Jak dostat z hudby prostor?
Re: Jak dostat z hudby prostor?
to Ramones
děkuji za tip s tímto rozmístěním beden. Je zatím asi nejlepší co jsem doma zkoušel. Mám téměř čtvercovou místnost a pro tu se to hodí parádně. Kdo to má podobně doporučuji vyzkoušet.
děkuji za tip s tímto rozmístěním beden. Je zatím asi nejlepší co jsem doma zkoušel. Mám téměř čtvercovou místnost a pro tu se to hodí parádně. Kdo to má podobně doporučuji vyzkoušet.
Re: Jak dostat z hudby prostor?
Do bodky súhlasímRamones píše: ↑16 lis 2018 09:56Pravdou je, že jakákoliv místnost zvuk svým způsobem deformuje, ale někde bydlet musíme, že?
Nejjednodužší je rozdělit plochu na třetiny a při zachování rovnoramenného trojúhelníka rozmístnit bedny na hranu mezi .1 a 2. a posluchače mezi 2. a 3.
Umístění posluchače do středu, jak postnul PMA téměř vyruší basy (někdy ku prospěchu).
Cardas, tuším, doporučoval vepsat kružnici do pokoje tak, aby se dotýkala zadní a bočních stěn. Poslechové místo pak byl střed této kružnice, bedny se měly postavit od přední stěny jako tečny kružnice opět při zachování rovnoramenného 3úhelníku.


Snáď ešte doplním už to čo je asi každému jasné.. Výška repro.. Vyškáče vo výške uši asi najideálnejšie..
Re: Jak dostat z hudby prostor?
No,pánové,tak ted jste objevili spojené státy americké.
Re: Jak dostat z hudby prostor?
2-LemonLemon píše: ↑16 lis 2018 09:33Ještě doplním,že menší veze RTi 1 se dá u nás koupit a nebude zas o tolik horší než RTi A 3
https://www.nakupka.cz/vyrobek/regalove ... a1-tresen/
recenze:
https://www.hifichoice.pl/polk-audio-rti-a1-test,101,7
Až teď jsem si přečetl recenzi těch prťavých RT1-ček , pěkně to popsal ten PL. David Vivian : google překl.
...v mnoha aspektech se velmi liší od zvuku nabízeného britskými rivaly z této cenové kategorie a tedy produktů takových společností, jako jsou KEF, Monitor Audio nebo B & W. Krásně ukázaný průměr je lehce osvětlený, což umožňuje získat extrémně jasný a detailní zvuk. Barvy vytvářejí dojem, že jsou jasně nasycené, díky nimž se zvuk nástrojů a lidský hlas stává velmi bohatým a je charakterizován hmatatelností, kterou lze ztěží očekávat od reprosoustav tohoto cenového rozpětí. Akustický přenos RTiA1 také překvapuje neuvěřitelnou rychlostí a dynamickými schopnostmi. Pokud to všechno nestačí, je zvuk založen na pevném pozadí agilních basů i když basové složky nemohou být vnímány (fyz. tělesně), zůstávají pružné a melodické.
Malé americké RTiA1 se mohou pochlubit vzácnou dovedností:
zobrazují nejmenší detaily nahrávek neústupným způsobem a současně udržují hudební soudržnost a nespadají do pečlivé analýzy často vedoucí k rozdělení zvuku na jednotlivé faktory ,kde dominuje prezentace textury zvuku ale ne už jeho rozmanité palety barev. Zde se také všechny detaily dostanou k posluchači, ale děje se to velmi přirozeným způsobem, bez nejmenšího násilí.
