Tape deck - nostalgia
Re: Tape deck - nostalgia
Na aspon ciastocnu obhajobu stremovacich sluzieb-viacere albumy maju pridane bonus tracky. Napr vcera som si po nejakej dobe vypocul Ultra od DM kde je pridanych niekolko live bonus trackov a tie su zvukovo slusne. Resp lepsie ako samotna studiova nahravka (aj ta nie je zla)
Re: Tape deck - nostalgia
No, hocijaky deck nemohol zakryt toto. Toto su jednoducho parametre ktore nepustia. Neviem ci by si niekto kupil repraky alebo zosilovac co hra takto. Kto mate doma ROON alebo nejaku inu moznost ekvalizacie - skuste si spravit takuto krivku a potom sa kochajte v "analogovom" zvuku. Neviem ci existuje funkcia "pridaj 30dB sumu" ale bez toho ten zazitok nebude uplne autenticky.
Re: Tape deck - nostalgia
Tam su tie stremovacie sluzby [okrem SPotify a Tidal] v tak trochu nevinne - proste ponukaju to, co im vydavatelstva daju k dispozicii. Pri starsich veciach - tam ma vyznam hladat "TO" vydanie [za mna idealne su prve digitalne reedicie 85-90, s prizmurenym okom do 95] , ked clovek vie co hladat. Pre mna to ma vyznam pre tych niekolko desiatok, mozno tak max nizkych stoviek "zakladnych nahravok".LUK píše: ↑14 srp 2022 23:02
A Qobuz zkoušet nemusím, všechny streamovací služby jsou v tomhle ohledu stejný. Že se z části liší nabídka jednotlivých streamovacích služeb, nebo že Qobuz streamuje v Hi-res a ne v tom rádoby hi-resu jménem MQA jako tidal, to není podstatný, protože ta kvalitní/nejlepší/špičková vydání alb (a tím myslím ve všech případech u všech alb) neposkytuje žádná streamovací služba (ani všechny dohromady). Když je nahrávka/vydání alba zprasený "díky" Loudness War, tak už to žádnej formát/kodek ani sebevyšší vzorkovací frekvence či bitová hloubka nezachrání, to udělá rozdíly jen malý, a z pohledu tý opravdový zvukový kvality (o kterou tu přece jde), naprosto nepodstatný, prostě to bude jen zprasený ve vysokým rozlišení, nebo jiným formátu či kodeku, that's all.
Vsetko co je vydane po roku 1995 uz je urcitym sposobom sprasene od zakladu, nieco viac, nieco menej, a pri novych nahravkach - tam to je fakt uplne jedno, ci TIdal/Qobuz, CDcko alebo Hires Download [a tam tie veci su na streame normalne dostupne]. Ked je nejaka novinka nahrata dobre, tak hra dobre aj zo QObuzu.
Re: Tape deck - nostalgia
Pěkný článek - rozbor vzestupu a pádu CD nosičů slovy
direktora GZ media Loděnice:
https://byznys.hn.cz/c1-67102900-miliar ... take-jakes
direktora GZ media Loděnice:
https://byznys.hn.cz/c1-67102900-miliar ... take-jakes
-
- Příspěvky: 216
- Registrován: 02 dub 2021 11:43
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tape deck - nostalgia
Jo, to si rád přečtu...
Re: Tape deck - nostalgia
Fidji99
Ahoj, nebylo to tak jak píšeš s tou Basf ( ty jsem nikdy nepoužíval ), byly i jiné, skutečně kvalitní CC. Já používal tohle: http://pureanalogue.su/index.php/en/cat ... dk-ma-r/69
a mám jich dodnes doma cca 300-400, přesně nevím, už jsou, až na vyjímky uloženy mimo poslechovku. Tenkrát na strojích jako byl "Drak", či F-990, to proti původnímu hudebnímu CD, popř. LP bylo k nerozeznání a velice dobře poslouchatelné. Byly to doby špičkových technologijí mechanického záznamu.
Celý kmitočtový rozsah jako to zdrojové CD ani tyto supermašiny nepobraly. To dokázal jen rotační záznam, který používala Superbeta, ale tam to bylo krkolomné na obsluhu. Ty TDK MA-R, samozřejmě ve tříhlavém deku špičkové kvality a data systémem ( kalibrací ) a za použití zdrojového CD s tzv. plovoucím kmitočtem ( postupně to hrálo nepřetržitě od 20Hz do 20kHz ) se to testovalo tak, že se poslouchalo tzv. za páskem - tedy již nahraný záznam a mohlo se přepínat na tzv. source - tedy to, co tam popuštíme. Vypadalo to tak, že někam do 14-15 kHz to bylo shodné a hlavně byl slyšet zaznamenaný tón, na vyšších kmitočtech ( tenkrát jsem byl ještě "mladý ucho" ), na tom decku záznam postupně skončil, ale na zdroji to ještě chvíli byl slyšet.
Byla to skvělá doba a většina dnešních zprzněnin v různých digitálních formách se na to kvalitou nehchytá.
BTW. Po té, co jsem si koupil na HD Tracks Hi-Res "Ziggy Stardust" ( toto CD do dnes nemám ) a slyšel tu hrůzu - soubor jsem hned smazal a šel hledat tu CC. Po spuštění v KX-9010 a F-990 to byla zvuková nirvána a udělal jsem si tapedeckovej večer. Tape deck chce občas protočit, když se často nepoužívá, promáznout, či vyměnit řemínky. Amorfní hlavy jsou dodnes nedotčené, po kolejnici ani vidu.
Skvělá doba, "vadou" je jen ten mechnický kontakt - bohužel.
Ahoj, nebylo to tak jak píšeš s tou Basf ( ty jsem nikdy nepoužíval ), byly i jiné, skutečně kvalitní CC. Já používal tohle: http://pureanalogue.su/index.php/en/cat ... dk-ma-r/69
a mám jich dodnes doma cca 300-400, přesně nevím, už jsou, až na vyjímky uloženy mimo poslechovku. Tenkrát na strojích jako byl "Drak", či F-990, to proti původnímu hudebnímu CD, popř. LP bylo k nerozeznání a velice dobře poslouchatelné. Byly to doby špičkových technologijí mechanického záznamu.
Celý kmitočtový rozsah jako to zdrojové CD ani tyto supermašiny nepobraly. To dokázal jen rotační záznam, který používala Superbeta, ale tam to bylo krkolomné na obsluhu. Ty TDK MA-R, samozřejmě ve tříhlavém deku špičkové kvality a data systémem ( kalibrací ) a za použití zdrojového CD s tzv. plovoucím kmitočtem ( postupně to hrálo nepřetržitě od 20Hz do 20kHz ) se to testovalo tak, že se poslouchalo tzv. za páskem - tedy již nahraný záznam a mohlo se přepínat na tzv. source - tedy to, co tam popuštíme. Vypadalo to tak, že někam do 14-15 kHz to bylo shodné a hlavně byl slyšet zaznamenaný tón, na vyšších kmitočtech ( tenkrát jsem byl ještě "mladý ucho" ), na tom decku záznam postupně skončil, ale na zdroji to ještě chvíli byl slyšet.
Byla to skvělá doba a většina dnešních zprzněnin v různých digitálních formách se na to kvalitou nehchytá.
BTW. Po té, co jsem si koupil na HD Tracks Hi-Res "Ziggy Stardust" ( toto CD do dnes nemám ) a slyšel tu hrůzu - soubor jsem hned smazal a šel hledat tu CC. Po spuštění v KX-9010 a F-990 to byla zvuková nirvána a udělal jsem si tapedeckovej večer. Tape deck chce občas protočit, když se často nepoužívá, promáznout, či vyměnit řemínky. Amorfní hlavy jsou dodnes nedotčené, po kolejnici ani vidu.
Skvělá doba, "vadou" je jen ten mechnický kontakt - bohužel.
Re: Tape deck - nostalgia
@Oldear - mas pravdu, v 80 rokoch som skoncil na nejakom [vraj velmi dobrom] Pioneere, ale k uplnemu high-endu som asi nikdy nedostal. Aj tak to boli dobre casy -zili sme na "Zapade", cize, ja som rovno uz v puberte skocil do CD vlaku. Vtedy som sa z vreckoveho jo sakra rozhodoval ake CDcko si ten mesiac kupim, a co si vypytam na narodeniny alebo vianoce.
BASFky Cro ale boli dobre, nie? TDK a Maxelly bola taka komercia, sa mi zda. Este si pamatam Fuji, a to je tak vsetko.
BASFky Cro ale boli dobre, nie? TDK a Maxelly bola taka komercia, sa mi zda. Este si pamatam Fuji, a to je tak vsetko.
Re: Tape deck - nostalgia
Myslíš tohle?:blesk666 píše: ↑15 srp 2022 08:07Na aspon ciastocnu obhajobu stremovacich sluzieb-viacere albumy maju pridane bonus tracky. Napr vcera som si po nejakej dobe vypocul Ultra od DM kde je pridanych niekolko live bonus trackov a tie su zvukovo slusne. Resp lepsie ako samotna studiova nahravka (aj ta nie je zla)
https://tidal.com/browse/album/224672422
A myslíš, že je to jen na streamovacích službách? Že se to nedá sehnat normálně na nosičích? :
https://www.discogs.com/release/2018547 ... 12-Singles
Nebo třeba i jen jako digitální soubory bez fyzickýho nosiče?:
https://www.hdtracks.com/#/album/625667 ... 220552328e
To co je na streamovacích službách se běžně dá sehnat normálně i jinde a jinak (a většinou taky i alespoň o fous líp), takže to taky není agrument pro streamovací služby .
Jinak pokud Ultra od Depeche Mode v digitální podobě, tak doporučuju tohle SACD:
https://www.discogs.com/release/1254187 ... Mode-Ultra
https://dr.loudness-war.info/album/view/183493
Zvukově lepší digitální vydání tohohle alba jsem nenašel (ani jsem o žádným takovým neslyšel).
Jenže ono je ve výsledku jedno kdo za to může, podstatný je co poskytujou svým zákazníkům (posluchačům), od koho to oni sami dostali k dispozici není pro toho posluchače podstatný.Fidji99 píše: ↑15 srp 2022 08:29Tam su tie stremovacie sluzby [okrem SPotify a Tidal] v tak trochu nevinne - proste ponukaju to, co im vydavatelstva daju k dispozicii. Pri starsich veciach - tam ma vyznam hladat "TO" vydanie [za mna idealne su prve digitalne reedicie 85-90, s prizmurenym okom do 95] , ked clovek vie co hladat. Pre mna to ma vyznam pre tych niekolko desiatok, mozno tak max nizkych stoviek "zakladnych nahravok".
A Já vím co hledat a v případě nahrávek vydaných prvně cca před tím rokem 1995, tedy před nástupem Loudness War, nacházím na nosičích a ve svej sbírce nosičů tuny a tuny skvělých a špičkových vydání na CD i LP (a dnes už se dají zmínit i některý remastery na SACD a v Hi-res), ale když chci to samý najít na tidalu ve stejnej kvalitě, tak nacházím jen občas a jen něco, většinu tam nenajdu (SACD a LP samozřejmě musíme pominout zcela), většina je tam jen v podobě zmršených remasterů vydaných zhruba max v posledních 15 až 20 letech.
To je fakt, v posledních cca 30 letech vychází veškerá mainstreamová hudba v mizernej kvalitě a to pak zní stejně ať už posloucháme z CD, Hi-resu nebo streamovacích služeb, ale najdou se i výjimky, jenomže na streamovacích službách tyhle výjimky nenajdeme. Ve spoustě případů totiž u alb vydaných po roce 2000, kdy už Loudness War řádila naplno, si člověk i některý ty mizerný nahrávky může poslechnout v lepší podobě a to na LP. Paradoxně totiž LP hrajou v posledních zhruba 20 letech mnohdy líp než CD- i Hi-resy daných alb. Někdy ne o moc, ale jen o trochu (i tak ale aspoň něco), ale někdy skutečně o hodně. Na streamovacích službách si ale LP samozřejmě neposlechneme.Fidji99 píše: ↑15 srp 2022 08:29Vsetko co je vydane po roku 1995 uz je urcitym sposobom sprasene od zakladu, nieco viac, nieco menej, a pri novych nahravkach - tam to je fakt uplne jedno, ci TIdal/Qobuz, CDcko alebo Hires Download [a tam tie veci su na streame normalne dostupne]. Ked je nejaka novinka nahrata dobre, tak hra dobre aj zo QObuzu.
A občas se najdou některý novodobý alba i na SACD ve výrazně lepší podobě než v jakej je můžem najít na CD, v Hi-res, či na streamovacích službách. Tady třeba pár příkladů:
SACD
https://www.discogs.com/release/3064245 ... om-The-Sun
https://dr.loudness-war.info/album/view/158408
Přitom běžně tohle album vypadá takhle:
https://dr.loudness-war.info/album/view/145010
A stejnej případ u tohohle alba, SACD vypadá takhle:
https://www.discogs.com/release/3796443 ... -It-Better
https://dr.loudness-war.info/album/view/190180
https://dr.loudness-war.info/album/view/194165
Bežný vydání takhle:
https://dr.loudness-war.info/album/view/83730
A zmiňovaný Depeche Mode - Ultra:
SACD:
https://www.discogs.com/release/1254187 ... Mode-Ultra
https://dr.loudness-war.info/album/view/183493
CD:
https://dr.loudness-war.info/album/view/140293
A ta nová verze "The 12" Singles":
https://dr.loudness-war.info/album/view/191187
A obecně SACD samozřejmě na stereamovacích službách nenajdeme a to na nich právě vychází nezřídka až skvělý remastery starých alb.
-
- Příspěvky: 901
- Registrován: 28 čer 2019 14:38
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Tape deck - nostalgia
LUK:
Téma je "Tape Deck".
Téma je "Tape Deck".
-
- Příspěvky: 901
- Registrován: 28 čer 2019 14:38
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Tape deck - nostalgia
Fidji99: BASFky Cro ale boli dobre, nie? TDK a Maxelly bola taka komercia, sa mi zda. Este si pamatam Fuji, a to je tak vsetko.
Agfa, Basf, TDK, Sony, Maxell - vše to byly velmi dobré výrobky, všechny tyto firmy dělaly jak běžnou komerci (typ Normal), tak vyšší kategorie Cr a Metal.
Metalky byly super, ale na svou dobu velmi drahé, už si to nepamatuju přesně, ale jejich cena byla srovnatelná s LP.
Chromky a metalky se v běžné obchodní síti téměř nevyskytovaly, i sehnat obyčejnou normalku Maxell nebo Sony byl úspěch.
Problém s Cr Basf (např. typ Maxima) a Agfa (typ Superchrome) byl v tom, že na japonských strojích, které neměly možnost (auto)kalibrace, nehrály moc dobře, asi měly mírně jinak nastavenou úroveň BIAS EQ. Chyběly tam výšky.
Já nakonec skončil na chromkách TDK (SA) a Sony (UCX?). A třeba ještě trochu lepší TDK SA-X jsem nepoužíval, vzhledem k nemožnosti kalibrace na mém tehdejším decku už na záznamu byly moc vytažené výšky. Byla to alchymie.
.
Agfa, Basf, TDK, Sony, Maxell - vše to byly velmi dobré výrobky, všechny tyto firmy dělaly jak běžnou komerci (typ Normal), tak vyšší kategorie Cr a Metal.
Metalky byly super, ale na svou dobu velmi drahé, už si to nepamatuju přesně, ale jejich cena byla srovnatelná s LP.
Chromky a metalky se v běžné obchodní síti téměř nevyskytovaly, i sehnat obyčejnou normalku Maxell nebo Sony byl úspěch.
Problém s Cr Basf (např. typ Maxima) a Agfa (typ Superchrome) byl v tom, že na japonských strojích, které neměly možnost (auto)kalibrace, nehrály moc dobře, asi měly mírně jinak nastavenou úroveň BIAS EQ. Chyběly tam výšky.
Já nakonec skončil na chromkách TDK (SA) a Sony (UCX?). A třeba ještě trochu lepší TDK SA-X jsem nepoužíval, vzhledem k nemožnosti kalibrace na mém tehdejším decku už na záznamu byly moc vytažené výšky. Byla to alchymie.
.
Re: Tape deck - nostalgia
Všeobecně použitelná jakost byla Sony (HF, HF-S, HF-ES) pro audio, hi-fi, walkmana i datarekordér
chrom jsem prakticky nepoužíval - cca 20% leda pro Pink Floyd, Jarre a Tangerine Dream.
chrom jsem prakticky nepoužíval - cca 20% leda pro Pink Floyd, Jarre a Tangerine Dream.
-
- Příspěvky: 901
- Registrován: 28 čer 2019 14:38
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Tape deck - nostalgia
On ten rozdíl mezi Normal - Chrom - Metal byl dost slyšet, odolnost proti oděru taky byla vyšší.
Jinak ty Sony HF byly na typ Normal velmi dobré (ona byla důležitá i mechanika kazety) a já je používal do přehrávače v autě, walkmana nebo na různé akce, kde byly decky neznámé kvality. Chromka na doma, kopie na Normal na "ven".
Jinak ty Sony HF byly na typ Normal velmi dobré (ona byla důležitá i mechanika kazety) a já je používal do přehrávače v autě, walkmana nebo na různé akce, kde byly decky neznámé kvality. Chromka na doma, kopie na Normal na "ven".
-
- Příspěvky: 524
- Registrován: 09 kvě 2019 22:43
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Tape deck - nostalgia
Co je to ten "pešek"?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host