Návrat k muzice, aneb co pořídit k pořízenému
Re: Návrat k muzice, aneb co pořídit k pořízenému
Našel jsem velice hezké a hlavně srozumitelné vysvětlení ohledně faktoru tlumení,vlastními slovy bych to takto nedokázal :
V reproduktorových systémech popisuje hodnota tlumicího faktoru mezi konkrétním reproduktorem a konkrétním zesilovačem schopnost zesilovače řídit nežádoucí pohyb kuželu reproduktoru v blízkosti rezonanční frekvence reproduktorového systému. Obvykle se používá v souvislosti s chováním nízkofrekvenčních budičů, zejména v případě elektrodynamických budičů, které používají magnetický motor k generování sil, které pohybují membránou . Membrány reproduktorů mají hmotu a jejich okolí má tuhost . Společně tvoří rezonanční systém a rezonance mechanického kužele může být buzena elektrickými signály (např. Pulsy ) na zvukových frekvencích. Ovladač s kmitací cívkou je však také generátor proudu, protože má cívku připojenou ke kuželu a zavěšení a tato cívka je ponořena do magnetického pole. Pro každý pohyb, který cívka provede, vygeneruje proud, který uvidí jakékoli elektricky připojené zařízení, například zesilovač. Ve skutečnosti bude výstupní obvod zesilovače hlavní elektrickou zátěží „generátoru proudu kmitací cívky“. Pokud má tato zátěž nízký odpor, bude proud větší a kmitací cívka bude silněji nucena zpomalit. Vysoký tlumicí faktor (který vyžaduje nízkou výstupní impedanci na výstupu zesilovače) velmi rychle tlumí nežádoucí pohyby kužele vyvolané mechanickou rezonancí reproduktoru a působí jako ekvivalent „brzdy“ pohybu kmitací cívky (stejně jako zkrat) přes svorky rotačního elektrického generátoru bude velmi obtížné otáčet). Obecně se (i když ne všeobecně) předpokládá, že je žádoucí přísnější ovládání pohybu kmitací cívky, protože se předpokládá, že přispívá ke kvalitnějšímu zvuku. Vysoký tlumicí faktor naznačuje, že zesilovač bude mít větší kontrolu nad pohybem kuželu reproduktoru, zejména v oblasti basů poblíž rezonanční frekvence mechanické rezonance řidiče. Faktor tlumení se však při jakékoli konkrétní frekvenci bude lišit, protože kmitací cívky budiče jsou komplexní impedance, jejichž hodnoty se mění s frekvencí. Kromě toho se elektrické charakteristiky každé kmitací cívky budou měnit s teplotou; vysoké úrovně výkonu zvýší teplotu cívky, a tím i odpor. A konečně, pasivní výhybky (vyrobené z relativně velkých induktorů, kondenzátorů a odporů) jsou mezi ovladači zesilovače a reproduktoru a také ovlivňují činitel tlumení, opět způsobem, který se mění s frekvencí. U zvukových výkonových zesilovačů je tato zdrojová impedance (také: výstupní impedance ) obecně menší než 0,1 ohmu (Ω) a z hlediska kmitací cívky budiče představuje téměř zkrat. Jmenovitá impedance reproduktoru (vstupní impedance) je obvykle kolem 4 až 8 Ω, i když jsou k dispozici další impedanční reproduktory, někdy i 1 Ω.
Pokud někdo pokládá faktor tlumení za nedůležitý,ok,jeho věcJá si myslím,že schopnost zesilovače ovládat měniče co nejlépe,důležitá je.Zvlášť u metalové hudby,je potřeba,aby zesík držel repro pěkně pod krkem a měniče tancovali přesně tak,jak zesík píská,jinak je to jenom hukot.
Yamaha,ať 802 nebo 701,by mohly být dobrá volba.
V reproduktorových systémech popisuje hodnota tlumicího faktoru mezi konkrétním reproduktorem a konkrétním zesilovačem schopnost zesilovače řídit nežádoucí pohyb kuželu reproduktoru v blízkosti rezonanční frekvence reproduktorového systému. Obvykle se používá v souvislosti s chováním nízkofrekvenčních budičů, zejména v případě elektrodynamických budičů, které používají magnetický motor k generování sil, které pohybují membránou . Membrány reproduktorů mají hmotu a jejich okolí má tuhost . Společně tvoří rezonanční systém a rezonance mechanického kužele může být buzena elektrickými signály (např. Pulsy ) na zvukových frekvencích. Ovladač s kmitací cívkou je však také generátor proudu, protože má cívku připojenou ke kuželu a zavěšení a tato cívka je ponořena do magnetického pole. Pro každý pohyb, který cívka provede, vygeneruje proud, který uvidí jakékoli elektricky připojené zařízení, například zesilovač. Ve skutečnosti bude výstupní obvod zesilovače hlavní elektrickou zátěží „generátoru proudu kmitací cívky“. Pokud má tato zátěž nízký odpor, bude proud větší a kmitací cívka bude silněji nucena zpomalit. Vysoký tlumicí faktor (který vyžaduje nízkou výstupní impedanci na výstupu zesilovače) velmi rychle tlumí nežádoucí pohyby kužele vyvolané mechanickou rezonancí reproduktoru a působí jako ekvivalent „brzdy“ pohybu kmitací cívky (stejně jako zkrat) přes svorky rotačního elektrického generátoru bude velmi obtížné otáčet). Obecně se (i když ne všeobecně) předpokládá, že je žádoucí přísnější ovládání pohybu kmitací cívky, protože se předpokládá, že přispívá ke kvalitnějšímu zvuku. Vysoký tlumicí faktor naznačuje, že zesilovač bude mít větší kontrolu nad pohybem kuželu reproduktoru, zejména v oblasti basů poblíž rezonanční frekvence mechanické rezonance řidiče. Faktor tlumení se však při jakékoli konkrétní frekvenci bude lišit, protože kmitací cívky budiče jsou komplexní impedance, jejichž hodnoty se mění s frekvencí. Kromě toho se elektrické charakteristiky každé kmitací cívky budou měnit s teplotou; vysoké úrovně výkonu zvýší teplotu cívky, a tím i odpor. A konečně, pasivní výhybky (vyrobené z relativně velkých induktorů, kondenzátorů a odporů) jsou mezi ovladači zesilovače a reproduktoru a také ovlivňují činitel tlumení, opět způsobem, který se mění s frekvencí. U zvukových výkonových zesilovačů je tato zdrojová impedance (také: výstupní impedance ) obecně menší než 0,1 ohmu (Ω) a z hlediska kmitací cívky budiče představuje téměř zkrat. Jmenovitá impedance reproduktoru (vstupní impedance) je obvykle kolem 4 až 8 Ω, i když jsou k dispozici další impedanční reproduktory, někdy i 1 Ω.
Pokud někdo pokládá faktor tlumení za nedůležitý,ok,jeho věcJá si myslím,že schopnost zesilovače ovládat měniče co nejlépe,důležitá je.Zvlášť u metalové hudby,je potřeba,aby zesík držel repro pěkně pod krkem a měniče tancovali přesně tak,jak zesík píská,jinak je to jenom hukot.
Yamaha,ať 802 nebo 701,by mohly být dobrá volba.
Re: Návrat k muzice, aneb co pořídit k pořízenému
Používal jsem ho k Monitor Audio Silver 100 který jsem vyměnil za Goldy a ty už si zasloužili ještě lepší zesík.
Osobně bych urcite přemýšlel nad zesilovačem se streamerem, dnes už se dělají moc dobrý a nedovedu si už poslech bez streamu představit.
Osobně bych urcite přemýšlel nad zesilovačem se streamerem, dnes už se dělají moc dobrý a nedovedu si už poslech bez streamu představit.