Moje sloupce Monitor Audio Bronze BX2 jsou bedny, které vždy zaujmou pozornost posluchače? Kaskáda zvuků, které Joe Sample extrahuje oběma rukama z klavíru v písni "Carmel", vždycky zní na tomto zařízení velmi čistě, věcně a jasně. Při poslechu amerických monitorů měly stejné zvuky v nich více energie a jasnosti? byla snadněji čitelná a současně více harmonická
Potenciál těchto reproduktorů spojených s vytvářením důvěryhodného stereo prostoru je stejně přitažlivý. Pokud RTiA1 získá malý prostor k volnému dýchání (i když absolutní minimum je vzdálenost 30 cm od stěn, obou stran a zezadu, opravdu stojí za to jim poskytnout lepší podmínky), vrátí show skutečné stereofonní scény, pěkně nakloněné do hloubky stejně jako do šířky. Posluchač si může vychutnat umístění hudebníků, zpěváků a nástrojů v přesně definovaných bodech tohoto akustického prostoru. při této příležitosti se opět objevuje dojem hmatatelnosti, což je něco, co by bylo obtížné očekávat, když se podíváme na velikost a cenu RTiA1. Koncertní klavír, což je pro mnoho menších reproduktorů problém, nevyvolává žádné obavy u statečných monitorů Polk Audio? Ano, poskytují i nejnižší tóniny tohoto přístroje se slušným množstvím zvuku a správným timbarem. Stručně řečeno? to je zařízení, které může vytvořit závislost.
Souhrn:
Nabízejí zvuk, který postrádá zbarvení a zároveň je daleko od neutrality spojené s nudou. Tyto reproduktory jsou skvělé při řešení všech možných druhů hudby a navzdory omezení velikosti krabic zaručují výrazný zvuk, skvělé basy a oslnivě detailní středový rozsah. Nejdůležitější je, že zde popsané monitory pulzují do rytmu hudební hudby a jsou vybaveny mimořádným instinktem, který jim umožňuje neustále zobrazovat svou krásu. Dokonce i když je zvuk tohoto zařízení trochu "zveličený", odchylka od přirozenosti má za cíl zaměřit pozornost posluchače na přenos zvuku a poskytnout příjemci zábavu.
Verdikt: Polk Audio RTi A1
★ ★ ★★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
Kdyby tam těch hvězdišek už nebylo tolik a nešlo o ty menší pidibudky přidal bych tam sám nějakou taky

Naposledy upravil(a) pompo dne 22 lis 2018 22:57, celkem upraveno 1 x.
Re: Jak dostat z hudby prostor?
V jedné místnosti mám regálovky Monitor Audio Platinum. V jiné Monitor Audio Gold a v další elektrostaty Final Sound 1000i v kombinaci s 2x Velodyne DD15 +
Už se neodvažuji dávat nějaká doporučení jak to má být přesně rozmístěné, kde poslechové místo a ani bych nikomu moc nedoporučoval nějakou konkrétní reprobednu, jestliže vůbec neznám prostor kde to bude poslouchat.
Základní problém těch doporučovaných rozmístění je ten, že se počítá s absolutní symetrií poslechové místnosti minimálně v bočním směru a je předpoklad, že se symetricky neliší příliš ani přední a zadní stěna.
Další problém je zatlumení té poslechové místnosti. Většinou je to tak, že tlumení by to chtělo výrazně větší, ale taky musím někde bydlet a kdybych to nějak unesl já, nepřežili by to ostatní členové domácnosti.
Asi nejvíc času jsem věnoval nastavení té kombinace Final Sound a Velodyne. Je to sto pokusů to nějak umístit. Silně kompromisně, protože nemohu dát poslechový prostor "po délce" pokoje, ale mám reproduktory na dlouhé stěně a na druhé dlouhé stěně poslouchám. Vzdálennost cca 3m. Nastavil jsem to i pomocí měřících mikrofonů. Asi za půl roku jsem dodělával nějaké poličky na knížky a pár drobností. Zdálo se mi, že se nějak trochu změnil zvuk, tak jsem to znovu překontroloval. Mám to dost jinak nastavené než původně a to jsem si myslel, že se toho v pokoji moc nezměnilo.
Prostě to co bude fungovat dobře, nebo velmi dobře u mě, někdo jiný bude mít chuť rozšlapat, bude to absolutně nevhodné do jiných podmínek. Zdá se třeba, že ideální reprobedna by měla mít vyrovnanou charakteristiku v mezích svého kmitočtového rozsahu. Třeba +-0,5dB. Jenže to předpokládá, že i poslechová místnost se bude takhle chovat. Na žádných kmitočtech se nebude nic zdůrazňovat, nic potlačovat. To je v praxi ale nemožné. Takže paradoxně může být někdy poslechově lepší parametrově horší bedna, než TOP kousek.
Co si o tom celém myslím já ? Je nemožné vzít TOP reprobednu (jakoukoliv) podle nějakých testů, recenzí a myslet si, že stejně to bude hrát i u mě.
Už se neodvažuji dávat nějaká doporučení jak to má být přesně rozmístěné, kde poslechové místo a ani bych nikomu moc nedoporučoval nějakou konkrétní reprobednu, jestliže vůbec neznám prostor kde to bude poslouchat.
Základní problém těch doporučovaných rozmístění je ten, že se počítá s absolutní symetrií poslechové místnosti minimálně v bočním směru a je předpoklad, že se symetricky neliší příliš ani přední a zadní stěna.
Další problém je zatlumení té poslechové místnosti. Většinou je to tak, že tlumení by to chtělo výrazně větší, ale taky musím někde bydlet a kdybych to nějak unesl já, nepřežili by to ostatní členové domácnosti.
Asi nejvíc času jsem věnoval nastavení té kombinace Final Sound a Velodyne. Je to sto pokusů to nějak umístit. Silně kompromisně, protože nemohu dát poslechový prostor "po délce" pokoje, ale mám reproduktory na dlouhé stěně a na druhé dlouhé stěně poslouchám. Vzdálennost cca 3m. Nastavil jsem to i pomocí měřících mikrofonů. Asi za půl roku jsem dodělával nějaké poličky na knížky a pár drobností. Zdálo se mi, že se nějak trochu změnil zvuk, tak jsem to znovu překontroloval. Mám to dost jinak nastavené než původně a to jsem si myslel, že se toho v pokoji moc nezměnilo.
Prostě to co bude fungovat dobře, nebo velmi dobře u mě, někdo jiný bude mít chuť rozšlapat, bude to absolutně nevhodné do jiných podmínek. Zdá se třeba, že ideální reprobedna by měla mít vyrovnanou charakteristiku v mezích svého kmitočtového rozsahu. Třeba +-0,5dB. Jenže to předpokládá, že i poslechová místnost se bude takhle chovat. Na žádných kmitočtech se nebude nic zdůrazňovat, nic potlačovat. To je v praxi ale nemožné. Takže paradoxně může být někdy poslechově lepší parametrově horší bedna, než TOP kousek.
Co si o tom celém myslím já ? Je nemožné vzít TOP reprobednu (jakoukoliv) podle nějakých testů, recenzí a myslet si, že stejně to bude hrát i u mě.
Re: Jak dostat z hudby prostor?
123456789
To je tak nějak obecně pravda a nedá se s tím než souhlasit. Každý včetně mě svým způsobem bojuje s posl. prostorem ,přesto si dovolím ALESPOŇ doporučit aby si někdo poslechl konkrétní repro . Vycházím z toho že jsem v betonovém příbytku (zřejmě podobném) jako tazatel 10let bydlel ,dále z toho že jsem tam provozoval s různou kvalitou reprodukce několik různých dvoupásmovek ,mimo jiné mnohem dražší B+W cdm1 ,které proti těm co doporučuji hráli velmi zle ,zrovna "v panelu" a to právě z důvodu že měly zdůrazněné vyšší pásmo basové - což budilo při vyšší hlasitosti (v bet. krabici) nepěkné módy. Tyto repra co jsem radil poslechnout nemají po nějakém zdůraznění "hrbu" v basech ani památku ,navíc jsou to bezpochyby ty nejl. dvoupásma které lze levně koupit. Pokud se vám podaří na ty 3-ky narazit opravdu doporučuji jejich poslech i vám . Jakkoli vaše Monitor Audia chválím jako výborné dvoupásma volil bych při přímém srovnání možná raději ty Polk Audia. O ceně na které v tomto případě asi záleží nemluvě.
PS. mimo jiné sám výrobce deklaruje ,že jejich konstrukce je na umístění velmi nenáročná. Tzn. pokud by nebylo možné doporučit k poslechu toto tak potom už vážně nevím co
To je tak nějak obecně pravda a nedá se s tím než souhlasit. Každý včetně mě svým způsobem bojuje s posl. prostorem ,přesto si dovolím ALESPOŇ doporučit aby si někdo poslechl konkrétní repro . Vycházím z toho že jsem v betonovém příbytku (zřejmě podobném) jako tazatel 10let bydlel ,dále z toho že jsem tam provozoval s různou kvalitou reprodukce několik různých dvoupásmovek ,mimo jiné mnohem dražší B+W cdm1 ,které proti těm co doporučuji hráli velmi zle ,zrovna "v panelu" a to právě z důvodu že měly zdůrazněné vyšší pásmo basové - což budilo při vyšší hlasitosti (v bet. krabici) nepěkné módy. Tyto repra co jsem radil poslechnout nemají po nějakém zdůraznění "hrbu" v basech ani památku ,navíc jsou to bezpochyby ty nejl. dvoupásma které lze levně koupit. Pokud se vám podaří na ty 3-ky narazit opravdu doporučuji jejich poslech i vám . Jakkoli vaše Monitor Audia chválím jako výborné dvoupásma volil bych při přímém srovnání možná raději ty Polk Audia. O ceně na které v tomto případě asi záleží nemluvě.
PS. mimo jiné sám výrobce deklaruje ,že jejich konstrukce je na umístění velmi nenáročná. Tzn. pokud by nebylo možné doporučit k poslechu toto tak potom už vážně nevím co

Re: Jak dostat z hudby prostor?
2- 123456789
Mimochodem díky za osvětu: filtry-trafa/dobra-lista-do-10-tisic-be ... 3-270.html
Zdá se ,že máte elektrotech. vědomosti prohloubené studiem možná i praxí. Je to váš obor nebo jen koníček ? Vzpomínám si když jsem řešil rozvod do své poslech. od elektrikářů jsem obvykle obdržel pouze nechápavý pohled a kroutění hlavou. Vypadá to že jste na tomto fóru chyběl a předpokládám že budete dost žádaný ,á propos nejste NÁHODOU z moravy ?
Mimochodem díky za osvětu: filtry-trafa/dobra-lista-do-10-tisic-be ... 3-270.html
Zdá se ,že máte elektrotech. vědomosti prohloubené studiem možná i praxí. Je to váš obor nebo jen koníček ? Vzpomínám si když jsem řešil rozvod do své poslech. od elektrikářů jsem obvykle obdržel pouze nechápavý pohled a kroutění hlavou. Vypadá to že jste na tomto fóru chyběl a předpokládám že budete dost žádaný ,á propos nejste NÁHODOU z moravy ?

Naposledy upravil(a) pompo dne 23 lis 2018 00:01, celkem upraveno 1 x.
Re: Jak dostat z hudby prostor?
Jsem ze středočeského kraje. Elektrika není můj koníček, ale musím se tím živit 

Re: Jak dostat z hudby prostor?
Mne sa velmi osvedcili aktivne bedne z moznostou kompenzacie pasiem. Tieto dokazu vycarit aj v relativne komplikovanej miesntnosti, krasny zvuk v trojuholniku cca 1.8 -2.4m. A priestoru v hudbe na rozdavanie, uzavreta konstrukcia.
Premerat na zaciatku mikrofonom a hotovo.
Premerat na zaciatku mikrofonom a hotovo.
Re: Jak dostat z hudby prostor?
To jsou reprobedny určené pro poslech v přímém, blízkém.... (jak si to kdo nazve) poli.
Za ty peníze hodně dobrý výkon.
Problém nastane, když někdo preferuje poslech v otevřeném poli s dozvuky. Momentálně nevím o žádných aktivních bednách, které by tohle splňovaly. (Ale třeba se mýlím, jenom nemám přehled o současném stavu)
Za ty peníze hodně dobrý výkon.
Problém nastane, když někdo preferuje poslech v otevřeném poli s dozvuky. Momentálně nevím o žádných aktivních bednách, které by tohle splňovaly. (Ale třeba se mýlím, jenom nemám přehled o současném stavu)
Re: Jak dostat z hudby prostor?
No i když mi přijde p.Barletta velmi ochotný - nevím co, nebo zda vůbec ti na toto odpoví. Ono ne všechno a každému se musí podařit ,pokud všude čteš chválu na Xaviany měl by jsi jít možná přímo po těch modelech které jsou všude chvalené. On ten pán navrhnul a vyladil spoustu skvělých beden ale některé prostě nybyly uplně top. Pamatuji se třeba na jedno celkem zaplatitelné "SKORO" klas. 3-pásmo -
nějaké XAVIAN PRELUDIO http://elac.ro/XAVIAN%20reviews/XN_prel ... ovideo.pdf
jednu dobu se to doprodávalo se značnou slevou ,nevím jak to hrálo (i když bych to slyšel moc rád), ale zřejmě o to moc zájem nebyl. Od té doby se o 3p. klas. myslím nepokoušel a drží se striktně dvoupásmovek které mu jdou nejlépe ,nebo úzkých sloupů. Ale ty Delizie jsou podle mě příliš pidi sloupky s přespříliš mini - pidi repráčky (tohle co vím vždy hraje spíš SUŠE) a navíc jak jsem psal D-apol... osobně v žádném případě. Dále k nim všude doporučované YA .. no nevím. Napiš pokud můžeš jak to pokračuje.
Re: Jak dostat z hudby prostor?
to štětináč :
Jen tak pro zajímavost k pravolevému a předozadnímu prostoru, zkus si poslechnout CD Roger Waters - Amused To Death.
Zvlášť skladby 3,4,6,8 tam bys měl slyšet jak zprava z dálky přichází bouře a ztrácí se vlevo kus od tebe. Rovněž ptáci cvrlikají
ve větvích a to jednou vlevo nahoře a pak vpravo nahoře. Přejezd koňského povozu který se Ti vynoří vlevo od Tebe a zmizí
někde v dáli vpravo kde pak štěká pes atd.
Pokud to vše uslyšíš, tak jsi v pohodě.
Jen tak pro zajímavost k pravolevému a předozadnímu prostoru, zkus si poslechnout CD Roger Waters - Amused To Death.
Zvlášť skladby 3,4,6,8 tam bys měl slyšet jak zprava z dálky přichází bouře a ztrácí se vlevo kus od tebe. Rovněž ptáci cvrlikají
ve větvích a to jednou vlevo nahoře a pak vpravo nahoře. Přejezd koňského povozu který se Ti vynoří vlevo od Tebe a zmizí
někde v dáli vpravo kde pak štěká pes atd.
Pokud to vše uslyšíš, tak jsi v pohodě.
Re: Jak dostat z hudby prostor?
Cd R.W. "Amused To Death"je nahráno s Q Sound efektem, který hraje na každé sestavě, pokud je v pořádku báze.S tímto efektem byla nahrána i alba P.Gabriela,Ricka Wrighta aj.....
- overgrounder
- Příspěvky: 448
- Registrován: 26 říj 2015 11:59
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Jak dostat z hudby prostor?
Přesně, Qsound nemá s přirozeným prostorem nic společného. Je to tak nahrané a hraje to tak všude, jen se mění pozice tech zvuků dle akustiky. Nebrat Qsoundove nahrávky jako testovací na prostor, je to fake, i když to hraje na efekt moc pěkně 
Re: Jak dostat z hudby prostor?
ten Waters je fajn. Nikdy jsem to neposlouchal, ale to LPčko Amused To Death.. výborná věc. 

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti