Ciba
Re: Ciba
Osobně elektrostaty nemusím, slyšel jsem několik typů Quad a Martin Logan (na basech elektrodynamický repro). Pro mě jsou elektrostaty bez dynamiky, a "vymýšlejí" si (pro mé uši) daleko více, než běžné elektrodynamické reproduktory. Ty "spitzenklasse" nejsou měřitkem.
To, že si vymýšlejí, jasně ukazují Atkinsonova měření. Ale proti gustu nic, samozřejmě, to je jen a jen věc majitele. Je ale dobré slyšet i jiný názor.
To, že si vymýšlejí, jasně ukazují Atkinsonova měření. Ale proti gustu nic, samozřejmě, to je jen a jen věc majitele. Je ale dobré slyšet i jiný názor.
Pavel Macura Audio
- Zappadaddy
- Příspěvky: 1634
- Registrován: 17 dub 2008 16:16
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ciba
Jěště jsem neslyšel absolutní bednu,která by uspokojila 100% posluchačů,ani Quad nebo Tannoy či Dynaudio,Avalon ....nejsou perfektní,ale mají k dokonalosti hodně blízko . Trochu mi vadí vstupy lidí,kteří jakoby řeknou svůj názor a zkazí tím radost majiteli,který kupuje s tím,že právě toto je to co má rád,tedy uváženě a cíleně.Kdyby aspon byl vysloveno nějaké doporučení na něco lepšího v podobné cenové kategorii.
Re: Ciba
podle mě jsou špatné bedny, bedny, skvělé bedny a pak je nejvyšší, nepřekonatelná kategorie a to jsou srdcovky.
do téhle podle Holta patří Quady. a já Holtovi věřím (mnohem víc než třeba Atkinsonovi). navíc pro mě objevil LS3/5A, což je s Quady stejná kategorie, jen jiný šuplík...
myslím, že si to Ciba užívá.
do téhle podle Holta patří Quady. a já Holtovi věřím (mnohem víc než třeba Atkinsonovi). navíc pro mě objevil LS3/5A, což je s Quady stejná kategorie, jen jiný šuplík...
myslím, že si to Ciba užívá.
Re: Ciba
OMG uz tu chyba len nazor krala meracov... Ciba verim ze zazivas nirvanu co ti uprimne zavidim a doprajem zaroven
Re: Ciba
Ciba je velmi zkušený posluchač a málokomu z nás prošlo rukami více nž právě jemu. Jsem proto přesvědčen, že ví přesně co dělá a za co utrácí své peníze. Takže ať si kdo chce, co chce, říká, myslím, že jemu radost nezkazíme.
Spíše si on sám udělá představu o tom kterém přispěvovateli ....
Spíše si on sám udělá představu o tom kterém přispěvovateli ....
Re: Ciba
Ak je toto pravda,je to dosť divná ochrana,a môže to byť "smrteľné" pre konce bez nadprúdovej ochrany, stačí viac pridať...pokud nedojde k regulaci ( ke snížení výkonu) pak přijde ke slovu vlastní ochrana před poškozením , která zkratuje reproduktorové vstupy (výstupy zesilovače) . ¨
Re: Ciba
Nejspolehlivější obrana je nepřítele zlikvidovat. Z hlediska reproduktoru to je účinná ochrana. A majitel si to příště rozmyslí.BVa píše:Ak je toto pravda,je to dosť divná ochrana,a môže to byť "smrteľné" pre konce bez nadprúdovej ochrany, stačí viac pridať...pokud nedojde k regulaci ( ke snížení výkonu) pak přijde ke slovu vlastní ochrana před poškozením , která zkratuje reproduktorové vstupy (výstupy zesilovače) . ¨
Re: Ciba
Milý Zdeňku, příznivě nakloněný hudbě analogové i číselné.
Přeji Ti plné slechy hladkého zvuku, sladké Paní hudby, Té jejíž náruč, je tak konejšivá.
Obcujíce s opulentně květnatýma, rychlýma výškama,
rozkošnými, trylky euforizujícími středy
a též basy, ty tvrdí muziku
a Ta, je To oč tu běží.
Přeji Ti plné slechy hladkého zvuku, sladké Paní hudby, Té jejíž náruč, je tak konejšivá.
Obcujíce s opulentně květnatýma, rychlýma výškama,
rozkošnými, trylky euforizujícími středy
a též basy, ty tvrdí muziku
a Ta, je To oč tu běží.
Re: Ciba
to PMA:
...no vidíš, a ja si zase myslím, že viac si vymýšľa box a dodáva "pretlak" aj tam, kde nepatrí. Typický príklad je akustický kontrabas, ktorý v reále nemá "gule", ale keď sa pustí cez box tak je to všetko úplne inak.
Chápem to, basy a drajv z nich plynúci sú opojné záležitosti. Vo veci dipólu je to len a len o kvalitnej akustike a amplifikácii. A žiadne "tady všude seděl" sa nekoná, naopak dostaví sa prirodzenosť a prehľad o dianí v hudobnej ukážke.
Nakoniec - čo už sme riešili - vhodnosť toho ktorého systému na jednotlivé hudobné žánre a napodobenie ich primárnej prezentácie...dipól je tu v značnej nevýhode, pretože kde už dnes môžeš počuť akustický kontrabas...bez snímacieho mikrofónu a pořádný bedny nářez neurobíš...a potom má pri reprodukcii box opodstatnenie a samozrejme pravdu. A patrí do Spitzenklasse.
to Ciba:
s tým skratovaním konca zosilňovača pri prebudení sústavy si to myslel asi inak - to je uvedené v manuále?
...no vidíš, a ja si zase myslím, že viac si vymýšľa box a dodáva "pretlak" aj tam, kde nepatrí. Typický príklad je akustický kontrabas, ktorý v reále nemá "gule", ale keď sa pustí cez box tak je to všetko úplne inak.
Chápem to, basy a drajv z nich plynúci sú opojné záležitosti. Vo veci dipólu je to len a len o kvalitnej akustike a amplifikácii. A žiadne "tady všude seděl" sa nekoná, naopak dostaví sa prirodzenosť a prehľad o dianí v hudobnej ukážke.
Nakoniec - čo už sme riešili - vhodnosť toho ktorého systému na jednotlivé hudobné žánre a napodobenie ich primárnej prezentácie...dipól je tu v značnej nevýhode, pretože kde už dnes môžeš počuť akustický kontrabas...bez snímacieho mikrofónu a pořádný bedny nářez neurobíš...a potom má pri reprodukcii box opodstatnenie a samozrejme pravdu. A patrí do Spitzenklasse.
to Ciba:
s tým skratovaním konca zosilňovača pri prebudení sústavy si to myslel asi inak - to je uvedené v manuále?
Re: Ciba
Akustický kontrabas slýchávám dost pravidelně na koncertech klasické hudby, a z dobře provedených nahrávek této hudby nezní přes box s vyrovnanou charakteristikou (v příslušném prostoru) zdůrazněně.
Kvalita nahrávek, umístění mikrofonů a jejich výsledný poměr v mixu je alfa a omega.
Kvalita nahrávek, umístění mikrofonů a jejich výsledný poměr v mixu je alfa a omega.
Pavel Macura Audio
Re: Ciba
S velmi nevyrovnanou kmitočtovou charakteristikou jak v německém časopise, tak v Atkinsonově měření. A ev. korekce extrémního vlivu umístění beden na totéž.
Pavel Macura Audio
Re: Ciba
Rozumiem, ale sme zase na začiatku - kontrabas snímaný mikrofónom....ktorý potom počúvaš cez box...ja som mal na mysli jeho pôvodný zvuk, ktorý snímaš len svojimi ušami. Jednoducho nemá boxový charakter.PMA píše:Akustický kontrabas slýchávám dost pravidelně na koncertech klasické hudby, a z dobře provedených nahrávek této hudby nezní přes box s vyrovnanou charakteristikou (v příslušném prostoru) zdůrazněně.
Kvalita nahrávek, umístění mikrofonů a jejich výsledný poměr v mixu je alfa a omega.
Znie sucho, drnčivo, "drevenne". Prechod prstov po strunách je jemný, šustivý, vyludzovaný zvuk nie je nijako výbušný....úderný...
Záznamová cesta vedúca k nahrávke a všetko čo píšeš - s tým samozrejme úplne súhlasím a môže dosť zavádzať, že čo a ako má vlastne hrať, na čo sme zvyknutí, prípadne čo sa nám fyziologicky páči viac...
Ak si dipól vymýšľa, tak určite v snahe napodobňovať charakter boxu, ale to je vzájomné. Ak sa nesprávne ustaví v akustickom prostredí, vymýšľa si priestor, zvuk je rozfázovaný, ale na to nie je imúnny ani box, i keď to má s vyžarovaním do polpriestoru jednoduchšie. Nikto, kto u mňa bol počúvať problémy s priestorom nezaznamenal. V basoch ale, "to nebolo ono" - pritom ich je subjektívne až až. Chýbal "dôraz na basy" a tým pádom subjektívna strata pocitu plnosti a dynamiky v celom pásme ich vyžarovania. Na tom to všetko stojí a padá. Na rocku mi to tiež (akože) chýba, ale primárne počúvam iné žánre na ktoré je dipól pre mňa vhodnejší a tohoto systému sa zrieknem len ak príde exekútor a už nebude čo jesť.
Na boxy som nezanevrel tie boli, sú a budú a mať viac priestoru mám to ako Zdeny....
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: 8milos, Icepoint, MPK a 3 hosti