Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
Pokud rozumíme pojmu remaster stejně, tak v ideálním případě bude stejně dobrý, nebo špatný, tako master-tape.
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
Antony, ty se ale neustále dožaduješ absolutní pravdy, přitom nic takového neexistuje, Kor ne pro hudbu. Je to jen ve tvých uších a především utkvělá představa ve tvé hlavě o tom, že album z roku 1971 musí znít jako ukřičená strouhanka a když to někdo má možnost a udělá líp, pak je to vlastně horší. I to si máš samozřejmě právo myslet a veřejně to prezentovat, jen tohle tvé subjektivní hledisko nevydávej za jediné a tutově správné 

Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
A z Vás dvou ( lidumil a Antony ) má někdo možnost po zakoupení finálního zvukového nosiče ( LP, CD, Hi-Res ) tento porovnávat s originálním master tape? Já bohužel níkoliv. A kde je potvrzeno, že první vydání z originálního master tape bylo kvalitně zpracováno a nepokaženo, že tento je nutné brát jako zvukovou modlu. Většina hudebníků k tomu mívá velké výhrady.
Však to nemá cenu, to je tady pořád dokola. Už jsem toho nakoupil tisíce, aby věděl, že nic není dokonalé. Každý holt podle svého, jistě, že v tom hraje velkou roli marketing a "znovu prodání", ale to je dnešní svět.
Však to nemá cenu, to je tady pořád dokola. Už jsem toho nakoupil tisíce, aby věděl, že nic není dokonalé. Každý holt podle svého, jistě, že v tom hraje velkou roli marketing a "znovu prodání", ale to je dnešní svět.
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
Dost k věci je příběh nového vydání Novosvětské v limitované LP edici současně s downloadem 192kHz/24bit
https://www.dvorakvinyl.cz
včetně fotografií ze studia. Tady šlo opravdu o restaurátorský počin z původních pásků.

Desku mám, stažený hirez taky, můžu srovnávat.
https://www.dvorakvinyl.cz
včetně fotografií ze studia. Tady šlo opravdu o restaurátorský počin z původních pásků.

Desku mám, stažený hirez taky, můžu srovnávat.
Pavel Macura Audio
-
- Příspěvky: 937
- Registrován: 28 čer 2019 14:38
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
Souhlas s RedBaron a Oldear.
to Antony - na tvou otázku:
"Mimochodem, byl by nějaký doložený příklad reedice kvalitnější než původní vydání? Ne remix, ne domněnka, ale doložená skutečnost",
za mě říkám např.:
Pink Floyd reedice z roku 2011 od J. Guthrie a J. Plante (CD) - již zde zmiňováno
Beatles - Sgt. Pepper a Bílé album (Hi-Res 24/96) - již zde zmiňováno
Framus Five - Město Er (Hi-Res 24/192) - již zde zmiňováno
+
Oscar Peterson -A Jazz Portrait Of Frank Sinatra (Hi-Res 24/96), vydalo „4th floor studios“, mastering engineer Kevin Reeves.
+
Paul Simon: There Goes Rhymin Simon (Hi-Res 24/96)
+
Rolling Stones (Hi-Res 24/96) - remastery z původních analogových pásů od ABKCO records
Všechny uvedené jsou technicky nesporně vynikající, je to asi maximum, co se dá z těch originálních záznamů dostat.
Z hlediska charakteru zvuku jsou velmi blízko původním vydáním, rozhodně se nejedná o nějaký novodobý naleštěný pseudo hi-fi zvuk. Naopak zvuk je vyvážený, nepřikrášlený, se všemi v dřívějších edicích ztracenými nuancemi a detaily - tedy věrnější (ti Beatles se samozřejmě liší trochu víc, protože to jsou remixy jednotlivých stop - což má samozřejmě výhody, viz. předchozí příspěvěk od RedBaron).
Při porovnání s původními edicemi jednoznačně (a to už je samozřejmě subjektivní) preferuji tyto remastery.
Máte někdo další takové příklady, které můžete doporučit?
Jsem hodně zvědavý na srovnání té Novosvětské. Zde se budu muset spolehnout na hodnocení PMA, protože hodnotit klasiku si rozhodně netroufám.
to PMA: Prosím co nejdříve
.
to Antony - na tvou otázku:
"Mimochodem, byl by nějaký doložený příklad reedice kvalitnější než původní vydání? Ne remix, ne domněnka, ale doložená skutečnost",
za mě říkám např.:
Pink Floyd reedice z roku 2011 od J. Guthrie a J. Plante (CD) - již zde zmiňováno
Beatles - Sgt. Pepper a Bílé album (Hi-Res 24/96) - již zde zmiňováno
Framus Five - Město Er (Hi-Res 24/192) - již zde zmiňováno
+
Oscar Peterson -A Jazz Portrait Of Frank Sinatra (Hi-Res 24/96), vydalo „4th floor studios“, mastering engineer Kevin Reeves.
+
Paul Simon: There Goes Rhymin Simon (Hi-Res 24/96)
+
Rolling Stones (Hi-Res 24/96) - remastery z původních analogových pásů od ABKCO records
Všechny uvedené jsou technicky nesporně vynikající, je to asi maximum, co se dá z těch originálních záznamů dostat.
Z hlediska charakteru zvuku jsou velmi blízko původním vydáním, rozhodně se nejedná o nějaký novodobý naleštěný pseudo hi-fi zvuk. Naopak zvuk je vyvážený, nepřikrášlený, se všemi v dřívějších edicích ztracenými nuancemi a detaily - tedy věrnější (ti Beatles se samozřejmě liší trochu víc, protože to jsou remixy jednotlivých stop - což má samozřejmě výhody, viz. předchozí příspěvěk od RedBaron).
Při porovnání s původními edicemi jednoznačně (a to už je samozřejmě subjektivní) preferuji tyto remastery.
Máte někdo další takové příklady, které můžete doporučit?
Jsem hodně zvědavý na srovnání té Novosvětské. Zde se budu muset spolehnout na hodnocení PMA, protože hodnotit klasiku si rozhodně netroufám.
to PMA: Prosím co nejdříve

Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
JO,jo. Už se něco k tomu psalo zde, je tam i mé hodnocení, s dodatekem, že jsem to LP stejně koupil, ale nějak mně to nepřesvědčilo, právě pro tu velkou dynamiku a musí to být více vytočeno a ruch na pozadí je pro mně rušivý. Jinak jak píšu v odkazu.
Podobně kvalitně jsou do Hi-Res nabírány i některé rock/pop tituly 24/192 a hraje to také suprově, např. Olympic, Kubišová a pod.
post179859.html#p179859
Podobně kvalitně jsou do Hi-Res nabírány i některé rock/pop tituly 24/192 a hraje to také suprově, např. Olympic, Kubišová a pod.
post179859.html#p179859
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
Co nejdříve ale zatím krátceDark side of the moon píše: ↑14 srp 2019 16:36
Jsem hodně zvědavý na srovnání té Novosvětské. Zde se budu muset spolehnout na hodnocení PMA, protože hodnotit klasiku si rozhodně netroufám.
to PMA: Prosím co nejdříve.

- Přílohy
-
Pavel Macura Audio
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
Tu možnost má málokdo. A z prvních presů můžeme jen usuzovat. Ale i v porovnání s nimi mi řada "remasterů" (v podstatě jde asi o remixy) zní nějak "načančaně" - přehnaně cinkavě a naleštěně. A i každé první vydání v různých zemích zní jinak - UK, NL, US, Japan. Každé studio mělo zřejmě master tape a pro finální lis si jej upravilo podle sebe. Třeba Supraphon údajně omezoval frekvenční rozsah aby byla LP hratelná i krystalovými přenoskami.Oldear píše: ↑14 srp 2019 15:38A z Vás dvou ( lidumil a Antony ) má někdo možnost po zakoupení finálního zvukového nosiče ( LP, CD, Hi-Res ) tento porovnávat s originálním master tape? Já bohužel níkoliv. A kde je potvrzeno, že první vydání z originálního master tape bylo kvalitně zpracováno a nepokaženo, že tento je nutné brát jako zvukovou modlu. Většina hudebníků k tomu mívá velké výhrady.
Však to nemá cenu, to je tady pořád dokola. Už jsem toho nakoupil tisíce, aby věděl, že nic není dokonalé. Každý holt podle svého, jistě, že v tom hraje velkou roli marketing a "znovu prodání", ale to je dnešní svět.
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
Kdysi, výchylku na basech. Není to pravidlo na všech deskách, není to na novějších, ale zase je potřeba brát každou konkrétně.
Pavel Macura Audio
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
Dark side of the moon - v čem konkrétně jsou uvedené tituly lepší než původní vydání? Sám píšeš, že "Z hlediska charakteru zvuku jsou velmi blízko původním vydáním", takže asi lepší nejsou. Jen se blíží, což potvrzuje, že lepší než originál být nelze. Každopádně děkuji.
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
Oldear: originální analogový master tape jsem neměl nikdy možnost slyšet. Nevycházím tedy z přímého srovnání, ale ze znalosti kvality zvuku z komerčních médií, který byly z tohoto zdroje pořízeny. Zatím jsem nezažil, že by něco později remasterovaného hrálo lépe, než původní vydání. I ty nejkorektněji provedené současné remastery Hi-Res hrají stejně jako první edice bez prasení. Z toho usuzuji, že obojí v maximální možné míře odráží zvuk vzorového master tape. Ta shoda je určující. Například první CD edice Kuře v hodinkách (1990) a současný Hi-res. Nebo první CD OLYMPIC Ulice vs. současný Hi-res. Byl sem až zaskočen, jak je to stejné. To je opět důkaz, že limitů master tape bylo dosaženo, a lepší už být nelze.
-
- Příspěvky: 937
- Registrován: 28 čer 2019 14:38
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
to Oldear a PMA:
Díky za info ohledně Novosvětské včetně odkazů na předchozí diskuze a stránky o vzniku této edice.
Velmi zajímavé vč. osobních vzpomínek PMA.
Je to jeden z důkazů, že takto poctivě dělané reedice z originálních pásů opravdu vznikají a umožňují díky pokroku v technice přiblížit se zase o něco blíže ke studiovému zvuku archivních originálních pásů.
Díky za info ohledně Novosvětské včetně odkazů na předchozí diskuze a stránky o vzniku této edice.
Velmi zajímavé vč. osobních vzpomínek PMA.
Je to jeden z důkazů, že takto poctivě dělané reedice z originálních pásů opravdu vznikají a umožňují díky pokroku v technice přiblížit se zase o něco blíže ke studiovému zvuku archivních originálních pásů.
-
- Příspěvky: 937
- Registrován: 28 čer 2019 14:38
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
to lidumil:
Bohužel ano, většina remasterů opravdu žádné zlepšení nepřináší, v lepším případě pouze trochu srovná frekvenční průběh, v horším případě jak píšeš "načančá" zvuk, tzn. že frekvenční průběh upraví směrem k líbivosti, v nejhorším případě sníží DR a ořeže špičky
.
Ale já jsem zde chtěl psát o těch řídkých výjimkách, kdy tomu tak není
.
K těm různě znějícím prvním vydáním v různých zemích - to je fakt, navíc je potřeba si uvědomit, že v době před digitalizací originální pás v naprosté většině případů zůstával v původním vydavatelství a za oceán se z bezpečnostních důvodů posílala první kopie. Z ní se pak dělala lokální matrice.
Omezení frekvenčního rozsahu zejména na basech - to už jsem tu psal, že se dělo, díky PMA za potvrzení. Do určité doby to dělala všechna nakladatelství, nejen Supraphon.
Úplným extrémem pak bylo v šedesátých letech nakladatelství MOTOWN a jeho legendární tzv. "Motown Sound", který byl kromě stylu hudby (mix soulu a popu) tvořen i velmi specifickým zvukem. Jeho charakter určovalo to, že vydávané desky musely jít bez problémů přehrávat na těch úplně nejlevnějších gramofonech (vzhledem ke klientele pocházející ze sociálně slabších vrstev - zejména v počátcích činnosti nakladatelství) a musely hrát co nejvíce nahlas! Ano, první Loudness War v historii, ano, plechový zvuk se vším všudy.
A to je asi jediný případ, kdy bych se přidal k Antonyho "autenticko-historickému" hledisku a nechal ten zvuk tak, jak je. Protože to už je opravdu historie.
Bohužel ano, většina remasterů opravdu žádné zlepšení nepřináší, v lepším případě pouze trochu srovná frekvenční průběh, v horším případě jak píšeš "načančá" zvuk, tzn. že frekvenční průběh upraví směrem k líbivosti, v nejhorším případě sníží DR a ořeže špičky

Ale já jsem zde chtěl psát o těch řídkých výjimkách, kdy tomu tak není

K těm různě znějícím prvním vydáním v různých zemích - to je fakt, navíc je potřeba si uvědomit, že v době před digitalizací originální pás v naprosté většině případů zůstával v původním vydavatelství a za oceán se z bezpečnostních důvodů posílala první kopie. Z ní se pak dělala lokální matrice.
Omezení frekvenčního rozsahu zejména na basech - to už jsem tu psal, že se dělo, díky PMA za potvrzení. Do určité doby to dělala všechna nakladatelství, nejen Supraphon.
Úplným extrémem pak bylo v šedesátých letech nakladatelství MOTOWN a jeho legendární tzv. "Motown Sound", který byl kromě stylu hudby (mix soulu a popu) tvořen i velmi specifickým zvukem. Jeho charakter určovalo to, že vydávané desky musely jít bez problémů přehrávat na těch úplně nejlevnějších gramofonech (vzhledem ke klientele pocházející ze sociálně slabších vrstev - zejména v počátcích činnosti nakladatelství) a musely hrát co nejvíce nahlas! Ano, první Loudness War v historii, ano, plechový zvuk se vším všudy.
A to je asi jediný případ, kdy bych se přidal k Antonyho "autenticko-historickému" hledisku a nechal ten zvuk tak, jak je. Protože to už je opravdu historie.
-
- Příspěvky: 937
- Registrován: 28 čer 2019 14:38
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Reedice, remastery a remixy do kterých se vyplatí investovat (lepší než původní vydání?)
to Antony:
Ale vždyť jsem to už popisoval - jednoznačně lepší technická kvalita, více detailů, vyrovnanější frekvenční průběh bez poklesů na krajních frekvencích (zejména se to týká basů), tím pádem věrnější zvuk.
Metody a možnosti digitalizace zkrátka pokročily. Jestli pokroky nastaly i ve výrobě LP to nevím.
V odpovědi Oldearovi píšeš, že: "I ty nejkorektněji provedené současné remastery Hi-Res hrají stejně jako první edice bez prasení ... například první CD edice Kuře v hodinkách (1990) a současný Hi-res ... byl sem až zaskočen, jak je to stejné."
No jenomže právě to Kuře v hodinkách asi není nejlepší příklad - přesně to jsem psal, že oproti např. reedici Města Er to není ono.
Ale v těch příkladech, co jsem uváděl jako doporučené reedice, je rozdíl oproti starším vydáním zcela jasně slyšitelný. Pokud chceš, pošlu ti libovolný song (FLAC) dle tvého výběru k porovnání. Jasně že pouze k účelu ryze soukromého vědeckého posouzení
. Piráty nepodporuju, vše kupuju.
Ale vždyť jsem to už popisoval - jednoznačně lepší technická kvalita, více detailů, vyrovnanější frekvenční průběh bez poklesů na krajních frekvencích (zejména se to týká basů), tím pádem věrnější zvuk.
Metody a možnosti digitalizace zkrátka pokročily. Jestli pokroky nastaly i ve výrobě LP to nevím.
V odpovědi Oldearovi píšeš, že: "I ty nejkorektněji provedené současné remastery Hi-Res hrají stejně jako první edice bez prasení ... například první CD edice Kuře v hodinkách (1990) a současný Hi-res ... byl sem až zaskočen, jak je to stejné."
No jenomže právě to Kuře v hodinkách asi není nejlepší příklad - přesně to jsem psal, že oproti např. reedici Města Er to není ono.
Ale v těch příkladech, co jsem uváděl jako doporučené reedice, je rozdíl oproti starším vydáním zcela jasně slyšitelný. Pokud chceš, pošlu ti libovolný song (FLAC) dle tvého výběru k porovnání. Jasně že pouze k účelu ryze soukromého vědeckého posouzení

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů