Koncový zesilovač
Koncový zesilovač
Koncový zesilovač ANO nebo NE ?Kdy jak a proč?
Re: Koncový zesilovač
Ne, a pakliže ano, tak výhradně ten co tu právě je a není-li, tak je to ten, co to má být a nikoli, a jak tomu mnohdy bývá, ten co tu není.
Re: Koncový zesilovač
Že půjdeš za trest do kouta?!
Re: Koncový zesilovač
A za trest ještě klečet na hrachu !
Tam kde máš pouze 1 zdroj signálu s vlastní regulací hlasitosti stačí koncák,
není-li pádný důvod použít různá "kurvítka zvuku",
která někdo nepoužívá,
jiný je vyžaduje
Tam kde máš pouze 1 zdroj signálu s vlastní regulací hlasitosti stačí koncák,
není-li pádný důvod použít různá "kurvítka zvuku",
která někdo nepoužívá,
jiný je vyžaduje

Re: Koncový zesilovač
Máme-li rádi hudbu a zvuk, určeme druh postižení.
Například :
Našinec, třeba já, je odpůrcem vybílených výšek a příznivcem spojitého analogového zvuku bez zrna a drsnosti, není-li v nahrávce. (- klíd )
Pak jsou basoví plnopásmoví posluchači varhaního pedálu 22 Hz v plné síle a systém jinak zaměřený je neuspokojí, naopak znervózní.
Jedině maloobjemové reprosoustavy dají vyznít středům z audiofilních nahrávek relaxační hudby. Poslouchám potichu v noci, poslouchám dlouho a mám to rád.
Jedině aktivní studiová reprosoustava, klidně s digitálními zesilovači, ozřejmí každý detail, jak zamýšlel tvůrce - studiový technik. Ultra - detailní zvuk s šokující dynamikou je správně.
Kolegové ze skupiny 1., 2 a 3 utíkají po 20 minutách s bolestí hlavy.
Jedině z vlastnoručně udělané DIY sestavy mám tu pravou radost. Ubastlím dostupné projekty za výhodnou cenu a těším se pohledem na vlastní dílo. Vzdělávám se, přemýšlím, sochám topologie. Jedině to je správná cesta.
Jedině nejdražší řešení světoznámých značek a jmen, bez kompromisů a láce, podtrhnou mou neopakovatelnou osobnost a společenský statut.
--------------------------------------------------
A pak se dá doporučit zhruba rozděleným skupinám toto :
-----------------------------------------------------------------------------------
Co nejlepší (drahý)předzesilovač, líbí se mi elektronkové.
Co nejlepší a výkonný (od 200W/4 Ohmy) koncový zesilovač s prvním dobrým Wattem i pro tichý poslech.
Mezi ně, co nejlepší (drahé) kabely.
------------------------------------------------
Skvěle hrají integrované elektronkové zesilovače v jednočinné a dvoučinné třídě A.
S vhodnou reprosoustavou vykouzlí zasycující zvuk přesně pro pocitáře mého typu.
O jeden signálový kabel méně, kompaktní velikost, svit triod.
Pleťové středy, hlaholivé vokály, především ženské, nereprodukovatelný zvuk dobrého zpěváka (nižší středy) jsou tímto zkreslujícím řešením neopakovatelné.
-------------------------------------------------
Vitange mašiny s dobře vybranou vitange reprosoustavou, osvobodí od audiofilie neurosy a pohladí ouško tak dobrým zvukem, který dá vyniknout i hudbě.
Původně velmi drahé stroje, nabízí trh za ceny mírné a po vhodném servisu můžou sloužit další léta.
-----------------------------------------------------
Já myslím, že zvuk povedeného mikrosystému, klidně vintage, v dobré akustice už hraje hudbu.
Cesta za kvalitou a rozlišením, vede mnoha směry.
Má neprozíravost a zaslepenost mne přivedla na mnohé slepé uličky a scestí.
Přinesla mi velké finanční ztráty.
A když mi napíše patnáctiletá holka, co poprvé kupuje gramofon a formuluje napoprvé vše, nač je třeba si dát pozor, jako první dotaz, myslím, že vše je řečeno v historii našich i světových diskusních fór.
A kdo má cestu, jako cíl, což je můj případ, tomu nepomůže sebelépe formulovaná rada, protože i s dobrým komponentem, udělá jinou chybu, čímž způsobí chybu v řetězci.
Najal jsem si zvukového "kurátora".
Složil mi sestavu, za dobrou cenu. Má spokojenost trvala neuvěřitelný rok a půl.
Ale má touha po změně a nových hračkách ho otrávila.
Například :
Našinec, třeba já, je odpůrcem vybílených výšek a příznivcem spojitého analogového zvuku bez zrna a drsnosti, není-li v nahrávce. (- klíd )
Pak jsou basoví plnopásmoví posluchači varhaního pedálu 22 Hz v plné síle a systém jinak zaměřený je neuspokojí, naopak znervózní.

Jedině maloobjemové reprosoustavy dají vyznít středům z audiofilních nahrávek relaxační hudby. Poslouchám potichu v noci, poslouchám dlouho a mám to rád.
Jedině aktivní studiová reprosoustava, klidně s digitálními zesilovači, ozřejmí každý detail, jak zamýšlel tvůrce - studiový technik. Ultra - detailní zvuk s šokující dynamikou je správně.
Kolegové ze skupiny 1., 2 a 3 utíkají po 20 minutách s bolestí hlavy.
Jedině z vlastnoručně udělané DIY sestavy mám tu pravou radost. Ubastlím dostupné projekty za výhodnou cenu a těším se pohledem na vlastní dílo. Vzdělávám se, přemýšlím, sochám topologie. Jedině to je správná cesta.
Jedině nejdražší řešení světoznámých značek a jmen, bez kompromisů a láce, podtrhnou mou neopakovatelnou osobnost a společenský statut.
--------------------------------------------------
A pak se dá doporučit zhruba rozděleným skupinám toto :
-----------------------------------------------------------------------------------
Co nejlepší (drahý)předzesilovač, líbí se mi elektronkové.
Co nejlepší a výkonný (od 200W/4 Ohmy) koncový zesilovač s prvním dobrým Wattem i pro tichý poslech.
Mezi ně, co nejlepší (drahé) kabely.
------------------------------------------------
Skvěle hrají integrované elektronkové zesilovače v jednočinné a dvoučinné třídě A.
S vhodnou reprosoustavou vykouzlí zasycující zvuk přesně pro pocitáře mého typu.
O jeden signálový kabel méně, kompaktní velikost, svit triod.
Pleťové středy, hlaholivé vokály, především ženské, nereprodukovatelný zvuk dobrého zpěváka (nižší středy) jsou tímto zkreslujícím řešením neopakovatelné.
-------------------------------------------------
Vitange mašiny s dobře vybranou vitange reprosoustavou, osvobodí od audiofilie neurosy a pohladí ouško tak dobrým zvukem, který dá vyniknout i hudbě.

Původně velmi drahé stroje, nabízí trh za ceny mírné a po vhodném servisu můžou sloužit další léta.
-----------------------------------------------------
Já myslím, že zvuk povedeného mikrosystému, klidně vintage, v dobré akustice už hraje hudbu.
Cesta za kvalitou a rozlišením, vede mnoha směry.
Má neprozíravost a zaslepenost mne přivedla na mnohé slepé uličky a scestí.
Přinesla mi velké finanční ztráty.
A když mi napíše patnáctiletá holka, co poprvé kupuje gramofon a formuluje napoprvé vše, nač je třeba si dát pozor, jako první dotaz, myslím, že vše je řečeno v historii našich i světových diskusních fór.
A kdo má cestu, jako cíl, což je můj případ, tomu nepomůže sebelépe formulovaná rada, protože i s dobrým komponentem, udělá jinou chybu, čímž způsobí chybu v řetězci.
Najal jsem si zvukového "kurátora".
Složil mi sestavu, za dobrou cenu. Má spokojenost trvala neuvěřitelný rok a půl.
Ale má touha po změně a nových hračkách ho otrávila.
Re: Koncový zesilovač
Mě hlavně jde o to proč někdo dává koncák za integr.zes. a obojí má stejnou watáž.Viděl jsem integr.zes 2x150w a koncák taky 150w.To mě právě vrtá hlavou.
Re: Koncový zesilovač
Právě to mi v zadání vlákna chybělo.
Anglie - kolébka Hi-Fi , vyznává bi-amp zapojení reprosoustav.
Zdvojení terminálů reprosoustav a doplnění integráče koncovým zesilovačem stejného zisku, konstrukce a výkonu, zlepší zvuk. Alespoň to výrobci tvrdí.
NAD , Arcam , Myryard, a další, nabízejí takové modely.
Takto jsi to myslel ?
Anglie - kolébka Hi-Fi , vyznává bi-amp zapojení reprosoustav.
Zdvojení terminálů reprosoustav a doplnění integráče koncovým zesilovačem stejného zisku, konstrukce a výkonu, zlepší zvuk. Alespoň to výrobci tvrdí.
NAD , Arcam , Myryard, a další, nabízejí takové modely.
Takto jsi to myslel ?
Re: Koncový zesilovač
Ano,právě to mě zajímá.Chci slyšet názory pro a proti.Aleši jistě jsi si všiml že tady na foru se nehne ani list a jenom se vedou žabomyší války a diskuze kterým 99,9% osazenstva vůbec nerozumí.Proto rád uvítám jakýkoliv rozumný příspěvek.Třeba jsem slyšel názor-koncák mám protože mám nenažraný bedny.A to je vše.Jak zjistím že mám nenažraný bedny?Myslím si že to bude zajímat více lidí zde.
Re: Koncový zesilovač
Vintage má například dva stejné koncáky - prostě mu to hraje v bi-ampu lépe, což záleží na mnoha okolnostech. Viz. jeho fotky v jiném vlákně.
Re: Koncový zesilovač
Měl jsem doma jeden koncák Advance Acoustic MAA 406 a pořídil jsem k němu ještě jeden MAA 406 .Zapojil jsem to bi-amp a
Už bych neměnil ,pro mě je zvuk daleko lepší než ze solo itegrovaného zesilovače.

Re: Koncový zesilovač
Tak to bys měl právě slyšet ve zvuku co z toho leze jestli to zesilovač zvládá nebo ne. Jestli se Ti ten zvuk ještě líbí a je uspokojivý při hlasitosti, kterou vyžaduješ.DRVOŠTĚP píše:Ano,právě to mě zajímá.....Třeba jsem slyšel názor-koncák mám protože mám nenažraný bedny.A to je vše.Jak zjistím že mám nenažraný bedny?Myslím si že to bude zajímat více lidí zde.
Zkusím popsat jak se to zvukově může projevovat, když to zesák nezvládá, ale není to tak jednoduché a snad i ostatní se to pokusí popsat svými slovy:
Začínáme potichu, je slyšet spíš huhňání, deka bez rozlišení, slyšíme víceméně jenom středy (ale pozor u nízké hlasitosti do toho zasahuje i naše fyziologie sluchu, takže kdo vyžaduje poslech velmi potichu, bude mít problém s aparaturou vždy). Při běžné denní hlasitosti (těžko se vyjadřuje kolik, každý to má jinak) stále zastřenost, vyjádření prostoru slabé, nástroje nevýrazné, těžko definovatelné a odělené od sebe, bas je mlha, poslech je nudný. Při zvyšující se hlasitosti se sice začínají objevovat detaily, ale středy začínají být agresivní, bas je úplně rozplizlý a zvuk se začíná spojovat(slévat)do hlukové masy, po chvíli je to únavně neposlouchatelné (zesilovač má problém sám se sebou).
Pokud připojíš lepší - vhodnější - výkonnější zesilovač, vnímáš i při nižších hlasitostech lepší rozlišení a nadhled v hudbě, při zvyšující se hladině zůstává zvuk pevnější, hudbou bez agrese a s definicí nástrojů a tónů, ke slévání a agresivitě začne docházet výrazně později při hodně vysokých hlasitostech nebo vůbec (to podle kvalit zesíku, beden a akustiky vůbec

Přes řeku do stínu stromů.
Re: Koncový zesilovač
Korys za 1+ Takhle si představuji rady a vlastní zkušenosti.Jsem rád za každý poznatek a radu 

Re: Koncový zesilovač
... např. http://www.caryaudio.com/products/classic/SLP05.html, 250tis., ale mazec jako blázeneficak píše: A pak se dá doporučit zhruba rozděleným skupinám toto :
-----------------------------------------------------------------------------------
Co nejlepší (drahý)předzesilovač, líbí se mi elektronkové.
Co nejlepší a výkonný (od 200W/4 Ohmy) koncový zesilovač s prvním dobrým Wattem i pro tichý poslech.
Mezi ně, co nejlepší (drahé) kabely.
------------------------------------------------

vše zvládne i dobrý integráč, např. http://www.luxman.cz/produkty/integrova ... l-550a-ii/korys píše: Zkusím popsat jak se to zvukově může projevovat, když to zesák nezvládá, ale není to tak jednoduché a snad i ostatní se to pokusí popsat svými slovy:
Začínáme potichu, je slyšet spíš huhňání, deka bez rozlišení, slyšíme víceméně jenom středy (ale pozor u nízké hlasitosti do toho zasahuje i naše fyziologie sluchu, takže kdo vyžaduje poslech velmi potichu, bude mít problém s aparaturou vždy). Při běžné denní hlasitosti (těžko se vyjadřuje kolik, každý to má jinak) stále zastřenost, vyjádření prostoru slabé, nástroje nevýrazné, těžko definovatelné a odělené od sebe, bas je mlha, poslech je nudný. Při zvyšující se hlasitosti se sice začínají objevovat detaily, ale středy začínají být agresivní, bas je úplně rozplizlý a zvuk se začíná spojovat(slévat)do hlukové masy, po chvíli je to únavně neposlouchatelné (zesilovač má problém sám se sebou).
Pokud připojíš lepší - vhodnější - výkonnější zesilovač, vnímáš i při nižších hlasitostech lepší rozlišení a nadhled v hudbě, při zvyšující se hladině zůstává zvuk pevnější, hudbou bez agrese a s definicí nástrojů a tónů, ke slévání a agresivitě začne docházet výrazně později při hodně vysokých hlasitostech nebo vůbec (to podle kvalit zesíku, beden a akustiky vůbec).


nebo lampový http://www.canor-audio.com/en/Tube-Ampl ... tp106p.php



ale popravdě - jaké jsou vlastně výhody koncáku vs. integráče? Jako plus pro koncák mě napadá mě jen možnost lépe uspořádat vtupy, výstupy a zdroje v bedně, za cenu nemožnosti zregulovat hlasitost, přeínat vstupy, nutnost osadit předzesilovač,.... nevím. Zastávám rozumnou střídmost - okleštěný integráč (viz např. ten Canor: jen volume a relé pro přepnutí vstupů...)
Re: Koncový zesilovač
Perys
Pravda, zde je nápis trošku zavádějící, protože zde nejde primárně ani tak o to zda integráč nebo dělenec, ale o kvalitativní vhodnost nějakého zesilovače k určitým bednám.
(Mimochodem, oba zmíněné integráče jsem měl to potěšení několikrát slyšet a jsou to k...vsky dobré stroje a mít jeden z nich doma, bylo by možná u mne na dlouho vymalováno.
No snad někdy... )
Ale otázka zněla, jak poznat nenažrané bedny, respektive nedostatečný zesilovač k nim? A to jsem se snažil výše nějak popsat.
Myšlenou výhodou koncáku v tomto případě je, že pokud to nějaký integrovaný zesilovač stejné značky a řady umožňuje (vyrábí se k němu ve stejné řadě o stejném výkonu koncák a integráč má PRE OUT),je možnost ho tím koncákem doplnit do Bi- Ampingu a získat tím k dispozici dvojnásobný výkon a nezávislé napájení středovýškové a basové sekce reprobeden, což by měla být taky kvalitativní výhoda.
Jiná otázka je co přináší spojení integrovaného zesilovače, z kterého se využívá pouze předek a jiného koncového zesilovače (třeba jiné zn., byť většího výkonu atp.)...?
Pravda, zde je nápis trošku zavádějící, protože zde nejde primárně ani tak o to zda integráč nebo dělenec, ale o kvalitativní vhodnost nějakého zesilovače k určitým bednám.
(Mimochodem, oba zmíněné integráče jsem měl to potěšení několikrát slyšet a jsou to k...vsky dobré stroje a mít jeden z nich doma, bylo by možná u mne na dlouho vymalováno.

Ale otázka zněla, jak poznat nenažrané bedny, respektive nedostatečný zesilovač k nim? A to jsem se snažil výše nějak popsat.
Myšlenou výhodou koncáku v tomto případě je, že pokud to nějaký integrovaný zesilovač stejné značky a řady umožňuje (vyrábí se k němu ve stejné řadě o stejném výkonu koncák a integráč má PRE OUT),je možnost ho tím koncákem doplnit do Bi- Ampingu a získat tím k dispozici dvojnásobný výkon a nezávislé napájení středovýškové a basové sekce reprobeden, což by měla být taky kvalitativní výhoda.
Jiná otázka je co přináší spojení integrovaného zesilovače, z kterého se využívá pouze předek a jiného koncového zesilovače (třeba jiné zn., byť většího výkonu atp.)...?
Přes řeku do stínu stromů.
Re: Koncový zesilovač
Jiná otázka je co přináší spojení integrovaného zesilovače, z kterého se využívá pouze předek a jiného koncového zesilovače (třeba jiné zn., byť většího výkonu atp.)...?
Tak to mě taky zajímá a jsem zvědavej na názory ostatních členů...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů