DIY úpravy malé poslechovky.
Re: DIY úpravy malé poslechovky.
neboli jinými slovy: v reálu nikdy nemůže nastat situace, že součet "uvnitř hlavy" bude odlišný od součtu jednotlivých uší, kdežto u sterea tahle nepřirozená situace (neboli zkreslení) jak ukázal Aleska nastává vlivem poslechového prostoru (který je zcela odlišný od toho původního) poměrně snadno.
Re: DIY úpravy malé poslechovky.
z toho všeho ovšem vyplývá kupa dalších věcí. například že na bednách opravdu záleží, jak psal sekal, a ne že ne, jak jsem psal já. to je dobře. už když jsem to říkal jsem měl blbý pocit, protože že na bednách záleží přece ví každý hifista. i já.
pokud je lateralizace
když se potom odstraní vliv konkrétního poslechového prostoru, ukáže se i kvalita bedny. třeba taková úplně základní konstrukce, malá uzavřená dvojpásmovka s 13cm basákem a výškáčem vzdáleným nějakých 14cm nebo kolik od středu středobasu (musel bych to na svých Grundigech změřit, což se mi nechce, ale přesněji ji charakterizuje Velký Bobo někde ve "Stavíme reproduktorové soustavy") se ukáže jako naprostá bomba (pokud si odmyslíte nejhlubší bas).
konec další samomluvy.
mám rád tichá nedělní dopoledne se svým stereem...
pokud je lateralizace
znamená to, že minimálně z hlediska toho času na bednách záleží. a to minimálně znamená nejméně z jedné poloviny, což je víc než dost.Václav Syrový píše:závislá na vzájemných poměrech intenzity a času v obou uších.

když se potom odstraní vliv konkrétního poslechového prostoru, ukáže se i kvalita bedny. třeba taková úplně základní konstrukce, malá uzavřená dvojpásmovka s 13cm basákem a výškáčem vzdáleným nějakých 14cm nebo kolik od středu středobasu (musel bych to na svých Grundigech změřit, což se mi nechce, ale přesněji ji charakterizuje Velký Bobo někde ve "Stavíme reproduktorové soustavy") se ukáže jako naprostá bomba (pokud si odmyslíte nejhlubší bas).
konec další samomluvy.

mám rád tichá nedělní dopoledne se svým stereem...

Re: DIY úpravy malé poslechovky.
Když bedny něco blbě vyzáří,dadaft píše:...znamená to, že minimálně z hlediska toho času na bednách záleží. a to minimálně znamená nejméně z jedné poloviny, což je víc než dost....
tak nepomůže ani svěcená voda - v tomto mám výhodu,
jak zpoždění (resp. vzdálenost ucha od jednotlivých reproduktorů = Time delay), tak i jejich fázi nastavuje DCX2496 pomocí mikrofonu ECM8000 automaticky (manuálně nastavuješ jen něco, například teplotu vzduchu).
Navíc ji mám nastavenu podle La fonction auto-align pour les nuls a Expanded Soundstaging and 3D-Imaging
včetně mnoha a mnoha jiných informací od Mr. Le Cleac'h / a jiných/, co nett dal.
A je to i hlavní důvod, proč jsem do DCX šel,
protože zkušenosti jako Dawsoo, Pistole, Antonio, Sendy, Mirulu či Check z Audiowebu prostě nemám,
ale s výsledkem jsem

Re: DIY úpravy malé poslechovky.
hm, ten DCX2496 je zřejmě velmi vychytaný přístroj a hodně nabízí. nestojí moc. asi si ho taky koupím. už jen kvůli jeho měřícím schopnostem.
Re: DIY úpravy malé poslechovky.
Pozor, ta DCX toho umí změřit vlastně hodně málo, prakticky jen Auto-align, na nic jiného tam ten mikrofon u ní není !dadaft píše:hm, ten DCX2496 je zřejmě velmi vychytaný přístroj a hodně nabízí. nestojí moc. asi si ho taky koupím. už jen kvůli jeho měřícím schopnostem.
Sice má i EQ, ale to se pomocí mikrofonu nenastavuje, stáhni si manuál.
Re: DIY úpravy malé poslechovky.
aha. trochu se mi to plete. nejdřív tedy DEQ2496. to mě zajímá víc.
, protože si tím svým měřením trefil hřebík na hlavičku.
žádné strachy. myslím, že jim můžeš klidně tykatAleska píše:protože zkušenosti jako Dawsoo, Pistole, Antonio, Sendy, Mirulu či Check z Audiowebu prostě nemám

Re: DIY úpravy malé poslechovky.
Strávil jsem pěkné a velice příjemné odpoledne s přáteli z Audiowebu a to Ondrou Plachým, Petrem Hostounským (Petrh) a Janem Petříkem (klon). Po krátkém poslechu známých nahrávek 1988, Bonnie Raitt - Baby Mine a 1996, Jaromír Nohavica - Planu, Divné století jsme to vzali napříč žánry a poté skončili u Toccata and Fugue in D Minor, BWV 565 (aby zazněly také varhany) a klasické jednokanálové mono nahrávky 1959, Miles Davis - Kind Of Blue - Blue In Green, převedené do sterea, kdy oba kanály jsou totožné. Zesilovače a ani vykuchané Panasonic bedny jsme nikterak v některých nahrávkách nešetřili, takže ty lowendové bedýnky již hrály v některých okamžicích tatřka "u konce s dechem", ale ještě by určitě snesly i víc
Se svolením Ondry přidávám jeho krátké emailové zhodnocení dnešního odpoledne:

Se svolením Ondry přidávám jeho krátké emailové zhodnocení dnešního odpoledne:
Milý Aleši.
Rád bych Ti poděkoval za dnešní odpolední poslech u Tebe. Bylo to hodně
poučné a hodně překvapivé. Člověk nějak tuší, že místnost má nějaký vliv,
ale že až takový, aby v dobře upravené místnosti hrály velmi obstojně i
"prašivé repráčky od minivěže", to by nepředpokládal. První chvíli jsem
myslel, že tam ty bedničky máš narafičené jako dobrý vtip a někde jsou
schované slušné "budky"
Kdybych se měl pokusit o nějaké hodnocení: Ty HADEXy na basech neměly
nejmenší problém. Basy byly když to shrnu do jednoho slova krásné a zase mi
začaly vrtat hlavou open baffle ozvučnice, sakra. Při normálních hladinách
byly v pohodě i ty vykorigované bedničky od věže, při vyšších hlasitostech
nestíhaly pravděpodobně zejména středobasy, výšky mi přišly OK, bez
agresivity, snad chyběly ty "nejvyšší výšky" což není u papírových výškáčů
až tak divné. Docela bych rád viděl korekční křivku těch minivěžových
zázraků, musí to být divočinaOhledně zesilovačů a digitálních
krabiček - nemám výhrad, neslyšel jsem nic podezřelého, naopak.
Výborně zněl ten Miles Davis z roku 1959 nagrabovaný z LP, tuhle větu si
prostě nemohu odpustit!!!
Ještě jednou díky, měj se krásně, ať se Ti nové bedny "rodí" hladce,
bezbolestně a rychle a těším se na "křest"
Ondra
Re: DIY úpravy malé poslechovky.


sice si myslím, že Ondrova identifikace příčin a důsledků není úplně košer, ale na tom v tuhletu chvíli vůbec nesejde. hlavní a rozhodující je poslech.
a k tomu není co dodat.
p.s. majitelům akcií významných high-end kabelářských a jiných voodoo firem: je čas začít prodávat...

Re: DIY úpravy malé poslechovky.
funguje to zcela analogicky jako jedno ucho.Aleska píše:To MONO mi nedává spát !
...
Pominu-li klasické, tolik obdivované přednosti vynilu, jako je lupání, šum z pohybu hrotu v drážce a pod., pak by tato nahrávka neměla přenášet prostor, vždyť byla nahrána jedním mikrofonem. Ale on tam ten prostor je !
Již v první nahrávce, skladbě So What , je nádherně podána nejen trubka vpředu a vysoko, protože trumpetista pochopitelně stojí, ale vpravo doleji piano, které je níž, neb klavírista sedí. Stejně tak vlevo a v pozadí jsou bubny a napravo od nich basista, protože je to ještě ta stará, dobrá, akustická basa, a opět z hlediska prostoru někde v polovině mezi výškou trubky a pomyslnou zemí. A to není jen u této skladby, ten prostor je u všech pěti, co tento vynil rip obsahuje.
když si v reálu ucpeš jedno ucho a posloucháš zvuky v otevřeném prostoru, máš s lokalizací veliký problém.
když ale posloucháš třeba hudebníky v místnosti, tak přestože posloucháš jen jedním uchem, dokážeš jejich umístění v prostoru nějakým způsobem určit.
není to ÚPLNĚ prostorový vjem,
nějakým způsobem = díky odrazům.Aleska píše:Ale on tam ten prostor je !
zkrátka jsi dokázal ten původní prostor s jeho odrazy odmaskovat.
Re: DIY úpravy malé poslechovky.
od dadaft v 16 kvě 2011 07:32
p.s. majitelům akcií významných high-end kabelářských a jiných voodoo firem: je čas začít prodávat...
Škoda, myslel jsem, že už konečně dáš na trh smaltované dráty.
p.s. majitelům akcií významných high-end kabelářských a jiných voodoo firem: je čas začít prodávat...
Škoda, myslel jsem, že už konečně dáš na trh smaltované dráty.

Re: DIY úpravy malé poslechovky.
je mi líto, že tě zklamu, ale nedám.
smaltované dráty jsou dobré kabely, přesné, s dobrou barvou zvuku, ale jsou to prostě jenom kabely. kusy drátů. nic víc.
a to mě už nějaký čas nezajímá...

smaltované dráty jsou dobré kabely, přesné, s dobrou barvou zvuku, ale jsou to prostě jenom kabely. kusy drátů. nic víc.
a to mě už nějaký čas nezajímá...
Re: DIY úpravy malé poslechovky.
ALESKA
je to zkrátka tak, jak říká největší guru sterea všech dob, Alan Blumlein: stereo by mělo být v souladu s fungováním lidského mozku.
dvě uši, dva kanály.
párová čtyřka.
howgh.
je to zkrátka tak, jak říká největší guru sterea všech dob, Alan Blumlein: stereo by mělo být v souladu s fungováním lidského mozku.
dvě uši, dva kanály.
párová čtyřka.
howgh.
Re: DIY úpravy malé poslechovky.
teď jsem poslouchal Johna Mayalla - Tough a v titulní 10. skladbě Tough Times Ahead je to taky: přechoďáky jsou naprosto zřetelně výš než šroťák.Aleska píše:Prostor nahrávek se rozšířil mnohonásobně nejen v horizontální rovině, taktéž do hloubky a v dobrých nahrávkách i vertikálně. Zde ale záleží moc a moc na nahrávce - faktem je, že třeba v závěru skladby "Hotel California" je bubnový přechod mezi oběma kanály a je na něm i slyšet vertikální umístění jednotlivých bubnů.
Re: DIY úpravy malé poslechovky.



Akustické panely, přilepené na šikminách, prototypy paravanů. Bedny cca jeden metr od sebe, poslech ve vzdálenosti cca jednoho a půl metrů.
Jinak to snad ani na tak malém prostoru nejde. Ale dá se vykouzlit velmi dobrý zvuk.

Re: DIY úpravy malé poslechovky.
Dobrý
V tak malém prostoru jsou největší potíž první odrazy, kde máme jen dvě možnosti: Utlumit či rozbít.

V tak malém prostoru jsou největší potíž první odrazy, kde máme jen dvě možnosti: Utlumit či rozbít.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host