Drazí mladší kolegové, určitě Vám nechci do Vašich preferencí kecat a ovlivňovat Vaši důvěru v tzv. beztratovou kompresi a super zvuk v tzv. HI-res. To také byl důvod moji úplně první reakce, protože však vidím, že někteří z Vás tady žijí v bludu a nechají se mystifikovat dne tolik módním obchodním marketingem, tak si dovoluji pár informací.
Jako člověk, který toho již hodně pamatuje, tak také pamatuji začátky CD - tedy rok 1983 a můj první CD player. V začátcích CD nebylo do toho playeru příliš co strčit a jak se začaly objevovat CD s hudbou tak to bylo označeno v následujících parametrech:
AAD - znamenalo analogový záznam, analogový střih a digitalizace na CD
ADD - znamenalo analogový záznam, digitalizace a digitální střih a digitální záznam na CD
DDD - to už konečně znamenalo digitální recording, digitální střih a digitální záznam na CD
To DDD se začalo objevovat u náhrávek až tak kolem roku 1985 a hlavně u klasiky. Jak si vysvětlíte, že někdo nabízí tzv. HI-res 24bit/192kHz u nahrávek ze 70. let. Např. CD skupiny Olympic - Želva poprvé vydané na CD v roce 1991 a označováno jako AAD, je nyní prodáváno jako HI-res 24/192. To CD mám před sebou. Může to být z originálních master pásů? Na webu si ten obal s nápisem AAD můžete dohledat a porovnat s tímto :
https://www.supraphonline.cz/album/283935-zelva/hi-res
Tak to bude u většiny starších nahrávek a vydání, kde by vzali digitální pásy těchto starých nahrávek? Je to upscalované a to si může doma udělat každý sám z CD, kdo má na to techniku a klidně to nastavit na 32 bitů a 352,8 samplovací frekvenci.
Tak šťastný výběr a hlavně poslouchejte muziku.