnická hyperbola

Re: Audiophonics DA-S125NC
Ne, špatně. "Exclusive mode" nic z toho cos napsal nedělá.dadaft píše: ↑13 zář 2025 09:03nejlepší zvuk přes USB dávají z aplikací, které mají funkci, která se třeba v Tidalu jmenuje "Exclusive mode". Ta jednak zajišťuje, že do zvuku aplikace nic jiného nezasahuje. A jednak - a to je důležitější - převodník si načítá data z disku sám, v původní bitové hloubce a rozlišení, počítač nic nepřevzorkovává, ani nijak jinak do toho nezasahuje.
Zaprvé, "exlusive mode" v aplikaci tidalu zajistí jen a pouze to, že daný výstupní zvukový zařízení přijímá zvuk výhradně z aplikace tidalu a ostatní aplikace a programy odstaví a zvuk z nich nepřijímá dokud hraje aplikace tidalu s aktivovaným "exclusive mode". Nic víc "exslucive mode" nedělá.
Zadruhé, "exlusive mode" není nic světobornýho co musí mít nějaká aplikace, je to jen prostej "výhradní režim," kterej jen tak mimochodem lze aktivovat v nastavení zvuku ve win pro všechny aplikace a programy naráz a tohle nastavení pak zajistí, že daný výstupní zařízení přijímá zvuk jen z tý aplikace či programu, který do něho pošlou zvuk jako první a z ostatních zvuk nepřehraje dokud se ten první program nevypne.
Zatřetí, "exlusive mode" nijak nezajišťuje, "že do zvuku tidalovský aplikace nic jinýho nezasahuje, a že převodník načítá data z disku sám v původní bitovej hloubce a rozlišení a počítač že nic nepřevzorkovává ani nijak jinak do toho nezasahuje," to si pleteš s WASAPI a ASIO ovladači, ty tohle dělají, ne "exclusive mode."
A začtvrté, to o tom jak si jako DAC načítá data z disku sám je doslova a do písmene jen čirej nesmysl. Převodník žádný data nenačítá, nikdy, ať je jakejkoli vyhradní režim aktivovanej nebo ne. Hodně zjednodušeně řečeno data z disku načítá operační systém, kterej je teprve pak posílá tam kam je potřeba, v případě audio dat do DAC.
Re: Audiophonics DA-S125NC
ne není to špatně milej zlatej, trochu se dovzdělej 
Jak funguje zvuk v režimu shared (bez Exclusive Mode)
- Windows Audio Engine (mixér) přijímá všechny aktivní zvukové toky současně.
- Každý z nich je převeden do výchozího formátu (např. 44,1 kHz/16 bit), případně i jiného vzorkovacího kmitočtu či bitové hloubky, které jsou nastavené v Ovládacích panelech zvuku.
- Při tomto převodu dochází k resamplingu, přepočtu bitů, případně ditheringu a celkové směsici (mixu) všech proudů.
- Výsledkem je, že ve shared režimu nemáte zaručeno bit-perfect přehrávání – Windows vždy zasahuje do streamu.
Co přináší Exclusive Mode
- Aplikace „zamkne“ dané zvukové zařízení a OS do vstupu nesmí zasáhnout jiný zdroj.
- Data se odesílají přímo z aplikace do ovladače v původní bitové hloubce a vzorkovací frekvenci.
- Odpadá jakýkoliv resampling nebo mixování na úrovni Windows Audio Engine.
- Díky tomu dosáhnete skutečného bit-perfect přehrávání.
Shrnutí
Pokud program nevyužívá Exclusive Mode (případně ekvivalentní režim v jiném API, např. ASIO nebo WASAPI Exclusive), Windows mixer vždy mixuje a převzorkovává zvukové toky. Bit-perfect přehrávání tedy můžete zaručit pouze právě v režimu Exclusive Mode.
V čem měl Dadaft pravdu
- Exclusive Mode v Tidal (resp. WASAPI Exclusive) skutečně zamkne výstupní zařízení tak, že žádná jiná aplikace nemůže do zvuku zasahovat.
- Při aktivním exklusivním režimu Windows Audio Engine nevykonává žádné mixování, resampling ani dithering.
- Data v původní bitové hloubce a vzorkovací frekvenci putují přímo z aplikace k DAC jako nativní stream.
- Tidal používá v Exclusive Mode právě WASAPI Exclusive, takže to, co Dadaft popisuje, není pouhá marketingová „funkce“, ale vlastnost nižšího API zajišťující bit-perfect přehrávání.

Jak funguje zvuk v režimu shared (bez Exclusive Mode)
- Windows Audio Engine (mixér) přijímá všechny aktivní zvukové toky současně.
- Každý z nich je převeden do výchozího formátu (např. 44,1 kHz/16 bit), případně i jiného vzorkovacího kmitočtu či bitové hloubky, které jsou nastavené v Ovládacích panelech zvuku.
- Při tomto převodu dochází k resamplingu, přepočtu bitů, případně ditheringu a celkové směsici (mixu) všech proudů.
- Výsledkem je, že ve shared režimu nemáte zaručeno bit-perfect přehrávání – Windows vždy zasahuje do streamu.
Co přináší Exclusive Mode
- Aplikace „zamkne“ dané zvukové zařízení a OS do vstupu nesmí zasáhnout jiný zdroj.
- Data se odesílají přímo z aplikace do ovladače v původní bitové hloubce a vzorkovací frekvenci.
- Odpadá jakýkoliv resampling nebo mixování na úrovni Windows Audio Engine.
- Díky tomu dosáhnete skutečného bit-perfect přehrávání.
Shrnutí
Pokud program nevyužívá Exclusive Mode (případně ekvivalentní režim v jiném API, např. ASIO nebo WASAPI Exclusive), Windows mixer vždy mixuje a převzorkovává zvukové toky. Bit-perfect přehrávání tedy můžete zaručit pouze právě v režimu Exclusive Mode.
V čem měl Dadaft pravdu
- Exclusive Mode v Tidal (resp. WASAPI Exclusive) skutečně zamkne výstupní zařízení tak, že žádná jiná aplikace nemůže do zvuku zasahovat.
- Při aktivním exklusivním režimu Windows Audio Engine nevykonává žádné mixování, resampling ani dithering.
- Data v původní bitové hloubce a vzorkovací frekvenci putují přímo z aplikace k DAC jako nativní stream.
- Tidal používá v Exclusive Mode právě WASAPI Exclusive, takže to, co Dadaft popisuje, není pouhá marketingová „funkce“, ale vlastnost nižšího API zajišťující bit-perfect přehrávání.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti