Předem se omlouvám, ale nechci rýt, já reaguje jen na to, že někteří(že, Aretaxi a Mirečku) ryjí i do těch, kteří vlastně kvůli nim byli vykázání spravedlivým adminem z fora (napříkald já a Boxer, David 535i)a kteří se tedy ZATÍM!!!!!!!!!! nemohou bránit.Ale jejich čas brzy vyprší
Odeslat odpověď
Příspěvků: 20 • Stránka 1 z 1
Hifi doplňky jako takové a sladění sestav
Příspěvekod Mirek » pon 23. črc 2012 17:52:12
Nenapíši asi nic nového, ale po přečtení různých příspěvků….a protože mi po jistých událostech už asi momentálně nehrozí osobní napadání jsem dostal chuť napsat tento román o svém osobním pohledu na funkčnost doplňků (vč. kabelů) a o mých vlastních zkušenostech.
Všiml jsem si, že někteří lidí přistupují při pořizování svých sestav pouze a čistě z technického hlediska, ale já si osobně myslím,že technické dokonalost je velmi důležitá u všech komponentů i příslušenství, ale podle mých zkušeností, pokud se zaměříme jenom na techniku, můžeme také mít sbírku technicky dokonalých a drahých přístrojů, které se k sobě zvukově vůbec nemusí hodit nebo mít sestavu za statisíce (a protože kabel je přece z technického pohledu jenom o vedení elektřiny nebo signálu), propojenou jenom základními kabely, které neumožňují aby se projevil jejich skutečný potenciál.
Také jsem, ale párkrát viděl pravý opak, kdy majitel jen průměrných přístrojů, beden a velmi problematické akustiky poslechové místnosti si bláhově myslel (na doporučení zisku-lačného prodejce), že drahými kabely zásadně vylepší zvuk své sestavy a „přepere“ akustiku, místo aby za tytéž peníze koupil kvalitní zdroj zvuku, reprobedny či řešil akustiku atd. A on po výměně kabelů to zásadní (nicméně podle mých uší neexistující) zlepšení i slyšel.
Co se týče vhodného sladění jedné značky mám jeden markantní příklad z poslední doby. Repro BW802D s dvěma sestavami – 1. A.R. a 2. tvořená nejvyšší řadou Brystone – kdybych měl zavázané oči tvrdil bych, že hrají úplně jiné bedny – obrovský zvukový (a pro mne i kvalitativní) rozdíl.
Osobně jsem přízvržencem experimentování a postupného dolaďování, protože mě to baví a přináší mi to radost (zvláště když to nestojí příliš mnoho peněz) a také mi to přináší i výsledky, ale umím pochopit pokud má někdo jiný pohled na věc a tohle mu připadá jenom jako mrhání penězmi a časem. Někdy mi úprava kromě dobrého pocitu ze změny nebo vizuálního vylepšení nepřinesla nic, ale někdy, když jsem zvukový přínos nečekal vůbec, mě změny, které nastaly příjemně překvapily.
Např. tohle - silové kabely k přístrojům mám pro jejich zvukový charakter Tunami a Oyade, jenom jako přívodní kabel k oddělovacímu trafu jsem měl dlouho Vincent i když jsem věděl o jeho nepříliš oslnivých zvukových vlastnostech, říkal jsem si je to před trafem, tak je fuk…..omyl…velmi jsem jeho vliv na zvuk podceňoval a když jsem jej vyměnil za Oyade, posunul se k mému překvapení zvuk celé sestavy směrem k teplejšímu zabarvení a přitom se zvětšil i prostor a vzdušnost. Nikdy bych nečekal takový rozdíl.
Další pro mne neočekávaná věc u CDP, které mám je velmi masivní a celokovová mechanika a ještě ke všemu je separátně odpružená, přesto když dám pod jeho nožičky různé podložky charakter zvuku se mění, nejvíc se mi zvuk líbí s vinylovými Vibrapody (s kterými jsem udělal s recese experiment s tlakovým kávovarem, který umí hlučně rozvibrovat celou kuchyňskou linku – když jsem pod něj dal Viprapody vibrace téměř zmizely). S CDP mám jednu ještě bláznivější zkušenost, protože na skleněném stolku mám televizi a přitom nemám přehnaně mnoho místa, nemám stále dořešený kvalitní stolek na komponenty, zvlášť když mé komponenty jsou masivní a těžké a mají trochu atypické rozměry…nenašel jsem zatím nic vyhovujího, buďto to je moc velké nebo malé atd. Takže pod CDP je deska z dřevotřísky, sehnal jsem desku stejných rozměrů z masivu – vypadal tak pěkně – pustil CDP bez očekávání jakýchkoli změn a najednou slyším, že zvuk je daleko tvrdší, připadalo mi to tak ujeté, že jsem si pochybujíc o svém zdravém rozumu raději pozval známého, kterému jsem o případných změnách nic neřekl a on to slyšel úplně stejně.
Nebo další, to že by měly bedny stát na hrotech nebo nějakých podložkách je všeobecně známo a že není od věci když pod nimi je žulová deska, to se se také ví, ale já jsem chtěl kvůli změně sedačky dostat výškové repro výš aby byly zase v úrovni mých uší, tak jsem podložil žulu deskou z dřevotřísky, pořád to bylo málo a protože jsem měl doma navíc podložky Soundcare, tak jsem je dal mezi ty desky s různého materálu a pustil hudbu… a vše se zpřehlednilo aniž by to bylo na úkor ostrosti a potom jsem náhodně narazil na článek o nějakých špičkových bednách stojících majlant u nichž se používají v podstavci dvoje hroty oproti sobě.
Měl jsem možnost si na své sestavě poslechnou už asi desítky různých kabelů různých značek a cen (jeden člen fóra jeden čas, když si pořizoval nové kabely používal moji sestavu dokonce jako testovací) a rozdíly byl opravdu značné.
Možná to vypadá, že jsem blázen, který, který jenom blbne s nějakými üdělátky a kabely, ale poslech kvalitní a dobře nahrané hudby v co nejlepší reprodukční kavalitě je pro mne priorita a tohle beru jako prima doplněk, který z našemu koníčku podle mého patří.
Budu rád, když budu mít možnost si přečíst názory druhých i když budou nesouhlasné.
Re: Hifi doplňky jako takové a sladění sestav
Příspěvekod aretax » úte 24. črc 2012 6:07:13
Konečne sa dá diskutovať bez rôznych invektív. Vo všetkých príspevkoch sú aj moje skúsenosti. Ja by som to zhrnul nasledovne:
1. akustika
2. kvalita prístrojov
3. kabeláž
4. doladenie rôznymi hrotmi, regálmi, kamennými podložkami
5. kvalita hudobných nosičov a nálada na počúvanie
A vůbec, tu je odkaz na tlachárnu od vedle, kam jsem dostal bůhvíproč BAN za to, že jsem požadoval od druhých nevulgární = slušné jednání:-)
http://www.highendforum.cz/viewtopic.php?f=26&t=1365
Tak si, pánové, bez kazišuků, klepejte po rameni a obdivujte se, jak slyšíte... Nemám, co bych více dodal