Re: Návrat k muzice, aneb co pořídit k pořízenému
Pro me je to takovy vyrovnany, jemny zvuk, ktery nekomu muze prijit prilis suchy, mozna malo dynamicky, nudny, nevim jak to popsat... nekomu se to muze libit, ale za me je oproti tomu Marantz takovy melodictejsi a zabavnejsi, s lepsi dynamikou a celkovou kontrolou.
Re: Návrat k muzice, aneb co pořídit k pořízenému
Já našel k tlumícímu faktoru tohle:
http://www.repromania.net/forum/viewtop ... QPOwF-PaH0
http://www.repromania.net/forum/viewtop ... QPOwF-PaH0
Re: Návrat k muzice, aneb co pořídit k pořízenému
Streamer mám Denona. Ale ne tak kvůli strýmování, ale poslouchám muziku z HDD. Na Spotifi a Tidali mi štve to, že si to musíš platit, když chceš prémium a přitom nevíš kdy budeš vlastně poslouchat. Navíc Tidal je jen v angličtině. Neposlouchám ani rádia.
Naposledy upravil(a) Pavlos-S dne 17 pro 2020 21:29, celkem upraveno 1 x.
Re: Návrat k muzice, aneb co pořídit k pořízenému
Tu Yamahu 802, co tady doporučovali slájers a dárken, jsem teda objednal a teď mi to píše, že je na cestě terénní motorka a koncertní křídlo!!! Dal jsem to do košíku omylem dvakrát, protože byl výpadek, ale to neni tak důležitý, mě zajímá hlavně, proč kroska a pijáno? Já chtěl recívr. Hoši, jestli si tady děláte z lidí s tim zesíkem prču, tak vám fakt moc děkuju!!! Tvl. copak já můžu na starý kolena začínat s motokrosem? Mam v prde.i kyčle a brnkat na klavír už nemůžu vůbec, s artrózou v prstech.
Re: Návrat k muzice, aneb co pořídit k pořízenému
Bazi. Čeče chlape, jdi do toho. Věk je jen číslo. Ostatní je v hlavě. Motokrosem se uvolníš a přijdeš na jiné myšlenky a s klavírem posilníš ducha a rozhejbeš prsty.
Jo dělám si tak trochu srandu
Ale já na starý kolena začal jezdit na celopéru a brázdím bikeparky a různý terén 
Jo dělám si tak trochu srandu
Re: Návrat k muzice, aneb co pořídit k pořízenému
To vysvětlení je na první čtení velmi věrohodné, ale zamlčuje či málo konkretizuje reálné uspořádání obvodu zesilovač - reproduktor (basový nebo středobasový) a tím se dopouští fatální chyby.
Ne nadarmo se říká, že ďábel se skrývá v detailech.
Re: Návrat k muzice, aneb co pořídit k pořízenému
Ako majitel 701čky si dovolím zareagovať na dotaz na ten yamahácky ludness. Nejak som tomuto riešeniu neprišiel na chuť. Ovela viac mi vyhovovalo na starších zosilovačoch obyčajné tlačítko, ale ani to nepoužívam. Ale že to nevyhovuje mne, neznamená že takúto fičurinu niekto iný neocení. Len si treba dať pozor na to, že keď sa takto pridáva loudness, tak to zároveň uberá hlasitosť. Takže ak si to človek neuvedomí a prepne potom na direkt, tak to pekne zahučí.
Našťastie som s týmto zosíkom doteraz nepocítil potrebu niečo takého použiť. Ak je treba trochu doladiť zvuk, tak je možnosť poštelovať bas aj výšky.
K charakteru zvuku - je trochu "svetlejší", neprifarbený s dostatkom detailov. Niektorí sa k nemu vyjadrujú že im príde až sterilný, ale to je vec vkusu a asi aj dosť záleží cez aké bedne to hrá. Ja k nemu nemám výhrady.
Našťastie som s týmto zosíkom doteraz nepocítil potrebu niečo takého použiť. Ak je treba trochu doladiť zvuk, tak je možnosť poštelovať bas aj výšky.
K charakteru zvuku - je trochu "svetlejší", neprifarbený s dostatkom detailov. Niektorí sa k nemu vyjadrujú že im príde až sterilný, ale to je vec vkusu a asi aj dosť záleží cez aké bedne to hrá. Ja k nemu nemám výhrady.
Re: Návrat k muzice, aneb co pořídit k pořízenému
Na starých Orionkách jsem loudness měl zapnuté stále, prostě to pro mě hrálo lépe. Na DF-6 je zbytečné.
Re: Návrat k muzice, aneb co pořídit k pořízenému
Můžeš blíž popsat,co je tam zamlčeno?od Denkez » včera, 23:12
darken76 píše: ↑
včera, 20:30
Našel jsem velice hezké a hlavně srozumitelné vysvětlení ohledně faktoru tlumení, vlastními slovy bych to takto nedokázal...
To vysvětlení je na první čtení velmi věrohodné, ale zamlčuje či málo konkretizuje reálné uspořádání obvodu zesilovač - reproduktor (basový nebo středobasový) a tím se dopouští fatální chyby.
Ne nadarmo se říká, že ďábel se skrývá v detailech.
Mezi tlumení basáku a středobasu nevidím principiální rozdíl,kromě toho,že tlumení větších zákmitů basáku,bude náročnější.
Re: Návrat k muzice, aneb co pořídit k pořízenému
Ten opomíjený, ale rozhodující detail spočívá v přechodových odporech mezi vnitřními svorkami zesilovače, odkud se bere zpětná vazba, a svorkami basáku nebo středobasu. Ten odpor je tvořen obvykle odporem výstupní tlumivky a relé v zesilovači, dále pak přechodovým odporem na svorkách a vždy odporem reprokabelu a zejména tlumivky výhybky.
No a když se to posčítá, tak tyto parazitní, ale nevyloučitelné odpory pošlou sebevětší DF sestavy zesilovač-basák na hodnotu ca 20-30. To je realita.
Mimochodem, i poctivě přiznaný DF samotného zesilovače, a to dost dobrého, mnohdy není vyšší, jak pár desítek. Tady je důkaz:
https://www.hifi-voice.com/testy-a-rece ... m-leonidas
https://www.hifi-voice.com/testy-a-rece ... 250-stereo
No a když se to posčítá, tak tyto parazitní, ale nevyloučitelné odpory pošlou sebevětší DF sestavy zesilovač-basák na hodnotu ca 20-30. To je realita.
Mimochodem, i poctivě přiznaný DF samotného zesilovače, a to dost dobrého, mnohdy není vyšší, jak pár desítek. Tady je důkaz:
https://www.hifi-voice.com/testy-a-rece ... m-leonidas
https://www.hifi-voice.com/testy-a-rece ... 250-stereo
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Návrat k muzice, aneb co pořídit k pořízenému
Šedivá je nevyzkoušená teorie a zelený strom života.... Ani se radši neptám na odkaz na důvěryhodný zdroj měření DF, ze kterého plyne tohle povídání.... Pořád Denkezi neslyšíš rozdíly mezi diametrálně jinak hrajícími DACy nebo ses už posunul k alespoň trochu relevantní zkušenosti?
Faktem zůstává, že zvlášť u reprosoustav s divočejšíma propadama impedance je DF zesilovače potažmo jeho reakce na "odpověď" beden dost podstatný údaj ovlivňující zvuk.
Faktem zůstává, že zvlášť u reprosoustav s divočejšíma propadama impedance je DF zesilovače potažmo jeho reakce na "odpověď" beden dost podstatný údaj ovlivňující zvuk.
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Návrat k muzice, aneb co pořídit k pořízenému
Děkuju za reakci, ale ptal jsem se na něco docela jiného, než co je v odkazu.... Tzn. nejdříve pozorněji číst, pak pochopit, pak reagovat
.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti

