2 TAB
To technické "vysvetlenie" (impedancia..) je mimo,ak by to DPA niečo "nedokázalo zahrať", tak by to tam nebolo ani s preampom, o osobných zvukových preferenciách nepolemizujem.
Prosba o pomoc s výběrem zesilovače + s vysvětlením
Re: Prosba o pomoc s výběrem zesilovače + s vysvětlením
Vysvětlení přes "neutrality", "farby", "věrně přenesl" atd. nefunguje. 2 preampy s THD pod 0,001% mohou způsobit naprosto různý zvuk v kmbinaci se zesilovačem, jehož THD je větší, než 0,01%. O repro ani nemluvě. Je to únavná, úmorná, léta se táhnoucí debata. Poslechová praxe ukazuje, že ohánění se harmonickým zkreslením je jen berlička.
Pavel Macura Audio
Re: Prosba o pomoc s výběrem zesilovače + s vysvětlením
Ale to nikto nerobí, len vy sa na to odvolávate... Ak o niečom hovorím tak je to rozdiel-zmena signálu medzi vstupom a výstupom komponentu.To zjavne nie je to isté čo harmonické skreslenie. Nemôže byť lepší ten, kde je zmena (akákoľvek, okrem zmeny amplitúdy..) vačšia, aj keď sa to niekomu nepáči(ten názor) alebo páči (tá zmena zvuku). Pritom tie pocity nijako nespochybňujem, len ich interpretáciu ako objektívny fakt s kardinálnym argumentom "lebo ja to tak počujem".ohánění se harmonickým zkreslením je jen berlička.
Re: Prosba o pomoc s výběrem zesilovače + s vysvětlením
TAB napsal: "DPA zesilovače mají pro mě hodně sevřený zvuk, bez dynamiky barvy zvuku no prostě mě se to vůbec nelíbí a nemohl bych to poslouchat. Kamarád má DP380 a byl z toho neštastný. Tak jsme postavily sulšný lampový preamp kterým jsme to DPA nakrmily a zvuk je úplně někde jinde. Jen pro info ten premp měl parametry 5Hz-150Khz/0dB na zátěži 10Kohm a výstupní napětí 9V sinus se zkreslením 0,03%. Max. proud byl schopný dát 45mA takže dlouhé kabely a vstupní kapacita jeho DPA nebyla problém."
Musím říct, že TAB mě opravdu pobavil
.Nejspíš proto, že moje zkušenost konkrétně s typem DPA380 je přesným opakem toho, co napsal TAB. DPA 380 jsem si poslechl před asi dvěma lety u Tomáše Tichého. Zdrojem zvuku bylo PC, z PC šel digi signál do Tomášova D/A převodníku "Big Brother" , z převodníku pak do DPA 380 a dále do repro Shan 530. Celá sestava (teda kromě pc) byla napájena přes oddělovací trafo.
Tomáš mi postupně pustil několik různých věcí, všechny v CD kvalitě tj. 16bitů/44,1kHz. Nebylo to moc odlišné od toho, jak to hrálo doma mě, s tím rozdílem, že Tomáš tu muziku měl tendenci pouštět na můj vkus až příliš nahlas. Co jsem ale musel ocenit bylo, že i při dané vysoké hlasitosti to ten aparát zvládal dobře. Tohle by moje ptačí budky a slabší DPAčko nedaly. Musím říct, že vzhledem k přece jen dražší Tomášově sestavě jsem ale čekal o něco lepší zvuk, především co se týká prostorovosti.
Ještě dnes se musím usmívat pod vousy, když si vzpomenu na to, jak jsem Tomášovi řekl, jestli by nebylo lepší dát ty bedny ještě trochu dál od zadní zdi, že by se tím třeba ta prostorovost mohla zlepšit
. Tomáš pronesl něco v tom smyslu, že to zkoušel, ale že mu to takto docela vyhovuje. Nechal jsem si pustit ještě pár "CD věciček" a hlasitost jsem si (pro jistotu
) řídil sám.
A pak se to stalo. Tomáš pustil nahrávku ve vysokém rozlišení a mě spadla brada. Dodnes na to nemohu zapomenout . Hrálo to úžasně. Nikdy předtím a bohužel ani nikdy potom už jsem neslyšel takto dokonalý zvuk. A to včetně různých sestav, které byly dražší o řád. Fantastická čistota každého tonu a dokonalé vykreslení prostoru s naprosto přesnou bodovou lokalizací jak zpěvačky, tak všech nástrojů. Asi nemá smysl o tom psát, to se prostě musí slyšet. Asi se teď ztrapním, ale co, napíšu to: Kdybych tehdy nevěděl, že poslouchám reprodukovanou hudbu, myslel bych si, že poslouchám živou kapelu. Howg, domluvil jsem.
Musím říct, že TAB mě opravdu pobavil

Tomáš mi postupně pustil několik různých věcí, všechny v CD kvalitě tj. 16bitů/44,1kHz. Nebylo to moc odlišné od toho, jak to hrálo doma mě, s tím rozdílem, že Tomáš tu muziku měl tendenci pouštět na můj vkus až příliš nahlas. Co jsem ale musel ocenit bylo, že i při dané vysoké hlasitosti to ten aparát zvládal dobře. Tohle by moje ptačí budky a slabší DPAčko nedaly. Musím říct, že vzhledem k přece jen dražší Tomášově sestavě jsem ale čekal o něco lepší zvuk, především co se týká prostorovosti.
Ještě dnes se musím usmívat pod vousy, když si vzpomenu na to, jak jsem Tomášovi řekl, jestli by nebylo lepší dát ty bedny ještě trochu dál od zadní zdi, že by se tím třeba ta prostorovost mohla zlepšit


A pak se to stalo. Tomáš pustil nahrávku ve vysokém rozlišení a mě spadla brada. Dodnes na to nemohu zapomenout . Hrálo to úžasně. Nikdy předtím a bohužel ani nikdy potom už jsem neslyšel takto dokonalý zvuk. A to včetně různých sestav, které byly dražší o řád. Fantastická čistota každého tonu a dokonalé vykreslení prostoru s naprosto přesnou bodovou lokalizací jak zpěvačky, tak všech nástrojů. Asi nemá smysl o tom psát, to se prostě musí slyšet. Asi se teď ztrapním, ale co, napíšu to: Kdybych tehdy nevěděl, že poslouchám reprodukovanou hudbu, myslel bych si, že poslouchám živou kapelu. Howg, domluvil jsem.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 17 hostů